-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Ez most olyan mint a Nautilusz.
Tudjátok hogy az első tengeralattjárót Nautilusznak nevezték ? Nem azért mert Verne jövőlátó Géniusz volt, hanem mert azt mondta hogy az elsőnek ez a neve. És amikor tényleg az első volt evidens volt a név.
Na most pont ugyanez megy a FURY val is. Valaki elhintette 3 hete hogy FURY mert az régen is volt erre mindenki átvette. De továbbra is ugyanolyan pletyka, Persze ha az AMD jó fej akkor FURY leszTegye meg mindenki a tippjét és utána leellenőrizzük ki mennyit tévedett
Én 290x új kártyáját (390 ) 150 be mondom és 8 gigával be fog zavarni a 980 nak is meg a 970 nek is, azért mégse 3.5 Giga
A FIJI 220-230 lesz a nagy testvér meg 8 gigával 2 procival 480.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez téves. A következő generációs a következő év közepén jön a jelenlegi adatok szerint. Addigra hozzávetőleg 25-30 low-level API-t használó AAA játékunk lesz, plusz még a kicsik. Nem feltétlenül DX12-es, mert sokan Vulkánra lőnek a SteamOS miatt, vagy specifikus dolgok miatt marad a Mantle is. Ilyen is lesz.
Számos aktuális játék is kap frissítést valamelyik low-level API-ra, mert most nagyon nagy limitekbe ütköznek.
Még az indie részleget is nagyon érdekli a DX12, mert azzal úgy fel tudnak kerülni a Windows Store-ba, hogy Xbox One-on is elérhető lesz a játékuk, ráadásul ehhez nem kell tenniük semmit, az Xbox One ilyen módban kvázi egy PC-vé változik. A DX12 a legolcsóbb módja, hogy a játék futtatható legyen Xbox One-on. Igaz nem az Xbox Store-on belül, de eléri a konzol user és megy.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz CsonkaImo #12053 üzenetére
Leírta hogy miért...
"1 év múlva lényegesen jobb megoldásokat lehet majd venni"
Osztom is ezt a véleményt.
(#12056) CsonkaImo
És gondolod majd a piac nagy részét a fiji vásárlók teszik ki?Már csak hogy mire is kellene majd optimalizálni.Egyébként meg tök lényegtelen,most jön nem jövőre... majd ha jövőre lesz is DX12 addigra lesz egy szép csíkszélesség váltás,finomítás,meg a HBM is le lesz cserélve...a teljesítmény sem lesz az igazi.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
Ezt is felírtam a 2016. júniusi listámra. Jelen pillanatban az a véleményem, hogy pont úgy lesz nekünk addigra 25-30 AAA DX12 / Vulcan / Mantle játékunk, ahogy a Mantle is megváltotta a világot. Szóval lesz, csak sokkal lassabban.
A kicsik meg a mostani hardverekkel is frankón fognak menni, az nem érv.@CsonkaImo: nem a fejlesztőknek veszed a VGA-t, hanem magadnak. Teljesítmény / fogyasztásban és teljesítmény / mm2-ben elképesztő ugrás várható, és ha kb. egyszerre jönnek ki, akkor még az ár / teljesítményben is lehet reménykedni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schawo #12057 üzenetére
Most így áll a helyzet. Lehet, hogy lesz belőle 50 is, mert a piciket nem tudják beleszámolni. Az indie terület most nagyon rárepült arra, hogy a Microsoft ennyire olcsó belépőt nyit ősszel az Xbox One-hoz. Az egy akkora játékosbázis, hogy vétek lenne nem kihasználni. Ez nagyon meggyorsítja az API terjedését. Nézd az indie szemével. Megírod a programot PC-re, feldobod a Windows Store-ra, és DX12, illetve kontroller támogatással automatikusan letölthető az alkalmazás Xbox One-ra, mindezzel kikerülve a Microsoft amúgy eléggé szigorú Xbox Store követelményeit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Mar megint bedoltel a szines grafikonoknak
1 ev mulva 5-10 low level API jatek lesz, lehetne nehannyal tobb, de soknak csuszni fog a megjelenese.1 ev mulva meg jo esellyel a Pascal mar beadja a kulcsot a GCN architekturanak
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
CsonkaImo
addikt
-
TTomax
nagyúr
válasz schawo #12057 üzenetére
Még egy év sem,hiszen se win10,se DX12 ..
(#12061) CsonkaImo
Ha ilyen egyszerű lenne...
(#12059) Abu85
50játék hogyne... kevesebb promót kéne nézni.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
"A következő generációs a következő év közepén jön a jelenlegi adatok szerint. Addigra hozzávetőleg 25-30 low-level API-t használó AAA játékunk lesz, plusz még a kicsik."
Ennyi AAA játék 2 év alatt nem jön ki, nemhogy 1 év múlva. Azt is kétlem, hogy az első fecskék kihasználnák az új API lehetőségeit, kb. olyan minőségű portokat fogunk kapni mint a DX11->Mantle esetében, de marketing szempontból mehetnek majd "DX12"-eseknek...
Főleg, hogy ezek a játékok akkor már folyamatban lévő fejlesztések és legalább pár év kell az "igazi" DX12-es motorokhoz/játékokhoz.
Láthatjuk a konzoloknál is...[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Ha a DX12 egyáltalán szóba kerül ennél a generációnál, már az is elszállásnak minősül
No, ezt én is felírtam a listára!
Egyébként pedig túl sok a "ha"... benne van a pakliban (ha már egy nyomi BIS is a DX12-l példálózik), hogy jóval gyorsabban jönnek majd a játékok az új APIk-ra mint az eddigi DX váltásoknál, és az is benne van a pakliban, hogy a Hawaii rámászik a Maxvell-re az új APIk-ban, és akkor bizony változhat a felállás... nem hiszem, hogy ebben az esetben vigasztalná a Maxvell tulajokat a Pascal érkezése...
Természetesen ennek az ellenkezője is benne van a pakliban, az is lehet, hogy marad minden így az erőviszonyokban ahogy most van, és valamire való játék az új APIk-ra nem lesz egy éven belül... bárhogy is legyen, majd visszatérünk rá cirka 1 év múlva!
Egyébként te most nyugodt szívvel tudnád javasolni mondjuk a 980Ti megvételét?
www.smart-bus.hu
-
#85552128
törölt tag
válasz -Solt- #12065 üzenetére
Ezt a kérdést ugyanúgy fel lehetne tenni a Fiji-re is, (főleg megjelenés előtt) 4 GB-vel mennyire lesz "időtálló" egy olyan GPU-val ami azért már nem csak 1080p-re elég... Tehát egyiknek "buta" GPU-ja van, a másiknak meg más "korlátai", elég baj, hogy 250k-ért ennyi telik manapság a piactól...
Bár ha valós az árazás akkor no thx. se Fiji, se Ti nem kell, elleszek a 970-el a 14/16nm-es kártyákig.[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #12060 üzenetére
Nem grafikont néztem. A Microsoft mondta, hogy ők egy éves szinten 20 AAA-ra számítanak. A Valve pedig 25-re. Ebben nyilván van átfedés. És ez mindkét esetben egy óvatos becslés. Na meg a Valve a SteamOS megjelenésétől számol, míg az MS a Win 10 megjelenésétől.
Az EVGA már promózták, hogy low-level lesz a Witcher 3 és a Batman: AK.
A Project Cars esetében nemrég volt róla szó, hogy a DX12 renderük 30-40%-kal növeli a sebességet a mostani DX11-hez képest, tehát gondolom ezt ki is adják, nem csak kifejlesztették méregetni.
A Microsoft hivatalosan hozza a King of Wushu és a Fable Legendset.
A Valve már prezentálta a GDC-n a DOTA 2 Vulkan módját.
Az Epic a fejlesztett játékait DX12-re hozza, ami jelenleg a Fortnite-t és az UT-t jelenti. Illetve a Dead Islands 2 és a Revival is azért lett csúsztatva, hogy átrakják őket low-levelre.Az AMD már bejelentette, hogy a Deus Ex: MD és az Ashes of the Singularity low-level, illetve tudni lehet, hogy az összes továbbiakban érkező Frostbite játék is az. NFS, SW: Battlefront, Mirror's Edge, Mass Effect. Ezek egy éven belül jönnek.
Az AMD-től tudom, hogy a LiquidVR miatt az EVE Valkyrie támogatja a Mantle-t, azt nem tudom, hogy más támogat-e, de nyilván nem hiszem, hogy kimaradna a Vulkan vagy a DX12, hiszen az Oculus nyitócíméről van szó. Ezzel azt is elárultam, hogy minden LiquidVR-t támogató játék használ Mantle-t, hiszen maga a LiquidVR csak ezen a felületen keresztül működik. Interoperability lehetséges, de csakis más low-level API-val, vagyis Vulkánnal és DX12-vel.
Star Control, Star Citizen szintén low-level API-kat támogató játék, és ezekhez a low-level kód megérkezik egy éven belül.
Amiket nem tudunk még azok az új IP-k. De látva, hogy most mennyi készül, nagyon is hihetők az MS és a Valve számai, és akkor az indie még kérdéses.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz -Solt- #12067 üzenetére
Lehet, hogy időtállóbb (és a hangsúly a fokozaton van), de mire profitálhatna belőle addig eltelhet akár 2+ év, aki pedig ilyen kaliberű VGA-kat vásárol ha nem is minden, de minden 2. generációval VGA-t vált, a jövőre érkező kártyák pedig lehet a mostani skippelését is megérik...
A Fiji mondjuk pont egy átmeneti termék, ha sarkítani szeretnék egy fizetős bétateszt a következő generációhoz amin nem mellékesen már alap lesz a 8 GB HBM2-es VRAM...
Amúgy ha már időtállóság: a Fermi pl. megkapja a DX12 Tier 1-es támogatást és ezzel valószínűleg lesz WDDM 2.0 driver is W10-hez, az AMD oldalon lesz ilyen a HD5/6-hoz ? Szerintem még W10-es driver sem ugyanúgy mint a Win 8 idejében is dobták a HD 2/3/4 supportot...
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
Már megint nem a találgatásról szól a topik.Rengeteg hozzászólás született,mióta nem voltam fent,erre megint csak a AMD és a DX12 szapulásáról van szó az NV tulajok által.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#85552128
törölt tag
"Az AMD már bejelentette, hogy a Deus Ex: MD és az Ashes of the Singularity low-level, illetve tudni lehet, hogy az összes továbbiakban érkező Frostbite játék is az. NFS, SW: Battlefront, Mirror's Edge, Mass Effect. Ezek egy éven belül jönnek."
A "low-level" elérés alatt most Mantle-t vagy DX12-t értünk ?
Mert a Frostbite-ról csak annyi infó volt, hogy 2016 - Q4-re akarnak teljesen áttérni W10/WDDM2-re, DX12-t a Battlefronthoz még nem erősítettek meg, ha pedig továbbra is csak mint "opció" kerül bele a l-l (Mantle) ezek valamelyikébe akkor azokat nem számolnám bele...
Mass Effect egyébként biztos nem jön 2016 - Q1-ig, nem szerepel az EA üzleti jelentésében és még egy értelmes demó sem volt róla.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz #85552128 #12071 üzenetére
Újfent megjegyezném, hogy változatlanul nyitva áll ilyen vitára az NV vs. AMD topik. De ha kimondottan a nyelvköszörülés esik jól egyeseknek, vélhetően a konkurens gyártó OFF topikja is megfelel erre.
Az ilyen vitáknál még a konkurens kártya megjelenési idejének és árának OFF megjegyzése is SOKKAL jobb, mert iránymutató lehet az árazásra nézve (ha már találgatós).Magához a kártyához esetleg a palettához ugyan kapcsolódhat a téma, de éppen az API-król és driverekről ment a diskurzus a vs.topikban, így oda sokkal jobban illik ez a vita.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz TESCO-Zsömle #12072 üzenetére
Amihez el kell adni a lakást olyan ára lesz. És nem is teljesen biztos, hogy össze adható
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz stratova #12073 üzenetére
Abban a hszben semmilyen AMD/nV vita nincs azzal és az előzővel is egy másikra reagáltam egy jóval hamarabb elkezdetődött ("off") diskurzusra ha már nekem címezted...
Ha pedig az AMD az gyakorlatilag mindenét a DX12 és Vulcanra alapozza úgy gondolom beleférnek ezzel kapcsolatos dolgok egy találgatós topicba. Főleg, hogy nincs is más fontos infó ami ezen hozzászólások miatt elveszne...A VR edition meg tudtommal DualGPU...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #12071 üzenetére
A low-level az Vulkan, Mantle és DX12.
A Frostbite-ról jelen pillanatban úgy tudom, hogy nem rendelkezik DX12 porttal, de Mantle-lel és Vulkánnak már igen. Azt nem tudom, hogy DX12-t valaha is beépítik. Igazából a Vulkan mellett számukra nem szükséges, de persze lehetséges. Igazából ők még az Apple Metálra is lőnek, szóval a DX12 többletköltsége három low-level API alapvető támogatása mellett nem tényező.
Az 2016H1 belefér az MS által vizsgált időkeretbe.
2016 Q4-re akarnak minimum szinten WDDM 2.0-t. Azt a GPUMMU és az IOMMU miatt akarják és nem az API miatt. Főleg az IOMMU kell nekik, hogy az IGP-ket tudják dolgoztatni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Vulkánra még félhivatalos infót sem találtam csak egy Wikipédiás "Initial release 2015 (expected)" megjegyzést, ami minden csak nem biztató főleg, hogy a DX12/W10 júliusban RTM-ezik.
A Battlefront meg elvileg ősszel jön, akkor vagy DX12-vel vagy Vulkánnal esetleg DX11-el ezek szerint ?[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Nem csak nekem jar ez a fejemben ugy tunik....
"390X is Fiji Pro. Same core-config, but lower clocks and air-cooling"
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #12078 üzenetére
A GDC-n maga Johan mondta, hogy Vulkánra építenek mostantól. Ez nekik egyszerű. A kód 90%-ában rá kell keresniük a gr-re és csere vk-ra. A maradékot pedig átírják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Ezt irtad:
"Ez téves. A következő generációs a következő év közepén jön a jelenlegi adatok szerint. Addigra hozzávetőleg 25-30 low-level API-t használó AAA játékunk lesz, plusz még a kicsik."
Itt kijelentetted, hogy 1 ev mulva 25-30 lesz, most meg josz azzal, hogy a M$, meg a Valve mire szamit.
Raadasul te AAA jatekrol irsz, amit meg itt felsoroltal abbol kb. 5 van ami AAA jateknak minosul, de osszesegeben sincs 25-30 (ZS kategoriaval se), plusz ezeknek a jatekoknak a nagy resze nem fog jovo nyarig megjelenni. (NFS az boritekolhato, hogy megjelenik )Mantle kapcsan ugyanigy igergettek (akkor az AMD), aztan latjuk milett belole.
Maradjunk annyiban (szerintem sokak neveben), hogy hiszem ha latom, az elmult ~15 evben sose az tortent a gyarkoltban az API-k, VGA-k, jatekok osszefonodasabol aminek kellett volna.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#85552128
törölt tag
Twitteren azt írta egész pontosan, hogy
"Would like to require Win10 & DX12/WDDM2.0 as a minspec for our holiday 2016 games on Frostbite, likely a bit aggressive but major benefits"Tehát ebből gondolom, hogy a DX12 is támogatva lesz valamikor, mivel elméletileg hamarabb jelenik meg mint a Vulkán akár már a közel jövőben.
A Battlefront viszonylag hamar jön (Vulkán release date meg nem ismert) és írtad azt is mint low-lewel API-t használó játék, de DX12 támogatás vagy Vulkán megjelenés nélkül az novemberben csak egy DX11+Mantle kombinációval lenne lehetséges.
Ameddig pedig a DX11 ott van egy játékban addig szerintem nem igazán lesz kihasználva a low-level API előnye a játékmenet/grafika/stb. szempontjából. Mantle meg mint extra ok, de ha már itt vannak az új multiplatform API-k akkor használják azokat.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #12085 üzenetére
Valószínű. A DX12 támogatása a Frostbite alatt nem nagy költség.
A Vulkan base specifikációja augusztusban le lesz zárva. A kiterjesztések még nem, de azokat a DX12-ben sem zárják le nyáron. Nem véglegesített kiterjesztesek nélkül is lehet programot szállítani. Azok amúgy is nagyon extrák.
Ha nem használják a Mantle extráit, akkor azt nincs értelme szállítani Vulkan mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Azért erről a ASUS R9390X-DC2-8GD5-ről szerintem elég keveset beszélgettetek.
a helyzet érdekes és szerintem érdemes is róla beszélgetni.
Elég fura helyzet lesz amikor behozza középkategóriába a 8 Gigás 390 est
Elterjed a 8 Giga a csúcskártya meg dupláért lesz 4 Giga.
Egyrészt a 970 980 kategória nagyon erős amortizációjához fog vezetni, mert ha 120 ért kapsz 3.5 Gigát 150 ért 8at sokan el fognak gondolkozni !
Szerintem ők érezték hogy a 4 Giga kevés lesz és emiatt került bele aFijiFuryba a kompresszálás.De azért a VR en is elgondolkozik az ember , ha tényleg két GPU-s kártya kell hozzá az 400 fölött van még a Ares III is, hogy az akkor nem nagyon fog egyhamar elterjedni, másrészt a 290x2 is fel fog miatta értékelődni, vagyis nem amortizálódik annyira a használt piaci értékük ha lesz rá igény a VR miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz #45185024 #12088 üzenetére
A több memória nem növeli ugyanazon GPU teljesítményét, csupán akkor használ ha az adott játékhoz/felbontáshoz/beállításokhoz több VRAM kell.
Ettől még a <4 GB-t használó játékokban nem lesz gyorsabb az egyébként jelenleg is kapható 290X 8 GB a 980-tól. Ha viszont az adott program kifut a VRAM-ból akkor jöhetnek szaggatások, gyakoribb FPS csökkenések.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Ön magában nem, illetve kicsit , de mikor elterjed a 8 Giga kezdik majd eszerint megírni a programokat is
-
nagyúr
válasz #85552128 #12066 üzenetére
Én ezt már egy pár hete eldöntöttem. Semmi értelme kapkodni a DX12 miatt.
Simán ki lehet húzni a következő generációig a mai vasakkal, bő 1 év.Nagyon kíváncsi leszek amugy lesz e bármi magyarázkodás a sok eltelt idő miatt (csúszás?).
Anno Anand tök jó cikket írt az RV870-ről (meg az RV770-ről is előtte)... okokról stb. Mi volt AMD-n belül.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
bunygyi
tag
Sziasztok!
Szerintetek az AMD mikor vezeti
be a 14nm csíkszélességgel ellátott
VGA-kat a piacra?
Még az idei évben? -
Csabro
tag
Meg a 300as szeria se jott ki....
-
#45185024
törölt tag
Még 2-t kell aludni a Computexig.
ááá -
#45185024
törölt tag
Hát nem de az AMD csak azt tiltotta meg hogy kivigyenek kártyát azt viszont nem hogy kapunk e valami játékot az új kártyához.
Hátha a Fallout 4 et )[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...