-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Menthirist #11043 üzenetére
no meg árat csökkenteni könnyebben lehet mint növelni
Hát még egy "rosszabb" hírű gyártónak aki épp vesztésre áll üzletileg is.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
xNAGOYAx
tag
válasz Menthirist #11050 üzenetére
Jogos el felejtettem a Vulkánt sorry csak régebben kérdeztem még itt és valaki rögtön i7 és K-s procit említett most az kb ott kezdődik , hogy 80-90 a proci 10 kb a hűtő és23-35 az alaplap és akkor hol va na vga xD csak ezért érdeklődtem és köszi a válaszod nálam a cél minimum a médium akadás mentesen ,de a hig/ultra a mostani játékoknál tökéletes volna
-
veterán
válasz xNAGOYAx #11054 üzenetére
jah, én sem nagyon akarózok kiadni 80-90k-t egy procira (pláne hogy akkor már i7 kellene hogy ne legyen kevesebb szálam mint most, azok meg 100k körül nyitnak. Még ha maradok is a ramjaimnál (a jelenleginél lényegesen gyorsabb ddr4-ek jócskán megdobnák az árat vagy 80k-val), akkor is lenne vagy 130-150k az alaplap-proci csere, amit egy 250k+-os vga csere mellé (úgy hogy közben spórolok egy oculus riftre is majd)... hát azért ezt még az én fizetésemmel sem igazán lehetne bírni
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
xNAGOYAx
tag
válasz Menthirist #11056 üzenetére
Én kezdetnek szerintem egy 375x vagy 380-at veszek és majd késöbb 2 év múlva ráérek lecserélni szerintem még vagy 2-3 évig (remélem így lesz ) nem lesz olyan játék ami 100%-ban kihasználja a vga-t , bár ez függ attól is ,hogy a 375x, 380/380x mekkora memória mérettel jön bár az alap 3 Gb szerintem megmarad .
-
demmer123
őstag
válasz Menthirist #11038 üzenetére
nvi pascalok mikor jönnek?
-
veterán
-
hugo chávez
aktív tag
Nem sok minden ugyan, de talán május 6-án okosabbak leszünk.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
7time
senior tag
válasz hugo chávez #11060 üzenetére
Elég érdekes lenne ha az Nvidia a Glofonál gyártatna az AMD pedig nem, úgy sem fogják az orrunkra kötni legfeljebb majd jövőre.
-
Tibroo
aktív tag
Sziasztok!
Tudja itt valaki,hogy egy ati radeon hd 5970-hez mekkora táp kell,egy AMD Phenom II X4 840 proc 4gb Ram 120Gb SSd,ASUS M4A89GTD Pro/USB 3,egy db új 550 Watt CoolerMaster G550M,van benne!(Win7 Ultimate 64-bit)
Egy munkatársamé,és azt mondja,hogy eddig stabilan működött,mind addig amíg tápot nem cseréltek benne egy PC szervizbe,most állandóan újraindul,a windows asztal egy pillanatra bevillan,majd újraindul a gép,újra és újra!
Én a tápra gyanakszom,de nem kerestem pontos leírást a VGA tápellátásához sem,a kártya méreteit alapján szerintem ennek a rendszernek ez az 550-es kevés lehet!Ötletek...
Mindent meg lehet oldani,csak igazán kell akarni.......!!!!
-
veterán
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11065 üzenetére
Haladunk... Remélem tényleg így jön, bár valószínű a sima 390 ugyanúgy marad 4 GB-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Menthirist #11065 üzenetére
-
veterán
válasz Malibutomi #11067 üzenetére
ezt a gif-et még nem láttam
Viszont akárhogy is, drága lesz Reméljük azért odacsap annyira hogy mérlegelésre legyen érdemes az ára ellenére A 290X-emet 380X-re nem cserélném le, a 7950 vs 7970 felállásból okulva a sima 390-es sem vonz annyira, kivéve ha nagy lenne az árbeli különbség a 390X-hez képest, amit meg kétlek.
Viszont így van esély arra, hogy ne csak év végén jöhessen a 8 gigás 390X, mivel ehhez a technológia már rendelkezésre áll.
7time: hát vr-hoz és nagy felbontáshoz (ugye ezeket már nem fullHD-ra tervezik) elkellhet. Kimaxolva 11520x2160-ben a gta5 is megeszik 14 giga vram-ot elvileg
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
150+ ezerért (ez szerintem a minimum, ettől valszeg drágább lesz) most már biztos nem vennék 4 gigás kártyát (ezért nem vettem 980-at sem), ennyi volt az előző gen is (ugye abból jött 8 GB-s is...) és már most van olyan játék amivel a határon van/meghaladja még 1080p felbontáson is. Tavalytól elég szépen megnőtt a játékok VRAM igénye, 3 GB már 1080p-n is minimum. Persze nyilván lelehet venni 1-2 beállítást, de akkor nincs kihasználva a GPU és vehetek olcsóbbat is.
A 390 mondjuk amiatt érdekelne mert nyilván sokkal olcsóbb lesz + várható custom hűtős is, a vízhűtést egyelőre még nem vállalnám be.
[ Szerkesztve ]
-
regener
veterán
válasz Menthirist #11068 üzenetére
-
veterán
válasz #85552128 #11070 üzenetére
Low level apik mellett mondjuk várhatóan nem kell ennyi, mert most jelenleg mivel drága utasítás betenni és törölni textúrát a vramba, így egyszerre igyekeznek minden szükségeset feltenni, és limitált a textúra streaming lehetősége. Low level api esetén viszont olcsóvá válik, így gond nélkül lehet ki-be rakosgatni a textúrákat, nem kell fenntartani egy nagyobb "raktárnyit" a vramban.
regener: no igen... fel lehet zabáltatni sok játéknál a vramot, ha valaki nagyon akarja
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #11070 üzenetére
Lehet 150+ ezer a sima 390 4gb, pontosabban lehet kb annyi mint a 980 4gb, mert ha minden igaz annál gyorsabb lesz, szóval abba a szegmensbe simán jó.
Jóeséllyel a felállás 970-380x-980-390-980ti~390x~TX lesz szerintem.Söt szerintem a 4gb 390x-re is böven lesz vevö. Nem mindenki szakértö, ha jól lövik be az árát, akkor sokan azt nézik hogy csúcskártyát vehetnek jó áron.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #11068 üzenetére
Ha a 8GB-s kompakt vizes lesz 800 USD, akkor a 4GB-s léghűtéses simán lehet 600 USD, az meg már nem lenne rossz ár... én bőven ellennék 4GB-l 1080p-n vagy két évig még...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11072 üzenetére
A törlés egy dolog, de be is kell tölteni, az pedig ugyanúgy HDD-ről - jobb esetben SSD-ről történik - ami még mindig nem olyan gyors... Nyílt világú játékoknál pont ezért is előnyös ha benne marad a VRAM-ban mert azonnal hozzáférhető. A GTA-nak is pont ez a baja, szépen fut egy ideig, aztán elkezd 1-2 percig akadozni (megnézem pont a határnál van VRAM tekintetében).
Az új apikról meg annyit, hogy a FB Mantle alatt jelentősen több VRAM-ot használt DX11-hez képest, ezt lehet, hogy addigra javítják, de a grafika is fejlődik annyit: nagyobb részletesebb textúrák jönnek főleg, hogy egyre jobban a 4K felé közelítünk.
+ Ugye 1.5-2 éve még a 2 GB röhögve elég volt, most meg már a 4 GB határát súroljuk...(#11073) Malibutomi Ha a sima 390 a 980 szintjén lesz akkor az nV még mindig jelentősen csökkenthet árat úgyis elég szép profitja lesz rajta és akkor már nem olyan egyértelmű a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz Menthirist #11072 üzenetére
Abun kívül egyébként esetleg valami hivatalos forrás,mondjuk az MStöl ahol ígérik ezt?Mert én már szkeptikus vagyok,lassan már ott tartunk hogy a low level api táltost csinál bármiből. Túl sok az ígérgetés.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
válasz TTomax #11076 üzenetére
Saját és más itteni (pl sayinpety) emberek valamint neves fejlesztők blog és twitter megnyílvánulásaira, tapasztalataira alapozom ezt. Olvasgatok, tanulgatok már a témáról egy ideje, és bőven hinni tudok a rendelkezésre álló információknak, mivel sok tekintetben egybevágnak amiket mondanak és azonos mintát követnek. És ha csak nem feltételezzük hogy Abu lefizetett minden hasonló neves fejlesztőt, akkor el kell hinnünk hogy nem mond nagy hülyeséget
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
válasz Menthirist #11078 üzenetére
Én meg az utóbbi X évben minden egyes apinál végignéztem,hogy az lesz majd az igazi, a gyakorlatban meg mindig elcsúszott.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
válasz TTomax #11076 üzenetére
jah és nem csinál táltost bármiből. Ezt senki sem mondja. Sok, eddig a driver és api miatt erőforrásigényes előkészítő funkció lesz nem erőforrásigényes, és a kártyák minden részének egyszerre való kihasználását segíti. Ha a fejlesztő balfék és nem használja ki ezeket, akkor nem lesz gyorsulás. Ha a fejlesztő mindent úgy csinál ahogy eddig, akkor megintcsak nem lesz gyorsulás. Viszont azok a fejlesztők, akiknek a tudás és az anyagi erőforrás is a rendelkezésére áll (legalább hogy másoknak a motort elkészítsék), ott minőségi és sebességbeli gyorsulás érhető el ugyanazon a kártyán. Mert tény hogy low level elérésnél elég tiszteletre méltó minőséget sikerült kihozni ps3-on is 256 MB vram-ból is. Ha ezt rávetítjük a pc-s oldalon megtalálható vga-k erejére... nos igen, jöhet némi fejlődés
"az lesz majd az igazi, a gyakorlatban meg mindig elcsúszott"
Hát nem tudom, szerintem látványban elég szépen fejlődgetnek így is a játékok az elmúlt 20-30 évben Emlékszem amikor a quake 1 grafikájára még csöpögött a nyálam, vagy amikor elsőnek láttam a gears of war vagy doom 3 képeit, hogy márpedig ilyen részletességet nem lehet elérni játékban. Aztán mégis Ehhez persze nem csak az api kellett, de kellett hozzá erősen az is. Viszont attól hogy minden apinak (igen, majd a dx12-nek és a vulkannak is) megvan a maga gyenge pontja, még hozhat igen szép eredményt. A dx12 és a vulkan lesz az az api, amit mostantól soha többet nem kell fejleszteni, és az abszolút csúcsot képviseli a következő 50 évben? természetesen nem. De sokkal jobb teljesítményt tudnak vele kihozni ugyanabból a kártyából mint dx11 alatt? nos a fejlesztők blog és twitter bejegyzései szerint igen. Hogy ez ténylegesen sebességnövekedésre vagy minőségnövekedésre lesz költve, majd meglátjuk, nem lesznek hirtelen 10x részletesebb modellek 144 fps-en egy 750 Ti-n. De legalább nem is fog 5%-al többet elérni egy 290X mint egy 285, ha a proci nem egy 150 ezer forintos szörny.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11080 üzenetére
"Ha a fejlesztő balfék és nem használja ki ezeket, akkor nem lesz gyorsulás. Ha a fejlesztő mindent úgy csinál ahogy eddig, akkor megintcsak nem lesz gyorsulás."
A fejlesztőknek eddig is volt lehetősége, hogy jobb DX11-es portokat készítsenek mégsem éltek vele, mert nem érdekük. A Low-Level API-val meg lehet még rosszabb lesz mert ugye lőttek a driveres utó-optimalizálásoknak...
"Mert tény hogy low level elérésnél elég tiszteletre méltó minőséget sikerült kihozni ps3-on is 256 MB vram-ból is."
Meg azt is tény, hogy mióta megjelentek milyen "részletes" a mostani XO/PS4 kb. nagyon hasonló API-val mindenféle "API korlát" nélkül: 900/1080p-n gyengébb látvány mellett küszködnek 30 FPS-sel...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #11082 üzenetére
Ez megint arról szól hogy mit mennyire használnak ki. Szerintem sok konzolos fejlesztő nem végzett még teljesen a motorjuk átírásával az új lehetőségekhez. Nem gondolom azt hogy az 1152/768 gcn mag olyan hű de sok lenne meg a 8 gyenguska jaguár mag, pláne a következő évekre számítva, de azért nem gondolnám hogy már most a végén járnánk annak, amire az új konzolok képesek lesznek.
"A fejlesztőnek eddig is volt lehetősége, hogy jobb DX11-es portokat készítsenek mégsem éltek vele, "
Azért ez nem teljesen így van. Nagyon sok fejlesztő panaszkodott a blogjában hogy kiszámíthatatlan a kódjuk hogy mennyire gyorsan jut el a vga-ig. Mint egy nagy fekete doboz, amibe beszórják az utasításokat és majd valamikor lesz valami. Erre szinkronizálást írni nem igazán lehet, ergo marad hogy csak egymástól független dolgok mehetnek külön szálban. Egyszerűen nem tudják normálisan, normális időn belül profilozni hogy mit is kellene csinálni, hogy a dx11 szeresse a kódjukat. Persze ehhez jön számos olyan balf*szág, ami egyértelműen a programozók hibája, és azt az amd és az nvidia driverből próbálja szanaszét if-elni, mert az biztosan milyen jó lesz majd. Működni működik, némi tempót lehet vele nyerni, de a driver rész maga csak hízik és lassul.
Most már nem lesz kibúvó a fejlesztőknek. Ha jók, övék minden babér, ha bénák, mindenért ők lesznek szinte a felelősek. Nem gondolom hogy mindenki csak profitálni fog ebből a helyzetből. Szerintem nagyon pofán fogja csapni az inkompetens csapatokat ez az egész (csapat alatt pedig magát a kiadót is értem, mert ha nem adnak időt a normális fejlesztésre, akkor bizony az ő nevük fogja bánni). De bízok benne hogy több olyan van, aki vagy ért hozzá, vagy most már végre megtanul normálisan programozni[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
Nekem erről megint csak más a véleményem,pont ha a mantlet másolták.Hovatovább a múltba visszatekintve mindegyik akkori megjelenő apiröl megvolt az,hogy na majd most...mindig mindenhol a fényezés volt,de az árnyoldalak már csak akkor derültek ki amikor jöttek a játékok (vagy rosszabb esetben nem is jöttek,aka dx10.1).A legzavaróbb momentum az egészben,hogy lassan most már a konzolokon látni kellene azt hogy 1080p-ben 60fpsre képesek az új apinak és a GCNnek hála,de világosan látszik erre nem nagyon lesznek képesek mindenhol.
(#11083) Menthirist
Mint végfelhasználó,a végeredményt tekintve teljesen irreleváns,hogy tudja az api de a fejlesztő lusta,vagy nem tudja az api... a végtermék mindkét esetben ugyanazt az "élményt" nyújtja.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
válasz TTomax #11084 üzenetére
Pont a konzolokon látszik, hogy akkora javulást mint amilyet egyesek várnak egyáltalán nem fog hozni az új API egy jó hardver ugyanúgy kell nem lehet okosságokkal helyettesíteni... Egy középkategóriás PC-vel/VGA-val simán hozod azt a szintet DX11 alatt mint egy PS4/XO-val ami eleve kedvezőbb felépítéssel rendelkezik mint egy PC, de még szebb is lehet több FPS-sel...
A PS4 GPU-ja hardverben jobb és kb. pont annyival jobban is teljesít mint az XO, de még így is siralmasak az eredmények, azért ennek a generációnak az 1080p@60FPS-t illett volna tudnia.
1.5 éve kinn vannak, a fejlesztők valószínűleg régebb óta kaptak hozzáférést ennek ellenére nem látszik, hogy bármilyen javulás következne be pedig biztos, hogy minden pénzt beleadnak mert főplatform - a PC közel sem az.[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz #85552128 #11085 üzenetére
Igen,sajnos én is ezt a véleményt osztom,hovatovább ugye konzolon egy adott hardverre kell megírni,és paraméterezni a játékot,és az sem megy maradéktalanul,akkor majd pc-n?
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
válasz TTomax #11084 üzenetére
"de az árnyoldalak már csak akkor derültek ki amikor jöttek a játékok"
Hát persze hogy akkor jönnek ki a problémák, amikor már javában használatban van az api Erre mondtam hogy idővel derül ki hogy mi a gyenge pontja az aktuális apinak, legyen az teljesítménybeli vagy épp nehéz fejleszthetőség. Annyi van mondva, hogy a dx12 és a vulkan ott változtat, ami a fejlesztők szerint a legnagyobb hátráltató tényező volt a dx11-ben számukra. Ennyit mondtak, nem többet. Az új apiknak majd máshol lesz a gyenge pontjuk, és ez majd akkor derül ki, amikor már ténylegesen egy csomó cég beletolt 1-2-3 évet a rá való fejlesztésébe. Tökéletes api ahogy tökéletes program, nincs és nem is lesz. Csak jó és rossz tulajdonságokat csereberélgetnek annak fényében hogy most hogy néz ki, mi lenne a hatékonyabb irány. Régebben úgy tűnt, az ha minden hardveres különbséget elrejtenek a fejlesztő elől, ami gyorsan átcsapott abba hogy az új funkciók felét sem használják ki, mert nem is képesek rá a fejlesztők, nincs rá felület vagy túlságosan nagy az erőforrásigény elérni, és nem éri meg. Most úgy tűnik a fejlesztők nagyobb hatalmat és kiszámíthatóságot akarnak végre, hogy pontosan láthassák hogy mi történik, mert így tudják kijavítani a felmerülő hibákat (és mint fejlesztő, igaz nem játékterületen, de ezt át tudom érezni)."lassan most már a konzolokon látni kellene az hogy 1080p-ben 60fpsre képesek"
Ez meg részben fejlesztői és marketing kérdés. Most is lehetne 60 fps-re fejleszteni rá egy játékot, csak az effektek egy részét kellene kivenni vagy visszabutítani. Akkor meglenne a 60 fps, de kevésbé lenne szép mondjuk az árnyék. Több fejlesztő (vagy az ők felettesei, főnökei) inkább úgy vélik, elég a 30 fps, de legyenek szebbek az árnyékok, részletesebbek a modellek, nagyobb a látótáv, stb. Biztos vagyok benne hogy most is lehetett volna úgy megírni a gta 5-öt, hogy egy 980-ason 30 fps legyen csak, ha még összetettebb fénykezelést, árnyékokat, nagyobb textúrákat és több effektet tesznek be. De ez megint nem csak a hardveren múlik, hanem hogy a fejlesztők hogy döntenek, milyen fajta világítást terveznek hozzá, használnak-e 3rd party middleware-eket, milyen effektből mennyit tesznek be, stb stb stb.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11087 üzenetére
"Ez meg részben fejlesztői és marketing kérdés. Most is lehetne 60 fps-re fejleszteni rá egy játékot, csak az effektek egy részét kellene kivenni vagy visszabutítani."
Már eleve így is butított látványt kapsz 900/1080p 30 FPS-sel...
Ha már most ekkora kompromisszumokat kell kötni mi lesz később ? És ezek a dolgok kihatnak a PC-s verzióra is, mert ha a konzol nem bírja akkor eleve nincs szükség szebb effektre, csak PC-re nem fognak költeni (tisztelet a néhány kivételnek)...[ Szerkesztve ]
-
7time
senior tag
válasz #85552128 #11088 üzenetére
Viszont a konzol felhasználót nem érdekli hogy "csak" 60FPS FullHD -ban mert az stabilan megvan (kivéve ugye pár Ubisoftos retket ahol 30 FPS) és nem benchmarkozásra veszik, azt sem tudják hogy 160 FPS simábban megy a játék meg nem is érdekli őket, innentől kezdve PC-n sem lehet azt várni hogy majd nekünk külön gyártani fognak játékot ami szebb, gyorsabb, ez nem jelenti azt hogy DX12 a konzolok nem lesznek sokkal gyorsabbak mivel ott is a CPU az elsőrendű limitáló tényező amin a DX12 Vulkan valószínű segíteni fog.
-
veterán
válasz #85552128 #11088 üzenetére
Mihez képest butítottat? Egy kitenyésztett E3 trailer bemutatóhoz képest igen. A butított viszont mindig relatív, pl egy Uncharted 4 vagy egy The Order 1886 ha butítva ilyen kinézetű, akkor bánja a fene
"mi lesz később"
Fejlődnek a szoftveres részek, javulnak az algoritmusok, jobban ki lesznek használva az olyan dolgok mint az esram, a HSA sőt az async shaders is, már ha konzolon eddig ne lett volna. Ez egy ideig fenntartja a fejlődést, aztán majd lelassul. Az előző gen. konzoloknál is ez volt, csak ott kíméletlenül sokáig húzták is és piacon tartották őket. Ebben ugyanúgy nem látom én sem a nagyon sok éves élettartamot, ennek ellenére persze kinn tarthatják őket szintén. Viszont egy dolog arra mutat inkább hogy most nem ismétlődik az meg mint az előző generációsnál: A mostani kódot nagyságrendekkel könnyebb low level apira portolni, mint a régieket. Egész egyszerűen olcsóbb. mint itt
konzolról mantle/vulkan/dx12-re low effort. A fejlesztők pedig szeretnek új, jobb, szebb effekteket csinálni, mégha a konzolokon lehet nem is fog menni.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11090 üzenetére
A PC-s DX11-es verzióhoz képest butított.
"A mostani kódot nagyságrendekkel könnyebb low level apira portolni, mint a régieket. Egész egyszerűen olcsóbb."
Ennek nem biztos, hogy örülni kéne, hogy még ennyit sem kell foglalkozniuk a PC-s porttal mint eddig. Így minimális erőfeszítés nélkül megkapod ugyanazt a rondább buildet...
(#11089) 7time: Nem a konzol felhasználók igényeiről volt szó, hanem arról ,hogy új API-val sem lehet szarból várat építeni. Btw az igényesebb multiplatform címek többsége 900/1080p-n futnak 30 FPS-sel.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #11091 üzenetére
nem tudom milyen a dx11-hez képest butítottnak lenni, mert ugye butítás terén leginkább a watch dogsot szokták felhozni, ami az E3-as videójához képest konzolon és dx11-ben is butított. Ezért mondtam hogy kitenyésztett E3 videókhoz képest egy dolog butítva lennie. Marad az, hogy az összes példa, ami a fejemben a butítást juttatja eszembe elképesztően gány minőségű progi konzolon és pc-n egyaránt (dying light, AC unity, stb)
"még ennyit sem kell foglalkozniuk a PC-s porttal mint eddig"
Más dolog "ennyit sem foglalkozni" a pc porttal, és megint más hogy nem kell az effektek 90%-át újraírni a pc számára. Jelenleg az az egyik nagy gond, hogy a dx11 kevés batch-el képes operálni, míg a konzolok sokkal. Éppen ezért a konzolos progik jelentős része úgy van felépítve hogy render parancs render hátán van, mikor mire van szükség, ha 10 ezer lövedéket kell kirajzolni azt lehet 10 ezer darab utasításban is kiadni (persze ez sarkított példa most). Ha valaki dx11-re is portol, akkor annak figyelembe kell vennie, hogy a dx maga nem szereti a sok batch-et, úgyhogy annak kötegelve kell odaadni egy-egy tucatot mondjuk, hogy ne omoljon össze a teljesítménye. Erre átírni vagy módosítani egy programot problémás tud lenni.Szóval a programozástechnikai különbségekből fakadó dolgokkal kapcsolatban igen, kevesebbet kell foglalkozniuk a fejlesztőknek. A felszabadult időt pedig felhasználhatják másra. Jó esetben másra fogják használni (több optimalizálás, hibák javítása, stb), rosszabb esetben semmire, de ez megint a fejlesztőkön és főnökeiken múlik, nem az apin. Az sem lenne ugyanis megoldás, hogy maradjunk akkor dx11-en, mindenki szívjon tovább heteket, hónapokat hogy megtalálja hogy hol van a probléma a programjában, írjon át sok dolgot platformok közötti átjárás közben, mert az eddig milyen f*szajól bejött mindenkinek.
A helyzet egyszerű, a JELENLEGINÉL jobb megoldást akarnak elérni. Nem mondja senki hogy ez a mindenható szent grál amitől mostantól pezsgő hullik az égből és minden problémánk megoldódik az életben. A programozási problémák egy részét oldja meg, ami sok jó fejlesztőnek fájó volt. A kontárok pedig ezentúl is kontárok maradnak.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11092 üzenetére
"Más dolog "ennyit sem foglalkozni" a pc porttal, és megint más hogy nem kell az effektek 90%-át újraírni a pc számára. Jelenleg az az egyik nagy gond, hogy a dx11 kevés batch-el képes operálni, míg a konzolok sokkal."
És mivel is profitálnak a konzolok ebből ? Jobb a minőség/teljesítmény mint PC-n DX11 alatt ?
Az effektekre megint csak azt tudom mondani, hogy még mindig jobb egy újrairt, de szebb effekt, mint egy átporlott rondább...Egy szimpla prev-gen port is jobban néz ki PC-n mint a next-gen konzolokon, jóval nagyobb látótér, szebb fényeffektek:
[ Szerkesztve ]
-
7time
senior tag
válasz #85552128 #11091 üzenetére
Nem a konzol felhasználók igényeiről volt szó, hanem arról ,hogy új API-val sem lehet szarból várat építeni.
Nem is kell, ha minden játék 60+ FPS fog futni 1080p akkor az pont elég, hogy PC -re ez kevés az nem a konzolok problémája, az a probléma hogy még ezek az állítólagosan "gyenge" címek sem futnak csak I7-GTX 980, R9-290X erőgépeken.
-
#85552128
törölt tag
"Nem is kell, ha minden játék 60+ FPS fog futni 1080p akkor az pont elég"
Ki mondta, hogy nem elég ? Ez lenne a minimum, a valóság pedig a 900/1080p 30 FPS, még az új BF is csak 720p/900p@60FPS-sel megy. Az exkluzívok között is van olyan ami 30 FPS-t tud csak: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Miért eddig DX11 volt PS4-en XO-n is ?
A konzolok API-ja eddig is low-level volt, ráadásul a két HW nagyon hasonló mégsem sikerült normális teljesítményt kisajtolni belőle.Egyébként az egyik fejlesztő nyilatkozata:
Xbox One Unlikely To Hit 1080p With DX12, Says Witcher 3 Devitt meg az xbox fejesé:
"On the DX12 question, I was asked early on by people if DX12 is gonna dramatically change the graphics capabilities of Xbox One and I said it wouldn’t. I’m not trying to rain on anybody’s parade, but the CPU, GPU and memory that are on Xbox One don’t change when you go to DX12. DX12 makes it easier to do some of the things that Xbox One’s good at, which will be nice and you’ll see improvement in games that use DX12, but people ask me if it’s gonna be dramatic and I think I answered no at the time and I’ll say the same thing."
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #11093 üzenetére
Nono, azért a gta-val óvatosan példálózni, iszonyat nehéz (sőt szinte lehetetlen) kétszer ugyanolyan körülményeket elérni. Feltűnt hogy az nvidia a blogjában mennyire élesnek mutatja az AMD CHS-ét (pláne a sajátjához képest), de megközelíteni nem tudtam azokat a körülményeket, amikor a felhőzet és az időjárás pont olyan hogy ennyire éles legyen az árnyék (az más dolog hogy szerintem az nv kamuzott a téren, de más területen sem sikerült azt az eredményt kihozni amit ők mutattak képen, pedig én is fullra kitolt windowsos verzióban próbáltam)
"jobb a minőség/teljesítmény mint PC-n DX11 alatt ?"
Nos van amiben igen. Pl az új infamous részecske effektjeit ilyen szinten pc-n elég drága mulatság lett volna kivitelezni (az más dolog hogy nem tudjuk kipróbálni mert nem jelent meg pc-re, de a szaksajtó ezt írja, én meg hajlamos vagyok hinni nekik). No meg pl a Tomorrows Childrenben látható cascaded voxel cone ray tracing-et sem lehet perpill még hatékonyan pc-re áthozni."még mindig jobb egy újrairt, de szebb effekt, mint egy átporlott rondább..."
Csak itt sokszor nem átportolt de rondábbról van szó, hanem simán csak máshogy paraméterezettet. Pl a mellékelt gta ábrán, nem a shading effekt miatt kisebb a látótáv, hanem mert úgy van paraméterezve a játék, hogy pc-n láthassunk messzebb, több lehessen a polygon, az effekt, stb. Ettől függetlenül maga az algoritmus könnyen lehet ugyanaz (sőt pl a gta-ban az árnyékokra tudtommal az amd chs-éhez hasonló megoldás van használva, ami messze nem szórja szét feltétlen annyira az árnyékot mint az nvidia megoldása)"Egy szimpla prev-gen port is jobban néz ki PC-n mint a next-gen konzolokon, jóval nagyobb látótér, szebb fényeffektek:"
jah perszeMellesleg a gta 5 egy 1,5+ éves játék, akárki akármit is mond. A motorjába be lett túrva egy halom szépítő effekt, de ez csak csicsa. Nem egy modern motorról van szó, amiben modern fények, feladatkiosztás, PBS és hasonlók lennének mindenhol.
Televan: én úgy tudom, az új apival a one képes lesz most már normálisabban kihasználni az ESRAM-ját. Persze nem kell ettől csodákat várni, de eddig pl ezt is nehezen tudták használni, mert a fejlesztői alrendszer nem volt képes normálisan kezelni. Ilyenek simán lehetnek a ps4-ben is, ne felejtsük el hogy attól hogy kiadták az új generációs konzolokat és bejelentették milyen feature-ökre képes a hardver, még a fejlesztői szoftver nem biztos hogy ott járt. Az is fejlődik, ahogy a dx11 is tette a 11.1, 11.2 és majd a 11.3 kapcsán.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Tibroo
aktív tag
Erről a tápról vélemények?Thermaltake Smart SE 730 Watt.
Egy AMD-s konfigba kellene ATI 5970-es X2-es VGAt hajtana.
Elég lesz hozzá?Mindent meg lehet oldani,csak igazán kell akarni.......!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.