-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
válasz Malibutomi #30499 üzenetére
Múltkor sayinpeti valami olyasmit mondott, hogy ha a Polaris megkapná a DSBR-t akkor harmad annyit fogyasztana, mint most fogyaszt.
-
füles_
őstag
válasz füles_ #30501 üzenetére
Közben megtaláltam a hsz-t.
Nem harmad annyival fogyasztana kevesebbet, hanem harmadával kevesebbet. Tehát ha a P20 mondjuk fogyaszt 150W-ot, akkor DSBR-rel 100W-ot fogyasztana.A Vege FE ugye 300W körül fogyaszt, ha aktiválva lenne a DSBR akkor fogyasztana olyan 200W körül. Ha nem throttlingolna a kártya, stabilan tartaná az 1600MHz-et (és nem 1400MHz körül járna) akkor meg is lenne az a feltételezett 225W TDP.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -FreaK- #30496 üzenetére
Pedig állati egyszerű, és benne is van ez ezelőtti hsz-edben:
"- a gaming driver nem "gimped" a gyártó állítása szerint, csak nem up-to-date"Nincsenek még készen és/vagy még nem kellően stabil ezeknek az újdonságoknak a kódja a driverben egy félprofi kártya igényeihez. Nem véletlen nem adták még ki a játékos változatot sem....
Pl. erre is gondoltam, mikor pár napja azt írtam, ezer oka lehet, hogy miért így jött ki az FE.... -
Gerr'y
senior tag
Az RX Vega es az FE jatekbeli teljesitmenye az elobbi megjeleneseto kvetoen meg fog egyezni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -FreaK- #30507 üzenetére
A not gimped az arra vonatkozik, hogy szándékosan nincs visszafojtva. De ez közel sem jelenti azt, hogy funkcionálisan teljes, mert ettől még a nem stabil funkciók le vannak tiltva. De ez ugye nem szándékos visszafojtás csupán időhiány miatti limitáció. Leghamarabb az év végi nagy frissítés lesz úgy teljes, ahogy azt ti várjátok.
A meghajtó fejlesztése egyébként nagyon kötött folyamat. A release driver mindig csak egy alap. Sokszor nagyon hasonlít a korábbi architektúrához fejlesztett meghajtóra, mivel a release szintre igazából az kell, hogy a meglévő kód (illetve ennek a kiegészítése) stabil legyen az új architektúrával is. Utána erre a stabil alapra fejlesztik rá az optimalizálást, ami jellemzően fél év a megjelenéstől számítva. Ezért van mindig az, hogy a meghajtók fél évre rá úgy 10-20%-ot gyorsulnak egy nagyon új architektúrával a release driverhez viszonyítva. Persze ezt apránként kapják meg. Ezért néz ki egy Fiji drivernek a Vega drivere.
Vissza lehet nézni az első GCN-t, hogy mennyit javult, vagy a G80-at is. Az R600 és a Fermi is jó alap lenne, csak ezeknél a hardver is annyit csúszott a tervekhez képest, hogy a release driver jóval kiforrottabb volt. A köztes architektúrák is javulnak egyébként fél éves távlatban, csak jóval kevesebbet, mint a nagy váltások.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz -FreaK- #30507 üzenetére
Hát, a gaming Vega-hoz képest not gimped. Tehát nincs/nem lesz mesterségesen butítva hozzá képest, csak az elején régebbi driverekkel fog menni a gaming mód. Viszont mivel nincs még gaming Vega, így elég nehéz bármihez is hasonlítani. Az, hogy régebbi driverekkel fog menni az elején, éppen azt sejteti, hogy alaposabban fogják tesztelni a hozzá való drivereket, mint a játékos verzióét, nyilván a különböző piaci igények miatt.
A játékos kártyánál a legfőbb elvárás a teljesítmény, míg egy félprofinál fontosabb sokkal a pontosság, megbízhatóság, ergó több és alaposabb tesztelést igényela szoftverük.
(#30508) Abu85: Igen, így teljes a kép.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
Sajnos ez azt is jelenti, hogy iszonyatosan elúsztak a srácok, hiszen a vas is hiába jön, a teljes potenciált csak (ahogy írod) év végén hozzák ki belőle leghamarabb. Akkorát arat most a konkurens, mint talán még soha. Pedig régóta várom a Vegát én is.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A teljes potenciált még az év végén sem hozzák ki belőle, mert van benne egy rakás olyan képessége, amelyet csak a most készülő API-k támogatnak. Már önmagában a primitive shader is egy hatalmas váltás, hiszen ezzel a fejlesztéssel teljesen kiváltható a vertex, a hull, a domain és a geometry shader. Ezekre nincs többé szükség, mert a primitive shader tudja mindazt, amit ezek, csak sokkal korszerűbb módon, ezáltal sokkal gyorsabban is. Viszont az egészet időbe fog telni kihasználni. Azt biztosan állíthatom most már, hogy a Vega új képességeinek a zöme nincs benne az aktuális API-kban. A PS4 Pro IGP-je áll hozzá talán a legközelebb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
"Azt biztosan állíthatom most már, hogy a Vega új képességeinek a zöme nincs benne az aktuális API-kban."
Ez mindenhonnan nézve elég szomorú.
Mind a Vega aktuális teljesítményének szempontjából, mind a játékfejlesztők lehetőségeinek és hajlandóságának szempontjából, mind az AMD stratégiájának szempontjából.Akkor is Vega-t és Freesync-es monitort fogok venni, csak még mellé kanalazok egy jó adag reménykedést is magamba...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Yany
addikt
Vagyis az AMD sokadszor lép bele ugyanabba a folyóba? *va sokmindent tud, ami majd jó lesz, de kihasználtság híján az aktuálisan támogatott feature-ök gyorsítását biztosító tranzisztorok elől veszik el a helyet. Habár épp ezért szeretem az AMD-t, mert ezzel fejlődést stimulál a piacon, de közben meg energiahatékonyságot és teljesítményt áldoz fel erre, míg a konkurencia a jelenre fókuszálva mindig hatékonyabb vasat dob ki. Abu, mit látsz erre megoldásnak, mert azért amiről most beszélek, nem egy légből kapott gondolatsor, hanem elég hosszú ideje láthatjuk ezen a piacon. Mitől lesz nyerő a Vega? Hogy fog ebből a veszteségesen fejlődést biztosító attitűdből pénzt faragni az AMD?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
-
-
#85552128
törölt tag
Hamar jött ez a "jövőbemutató képességeket" sulykoló hsz, az RX launch utánra vártam.
A vásárlókat az fogja érdekelni, hogy mit tud a megjelenése pillanatában, tartalék lehet benne - kell is majd a Volta ellen, ha a Navi csak 2019-ben jön - de ha addigra nem sikerül egy elvárható szintre (csúcs Vega = 1080 Ti, kisebbik = 1080, stb.) felhozni, mindezt normális fogyasztás mellett akkor megérdemlik amit kapni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
Plusz nagyon sok "HA" van még addig, míg ezek a fejlesztések realizálódhatnak a megjelent játékok/API-kban, és ezt mintha már hallottuk volna párszor, évekkel ezelőtt is..
Az AdoredTV videó végén azt mondja a srác, hogy ez így esélyesen katasztrófa lesz az AMD-nek, nagyobb mint a Fermi volt annó a másik oldalon, mert ott legalább a teljesítmény megvolt. Persze csak találgatás még, de minden jel erre mutat eddig.
(#30519) HSM: megmondom őszintén, már nem emlékszem, csak annyira, hogy komoly gondok voltak a fogyasztásával ezt ő mondta amúgy, nem én.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Miért nem vagyok meglepődve, hogy megint elindult a hate-lavina...
Az, hogy van néhány képessége, amit ma nem igazán lehet API-ból közvetlen kihasználni (ahogy a Polarisoknak is volt, mégis szépen el lehetett lenni velük) nem azt jelenti, hogy kukábavaló lesz a hardver és vereségre lesz ítélve...
Plusz kérdés, hogy ami szabványosan ki nem használható képesség, azt nem szabványosan (pl. driverből) mennyire lehet mégis kihasználni...(#30518) -FreaK-: Fermi és katasztrófa? Hahaha... Nagyon jó vasak voltak azok, még ha torkosak is.
Egyelőre ami biztos, hogy semmit nem tudni a játékos Vega teljesítményéről, és néhány beavatotton kívül (akiket köt az NDA) senki sem tudja, mit fog tudni a megjelenés pillanatáig, vagy akár még akkor sem.
Én azért erősen kétlem, hogy "katasztrófa" legyen az új vasuk, akkor ki se hozták volna, ha ennyire gázos.[ Szerkesztve ]
-
Raggie
őstag
Személy szerint úgy látom, hogy az alábbi szókapcsolat miatt indult meg itt a topik. Ami persze nem 100%-os tény, de aggasztó előjel:
"a Vega új képességeinek a zöme"Ha ez igaz, akkor nem néhány képességre utal... de mint mondottam, én azért reménykedem.
Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
válasz actival63 #30520 üzenetére
Pedig jelenleg úgy áll, pont nem bányászkártya a Vega, alig tud többet a jelenlegi állapotában, mint a Polaris 10, csak dupla fogyasztással és háromszoros árral.
(#30521) Raggie: Primitve shader pl. még sehol nincs így ebben a formában, de mégis úgy tűnik, bele lehet hegeszteni utólag, hogy mégis profitáljon belőle. A raszterizációs móka nem igényel API támogatást. A HBCC-ről is volt olyan hír, hogy csak pár sor kell a motorba, hogy működjön... Nekem korántsem tűnik olyan vészesnek a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
Hangúlyozom, direkt kezdem ezzel, hogy várjuk ki a végét, pl a július végét, a megjelenést, az első hivatalos teszteket és a normális drivereket. Én szeretnék legjobban egy jól sikerült Vegát, akkor visszatérnék AMD-re és vehetnék freesynces moncsit. De ami itt megy az nem intézhető el annyival, hogy beindult a hate lavina. Maga az AMD is tehet arról, hogy itt tartanak a dolgok, ahol. Jelen pillanatban, az eddigi infók alapján úgy néz ki, hogy a Poor Voltázás erős volt, csoda ha az 1080Ti szintjét eléri a csúcs RX Vega. Hogy csak egyet említsek. De már csak néhány hét és többet tudunk, addig meg csak találgatunk. Dehát az internet népe már csak ilyen találgat, kombinál.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
HSM
félisten
válasz nubreed #30523 üzenetére
Pont ezt akartam hangsúlyozni, hogy korai még temetni a Vega-t. Az eddig látottak alapján igen komoly potenciál van benne, amiket ha sikerül kihasználni, nem lesz gond a teljesítményével, efelől semmi kétségem.
Viszont a nagy HA, hogy mikor és mennyire tudják ezeket kihasználni a játékokban, és mennyire veszik majd fáradtságot a további piaci szereplők, hogy ezek a képességek minél könnyebben kihasználásra kerülhessenek. Itt viszont jelenelg 0 megbízható infónk van, egyedül ezt tudhatjuk biztosra. Annyi látszik, hogy azért mozgolódás van pl. API téren, ami már nagyon ráfér a piacra szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Raggie
őstag
Persze tudom én!
Ráadásul meg kell mondjam, hogy nekem ez pl most tökéletesen elég, sőt még jól is járhatok vele, hogyha az ilyesmi "töketlenkedések" miatt kisebb árszinten kell adni.
Én eleve egy 1070 körüli de inkább 1070-1080 közötti AMD kártyát szerettem volna ami kicsit időtállóbb. Nos ezt most teljesen biztosan megkapom. Szóval én nem magam miatt írtam ezeket, csak a játékos vásárlótársadalom nagy része nem ilyen mint én, hanem csak az abszolút csúcsot nézi és ott most nagy valószínűséggel nem lesz jelen az AMD.[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
actival63
aktív tag
Tudjuk, hogy az AMD mindig szeretett kikísérletezni. Nekiáll kidob mindent amire a bányászáshoz nincs szükség és csinál egy kis fogyasztású bányászkártyát 40-50 mh/s körül. Csak két RX480 teljesítmény kellene egy kártyába kis fogyasztással. Vinnék mint a cukrot és legalább békén hagynák a gamer kártyákat.
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valamerre muszáj lépni. Attól, hogy több shader kerül egy lapkában még nem reagál olyan problémákra, mint amilyen a komplex jeleneteken belül durván csökkenő hatásfok, az egyes eljárások rossz hatásfokú végrehajtása, vagy például a nagy adatmennyiség rossz hatásfokú kezelése. Több feldolgozóval vagy több memóriával csak annyi történne, hogy több erőforrás lenne kihasználatlan.
Ezekre a váltásokra azért van szükség, amiért anno a unfied shader is jött. Pakolhattunk volna tovább több vertex és pixel shadert a GPU-kba, de ezzel a módszerrel csak a problémát vittük volna tovább. Ma is van egy rakás probléma, de a megoldásuk kevésbé egyértelmű, viszont attól nem lesz jobb, ha csak a feldolgozók számát növeljük. Ha ez a módszer működne, akkor a Sony sem rakott volna a PS4 Próba superstencilt és packed mathot, hanem extra multiprocesszorokra költötték volna el a tranyókat. A Vega csak ezeket másolja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz actival63 #30526 üzenetére
Egyfelől nagyon drága egy csip kifejlesztése csak erre, másfelől nem biztos, hogy olyan sokat nyernének rajta, mert a lényeges fogyasztókra ígyis, úgyis szükség van és a csip nagy részére is....
Harmadrészt így is úgy is vinnék a gamer kártyákat, miután elvitték az összes ilyet. -
"Az eddig látottak alapján igen komoly potenciál van benne"
korábban (#30519-es kommented):
"Egyelőre ami biztos, hogy semmit nem tudni a játékos Vega teljesítményéről"
Összegezve, ha valaki rosszat mond a Vegáról akkor hülyeség mert nem tudunk semmit. De a Vega fasza lesz mert amit tudunk az mind tök jó dolog.
Ha létezik "hate-lavina", akkor nagyon is létezik legyen "love-lavina", mert néhányan úgy "körbe ********játok ezt a Vega-t mint ha a messiás jövetele lenne.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
HSM
félisten
A látszólagos ellentmondás feloldását lásd itt: [link]
Annyi a lényeg, hogy a hardver képességei ismertek, hiszen közzé lettek téve hivatalos forrásból. Amit NEM tudunk, hogy ezek mikor és mennyit fognak hozni a konyhára.
Én is csak ezt írtam, hogy amit tudni lehet a vasról, az igen meggyőző, de semmit nem tudunk arról, ez mikor és milyen valós játékteljesítményben fog megvalósulni a gyakorlatban.[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
Abu, picit ki kéne lépned a szakmából ahhoz, hogy választ kaphassak tőled, mert az aggályaimmal kapcsolatban gyakorlatilag ezek semmit nem jelentenek. Egyelőre egy piaci kudarc leheletét érzem a levegőben (tehát nem szakmai), de remélem csak fölösleges aggódás, merthogy én szurkolok nagyon nekik.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
emmm
senior tag
Sajnos erről nekem is az jut eszembe, ami itt sokaknak, és most már én is látom, hogy jó okkal: előre magyarázod az RX Vegát. A következő az lesz, hogy jönnek az újabb játékcímek, amik már az új fícsörök szerint működnek?
Szóval, megint ugyanabba a hibába esett az AMD, amit eddig is elkövetett. Várjuk meg a végét, nyilván, oké, de ez már épp eleget sejtet, hogy tudjuk: ez sem fogja megváltani a VGA piacot. Jó-jó dolog, hogy előre mutató fejlesztéseket tolnak bele a hardware-be, de úgyis mindenki az aktuális teljesítmény alapján fog dönteni. Ha az nincs meg, akkor nem elég jó. Pont. Szerk: Legyen meg, azt kívánom!
Mindegy, legyen jó az árazása.[ Szerkesztve ]
-
Számodra meggyőzőek azok a hírek, hogy a Vegák ~300W körül fogyasztanak levegővel. Elég megbízható forrásból jön, hisz az egyik MSI fejes írta le. Más forrásokból az 1080 közelébe jósolják a teljesítményt azok alapján a mark eredmények révén. És ha a kettőt összevonod, akkor nézd meg a 1080 fogyasztását.
Meg ez a nincs driver...istenem.
Elképzelem ahogy az AMD-nél a driverekért felelős software részleghez bekopogtattak:
-Hey srácok itt a Vega!
-Mi ? Hol ? Milyen Vega? Mi még nem is hallottunk róla soha. Most ehhez kellene driver?
-Igen ehhez kellene
-Fú basszus, jó akkor nekiállunk írni rá egyet.Szóval, hogy még az AMD-t is meglepte a Vega, nem voltak felkészülve driverrel. Érted...
Ez Normális?Ja tudom, mocskod NV troll vagyok, be is fejezem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd. Baromira egyszerű a dolog. A GPU-t a megjelenése utáni évekre tervezik. Tehát a Vega 10-nek 2018-ban és 2019-ben kell helytállnia. Ezáltal van bele tervezve egy rakás képesség. De nem csak újakra kell itt gondolni, amelyek még nem érhetők el az API-kban. Van például ROVs, ami a DX12-nek már jó ideje a része, de senki sem használja, mert a mai architektúrákban piszkosul lassú (az Intelnél nagyjából gyors, de ott meg az IGP ereje ...). A Vega 10 az első hardver, amely nem csak szimplán támogatja ezt a fícsőrt, hanem normális teljesítménnyel futtatja le a kódokat. Szóval lehet, hogy nem tűnik logikusnak, amit csinálnak, de nagyon sok indok van mögötte, hogy ezt így érdemes megtenni, mert végeredményben nem a Pascal lesz a versenytárs. Azt nagyon gyorsan ütni lehet, mert nem úgy tervezték, hogy jó legyen 2018-ban is (ha csak packed mathra vonatkozó támogatást kap egy játék, már akkor is csak a Vega és a Volta hátsó lámpáit látja majd a Pascal, mert nem tud majd olyan gyorsan számolni, és még a regiszterigény sem fog csökkenni ettől az optimalizálási formától). A Volta ellen kell menni, ami már hasonlóan ki lesz hegyezve ezekre az újításokra, hiszen azt az NV szintén 2018-ra tervezte, ugyanazokkal a háttérben begyűjtött információkkal, amikkel az AMD dolgozott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Addig nem lehet elkezdeni drivert fejleszteni, amíg nincs is kész legalább papíron a hardver, de a végleges teszteléshez, optimalizáláshoz minimum egy prototípus kell. Akár zöld, akár piros oldalon.
Szval igen, sok lehetett a teendő. Először nyilván az volt a cél, hogy a lehető leghamarabb alapszinten működőképessé tenni a vasat, hogy legyen miből elindulni. Azzal is nyilván volt munka. Közben vélhetőleg csinálták az új, rá optimalizált drivert is, de idő amíg elkészül. Nem olyan könnyű drivert írni manapság, rakás API rakás funkciójával egy rakás játék mellett jól és megbízhatóan működjön.
-
-FreaK-
veterán
"Én is csak ezt írtam, hogy amit tudni lehet a vasról, az igen meggyőző, de semmit nem tudunk arról, ez mikor és milyen valós játékteljesítményben fog megvalósulni a gyakorlatban."
TUDNI semmit nem tudunk, az igaz, de elismerhetnéd, hogy ezek a jelek nem túl biztatóak... valamint mintha már ezeket az érveket hallottuk volna már évekkel ezelőtt is, és mi lett belőle..
Szóval nem tudjuk, csak erősen sejtjük... és ez nem haterkedés részemről sem, mint azt már írtam korábban is, én aztán rohadtul szeretném hogy nagyon jó legyen, de már kezdem kicsit bánni, hogy nem a gsync-es monitort vettem.. de csak egy kicsit
-
HSM
félisten
válasz -FreaK- #30536 üzenetére
Hát nem tudom, nekem tetszik, hogy pl. a Polarisok hogyan hozzák a náluk jóval nagyobb és torkosabb 390-ek fogyasztását. Ott szépen bejött, ami papíron ígérve lett.
Annak idején a 290X-ek is szépen tartották magukat a hardveres képességeik jóvoltából, a mai napig remekül megállják a helyüket.
A 7970-ek is 2012-es vas létükre szintén a mai napig komoly teljesítményt képviselnek.
Szóval, az eddig látottak alapján az AMD fejlesztései szépen kiállták az idők próbáját.(#30537) .LnB: Állati egyszerű. Segítek!
1. Megjelenik a Vega.
2. Megnézed a teszteket.
3/a. Tetszik a teljesítménye: megveszed.
3/b. Nem tetszik a teljesítménye: veszel zöldséget.
4. Win.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
2018-ban jön a Volta. Legalábbis az erős gaming lapka. Az aktuális gyártói roadmapon március végére szerepel a 24 GB-os alapmodell és május végére jönne a 48 GB-os verzió.
A Vega és a Volta sok tekintetben nagyon hasonló a beújított képességeket figyelembe véve. A Vega egy picit hamarabb kész lett, de ugyanúgy 2018-ra van szánva, ahogy a Volta. Ebből a szempontból nem meglepő, hogy hasonlítanak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
Megkernem .LnB kollegat hogy nemileg kulturaltabban szoljon hozza a temahoz.
-
uvlight
csendes tag
"mert végeredményben nem a Pascal lesz a versenytárs. Azt nagyon gyorsan ütni lehet, mert nem úgy tervezték, hogy jó legyen 2018-ban is"
Eddig úgy néz ki hogy semmi nem üti ki a Pascal-t, mert mire kijön a Vegához a jól optimalizált dirver, addigra itt lesz a Volta is (esetleg pár hónap késéssel, de nem egy egész évvel). Igazán kiadhatott volna az AMD pl egy 384 bites polarist pl 48 rop-al, amolyan hawaii utódként, legalább az 1070 ellen mehetett volna vele már tavaly.[ Szerkesztve ]
-
válasz Malibutomi #30540 üzenetére
Te kajak kitörölted a kommentemet?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz füles_ #30543 üzenetére
Szerintem VRAM-ból reálisan úgy 16 GB lesz az új ajánlott és 8 GB az új reális minimum a 2018H2-es programokban (az abszolút minimum 4 GB lesz). Tehát egy csúcskártyára jó lenne a 24 GB, a 48 GB pedig jó opció az abszolút csúcsra. Úgy érdemes számolni, hogy ha a HBC-t tekinted alapnak, és úgy tervezel egy 8 GB-os HBCC-s VGA-ra, akkor a normál VRAM szempontjából az igény 24-32 GB között lesz.
Most technikailag 2-3 GB közötti a valós, videomemóriára vonatkozó igény és ez jövőre 4-5 GB közé nő. Tehát HBC-ből 4-8 GB kell, míg VRAM-ból leginkább 12-24 GB.Itt valószínűleg a 48 GB csak azért él a tervekben, mert az NV számít arra, hogy az AMD lepacsizik extra tartalomcsomagokra a fejlesztőknél, és egy külön Vega texture pack többet kérhet 24 GB-nál. A 48 GB viszont biztosan elég lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz füles_ #30546 üzenetére
Én minimum 6 GB-ban gondolkodnék. De ez tényleg a nagyon minimum, csak azért, hogy az 1060-at ne zárjuk ki a lehetőségek közül.
Egyébként a 4 GB-tal is futni fognak a programok. Nyilván lesz majd low texture és world detail opció. Talán very low is a 2 GB-os cuccoknak.HBCC-vel nincs túl sok értelme a memóriakapacitást hajkurászni. Szóval marad a 8 GB. Akinek kell a 16 GB vegyen Frontiert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Ezek szerint ez már eldőlt hogy nem lesz 16 GB-os RX Vega ?
Mert az hogy nem halottunk róla még nem jelenti hogy ne lehetne
Száz dolcsis felárral szerintem sokan bevállalnának még egy kupacot rá...fules: azért áll jó a HBM-nek a 48GB mert ott már ellehetetlenednek a GDDR5-6 memóriák.
Mert hova tenné,,,[ Szerkesztve ]
-
válasz Malibutomi #30545 üzenetére
El tudod küldeni nekem még pm-ben? Nem emlékszem a trágár szavakra. Átolvasnám. Köszi.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Habugi
addikt
Háziorvosa ajánlásával & tanácsára..
Napi 3x1, előzetesen elektrolitban feloldva, felrázva nem keverve..
(#30551) .LnB:
Utólagos engedelmeddel kipofoztam kicsit mert olyan semmilyen volt link-ként..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - RTX 4000 szériához
- Asrock RX 6700 XT Phantom Gaming, szinte új!
- MSI Radeon RX 6750XT GAMING X TRIO 12GB GDDR6 - Magyar garancia - Beszámítás: OK
- ASUS GTX 1070 STRIX OC 8GB GDDR5 - FELÚJÍTVA!
- Point of VIEW GF6600 GT PCI-e videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest