Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Carlos Padre #41992 üzenetére

    Szaréhugyé nem kell adni.
    De két oka is van, amiért egy piaci kihívónak olcsóbban kell adnia a termékeit:
    - ha a piaci kihívó egy terméket a piacvezető után léptet be a piacra, akkor ott muszáj árkedvezményt adnia a piacvezetőhöz képest, hiszen a piacvezető terméke adott áron már egy ideje jelen van a piacon. Aki addig azon az áron nem vette meg azt, a piaci kihívó őket tudja megszólítani értelemszerűen alacsonyabb áron.
    - a piacvezetőnek erősebb a brand-értéke. Jellemzően azért piacvezető. A fogyasztóknak van brand-elkötelezettsége. Ez azért a legtöbb esetben nem valamiféle emocionális kötődés, hanem csupán arról van szó a fogyasztók egy jelentékeny része nem objektív adatok alapján tájékozódik, hanem a minőséget igyekszik beazonosítani márkákkal.
    Ebből a szempontból a fogyasztók nagyjából három részre oszthatók:
    1) az objektív adatok, mérések alapján tájékozódók (ők egy kisebbség)
    2) a piaci érték, brandérték, marketing alapján tájékozódok (ők a többség)
    3) brandhez érzelmileg kötődők, fanok (ők is kisebbség)
    Az 1)-ba tartozókat értelemszerűen meggyőzhetik az eredmények. A 3.)-ba tartozókat meg kábé semmi. A 2.) csoportba tartozóknak viszont... nem nevezném brand-kötődésnek, de a brandhez a minőséget, megbízhatóságot kötő elgondolást kellhet árkedvezménnyel legyőzni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák