-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dudu5130
őstag
Hát egy újabb népkártyára számítottam, RX 590 áron de a 2060 szintjén vagy kicsit felette, ami meg is lett csak borzalmas áron. De ezt már mindenki leírta.
-
Simid
senior tag
válasz Petykemano #41450 üzenetére
"Azt nem tudom, honnét jön, hogy ez egy navi12 lapka és még csak ezután jön a Navi10."
Na mégis honnan? Próbálja beilleszteni az új infokat a korábbi képzelgéseibe, amiben szó szerint semmit nem talált el. Ami elég nagy mutatvány ahhoz képest, hogy mennyi mindent összehadovált. Azon feltörekvő youtube sztárok közé tartozik a srác, akik az AdoredTV-s 'sikereken' felbátorodva úgy gondolják, hogy a kamu leak a leghatékonyabb módja a like szerzésnek. És milyen igazuk van, ilyen a korszellem úgy látszik....
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
RDNA van már csak.
(#41450) Petykemano: Ez a Navi 10. De ez annyira mindegy, a szám az AMD-nál csak annyit jelent, hogy melyiket kezdték el hamarabb fejleszteni. Semmilyen utalást nem jelent a méretre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jacek
veterán
Tudom tulok vagyok de
Pontos megjelenes van? Juli7?
Tesztek gondolom akkor?
Ertelmes hutesu modellek akkor vagy szeptember? -
Televan74
nagyúr
Állítólag az egyedi hűtésűek augusztusba megjelenek.És a Sapphire megoldására várok. Remélem szeptemberben már tudok is egyet vásárolni,de ha augusztusba az sem baj.Bár ahogy elnézem az emberek hozzáállását nem kell érte tülekednem a webshop virtuális polcánál.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Tyrel
őstag
Legyen akkor RDNA, mondjuk RDNA 1... ez az architektúra megnyilvánul ebben az 1db GPU-ban, idén nem is jön tőlük semmi egyéb videokártya? Se "Big Navi" se más?
Az oké hogy jövőre jön majd a következő (ha azt is le nem késik), amit nevezzünk akkor RDNA 2-nek, vagy Arcturus-nak, de addig az 5700 XT lesz a csúcskártyájuk?
Nem tudom már hogy fogalmazott Lisa de a mondandójából nekem nagyjából az jött le, hogy így idénre ott van a 3. gen. Ryzen, meg az RX 5700, ezekkel tök f*szán lehet játszani 1440p-ben, és kész menjetek, vegyétek, játsszatok! Tehát akkor ez a felhozatal és majd 2020-ban térjen vissza aki akkor még emlékszik majd rájuk?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
TTomax
nagyúr
válasz Televan74 #41456 üzenetére
Hm,csak szólok hogy a bloweres lesz olyan 500font 550euro a custom meg +100euro...180K lesz az XT a sima 130K.A sima a Vega 56/64 között lesz mindkettőnél drágábban,hát ez az oka hogy nem tülekszik senki...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-Solt-
veterán
válasz TTomax #41458 üzenetére
Az eddigi gyakorlatok alapján indulásnál a listaár * aktuális USD árfolyam + 27% ÁFA a képlet, tehát a jelenlegi árfolyam alapján ~137000.-Ft a sima RX 5700. Erre jön még a custom felár, ami jellemzően 50 USD körül szokott mozogni, például [link]
Nyilván eleinte biztos lesz még rajta újdonság adó, de idővel ahogy a készletek beállnak és beindul a "szürke" zóna, akkor szerintem simán lesz ~140000.-Ft körül custom RX 5700.
www.smart-bus.hu
-
Tyrel
őstag
válasz -Solt- #41460 üzenetére
Ha "csak" annyi lesz, annyiért szerintem nem fog kelleni senkinek, ill. a nép 98%-a inkább az RTX 2060-at viszi helyette mer' kicsit olcsóbb, van benne réjtrészing és különben is nVidia szóval biztos jobb.
Az XT-n mondjuk én még gondolkodok, de ezek után akkor az lesz vagy 170 rugó...
Turenkarn
-
-Solt-
veterán
-
KAMELOT
titán
100k kapni 2060 ezek meg jönnek az újdonsággal, ami hozza a szintet és 140k. Ezek el vannak maradva sajnos. 7xxx széria óta csak várnak valami jóra, legalább az ára lenne jobb mint az nv már előnyt szereznének. Sajnos az agyig még nem jutott el ez nekik.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
Robi BALBOA
őstag
Azért várjuk már meg a teszteket, mielőtt itt ilyen messzemenő következtetéseket bárki levonna.
Én Pl semmi pénzért nem vennék egy 6gb-os karit egy 8gb-ossal szemben(azonos teljesítményszinten).Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
sutyi^
senior tag
válasz KAMELOT #41463 üzenetére
Reálisan olyan 130e kéne legyen a sima, és 155e körül az XT.
Nekem ezek az árak, ezzel a featuresettel nagyon nem adja kategória. NV-nél 2060-ra nem lépek, mert szerintem lassan kelleni fog a 8GB VRAM, az 2070 meg teljesen a bukszám kényelmi övezetén kívül van.
Olcsóbban kellett volna ezek startoljanak.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
#82819712
törölt tag
Na felébredtem történt mostanában valami érdekes erre ?
"Legyen akkor RDNA, mondjuk RDNA 1"
-Gondoljuk végig rossz PR lenne ha elmondanád amit Abu mondott hogy irányt kell váltani
meg leírnád hogy jövőre 7nm+on jön e RNDA 2 úgy tűnne mintha sietve adtak volna ki valamit.
A voxeles ray tracinget minden tudni fogja Vega 56-tól felfelé.
Hogy én mióta imádkozom már a voxeles irányért...
Ezt a piros csíkot nem is láttam az élőben.
Olyan a kártya dizájnja mintha megolvadt volna egy ponton a kártya."Nem az a baj hogy a mostani hibrid GCN-RDNA Navi-ban még nincs RT, mert ha lenne is az ugyan olyan sz*r lenne mint a mostani RTX kártyákban... inkább az a baj hogy az új konzolok miatt lesz egy nagy irányváltás, és azzal egy időben jön is majd mindkét cégtől 1-1 új generáció "
-Az AMDnek a RT egy csapda volt főleg az NV saját megírt tesztelőjével. Így a jó... a saját út, még akkor is ha feladják vele a kompatibilitást. Támogattál volna játékokat hogy NVnek több legyen a RT játék ? (2+) Így meg várja őket egy kövér Ray Tracing with AMD menü ami szürke passzív lesz, ha ők is nem tesznek le egy nagyobb összeget a cégnek. Az tényleg igaz hogy kispénzű AMDben lévő ötletek akkor tudnak jól érvényesülni ha konzolon nincs toxikus osztott piac és beletolnak nagyobb összeget a megvalósításba.
Igazándiból itt az emberek 90%-a már megint temetni jött, én meg azt mondom nem hallotam még semmi érdemi infót. mozaik raszterizáció ? Mi az a nagyon fura piros áramlás a GPUtól két irányba ?
Meg mi az a fura kis emberke a GPUba középen Hát ABU válaszoljá mi is kaptunk bele Invaderst ?
Az ár az egyfelől több mint reméltük főleg ha összehasonlítjuk a két GPU-t
Az a fele akkora kis GPU drágább HBM nélkül elsőre azért ez meglepő még akkor is ha tudjuk hogy a 7nm drága.
de azért ha megnézzük a 3950 es 749 dolláros árát látszik hogy AMD is ahol fejlett ott elkéri az árát.
Az a lagmentesítő dolog elsőre jó hangzik és szinte senki meg sem említi itt, nem annyira jelentéktelen az
de a legfontosabb dolognak a képfelskálázás tűnik amiről meg nem mondtak semmit pedig itt már 8 Król is beszélnek konzolokon.[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Nem annyira rossz ez a dizájn
-
Tyrel
őstag
válasz #82819712 #41468 üzenetére
Azért nem beszél senki az általad említett fejlesztésekről mert senki nem tudja milyen is a hatásuk a gyakorlatban... A valós teljesítmény is kérdéses még, az is hogy az új blower tényleg halkabb-e, meg még sok minden, de nem tudni ezekről, mert nemhogy megbízható 3rd party tesztek nincsenek még, de konkrétan azt se árulja el senki hogy egyáltalán az NDA-t mikor oldják fel.
Majd júlis 7.-én?
Adnának végre egy átkozott kártyát Tech Jesus-nak (Gamer's Nexus) és 2 napon belül választ kapnánk a kérdéseink 90%-ra, de jelenleg azt se tudjuk még hogy kapott-e már kártyát csak még nem beszélhet róla (és mikortól beszélhet) vagy még senki nem is kapott semmit...
Igazán nincs miről beszélni, állítólag 10%-al gyorsabb az XT mint az RTX 2070, meg drágább lett a vártnál (Adored-es árakban én sosem hittem, de reméltem hogy nem megy 399 USD fölé a legerősebb változat sem), meg furán néz ki, meg van benne valami RDNA aminek tulajdonítanak bizonyos előnyöket, de ezek mind lehetnek olyan nem-működő varázs-semmik amikről anno a Vega megjelenésekor is beszéltek... hogy majd az X feature meg majd az Y driver, aztán nem működött semmi úgy ahogy kellett volna.
Ebből a bejelentésből igazán az ár kivételével semmi érdemi infót nem kaptunk, legyenek már normális tesztek is...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
stratova
veterán
válasz sutyi^ #41466 üzenetére
Éppen azért ilyenek az árak, hogy ki lehessen futtatni Vega 56/64-et amelyek most játékokkal jó vételnek mutatkoznak, ha az ár/teljesítmény az elsődleges szempont.
AMD-nek az ODM-eket is figyelembe kell vennie különben mindenki olyan tempoban éptene a megoldásaikra mint legutóbb MSI RX 590-re, amit Armorral hozott ki kb. időben a 1660 Ti Gaming X-el, ami mellett már nyilván a kutyának sem kellett.
Mondjuk lehet belátták, hogy akkora szüksége volt a piacnak erre, mint üveges tótnak a hanyatt esésre.Ez történt anno Tahiti vs. Tongánál, ahogy R9 390 is lekuszott 260$-ig még RX 480 érkezésekor, így a korábbi Tier 2-es kártya csak 20$-ral volt a jövevény felett, miközben 1440-ben egálban voltak 4K-ban verte.
Amugy ez a kategoria (tier2-ből tier3-ba csúszó) itthon rendre 100-115e környékén futott ki: R9 390 8GB, Fury 4GB, Vega 56 a teljes értékű lapkatársuk pedig 130-150 között.[ Szerkesztve ]
-
sutyi^
senior tag
válasz stratova #41471 üzenetére
Kifuttatni ki lehet a régi stockot, csak ez engem mint potenciális vásárlót hol érdekel?
Aki eddig akart vagy éppen nem akart Vega-t venni, az már vagy úgyis GTX 1070 / GTX 1080-on van, Vega 56 / 64 -en, vagy pedig a látott árak után akár RTX 2060-on vagy 2070-en lesz pillanatokon belül.
Aztán itt vagyok én (talán nem egyedül), hogy marhára nem érzem az erőt a 400USD-s midrange kártya árakban. Nagyon közel vagyunk ahhoz a fantasztikus ársávhoz "középkategóriában", hogy legyint az ember és inkább megveszi a next-gen konzol dobozok egyikét és játszik azon az exkluzív címekkel, mintsem hogy az ár/teljesítmény mutató egy helyben toporgását pénzelje...
[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
#82819712
törölt tag
Ezt olvastad ? Van már hír a RNDA2 ről is:
The RDNA 2 architecture scheduled for 2020-21 will pack some fixed-function hardware for certain real-time ray-tracing effects. AMD sees a future in which real-time ray-tracing is handled on the cloud. The next frontier for cloud-computing is cloud-assist, where your machine can offload processing workloads to the cloud. -
"ComputerBase konnte die Grafikkarte im Last-Betrieb kurz hören. Und so viel sei verraten: Leise wird die Radeon RX 5700 XT im Referenzdesign nicht werden. Trotz eines recht hohen Lärmpegels in der Umgebung rauschte es gut hörbar." ([link])
Hát ez a referencia hűtés sem lesz a felhasználók kedvence.
1 hónapig ráadásul csak referenciát lehet majd kapni és csak aztán jönnek a custom hűtések. Nem számítok fényes startra. Itt megint az lesz, mint a Polaris-nál: mindenki a custom hűtéseket fogja várni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
AtHoS
nagyúr
read-only mode on the forum
-
schwartz
addikt
Sajnos kalap szar lett ez a NAVI. Uff, en beszeltem!
If he dies, he dies.
-
Hoppá. Köszönöm, végre.
Szóval akkor a Navi tényleg egy érdekes cucc lett, ilyen SIMD with ILP izé, meghíztak a CU-k, DCU lett belőlük. Lényeges különbségek:
GCN CU RDNA DCU
SIMD-ek száma 4 4
SIMD szélesség 16 32
SIMD ALU-k száma 64 128
Skalár ALU 1 4
Issue 4 clk 1 clk
ILP nincs van
Wave szélesség 64 32/64Szóval, mindegy egyes SIMD motor kapott egy dedikált skalár feldolgozót, ennek köszönhetően a vezérlés jóval hatékonyabb, minden órajelben mehet egy issue. Az eddigi 64 szálas Wave mellett képes 32 szálasra is, s ugye az NV-féle Warp is 32 szálas. Szóval elment az NV felé. S felépítésben is nagyjából a Pascal SM-et idézi a Navi DCU.
De a legnagyobb változásnak az ILP tűnik, bár még nem igazán esett lett, hogy pontosan hogyan. Hogy ez most VLIW vagy már a DCU-k is tudnak OoO-t? De gondolom ez lenne Super SIMD. Mindenesetre az RDNA tett még egy nagy lépést a CPU-k működése felé.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Yutani #41484 üzenetére
A gyakorlatra kíváncsi leszek én is. Egyébként most csak a CU-kat néztem.
Memória-rendszer érdekes még. A GCN CU-ban lévő 16 kB-os L1 cache-t a Navi CU-ban már L0 cache-nek hívják és az új SE szintjéhez tartozó cache-t hívják L1-nek. A Delta Color Compression pedig mindenhol jelen van, így nem csak a külső memóriában spórol a sávszélességgel.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Raymond
félisten
válasz lezso6 #41482 üzenetére
Valamit elneztel/elszamoltal, igy nez ki valojaban ha a te tablazatod hasznalom:
GCN RDNA
SIMD-ek száma 4 2
SIMD szélesség 16 32
SIMD ALU-k száma 64 64
Skalár ALU 1 2
Issue 4 clk 1 clk
ILP nincs van
Wave szélesség 64 32/64Ott van a 11. oldalon. Az ALU-k szama nem duplazodott, csak az a 64 nem 4x16 hanem 2x32 felosztasban mukodik. A skalar ALU (SFU) is csak 2 es nem 4.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz Raymond #41486 üzenetére
Az AMD másképp számolja, mert Dual Compute Unit-nak hívja és 2 CU-nak számolja az egész egységet. És nem az egész DCU-t, hanem csak a felét hasonlítja a GCN CU-hoz. Átírtam a táblázatot az AMD terminológiája szerint.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#82819712
törölt tag
válasz Raymond #41486 üzenetére
The RDNA Compute Unit sees the bulk of AMD's innovation. Groups of two CUs make a "Dual Compute Unit" that share a scalar data cahe, shader instruction cache, and a local data share. Each CU is now split between two SIMD units of 32 stream processors, a vector register, and a scalar unit, each. This way, AMD doubled the number of scalar units on the silicon to 80, double the CU count. Each scalar unit is similar in concept to a CPU core, and is designed to handle heavy scalar indivisible workloads. Each SIMD unit has its own scheduler. Four TMUs are part of each CU. This massive redesign in SIMD and CU hierarchy achieves a doubling in scalar- and vector instruction rates, and resource pooling between every two adjacent CUs.
Groups of five RDNA dual-compute unit share a prim unit, a rasterizer, 16 ROPs, and a large L1 cache. Two such groups make a Shader Engine, and the two Shader Engines meet at a centralized Graphics Command Processor that marshals workloads between the various components, a Geometry Processor, and four Asynchronous-Compute Engines (ACEs).
The second major redesign "Navi" features over previous generations is the cache hierarchy. Each RDNA dual-CU has a local fast cache AMD refers to as L0 (level zero). Each 16 KB L0 unit is made up of the fastest SRAM, and cushions direct transfers between the compute units and the L1 cache, bypassing the compute unit's I-cache and K-cache. The 128 KB L1 cache shared between five dual-CUs is a 16-way block of fast SRAM cushioning transfers between the shade engines and the 4 MB of L2 cache.
In all, RDNA helps AMD achieve a 2.3x gain in performance per area, 1.5x gain in performance per Watt
Gyorítótárakkal közvetlen adat továbbítással dolgoznak. Engem amúgy ez a dual compute adatmegosztása emlékeztet a buldózer működésére
-
válasz #82819712 #41489 üzenetére
Ja, akkor az L1 nem is a SE-hez tartozik hanem a "Prim Unit"-hoz. Tehát akkor a képlet:
Navi = 2 SE = 2x2 PU = 2x2x5 DCU = 2x2x5x2 CU
A bulldózert ne keverd ide, az nagyon más, ott CMT van, itt meg ennek nyoma sincs. Inkább az Pascal jut nekem eszembe erről, mert hogy SE = GPC, PU = TPC, DCU = SM. Szóval lekopizták.
Ez az egész Dual Compute Unit egyékbént egy baromság, nincs ebben semmi duál, azaz kettéosztás, csak a GCN-hez hasonlíthatóság miatt hívják így. Amúgy a felépítése hasonló a CU-hoz, ugyanúgy négy részre van osztva, dupla szélesek a SIMD motorok meg van mindegyikhez dedikált skalár ALU.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Raymond
félisten
válasz lezso6 #41490 üzenetére
Nem, nem azert irjak hogy 40 mert ugy lehet a GCN-hez hasonlitani hanem azert mert 40. Amit a 10. oldalon latsz ott nem egy GCN-t hasonlit egy fel DCU-hoz hanem 1:1 az arany. A fenti RDNA abra azert van ugy hogy a ket CU kozti shared cache-eket lasd.
(#41489) meteoreső
Mielott belemerulnenk - ugye vilagos hogy az a vastagitott mondat engem igazol?
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
stratova
veterán
válasz Raymond #41493 üzenetére
A 10. oldalon a RDNA Dual CU fele van kiemelve egy GCN CU-val szemben és éppen a közösített cache miatt jelölhették így.
A 18. oldalon meg a felső részt compute unit 0-nak az alsó compute unit 1-nek jelölik és darabonként annyi ALU van bennük mint egy GCN CU-ban. Csak itt nem 4x10 CU-ba van szervezve, hanem 4x5 DualCU-ba.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Petykemano
veterán
válasz lezso6 #41491 üzenetére
Vajon hogy skálázódik?
-A dual compute unit valószínűleg nem, tehát nem lesz triple compute unit.
-Egy prím unithoz tartozhat 5-nél.több DCU? - valószínűleg igen, csak az eddigi GCN-es tapaaztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen egységben (shader unit), 10-nél több CU nem volt megfelelően kihasználható. De vajon ez változott?
- egy SE-ben 2 "shader unit" van. Lehetne több? Azzal valószíneg az ütemező (ace, hws, wgd) terhelődne túl. (Felfételezvén, hogy az ütemezés a shader enginek számával skálázódik, különben semmi értelme nincs annak, hogy egy shader engineben 2 shader unit van)
- 2.SE-nél lehet több?Nekem úgy tűnik ez az architektúra.legalja. nem.mondanám még tahitinek se, mert ott ugyan csak két se volt, de tele volt tömve cuval.
Ha minden szinten skálázható, akkor
4x4x8x2 CU érhető el. Itt persze már minden szinten szűk keresztmetszetek léphetnek fel.
Ez persze csak feltételezés részemről. De ha így van, akkor tényleg navi=scalabilityMár csak az a kérdés, hogy ebből a 2×2×5(×2) felépítésből hogy tiltanak le 4CU-t? (Ami 2 DCU)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz lezso6 #41498 üzenetére
Nem koteketni, a tablazatnak nem volt ertelme. Itt a hozzaszolas amire valaszoltam:
Nem hiztak meg a CU-k ahogy a tablazatodban szerepelt, maradt a 64 ALU csak nem 4x16 hanem 2x32 felosztaban. Attol hogy aztan odairtad hogy DCU attol meg a CU-k nem hiztak amilyenre irtad es meg mindig 40 van beloluk. A 20 amirol irogatsz az a Work Processor ami 2 CU-bol all. Navi:
Navi = 4x Compute Engine
1x CE = 10 Work Processor
1 WP = 2 CU
1CU = 64 ALUA diak vilagosak, nincs mit felreerteni, de ugy latszik neked sikerult. Meg valamilyen oknal fogva kotni az ebet a karohoz is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...