-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
Multis game-ek esetén kb uazt az utat járja be most is mint felhő esetén . Gondold végig.
QoS ha megfelelően konfigurálva van a routerekre akkor a ping nagymértékben csökken a lag meg gyakorlatban megszűnik . Az más kérdés , hogy az isp-k hajlandók lesznek foglalkozni a dologgal ?
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
HSM
félisten
válasz awexco #40552 üzenetére
Itt a probléma, hogy hiába van QoS-ed, ha nagy az átvinni szükséges adat, messze van a szerver, és forgalmas a csatorna akkor nem fog a QoS segíteni. Nem fogja senki a gémedet mondjuk a telefonhívások elé tenni, csak hogy neked ne 200ms legyen, hanem mondjuk csak 160ms a késleltetés az FPS-eden. Arról nem is beszélve, hogy nincs garancia a késleltetésre QoS-el sem, ha nagyon rövidre konfigurálod a választ, akkor könnyen hoppon maradhatsz. Na, ez lenne aztán a játékélmény, hopp kis lagspike itt, egy nagy lagspike ott....
A jelenlegi multis mókánál is éppen elég magas sokszor a ping, pedig ott tényleg minimális adatforgalom kell csak a komplett input, kép és hangátvitelhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #40545 üzenetére
Na most, ha a Google a Stadiát komolyan gondolja, akkor el kell kezdeni építeni a nagyjából 7000 peremhálózati szerverükre a hardvert. Jelenleg csak pár százzal vannak kész, tehát brutális mennyiségű peremhálózat van még GPU nélkül. Ide kellenek olyan megoldások, mint a Navi, mert a V340-nél jobb hatékonysággal működik. Az ár itt mindegy, még ha drágább, akkor is megéri, mert üzemeltetés szintjén hetek alatt visszahozza az árát, és másfél évig minimum működik. Tehát effektíve nem a vételárat nézik, hanem a másfél éves megtérülést.
Később nyilván a V340-eket is lecserélik, de most ezek kellenek a fejlesztőknek.
Szerverbe az AMD nem kliensekbe szánt VGA-kat fog adni, de mivel a Google nagy megrendelő, így nekik nem kell megvárni a fejlesztés alatt álló Radeon Pro megoldásokat, hanem szállítja nekik az AMD idő előtt. Ezért cserébe sokat fizetnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Envo_
aktív tag
válasz awexco #40550 üzenetére
tehát eltekintünk attól a ténytől, hogy ha "mellettem van a hardver" vs "cloud" akkor MINIMUM 30-40ms késés van jelen, amelynél lentebb fizikailag lehetetlen menni, hacsak nem a szomszéd szobában van a cloud. És már 20 ms is borzasztóan nagy hátrány egy competitive shooterben. Hagyjuk már...
Ez olyan tipikus, de "hát úgysem számít, mert van rá ilyen olyan technológia" bullshit, miközben a valóságból merített tapasztalatokat ez nem érdekli. ha a monitoromon nem 1ms a késleltetés hanem 5ms, máris érezhető és kézzelfogható hátrányban vagyok egy csgo meccsen.
off vége számomra.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
sok olyan helyzeted volt, ahol úgy érzed, hogy egy papíron 4 ezredmásodperccel gyorsabb g2g-t tudó monitor megmentett volna?
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Petykemano
veterán
Én azt gondolom, hogy le fogják tudni hozni annyira a késleltetést, hogy egy nem kompetitív, nem profi, hanem koca játékos ne érezze.
Lehet, hogy a stream gaming nem a hagyományos PC/console gaminget jött kiváltani, hanem azoknak nyújt lehetőséget, akik mondjuk nem akartak volna gépet újítani, vagy már csak egy tévéjük / telefonjuk van otthon.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #40563 üzenetére
Egy késleltetés szempontjából optimális PC/játék kombó akár 30-40ms késleltetés környékére is levihető. Ezt hol fogják tudni hozni felhővel, ennyi idő elmegy kb. míg utazik az adat ide-oda... Tehát minimum 80ms-ről indulunk... És akkor még jóindulattal eltekintettem attól, hogy a net bizonytalanságai miatt nem ártana legalább egy néhány képkockányi buffer, ami 60FPS-nél mondjuk csak 3 képkockával számolva, ami szvsz extrém optimista, éppen +50ms mindezeken felül.... Ez így kapásból 130ms.
Amúgy igen, gyenge PC-ken, vagy más kütyükön (pl. notebook gyenge GPU-val, ebből rengeteg van) nagyon erősen casual játékokat játszani jó lehet az ilyesmire kevésbé érzékeny/igényes közönségnek.
[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Analysing Navi - Part 2 AdoredTV
Aki nem szereti ne nézze meg, de tényleg ne .
Majd nem tudja amit mi mind. -
Pug
veterán
válasz awexco #40566 üzenetére
Csak hat a szerver nem azon a gepen van, plusz meg logikailag akkor is egy kulon "gep" lenne, ha fizikalisan egy.
Ertem hogy neked nagyon tetszik a koncepcio, csak barmilyen multi fps eseten kuka, ha meg nagyon keptelen vagy elfogadni, akkor is...De meg pl WOT eseten is, szoval nem csak fps-nel...
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Szögezzük le: szerintem is biztosan nem lesz olyan, mintha ott zümmög melletted egy erőmű.
De a bufferelésre,.amit mondtál, például megoldás lehet a helyi kütyü. Még amikor a VR volt a nagy divat, és mindenhonnan az hangzott, hogy milyen fontos a hányás elkerülése végett a megfelelően alacsony frametime, vvolt szó valamilyen olyan megoldásról, hogy ha a gpu valamiért mégis kicsúszna az elvárt frametimeból, akkor (addig) párhuzamosan számolódik az előző képkockából egy a fejmozgást lekövető képkocka.Valami ilyesmit be lehet vetni: ha megcsúszik a frametime, a lokális hardver beszúr egy az elöző képkockábók a mozgások alapján számol pótlékot.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
.Ishi.
aktív tag
válasz Petykemano #40569 üzenetére
Mintha már meglenne a két véglet, nem? Egyszer túl szép, hogy igaz legyen, most meg "engineering failure" meg "engineers can't wait to be done with it."
Viszont a sorozatos hibáknak (nem várt melegedési és fogyasztási problémák, stb.) nem mond kicsit ellent az, hogy a PS5-ben Navi lesz? Vagy csak a desktop vonalon ennyire gáz, ha nem érik el a várt frekiket?
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #40569 üzenetére
Eljutottunk oda, hogy lényegében minden állításából kihátrált. Szép, mondhatom.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Cathulhu
addikt
válasz .Ishi. #40570 üzenetére
ha tenyleg katasztrofa a navi, akkor nagyon rossz passzban lehet az RTG. Kivancsi vagyok ez is Raja oroksege-e meg. Vega katasztrofanal az volt a mondas, hogy majd a Navi, mert az Raja elso igazi gyermeke, ha viszont ez is fail, akkor az intel nagyon rossz vasart csinalt vele.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Petykemano
veterán
válasz .Ishi. #40570 üzenetére
Egyrészt, ha eddig nem hittük egy szavát se, akkor most se higgyük, amikor "rossz híreket közöl"
Egyébként nem tudom.
Sajnos az AMD-re jellemző a frekvencia túlhajtása egy-egy performance target elérése céljából - akárhány wattba is kerül. Én az NGG miatt számítanék előrelépésre a vegához képest. De aztán lehet, hogy itt sem sikerült úgy összerakni, hogy magától működjön - annak ellenére, hogy Abu híre a PS5-ről, hogy olyan pipelnie is lesz, ami nélkülözi a vertex és geometry shader-t, ami pedig nagyon emlékeztet a primitive shaderre.A PS5-ben való felhasználás nem kizáró ok. Valamit a Polaris és a Vega között használnak a konzolokban is, csak messze azon frekvenciák alatt, amit a polaris és a vega esetén látunk, ezért nyilván a fogyasztás sokkal kellemesebb.
Az abu cikkben emlegetett 10 és 14tflops kijöhet például egy 64CU-t tartalmazó lapkából rendre 1700 és 1250MHz-ből. Előbbi még mindig belefér a "nem éri el a radeon VII szintjét"-be, utóbbi biztos nagyon kellemes fogyasztással jár.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Envo_
aktív tag
válasz velizare #40560 üzenetére
ha a játékban 7es pinged van, a többieknek pedig 20, az már ténylegesen érezhető, és igen, az ips U2212HM után váltva egy 1ms 144hz-es tn-re mágikusan jobban játszottam csak a monitornak köszönhetően. De ezt csak és kizárólag az értheti, aki került hasonló szituációban, mert ha sose próbálod a határokat feszegetni és a papír fölött ülsz számolgatva, hogy "hát az tuti nem számít", az egy fals kép.
Ismered azt a sztorit, amikor Ayrton Senna az mondta egy nagydíj során, hogy azért ment bele az egyik falba, mert a fal tegnaphoz képest elmozdult? Mindenki kiröhögte, hogy ez hülye, hát a fal hogy mozdult volna el? A nagydíj után megvizsgálták a falat, és kiderült, hogy a fal az eredeti helyéhez képest 5 millimétert el volt mozdulva befelé. Aki az utolsó millimétereket feszegeti, vagy éppen utolsó milliszekundumokat, annak van annyi tapasztalata, és kifiomult érzéke azon dolog iránt, hogy több dolgot észrevesz mint egy átlag ember.
(Forrás)Kifejezetten érezhetőek ezek az apróságok, mert ha minden tényezőből csak 3ms hátrányod is keletkezik, akkor 5 tényezőnél már 15ms hátrányod van. 3ms levágásán is múlhat a dolog, mert ha minden egyes dolognál megengedünk ennyit, a végén hatalmas szám jön ki.
Igen, nagyon is számít a monitor 4ms késleltetése. és a tény hogy több mint kétszeres a Hz
[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Razert égetünk, Ryzernt püfölünk, és közben AMD híreket mondunk.
(Steve Burke). AMD's Ryzen 3200G APU has been delidded and overclocked.
Nagyon mellesleg ő mérte le a Radeonn VII-et 2030 Mhz-en is, teljesítmény előretekitőnek tökélestes.[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
válasz #82819712 #40576 üzenetére
Miért jó az teljesítmény "előretekintőnek" ?
A Navi egy más felépítésű GPU lesz (chiplet?), más memóriákkal, és arról sincs semmi infó hogy milyen órajeleket tud majd elérni... Nagyjából annyi köze van a VII-hez, hogy mindkettő GCN, de nem ugyan az a GCN verzió.Remélem a Computexen lerántják a leplet mindenről, semmi értelme már a titkolózásuknak... Aki a Navi-t meg akarta várni az már így is úgy is megvárja. Sikeres amúgy szerintem biztosan nem lesz, mert ha véletlen sikerülne is megfelelnie az optimistább elvárásoknak és jó termék lesz belőle, azt az nVidia röhögve le tudja reagálni egy árcsökkentéssel, mivel olyan vastag haszonnal tolják a Turing szériát hogy tök simán belefér nekik... onnantól meg az AMD kártyái megint nem fognak kelleni senkinek, kivéve azt a maréknyi embert akiknek tele a hócipője az nVidia driverrel is meg a céggel is. Belőlük viszont nem lesz nagy piaci áttörés...
Az AMD helyében amúgy én sokkal, sokkal erősebben nyomnám azt hogy "platformot árusítok". Értsd. ha csomagban veszel Ryzen-t és Radeon-t, meg opcionálisan még valami AMD chipsetes alaplapot, akkor további árkedvezményt vagy ajándékokat kapsz... merthogy a Ryzen viszonylag sikeres, és lehetne hozzá termékkapcsolni vastagon. Aztán ha csak néhány nVidia fan-t is rávesznek ezzel a váltásra, és ők így megtapasztalják hogy "jé hát ez nem is olyan rossz mint a haver mondta", majd ezt terjesztik is, annak már úgy van marketing értéke.
Ők az egyetlen piaci szereplő akiktől komplett PC-t tudsz venni úgy, hogy minden az övék, USA-ban azt hiszem még AMD brand RAM-ok és SSD-k is vannak talán, de nem látom hogy ezt fegyverként használnák...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
imi123
őstag
válasz -Solt- #40577 üzenetére
Próbáld ki mondjuk a battlefieldet hardcore szerveren ahol legtöbbször egy lövés elég a halálhoz. Ez pont olyan mint a technikai sportok.Példának ott a forma 1. Alonso a világ egyik legjobb autó versenyzője.Nem kapott normális autót és sajna ment a süllyesztőbe.Ettől még jó versenyző csak a feltételek nem voltak adottak a nyeréshez.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
Igazából az optimális eset egészen jó. Nézzük a következőt:
Van egy 100Mbit/s-es, 10ms-os RTT-vel rendelkező kapcsolatod a szerverhez, és 30Mbit/s-es streamen jön a game, 60 FPS-sel. A következőképpen fest a késleltetés:
- Player input: 5ms (RTT / 2), amíg felmegy a szerverre
- Képkocka render: 16.6ms (ugye 60 FPS)
- Tömörítés: 2ms (sacc)
- Leküldés a kliensre: 10ms = 5ms (RTT / 2) + 5ms (a képkocka mérete miatt)
- Kitmörítés: 2ms (sacc)
- Kliens oldali késleltetés (normális monitorral): 10ms
- 2 képkocka buffer: 33.3msEz összesen 79ms, ebből 19ms az, ami nem jelentkezik lokális játék esetén. Ez single playerben még kb. elfogadható, erős multiban minden bizonnyal fáj a +19ms is. És ez az ideális eset.
Érdemes amúgy megfigyelni, hogy a net átviteli sebessége önmagában nem igazán kritikus faktor - a RTT már inkább.A való világban a sérülékeny rész a player input és a leküldés. Az elsőre minden bizonnyal lehet normális áron QoS-t csinálni, mert az gyakorlatilag csak signalling, viszont a második 100Mbit/s körüli netnél szerintem problémás, mert a teljes sávszélesség 30%-át garantáltan biztosítani, ráadásul úgy, hogy egy másodpercen belül 60 külön-külön garantált nagyméretű csomag van, az biztosan nem olcsó móka. 0.5-1Gbit-es net esetén lehet, hogy lehet normális megoldást adni, de garantált sebesség szerintem akkor sem lesz.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-Solt-
veterán
-
Tyrel
őstag
válasz SECTORnooB #40583 üzenetére
Igen, bár a pixel response time szerintem annyira nem mérvadó, többnyire inkább csak azon ront vagy javít, hogy milyen élesen látod az adott, mozgó ellenfelet, vagy pl. mennyire mosódik el a táj ha hirtelen fordulsz egyet. (és ugye elmosódott képen nehezebben veszed ki a bújkáló rosszfiúkat)
A 144Hz már más tészta, az már a monitor input lagját direkten befolyásoló tényező, és ez utóbbi az ami kompetitív játékokban igazán fontos. A monitorok vezérlő elektronikájának van egy késése, mondjuk feldolgozási ideje, mielőtt a kapott képet elkezdi megjeleníteni az LCD panelen, és inkább ez okoz érzékelhető késéseket.
Ha bizonyos helyzetekben még ez is számít, akkor nyilvánvalóan sokat ront a helyzeten egy cloud gaming megoldás. Ott gyakorlatilag bármilyen latency-d van a szerver felé, annak minimum a kétszeresével kell számolni.
Pl. Battlefieldezel 40ms késleltetéssel, akkor 40ms amíg megkapod a szervertől a képet amin már rajta van egy eléd ugró enemy, majd újabb 40ms amíg eljut a szerverig hogy te kattintottál (lelőtted), majd újab 40ms amíg visszakapod azt a képkockát amin látod ezt megtörténni... és akkor a két végpont számítási késleltetéseivel, perifériák, monitor input lagjával még nem is számoltunk... Aki ezt nem érti az sztem Sims-en kívül mással még nem sűrűn játszott...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
HSM
félisten
Van amúgy egy szuperjó írás az input lag témájában, szerintem aktuális. [link]
A probléma, hogy felhős játékoknál ezek a tényezők ugyanúgy számítanak, csak még hozzájuk jönnek újak, ráadásul ahogy írod, ami erősen RTT függőek is, ami azért baj, mert a "való életben" elég sokszor találkozni durván ingadozó RTT-vel, miközben adott esetben az átlag sávszélesség egész magas.
Illetve szerintem a két képkockás buffer is az abszolút minimum, nem véletlen van pl. az összes videó streamelő szolgáltatáson 30s körüli buffer (még élő közvetítésnél is minimum 4-5s!!!), minden szempontból kímélőbb és megbízhatóbb, mint alacsony késleltetéssel realtime átvinni ugyanazt.
A QoS esetében két óriási probléma van. Az egyik, hogy a teljes láncon, értsd, a user számítógépétől kezdve (nem elég, ha a streamelő alkalmazás tudja, minden másnak tudnia kellene) egészen a kiszolgáló szerverig mindennek kellően konfigurálva kell(ene) lennie ehhez, mégpedig úgy, hogy mindenki a te játékod priorizálja. Nekem pl. egyáltalán nem tűnik reálisnak, hogy nagy sávszélességű játékokat priorizáljanak, amikor tipikusan a kommunikáció (hang, videó, VOIP) szolgáltatások szoktak itt lenni, mivel a sávszélesség igényük mérsékelt, viszont a késleltetésre érzékenyek. Az nem reális alternatíva, hogy ilyen nagy fogyasztókat priorizáljunk, ráadásul ha megzabálták a szolgáltató sávszélességét, akkor már nem is tudsz priorizálni, mert nincs már miből adni.... A másik, ha ezek a kevéssé életszerű feltételek adottak is lesznek, még mindig az elérhető sávszélesség. Ha foglalt bárhol a csatorna, akár csak egy rövid torlódás idejére, már buktad a játékot. Pl. egy VOIP hívásnál ilyenkor van egy rövid kimaradás a hangban, de megoldod, vagy játékban is, de amikor a kép is elkezd durván bedöcögni, az azért nem túl szép játéknál.
Szerintem ezeknél a Gbites neteknél is legfeljebb addig tudsz normális megoldást adni, amíg nem használják túl sokan egy adott területen, mert minél többen használják, annál rosszabb kiszolgálási garanciákat fogsz tudni adni.Amúgy az sem véletlen, hogy pl. egy BF4 szervernél, ha 10 feletti a pinged, már erősen érezni azt is. Még nem játszhatatlan, de nem olyan élmény, mint amikor alacsony késleltetésű rendszeren, minimum 60hz-es szerveren tolod, szűk 20ms pinggel....
Ezért is írtam, biztos lesz ennek is szuper felhasználási területe, de kiváltani szvsz nem fogja a lokális PC-s/konzolos játékot.
(#40582) -Solt-: Ezt egyébként meg tudom erősíteni. Nálam viszonyítási alap "csak" a 60Hz-es közönséges IPS monitorom, 8ms GTG panellel. Már azt erősen észrevenni, ha 80Hz-re tuningolom, de tovább megyek, valami miatt DP porton is csökken a késleltetése a DVI-hoz képest, és az is érzékelhető. Sőt, BF4 multiban régebben azt is érezni lehetett, ha a Mantle móddal toltam, ami kevesebb képkockát bufferelt be CPU-n, mint a DX11 mód. Itt alapvetően néhány ms difikről beszélünk, képzeld akkor el, mekkora difi lehet ennek a nagyon sokszora....
(#40584) -Solt-: A monitor paneljének GTG válaszidejét szokták így jelölni.
-
Envo_
aktív tag
válasz -Solt- #40584 üzenetére
Ajánlom a monitorok specifikációjának és működési elvüknek a tanulmányozását a monitorokkal foglalkozó topikban, vagy youtube-on is van rengeteg demonstráció erről
Ha élő demonstráció szeretnél a monitorok frekvenciájáról, ajánlom ezt a videót.: Link
Teljesen egyértelmű, hogy miért is jelent hatalmas előnyt, már csak ez az egyetlen tényező is.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
-
nagyúr
Igen, ismerem az anandos cikket, alapmű
A QoS-nél számos gond van, az egyik az, amit leírtál (minden láncszem...), a másik az, hogy a szolgáltatók tudják adni (egy darabig), de ugye a best effort VS garantált témában óriási az árkülönbség, ha pedig elkezdenek szaturálódni priorizált csomagokkal a vonalak, akkor elkezdenek panaszkodni azok, akik nem priorizáltak, aztán meg ezek a helyzetek szülnek további olyan gondokat, amire most nem is gondol senki. Gyanítom, hogy ha nagy a hálózati terheltség, akkor a kiszolgáló a stream minőségébe is belenyúl, de ez is csak elodázza a gondot.
Szóval ja, egy darabig menni fog a dolog (anno próbáltam az egyik ilyet, csúnya volt, de nem volt vészes a lag), aztán ha nagy lesz a takeup, akkor orral földbe. Aztán vagy lesz nagyságrendi változás az ISP-k oldalán (ahogy a video felfutásánál is lett), vagy nem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Cyberboy42
senior tag
válasz awexco #40550 üzenetére
ezzel nem tufof kilőni az input lagot akárhogy is prioritizálnáld a beviteli vagy akár fogadott csomagokat.
Az amin a google most is a leginkább dolgozik az pont az hogy minél több helyen hozzon létre ezeket a szerverparkokat, mert hiába az az akármilyen QoS, ha a legközelebbi hozzád levő állomés ahol a játék futhat az mondjuk Londonban van, és 15-20 ugrás még oda eljut a paketod. a pinged így is úgy is 60-100 lesz, ami egy lövöldözőz játéknak betesz.Goldom első körben a nagyvárosokat célozzák, és azon belül Az USA ra mehet a legnagyobb fókusz szerintem.
Nekem cs:go-ban van hogy olyan szervert kapok ahova 5ms a pingem, tehát gondolom elvileg ha pont ugyanott, vagy hasonló helyen lennének a szervereik akkor lehetne 5ms input laggom, persze nemszámítva hogy azért a render is ,meg miegyéb is időbe kerül.
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Cyberboy42
senior tag
ja, és a beérkező jel meg ugye a képfrissítésel jön. de azért vannak panelok ahol tényleg megvan az 1ms, vagy ahhoz nagyon közeli érték. hozzáteszem ezt azért mindig szürkéből szürkébe való váltásnár mérik... na ez is egy jó kis mérés xD mer ugye jelentősége nem sok. kivánvcsi lennék mondjuk priosból kékre mit tudnak a panelok
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
.Ishi.
aktív tag
válasz Petykemano #40573 üzenetére
Hittük-e vagy sem, csámcsognivalónak meg spekulációnak nem volt rossz. Viszont a "rossz hírek" miatt tartok tőle, hogy megint egy poor Volta-szerű dolog történhetett. Az első példányok jók (legalábbis a belsős infók szerint, hogy a laborban "better than expected" teljesítményeket láttak), jönne a hype-generálás, aztán nagy csend, és később derülnek ki a sorozatos hibák (gyártási hiba, aztán későbbi melegedés-fogyasztás hibák).
Persze, május 27-én okosabbak leszünk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.