-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Fogyasztói szempontból a találgatott teljesítménnyel mondjuk elmegy, mert ár / teljesítményben jobb lehet, mint az ellenfél, cserébe el kell viselni a sokkal magasabb fogyasztást. Szóval ár / értékben én annyira azért nem lelkesednék, de ez szubjektív, kinek mi a fontos.
Műszaki szempontból a találgatott teljesítménnyel nagyon gyenge, + ott a nagy rakás ígéret.(#31548) Raymond: ummm... CB Resolve + temporal AA = 2ms, úgy, hogy a CB Resolve 30%-ot gyorsult az FP16-tól - akkor itt mennyit nyertünk, 0.5ms-t? Az a teljes frame-re nézve 2% gyorsulás. Erről beszélek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Még egyszer: van a fogyasztói szempont, és van a műszaki szempont. A kettő teljesen külön értékelendő. Tekintettel arra, hogy ez egy szakmai mélyvíz topik (elméletileg ), a kettő legalábbis azonos súllyal esik latba.
Fogyasztói téren kb. rendben lesz a cucc, ha valakinek belefér a magas fogyasztás. Kivéve persze, ha valaki 1080Ti teljesítményt szeretett volna pirosban, ami szerintem szíve joga, és akkor jogosan csalódott.
Műszaki szempontból könnyen lehet nagy bukfenc a sztoriból. Én nem akarok addig ítélkezni, amíg nem láttam pár alapos tesztet (igen fájós, hogy a hw.fr kiesett, de majd szintetizálunk), úgyhogy két hét múlva térjünk vissza rá.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
Te kiestél a játékból, irány az erdő...
Nem hiszem hogy a fikázók közül senki nem veszi észre. Mindenkinek szép és jó még így kicsi screenshotban is amit lát?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
gondolom semmi köze nincs ahhoz, hogy amikor a hbcc-t a vegával promózták a financial analyst dayen, akkor az a vega nagyon le volt nyesve memóriában. nagyon: 8/16-ról 2 gb-ra.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nubreed
veterán
Mert sokan azt várták, esetleg bekajálták a marketing bullshitet önhibájukon kívül (Poor Volta), hogy itt az AMD a Vegával olyat rak le az asztalra, amiért érdemes lesz az 1070/1080 -ról váltani rá.
(#32367) Sir81:Majd tíz év múlva. A Volta az 11XX lesz.
(#32368) Toth.a2:Akkor ezt talán beszéld meg az AMD marketingeseivel, vagy azokkal akik a Radeon Rebellion videókat elkövették. Nem én találtam ki.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
HSM
félisten
Én egy év után cseréltem az R9 290X-em egy R7 250X-re. Nekem nagyon megérte, ugyanúgy tudok BF4-ezni és StarCraft2-zni, csak maradt egy csomó pénz a zsebemben.
A találgatós/vs topikokat is sokkal viccesebb így olvasni, hogyan vannak a mostani kártyámhoz képest 5-10X erősebb vasak a földig szidva...
-
Ren Hoek
veterán
Persze ennek millió árnyalata van... nekem úgy a kompromisszumos FHD high - 60 FPS (de minimum az, hogy open field, összetett jelenetnél városban, erdőben stb se essen be nagyon ezalá) a szintentartás. ... de ha már bejön a nagyobb felbontás, esetleg 100 Hz< monitor, akkor elég könnyű leesni még mediumra is. Illetve a szintentartás nálam annyi, hogy évente elköltök rá 10-20-30K-t gariidőn belül (sokkal könnyebb eladni így), és nem várom meg, amíg totál elértéktelenedik a kártyám. (Biztos drágább, mint kivéreztetni 3-4 évre egyet...)
A technika is rettentő gyorsan fejlődik, főleg ha kezdenek bejönni a tényleg nagy textúra pakkok, vagy az Abuvíziós játékok. A VEGA/Volta újításai tényleg előrelépésnek tűnnek, bár valószínű lassú lesz a forradalom. Részemről ezért érdekel(t) egy VEGA update, de jövő tavaszig elvesztette az aktualitását egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem értette a poént a fórumtárs.
Én is amúgy éppen erre akartam finoman célozni, hogy nem biztos, hogy ennyire el kéne mélyülni ilyen pici difiken.
(#32374) Ren Hoek: Igen, ezt meg már le se merem írni, hogy szvsz sokkal nagyobb figyelmet kellene fektetni egy ilyen drága kártyánál az adott esetben ma még ki nem használt funkciókra, képességekre, mint arra, hogy az X éve egy helyben álló tegnapi technológiát használó játékokban 10%-al gyorsabb-e vagy lassabb.
Csak nagy vonalakban, HBCC, packed math, ami hirtelen eszembe jut fontosabb funkció, ami önmagában simán fordíthat a most látott erőviszonyokon. De ahogy írod is, idő kell, mire kiforrnak a technológiák.[ Szerkesztve ]
-
SECTORnooB
addikt
hát igen az 56 lett volna 65 ezer a 64 meg 95 ezer aztán ennyi, de ezeket a dolgokat már abból is lehetett sejteni, hogy korábban semmiféle konkrét teszt nem jelent meg, bezzeg mikor a Ryzen jött a piacra sikerült tesztekben összedobni az akkori intel nagy vaddal, most meg sunyítottak mint a lapos sz*r.
-
Raggie
őstag
Ebben egyet értünk. Bár azt még meg tudom érteni, mert még ha nem is sok de azért észrevehető a különbség. Mert részletesebbek lesznek a textúrák, jobbak az árnyékok, stb.
De FPS terén amint freesync/g-sync rendszerről van szó már konkrétan nem lehet észlelni a 10-20 vagy akár 30% FPS különbséget sem amíg mindkét összehasonlított félnek megvan a kellemes 75+ FPS.
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A WinRT az API. Az UWP az gyakorlatilag a Win8 "névtelen" app platformjának utódja.
A hagyományos app platformnak idővel mennie kell. Akadályozza az ARM bejutását a Windows környezetbe. Ez nem lehet kérdés, az a kérdés, hogy mikor és hogyan. A Microsoft valószínűleg azt akarja elérni, hogy a hagyományos appok simán fussanak a felhőben az Azure-n keresztül, és akkor az ARM számára könnyű lesz beférkőzni a Windowsba, ami megnyitja az OS-t rengeteg gyártó előtt. Ezt maximum az Intel és az AMD ellenjavallja, de nézd a másik oldalt, hogy mennyi gyártó nyalja körbe az MS-t, hogy megtörténjen. Köztük az NVIDIA és a Qualcomm.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egész AMD nem ad el annyi VGA-t, hogy a bevétel negyedét kitegye. Talán, ha beszámítjuk az APU-kat, a konzolokat, és a HPC-be szánt gyorsítókat, de ezeket nehéz VGA-nak nevezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
unnóabutecsnolodzsi = unknown Abu technology
Én úgy értettem, hogy ez valamilyen AMD (Abu által imádott Istenség) által támogatott/kitalált nem RTX, vagyis nem RayTracing, vagyis nem Nvidia (=eretnekség) technológiával a Raytracinghez hasonló látványt el lehet érni kevesebb számítással.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
Televan74
nagyúr
Miért én most is 1080p/60fps -ben nyomom. Nem tudjátok mi az igazi fájdalom!
De a viccet félre téve. 50-80 cm -ről lesem monitort.1440p volt,nekem nagynak bizonyult.Nem láttam a két szélét a monitornak.32" 4k -ról meg már nem is beszélve.
Nekem olyan kártya kell ami 1080p -ben képes futtatni a játékokat VreyHigh esetleg Ultra részletsséggel,40-75 freesync tartományba, a elkövetkező 2-3 évben.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Nem értem mire gondolsz. HBM nélkül akkora. Kép: [link]
Vagy ha marketingdián ultraoptimistán kijelölök egy-egy CU tömböt, akkor pixelterület alapján 2.61x skálázódást kapok, az meg túl sok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, az a másik topik.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
zseko
veterán
Mialatt azt leírtam, még lemértem pár terméket munkahelyen, mivel dolgoztam, így aztán baromira nehéz lett volna telefonon letesztelni egy pc-s játékot.
Ha egy kicsit is olvastál is volna szimpla írás helyett, akkor láthattad volna, hogy nincs meg a játék, Origin Access keretein belül próbáltam (volna) ki, ami tíz órát ad, de az lejárt.
Ha vetted volna a fáradságot átolvasni a BFV topikba, vagy itt az előzményeket (bár ide nem írtam le mindent, mert minek, csak a megoldást), akkor azt láthattad volna hogy ~három napja ezt próbálom beállítani, minden variációt kipróbálva - igen, a low graf beállítást is - , és beszéljük mi lehet, de mivel masszív cpu limitem van - egy olyan procival ami a fejlesztők szerint az ajánlott kategória a játékhoz - így kurvára nem segít rajta a graf levétele, sőt attól még rosszabb lesz, mert még nagyobb terhelés lesz a cpu-n. Az se segített a tesztelésen, hogy rendszeresen kidobott a játék, így a tíz óra kb. egyharmada arra ment el, hogy egyáltalán elinduljon és pályára jussak.
Ami segített az az, hogy 4K+Ultra beállításba felnyomtam mindent, így 35-45 fps között egész élvezhetően tudtam játszani. Csak ekkorra elfogyott a trial. Mint ezt le is írtam itt. De hát olvasni luxus.
Ennyit a belefektetett nulla energiáról, köszi.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
HSM
félisten
Az szemfényvesztés, ha olyasmire próbálják használni, amire nem érdemes, és úgy harangozzák be, mint valami óriási forradalmat, miközben nem sok minden van mögötte.
Pl. most ez az új élsimítás... [link]
Oké, gyors. De hol a képminőség? Kb. mintha csak ráhúztak volna egy blur+unsharp mask filtert a natúr képre. -
-
#45997568
törölt tag
A kerdes meg tudjak-e csinalni hogy mukodjon is, meg JOL is mukodjon. Hardveresen. Megkerulve a fejlesztoket. Ha az allitolagos PS5-os szamokat nezzuk, ahol 240FPS 4K volt emlegetve (szep szamok) es ott mukodik, akkor valoszinuleg azt hozzak at a PC-s piacra.
Varjuk a hireket, jovo heten okosabbak leszunk.
Latta mar valaki mashol is lehozni ezt a hirt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak a hiba a probléma, hanem maga a waferár is. A mostani 7 nm FF nem túl olcsó, de a legtöbb új lapka a 7 nm FF+-t fogja használni, ami már EUV-s, és ezek a berendezésen nem valami hatékonyak. A hatásfokuk alig közelíti az 5%-ot, tehát fogyasztanak, mint a disznók, amihez megfelelő hűtés is kell az üzemen belülre, ami megint fogyaszt, mint a disznó. Eközben a valóban hasznosuló teljesítmény elenyésző, a többi hővé válik. Emiatt a 7 nm-es waferárak az FF+ node-on az egeket fogják ostromolni. Nem véletlen, hogy az AMD a Rome platformnál a nem skálázódó részeket 14 nm-en gyártja. Ezek nem igazán lennének kisebbek 7 nm-en, miközben a gyártási költségük a többszöröse lenne.
(#38246) dergander: A chipletes, illetve a többlapkás megoldások arra kellenek, hogy az új árak ne emelkedjenek. A piac sok mindent elbír, de a 2000 dolláros csúcsmodellt már nem. Már az 1000 dolláros szintért is hőbörgés van, és ez még az egészen olcsónak mondható 12 nm-es node. A 7 nm-es EUV összehasonlíthatatlanul drágább.
Hosszabb távon itt az lesz, hogy a fixfunkciós blokkok, illetve a ROP-ok készülnek 16-12 nm-en, mert ezekre ez egész jó és olcsó, míg a multiprocesszorok tömbösítve mennek 7 nm-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszpk
nagyúr
nem a kihozatal miatt dragabb a 7nm, hanem a bergyarto szemszogebol a szukseges berendezesek koltsegeit vissza kell termelni, az meg nagysagrenddel tobb, mint az elozoeknel.
az NV/AMD szempontjabol meg a lapka tervezesi koltsegek szallnak el. 2-3x tobbe kerul a 7nm -re tervezni, mint 12-re, dragabb a maszk elkeszitese, stb.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
nagyúr
Az "értelmes" egy elég nehezen megfogható fogalom. Amiket én néztem, az mind 48-50-től indult és 75-ig ment.
(#38309) Pakmara: ez egyrészt csak az elején volt igaz, másrészt mellékes. Nem arról van szó, hogy emiatt vegyen valaki G-Syncet, hanem arról, hogy ebben a FreeSync kompromisszumosabb.
(#38310) schawo: ezt jó tudni. A magasabb Hz azért jó, mert hiába nincs fix 90-100 FPS-ed, amikor 75 fölé megy, ha rövid időre is, akkor azért az észrevehető.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Van olyan játék, ami 40-60 FPS között megy, és van, ami 70 fölött. A beállításokkal tűrhetően be lehet terelni 90%-ban 50 és 75 közé, de kiugrálás mindig van ebből a range-ből. Minél tovább van a FS range lefelé és felfelé, annál nagyobb %-ban lesz remegés- / akadás-mentes.
(#38313) schawo: OK, chillt még nem próbáltam, de ránézek majd
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
titán
Nálam az egyetlen értelme mikor használom az 90-144 közt van tearing miatt. Nálam 60 fölött lenni létminimum
A tearinget nem freesync-kel, hanem v-sync-kel kell kezelni.
FullHD-n még elvagy 60fps fölött, de nagyobb felbontásnál már nem ugrálsz ilyenekkel. A Vega elvan 1440p-n 60fps fölött valamivel, de azért időnként benéz alá. A freesync lényege éppen az fps és a képfrissítés interferenciájából adódó rángatás kiküszöbölése. És az interferencia a kisebb frekvenciatartományokon jóval látványosabb, mint nagy fps-nél.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
Szó sincs őrületes nagy ugrásokról. A legtöbb játék elég széles FPS-tartományban működik, pályák vagy akár jelenetek között simán lehet 2x különbség. Ha belövöm az átlagot 60-70 FPS környékére, akkor simán lesznek részek 40-50 FPS-sel és 80-90 FPS-sel is. A variable sync megoldásnak ezeket nagyon is feladata kezelni - akkor is, ha a saját igényeid ennél megengedőbbek.
(#38324) HSM: ha adaptív sync alatt arra gondolsz, hogy refresh rate felett vsync on, akkor noplease De amúgy ha a chill és a custom resolution kombinálásával meg lehet oldani a dolgot, az frankó - miután én sosem hittem abban, hogy az async megoldások ingyen lesznek és mindent fognak tudni, az olcsó monitor és az olcsó kártya mellett van létjogosultsága némi hackelésnek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, értem, hogy mások az igényeid - én inkább bekapcsolom az értelmes eye candy-t, ha nem túl drága FPS-ben.
A több 100ms késést nem tudom értelmezni, de kezdünk már nagyon off lenni...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
titán
5% teljesítményt vesztek, ami egy 120000 terméknél 6000 forint érték, és lemondok 10% tuningról, ami egy 120000 forintos terméknél 12000 Ft. Tehát a táplálás bénázása miatt vesztek 18000 forintot. Na ezért mondtam, hogy nem ér a kártya 120ezret. Ezek szerint te is erre jutottál Vagy veszek egy másik tápot.
Most azon filózok, hogy eladom a kártyát, és visszaviszem a tápot 14 napon belül, és veszek valami rendes kártyát. De ez már az nVidia találgatósba tartozik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.