-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
Érdekes, hogy mérföldkőként említik a "32 bit TrueColor" támogatást 1992-ben.
Hosszú évek óta képesek a középkategóriás és attól magasabb fekvő rendszerek 10+ bit/channel DeepColor üzemmódra, de máig még egyetlen játékot sem láttam, ami ezt opcionálisan kihasználná (pl. egy kapcsoló révén, mint réges rég volt választható HiColor és TrueColor mód, most mellécsapódna a DeepColor).
Pedig már nagyon rég használják szélesebb körben is a HDR renderelést (kb. DX9.0c óta) és általános dolog, hogy (csatornánként) 16 vagy 32 bites felületeken renderelnek (maga a VGA pedig még ettől is pontosabban számol a részeredményekkel a háttérben).Pedig szerintem némely szituációkban akár még látható eredménye is lenne. Mondjuk olyan helyeken, mint a majdnem homogén égboltok gradiensei simábbnak tűnnének, nem sávosodnának olyan könnyen, illetve dobhatna egy keveset a divatos megvilágítási és tükröződési effektek hatásán is, netán még az MS és SS Anti-Alising is picit jobb eredményt produkálhatna.
Na meg lehetne szimpla placebo/hype faktora...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
DeckardCain
senior tag
-
HSM
félisten
válasz DeckardCain #8255 üzenetére
Hát, nem valami acélos... 1375Mhz 256bit ram, ejj... Csak úgy süvíteni fog a sávszél-hiány... Még a régi Tahiti-LE-n is érezni lehetett, pedig az csak 1560 shader volt, és 1500Mhz-es órajellel... Olcsósítás van itt ezerrel.
-
DeckardCain
senior tag
Hát egyelőre ez nem nagy valami. Aki megteheti lehet jobban jár ha most vesz r9 280-at 60-63k-ért.
Az olcsóbbítás egy dolog, de ez az egy helyben toporgás....
Értem én, hogy nem (annyira) nyereséges, csökkenő eladás meg stb...Jövő hónapban elvileg meglesz az msi r9 270 gaming-em. 2 évig webshop környékére nem nézzek szerintem.
-
ricshard444
veterán
Egyes tesztekben úgyis jól fog szerepelni, mert rendre 2 meg 4x MSAA -t pakolnak a játékoknak, oszt' kijelentik, hogy minden szuper
Vannak dolgok...
-
HSM
félisten
válasz CsonkaImo #8257 üzenetére
Nem fogom megkeresni a hozzászólást, de kb. egy éve írtam, mekkora jó lenne egy "Tahiti refresh" az új GCN extrákkal és TrueAudio-val. Hát megjött, de nem egy ilyen herélt 256bites variánsra gondoltam, a többi viszont megvalósult.
(#8258) DeckardCain: Jó lenne ez 378biten... Így elég felemás viszont.
(#8259) ricshard444: 4X-es MSAA? Haha, imádni fogja a 256bites busz ilyen gagyi órajelekkel...
-
ricshard444
veterán
Viccen kívül nagyon sok játékhoz elég egy 180 GB/s sávszél a 4x élsimításhoz 1080p mellett, elég csak a Kepler -re nézni.
Persze azért nem mindegy, hogy milyen motor nyilván.Az viszont kétségtelen, hogy nem azért hozták ezt a döntést, mert nem fog hiányozni a + 100 GB/s, hanem az olcsóbb gyártás miatt.
Vannak dolgok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
MSAA-ra ne építsetek. Egyetlen új generációs motor sem fogja támogatni. Az analitikai élsimítás az új irány. Az MSAA vonal teljesen ki fog halni, mert egyrészt nem végez semmilyen munkát az átlátszó felületeken és a specular mapokon, másrészt drága a sok dinamikus fényforrásra épülő motorokon. Az olyasmi AA-k lesznek a menők, amit például az Ubisoft készít. A HRAA 4xSSAA képminőséget ad alig 1 fps teljesítménycsökkenéssel. Az egy dolog, hogy ezek egy rövid ideig konzol only-k lesznek, de az új API-kkal kihasználhatók majd PC-n is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted. Hiába rakják bele a motorba az MSAA-t egyszerűen nem lesz eredménye. Megcsinálja a számítást, de nagyrészt ugyanolyan recés marad a kép, mint MSAA nélkül. Így lettek felépítve az új motorok. Egyszerűen a hardveres MSAA-t már nem képesek támogatni, nem képes a technika eredményt adni. Amíg a konzolokról nem menthető át mindegyik analitikai megoldás, addig SMAA, CRAA, MLAA, FXAA vagy valami speckó post-process cuccot kap a PC. Esetleg így egyben megkapod mind és választhatsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
MLAA, FXAA-t köszi nem kérek, régen ezeket motion blurnek hívták, csak nem fullscreenre alkalmazták.
Szóval én nem nevezném élsimításnak, ami nemcsak az éleket, hanem mindent összemos.SMAA, SSAA, MSAA, ezeket lehet értékelhető minőségűnek nevezni az általam ismertek közül. Persze, ahogy írtam, egy idő múlva jó lehet ez, de addig már a kutya nem fog ezekre emlékezni sem.
-
nagyúr
ez azért jó, mert az SMAA az MLAA-ra épül amúgy az első verziós MLAA-n kívül mindegyik ilyen postprocess AA-ból láttam normális implementációt - nem tökéletesen simít, de nem is nagyon maszatol.
az SSAA egy brute force megoldás, statikus képekre remek minőséggel, viszont a temporal aliasingon nem segít az sem. azon segít a TXAA, annak meg ugye egyéb baja van. szóval jelenleg minden szempontból megfelelő minőségű AA-t még iszonyú lóerő mellett sem kapsz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jó ez az Anti-Alising téma.
Az előző konzolgeneráció alatt sohasem volt nomális megoldás az AA-ra.
Az MSAA néha egyáltalán, de normális minőségben nagyon ritkán működött.
Az SSAA-t nem igazán bírták el az egy GPU-s rendszer (csak ha olyan játékot játszott az ember, ami már az övétől régebbi és jelentősen lasabb hardware-en is szépen futott).
A gyors post-process AA helyett pedig én is inkább nem kérek semmilyen AA-t (ugyan úgy, ahogy utálom a motion-blur és filmgrain effect-eket is, viszket az agyam, ha ezeket egyszerűen nem lehet kikapcsolni még ini file-okból sem, ez meg aztán tényleg konstans maszatolás).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja. Meg igazából az MLAA-ba is legalább négyféle algoritmus tartozik. Van az Intel-féle, ami a CPU-n fut, van a Jimenez-féle, van az AMD-féle compute shaderes, és innen az AMD még csinált egy MLAA 2.0-t, ami viszont már SMAA.
Szóval meg van ez keverve rendesen.Ezért kell az analitikai megoldások felé menni. 6-7 specifikus AA-val dolgozva szinte minden probléma lefedhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #8270 üzenetére
Az MSAA minősége ezért esett, mert megváltozott az előző generációban a motorok felépítése. Olyan technikákat kezdtek alkalmazni a leképzőben, amikkel az MSAA nem volt kompatibilis. Ez az új generációban még jobban kiterjed, bár lesznek motorok, amelyek valamilyen szinten kompatibilisek maradnak, de az analitikai élsimítás így is sokkal jobb opció.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
CsonkaImo
addikt
Nekem sincs semmi problémám az MSAA-val. Frostbite elég modern engine és ott is csak ez van (bár lehet késöbb lesz majd más is), a látvány mégis káprázatos és nincsenek "mozgó" vonalak. Értem, hogy kisebb igénnyel lehet nagyon jó minőségű élsimítást elérni és ez valóban hasznos. Csak, hogy pont a konzolt használok többsége nem tudja, mi az az élsimítás. Vagy nem érdekli őket.
-
Ja igen...
Biztos minden játékfejlesztő szemüveges (klasszikus geek sztereotípia), aki ha reggel a sok munkától/játéktól másnaposan kisétál az utcára, akkor a szembe jövő ember arcára rámeredve azt még meglepően élesen látja, de ha nem lopja le az idegen fejről a távollátó szemüveget (amit szétszórtságában rendszeresen otthon hagy, eltör, összemaszatol...), akkor minden más csak egy homályos álomszerű krém, és ezt már annyira megszokta, hogy anélkül nem is valóságszerű az álom ... izé, "fotorealisztikus virtuális valóság". Vagy csak a fotorealsztikus stílus lett félreértelmezve, miután egész héten minden este az "animals close-up with a very wide-angle lens" sorozat előtt fújkálta a zöldfűszeres felhőket a Craig show-ban.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
Valamit kihagytam, vagy csendben lejárt a R9 285 fölül az NDA?
Mindenesetre a specifikáció:
- 1792 Stream Processors
- 918 MHz Core Clock
- 2GB 256-Bit DDR5
- 5500 MHz Effective Memory Clock
alapján nekem kísértetiesen hasonlít a HD7950 Boost értékeire. Kíváncsi leszek, hogy teljesítményben afölött, vagy alatt lesz-e. Akárhogy is, lehet, hogy okosabb lett volna inkább R9 275 névre keresztelni és akkor nem hagyna maga után esetleg keserű szájízt.MOD: Amúgy ez a "AMD Dual Graphics Ready" biztos nem valami elírás? Vagy ezen a téren is lemaradtam valamiről és pl a Kaveri kihasználása egy R9-es kártya mellett már nem csak a jövő?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz leviske #8277 üzenetére
Duplaakkora setup lesz benne, olyan, mint a Hawaii-ban, +trueaudio, +a szokásos GCN1.1 okosságok, pl. a sok ACE. Frankó cucc lenne, ha nem nyomorították volna meg a memóiabuszt ilyen csúnyán. Fogyasztás szempontjából mondjuk jó cucc lesz.
Nagyon más állatfajta lesz, mint a 7950 Boost. -
Gainka
őstag
En ugy bogaraztam ki hogy a gtx 760 felett lesz egy kicsivel a teljesitmenye.
-
dealerman
senior tag
Itt is megkérdezném.
Sziasztok Asus GPU Tweak progiban miért áll alapra vissza a gpu voltage beállítás,rendszer újraindítás után ? mhz-ek megmaradnak,de a feszkó nem egy hd7770 gpu-ja van 1100-ra húzva 1.1v-on és ezen stabil,a gyári 1.05-ön nem ! power target 120%-on van
underground techno will never die
-
Crytek
veterán
Jó hír never settleben a Star Citizen és az Izolációs alien hátha lesznek olcsón majd ezek a game-ek.
Next PC Upgrade: 2022
-
-
És az 5. és 6. hol marad?
Csak egy tipp volt, hogy ha ezt letiltja, akkor az első (és akár egyetlen) VGA sem tud mélyen aludni.
Következő tipp: PowerPlay profil felülírása az AfterBurner-ével (unofficial mode without PowerPlay)?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hakuoro
aktív tag
-
nagyúr
válasz ricshard444 #8292 üzenetére
hááááááát... szerintem nem erről a kártyáról fogunk hetekig eszmét cserélni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
veterán
AMD Radeon R9 285 2GB Graphics Card Review - Tonga GPU Debut PC Perspective
Sapphire R9 285 Dual-X OC 2 GB techPowerUp!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
AMD Radeon R9-285 review Guru3D
Ha minden kártyán Elpida GDDR5 lesz, akkor nem fognak a ramok 6000-6400 fölé menni, ami nagy kár...
-
félisten
Érdekesség: Egy korszak vége: AMD chipekre áll át a Matrox
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
válasz ricshard444 #8295 üzenetére
hmmmm, a techreport tesztjét olvasgatva talán mégis érdekes lehet ez a Tonga. maga az R9-285 továbbra sem túl izgalmas (különösen nem a 77e FT-os induló árral), de láthatóan AMD-ék is elindultak mindenféle optimalizálós irányokba, és nem is pont ugyanarra, mint a zöldek. még a végén érdekes őszünk lesz
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
HSM
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210