-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #8897 üzenetére
Mivel a két API-nak a GPU command modellje teljesen azonos, így azokban a tesztekben amelyek ezt terhelik nyilván azonos lesz a teljesítményük is.
Játékokban biztosan lesz másik API a Mantle mellett. Valószínű, hogy a DX12 lesz az. De egyébként az AMD is azt mondja a fejlesztőknek, hogy ha nincs valami olyan dolog, amit a DX12 nem tud, akkor ne használják a Mantle-t, mert nem az a célja, hogy a DX12-t kiváltsa. És ez szerintem logikus is. Ha fejlesztő minden felmerülő problémát meg tud oldani DX12-ben, akkor ne foglalkozzon még egy API-val. A 3DMark azért foglalkozik vele, mert ez egy benchmark. Nekik az a dolguk, hogy támogassanak minden értelmes dolgot, de a játékfejlesztőnek sokkal specifikusabban kell gondolkodni.
(#8900) HSM: Nem egy memóriaterhelő motor a Nitrous. Biztos számít valamennyit, de közel sem ennyit. Egyszerűen nincs megírva rá az optimalizáció. Ezeket egyszerű kipróbálni. Rakjatok vissza egy új, de komolyabb játékhoz egy 1 évvel korábbi drivert. Rossz lesz. Ugyanez a baj csak itt maga az alkalmazás a driver, tehát oda kell megírni a vezérlést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Miért biztos? Valamivel alá tudod ezt támasztani?
(#8902) Abu85: Ez a régi driveres móka, meg a nem teljesen ideális kód szerintem maximum 20-30% sebességért tehető felelőssé, gondolok itt pl. a Tonga bevezetésére a más memóriamodelljével. De itt 50%-ról beszéltél, ami azért elég durván sok.
Úgy mondjuk oké, ha 20-30% az optimalizáció, a másik 20-30% meg a lassabb busz.[ Szerkesztve ]
-
-
Crytek
veterán
Nem tudom volt-e már Semmire nem jó kategória szivárgás
Next PC Upgrade: 2022
-
stratova
veterán
Ha nem is volt még posztolva, de nézd meg nyugodtan magad is GFXbench alatt azt a kártyát és hasonlítsd össze az R9 285-tel, szinte hajszálpontosan annyi fps-t fogsz látni. Illetve ha a teszt infót megnézed ennél Tonga pro és OS X szerepel.
Korábban volt hír Strato PRO (4 GB) és Litho XT (2 GB) MXM kártyákról (fentűntek egy online boltban, bár így még nem voltak túl érdekesek), később kikerült GFXbenchre egy STRATO XT (6646) eredmény, ami teljesítményben látszólag átmenet R9 M290X és M280X között.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal többet tud rontani egy nem ideális kód. Akár 80%-os mínusz is lehet, de láttunk már olyat, amikor egy új driverrel ötszörösére gyorsult egy játék. Lásd a GeForce és a Dragon Age 2 esete.
(#8904) daveoff: A Mantle egyértelműen a tehetős, innovatívan gondolkodó fejlesztők kiváltsága lesz a jövőben. Másnak nincs értelme rá pénzt költeni, mert nem használják jobban, mint ahogy a DX12-t fogják. Annyi biztos egyébként, hogy az EA használni fogja a jövőben is. Ők a GNM-et és a Mantle-t tekintik R&D fókusznak és onnan a DX12-re fognak portolni. A Square Enix is hajlik efelé, bár nekik ott a Nixxes, akik semmi mást nem csinálnak csak PC-re portolnak, szóval ott van egy direkt stúdió, aminek a nyakába lehet varrni egy csomó R&D munkát.
A jelenleg ismert adatokból kiindulva, aki mondjuk komolyan érdekelt a multi-GPU-ban annak kell majd a Mantle, illetve ez az API megengedi az LDS-ben tárolt adatok korlát nélküli kiolvasását, illetve definiál specifikus MSAA módokat is, utóbbi kettő például hasznos lehet, ha az Ubisoft HRAA-t PC-re is át akarjuk menteni. Erre sajnos a DX12 nem ad majd lehetőséget. Nagyjából azokat a dolgokat kell mérlegelni, hogy a fejlesztőnek szüksége van-e azokra a lehetőségekre, amelyeket a Mantle extraként biztosít. Ha ezek kellenek egy-egy PS4-en elérhető effekt PC-re mentéséhez, akkor nyilván támogatniuk kell a Mantle-t. Ha nincs ilyen, akkor felesleges a támogatás, mert a DX12-n belül is elérik, ami kell lényegében hasonló előnyök mellett.
De hangsúlyozom egyébként, hogy ez nagyrészt pénz kérdése. Egy EA egyértelműen megengedheti magának, hogy a legmodernebb API-kat támogassa, mert iszonyú sok pénzük van, és az aktuális stratégiájuk része, hogy rövid időn belül egy éves technológia előnybe kerüljenek minden egyes konkurensükkel szemben. És ezért most piszok nagy pénzt ölnek a Frostbite fejlesztésébe, ezen belül is a PS4 GNM API és a Mantle kutatásába. És ők pontosan tudják, hogy az egyik mód arra, hogy PC-s szinten technológia előnyt szerezzenek az, hogy ha olyan API-t támogatnak, amelyet más kiadó esetleg nem fog. Tehát a konkurensük eleve hátrányból indul, mert kényszerűen butább API-ra dolgozik, ami nem baj, mert azt is támogatni kell, hiszen az a szabvány, de az EA-nek ez akkor is egy ugródeszka. Kihasználják, hogy nagyon mély a zsebük.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre nagyon hallgat ebből a szempontból mindenki. A Gamebase mondta régebben, hogy ők a multi-GPU-t Mantle-ön és CUDA-n oldják majd meg. És az, hogy az MS a multi-GPU-ról nem beszél, elég erős utalás arra, hogy ez a DX12-ben nem kap fókuszt.
Egyébként vizsgáljátok a dolgot az MS nézőpontjából. A multi-GPU egy szűkölő piac, amit igazából egy markényi hardcore felhasználó tart életben. Az asztali PC szintén egy szűkölő piac, mert már az asztali szinten is 60%-ban mobil procira épített apró PC-ket adnak el a gyártók. Az MS-nek fel kell tennie a kérdést magának, hogy mennyire érdekeltek abban, hogy egy maréknyi felhasználóért egy komoly befektetést igénylő funkciót tervezzenek az API-ba. Ha meg is teszik, akkor mennyire lesznek érdekeltek a fejlesztők abban, hogy egy maréknyi és csökkenő számú felhasználóért írjanak saját multi-GPU algoritmusokat a programba.
Ha a felhasználók kis számát, és a szűkölő piacot logikusa végiggondolod (nem úgy, hogy te személy szerint igényt tartasz rá, hanem úgy, hogy a GAB felteszi a kérdést: "na és mit kezdjünk ezzel a 0,01%-nyi hardcore felhasználóval"), akkor sokkal valószínűbb, hogy az MS egyszerűen átadja az egész problémát a gyártóknak. Ők teremtették ezt a jelentéktelen piaci réteget, oldják meg ahogy akarják.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Szerintem azt is érdemes körbejárni, hogy miért szűkül ez a piac... lenne igény a multi gpu-ra, csak annyi vele a szívás, hogy nem éri meg a felárat. Ha megoldanák, hogy a 2. gpu mindig 80% felett skálázódjon, és nem lenne a sok egyéb szívás, akkor nem szűkülne ez a piac, sőt...
www.smart-bus.hu
-
daveoff
veterán
Ezt komolyan nem értem, az EA-nak miért érdeke egy olyan API-ra fejleszteni, amit valószínűleg csak a felhasználók töredéke fog használni. Ennek semmi értelme így, hogy ott a DX12 lehetősége, azzal minden felhasználót elérnek. Nekik úgyis az a lényeg, hogy minél több terméket eladjanak. Ismerjük már az EA-t, ez fontosabb nekik, minthogy technológiai lépéselőnyben legyenek más kiadókkal szemben.
A Mantle jövőjét befolyásolja, hogy a DICE-ból kilépett a Frostbite motor fejlesztő csapata? Ha jól tudom kiváltak, és Frostbite Team néven működnek tovább.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy jó indok, de megint problémákat vet fel. Az MS-nek rengeteg erőforrásba kerülne azt elterjeszteni, hogy "tudjuk mennyire fos volt a multi-GPU, de most jó lesz ... trust me!". Eleve nincs rá példájuk. Illetve a Civ: BE-t előszedhetik, de akkor meg az AMD API-ját reklámoznák, hogy "látjátok ezzel lehet jót alkotni". Sokkal egyszerűbb befektetés nélkül elkönyvelni, hogy ez a piac nem éri meg. Mit veszítenek? Átmennek a hardcore PC-sek konzolra? Maximum váltanak Mantle-re, de az sem baj, mert Windows only, tehát akárhogy is döntenek, nem változik semmi a Windows eladásai szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #8912 üzenetére
Az EA most abban látja a lehetőségeket, hogy technológiailag mindenkivel szemben kiépítenek egy nagynak mondható előnyt, és ezért hajlandók igen sokat költeni.
Főleg azért választották le a DICE-tól a Frostbite Teamet, hogy a jövőben nekik ne kelljen speciálisan egy-egy játékra koncentrálni, hanem csak fejlesszék a motort házon belül aszerint, hogy az EA stúdiók mit szeretnének. Egyszerűen bezárkóztak és olyan technológiát fejlesztenek maguknak, amellyel más kiadó képtelen versenyezni, ez persze nagyban köszönhető annak, hogy az EA pénzes cég. Hosszútávon ennek két előnye lesz. Az egyik, hogy a legtöbb játékot a Frostbite motor alá rendelik, és ezek a játékok PC-n csak az Originen érhetők majd el. Az Origin terjesztése kritikus fontosságú, mert a Steam túl nagyra nőtt, és ez az EA-nek nem tetszik.
Igen a Mantle jövőjét az nagyban meghatározza, hogy az EA átszervezte magát. A Frostbite Team egyik feladata, hogy kutassák a PC-s lehetőségeket a Mantle-ön keresztül. Nem szabad elfelejteni, hogy ez az API bár jogilag az AMD tulajdona, a fejlesztésben az EA szakemberei nagyban részt vettek. Ők voltak az elsők, akiket ebbe az AMD bevont (igazából az EA vezető motorprogramozója kérte az API-t). Tehát az EA számára ez egy saját technológia. Úgy utasították az AMD-t a fejlesztésre, hogy az nekik biztosan jó legyen. Valószínűleg ma is jelentős szerepe van az API továbbfejlesztéseiben annak, hogy a Frostbite Team mit akar. Ez szintén egy stratégia. Hiába gondol el valamit az EA a jövőről, ha az adott API azt nem támogatja. A Microsoft esetében sokkal nehezebb elérni az olyan változásokat, amelyeket az EA esetleg akar, míg az AMD-nél ez nagyon könnyű, aztán a Microsoft úgyis követni fogja ezt az irányt, mert nem hagyhatják figyelmen kívül azt, amit az egyik legnagyobb kiadó akar.
Az EA két legyet üt egy csapásra. A saját igényei szerint formálják a piacot, és folyamatos fejlesztésre kényszerítik az MS-t. A nagy iramban két lehetősége van a konkurens kiadóknak. Követik az EA-t, ami sok pénzt emészt fel, de ekkor is az EA vezeti be leghamarabb az újdonságokat. Esetleg elhatározzák, hogy nem követik az EA-t, mert nincs elég pénzük versenyezni, de így a játékaik technológiailag lemaradnak az EA mögött. Mindkét lehetőséggel az EA lesz a leginnovatívabb vállalat a maga területén.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Az MS-nek fel kell tennie a kérdést magának, hogy mennyire érdekeltek abban, hogy egy maréknyi felhasználóért egy komoly befektetést igénylő funkciót tervezzenek az API-ba
mitől lenne ez komoly befektetés? lehet az egészet transzparensre csinálni (ha már low level API-ról van szó), a fejlesztő meg oldja meg a balancingot és a szinkronizálást.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Televan74
nagyúr
Tudom ,hogy részben találgatás meg valaki szerint kamu oldal táblázatából van.
Nekem innen a Tonga XT lenne szimpatikus.Bár kehet hogy idén nem lesz belőle semmi.
A két Fiji biztos jön.A 290X(380X) -t kapjuk meg jó árasítva,mint a 7970(280X)? Vagy esetleg a Tonga XT(370X) lesz a befutó?
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
daveoff
veterán
válasz Televan74 #8918 üzenetére
Szerintem simán benne van a szokásos átnevezéses gen váltás, Abu is erről beszélt, hogy miért változtatnának azon, ami jó. Megint "csak" egy új kártyát kapunk, a 390/390X-et.
(#8920) Anubris: Két külön dolog az azonos teljesítmény, és egy átnevezett kártya.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
7time
senior tag
Miért kellene erősebb legyen, a táblázat szerint a 390-390X lenne a nagyágyú amit jobban elhiszek mint az hogy a 380X lesz a csúcs.
Nekem a Tonga X felelne meg 3G memória már csak a fogyasztás a kérdés.daveoff A Tonga nyilvánvaló hogy ugyanaz marad kérdés hogy mit és hogyan dolgozna át rajta, ha csökken a fogyasztás és 3Gb memóriával adják az pontosan elég.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12 nem akar annyira mélyre menni. Bár alacsony szintű API, de inkább a Metal és a Mantle közötti absztrakcióval rendelkezik. Bizonyos legacy funkciókat próbálnak átmenteni és így pár területen kompromisszumra van szükség. Például a friss Win 10 érkezésével kiderült, hogy a memória menedzsmentje nem teljesen explicit. Nagyrészt az, de bizonyos pufferek fölött a WDDM fog babáskodni. Ez megnehezíti az explicit GPU menedzsmentet is. Nyilván nem lehetetlen, de nem olyan egyszerű, mint mondjuk az AMD API-jánál. Kell pár kiegészítés az API-ba is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Departed
őstag
válasz daveoff #8921 üzenetére
Így van, újdonság elvileg csak a HBM-es 390/390X lesz horror áron.
Mostanában az R9 290 85ezer körül kapható, ha a 380 mondjuk hamaraosan 75k-ért megvehető lesz akkor már elgondolkodom a lassan 4 éves 6950@70 lecserélésén.
Mondjuk jobb lett volna kisebb csíkszélesség és fogyasztás, de hát az átnevezéstől nem fog kevesebbet fogyasztani. -
daveoff
veterán
válasz Anubris #8926 üzenetére
Persze, gyorsabb lesz, a 380X a 290X-nél, annyival mint a 280X a 7970-től, néhány százalékkal, valamit optimalizálnak aztán ennyi, még az órajel is ugyanaz.
Viszont a 390X durva lesz a 3584 Shaderrel 1200Mhz-en, és a HBM-el.
Ha igaz a táblázat.....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
válasz Malibutomi #8931 üzenetére
Ja, mondjuk ez a táblázat totál ütközik a múltkori hírrel. Elvileg a múltkori hír az hivatalos infó volt, nem?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #8931 üzenetére
Jó ha juniusban itt lesznek ezek a karik. De ha igazak a hírek akkor tényleg jó lesz az új radeon. Mondjuk én azt veszem ami 3dmarkokban gyorsabb.
-
7time
senior tag
Viszont nem értem miért akarnák a HBM memóriás csúcskártyát R9-380X néven eladni hiszen egyhamar úgysem lesz erősebb darab, 20nm hoznak le később, ez elég nonszensz.
-
daveoff
veterán
A táblázatban Hawaii XTX szerepel, úgyhogy lehet benne valami, bár én erre az új revízióra nem mernék fogadni. Ha igaz a táblázat, ami kétséges, akkor az új Fiji chip mellett már nem fognak a Hawaii chipel is ilyen szinten foglalkozni, minek?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #8936 üzenetére
Eddig nem kellett annyira foglalkozzanak a fogyasztással, sebességgel, hiszen versenyképes volt a konkurens 780-akkal. Most viszont a Maxwell-ek mellett azért nem fog ártani kihozni a maradék pár lóerőt (3072 shader és a hozzá tartozó textúrázók) és kicsit faragni a fogyasztáson, pláne, ha hosszabb távon terveznek a csippel és úgy tűnik, igen. Nem olcsó ugyanis egy új revíziót kiadni.
Csodát én sem várok, de azért elég ha megnézed a sima 290 és a 290X verziókat, ott is sokkal békésebb az X-es csipek fogyasztása. Kicsit még gyúrnak rá jó lesz az.[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Én arra értettem, hogyha a 290X-et átnevezik, és 380X-ként eladják, akkor a Hawaii fogyasztásával már nem fognak foglalkozni. Ott lesz az új generációs Fiji, majd annak a fogyasztását fogják versenyképessé tenni.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #8938 üzenetére
Átnevezésnél pedig gyakran előkerülnek az új revíziók. Pl. a 7970-->280X átnevezésnél is először úgy volt, kap egy új revíziót, az XTL-t, ami végül a sok készleten lévő csip miatt csak részben valósult meg. Ugyanakkor mikor kihozták a 7970 Ghz-et, meg a BOOST kiadásokat, az már egy új revízió volt (Tahiti XT2), kisebb fogyasztással. Bár a gyári agyonfeszelés miatt ez nem látszott, de normálisan belőve a csipeket már tetten érhető volt.
A Fiji esetén a HBM-el sokat nyernek, de szerintem ők is érzik, hogy a Hawaii-nak jót tenne még kis optimalizálás a jelen piaci környezetben.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
-
oliba
őstag
De nem arról volt szó, hogy a HBM memóriával olcsóbb lesz az előállítás és alacsonyabb lesz a fogyasztás? Ha ez igaz, akkor AMD másfél év alatt képtelen arra, hogy hozzányúljon valamihez minimálisan, amitől jobb lesz nekik (előállítás) és jobb lesz nekünk (fogyasztás és sebesség)? Eléggé értelmetlenül hangzik.
A másik pedig Abu írta, hogy rég kész van a köv generáció, csak a HBM-re várnak. Bár mire itt lesz a HBM, addigra pont az új gyártástechnológia kerül vészesen közelbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olcsóbb biztos nem lesz, mert a HBM egy 2.5D stacking technika, tehát interposer kell hozzá. Ez jó a nyomtatott áramköri lapnak, ami sokkal egyszerűbb lesz, de az interposer elég drága, tehát a lapkát a tokozással együtt megdrágítja. A fogyasztás az nyilván csökken, mert a HBM memória jóval kevesebbet eszik, mint a GDDR5.
Az új gyártástechnológiára akkor éri meg a GPU-kat átvinni, ha jobb mint a 28 nm-es HPM. Jelenleg és az idei évben elérhető gyártástechnológiák közül egyik sem ilyen. A nm előtti számnál fontosabb tényezőket is figyelembe kell venni. Leghamarabb a 14 nm-es LPP a megfontolandó alternatíva, az jobb, mint a 28 nm HPM, de ez idén csak a Samsungnál lesz elérhető, és csak az év végén. A GloFo 28 nm-es SHP-je is alternatíva, de annyit nem ér már, hogy arra átálljanak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Úgy rémlik GCN 1.0 még HPL node-on készült s hardware.fr is azt pedzegeti, hogy Hawaii is ezen készül. Viszont az újabb lapkáknak már a 28 nm HPM-et kellene használniuk.
-
KillerKollar
senior tag
Nocsak-nocsak... Igen tudom wccftech,meg az se jelent sokat hogy ilyen noname boltok kiteszik előrendelhetőnek,de legalább már van valami mozgolódás a kártya körül,remélhetőleg hamarosan itt lesz már végre...
-
stratova
veterán
válasz KillerKollar #8949 üzenetére
Szerintem ez szimplán taktikázás a boltok részéről. Amikor már érik egy-egy termék startja, felteszik egy viszonylag reális árazással (most nem néztem ez az-e) és az ilyesmire kapható híroldalak szépen lehozzák.
Pl. Ip@non is látni lehetett pár nappal a bejelentés előtt várományos procikat (nincs az üzlettem alúg ysemmi bajom csak beugrott pl. A10-7850K, i5-4670K esete).
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Energiaital topic
- Robogó, kismotor
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210