Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz menpee #24218 üzenetére

    Ez olyan mértékű leegyszerűsítése a dolgoknak, hogy igazából fals :)

    Az egyik oldalon az nVidia rengeteg kutatómunkát fektetett a fogyasztás optimalizálásába. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan eredményre jutottak, ami a teljesítményt nem vagy csak észrevehetetlen mértékben befolyásolja. Emellett kötöttek olyan kompromisszumokat, amik a GPU-k "optimális működési tartományát" szűkítik, és értelemszerűen a szűkítés targetje a DX11-es játékokban fellelhető közös minták voltak. Ebből következően DX12-ben lehetnek kellemetlen meglepetések.

    A másik oldalon az AMD a GCN1 óta fejleszti általánosabb irányba a GPU-kat. Ezen általánosítások egy része (még azt is meg merném kockáztatni, hogy nagyobb része) egyáltalán nem szolgálja a játékokban elérhető nagyobb teljesítményt - legjobb példa erre a multiprecíziós ALU, ami komoly hardveres belenyúlás nélkül lehetővé teszi a felezett FP64-es és dupla FP16-os teljesítményt, de játékokban semmire nem megyünk vele. A "CPU-sabb" irányú megközelítésnek az egyik mellékhatása, hogy kevésbé szokványos motorok alatt is nagyobb biztonsággal teljesít jól, úgyhogy bizonyos DX12-es játékokban biztosan előnyben lesz.

    Hogy a kettő között hol van a DX12 számára ideális kompromisszum, az véleményes. Szerintem közelebb az nVidia mutatóihoz.

Új hozzászólás Aktív témák