Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz Busterftw #66798 üzenetére

    > Objektíven viszont senki nem vesz így kártyát,
    > mert nem tudod épp melyik jövőbeli játékban
    > milyen lesz a launchkori
    > (félkövérrel, mert patch 1.5-re fél-1 év múlva már jobb a helyzet) teljesítmény.

    A "gaming rendszer" lehetséges szűk kereszt metszeteit végig kell gondolni
    és megnézni, hol mennyi a tartalék,
    Hozzá kell tenni a technikai fejlesztési irányokat ( DirectStorage - Avocado )
    Az új trendi képességeket (AI, FSR, DLSS, RT )
    amelyek működéséhez természetesen VRAM kell és emiatt nincs "ingyen".
    És akkor nagyjából meg lehet jósolni, hogy miért fontos a VRAM mennyiség.

    A jobb tesztek manapság már annyira nézik/kihangsúlyozzák
    a VRAM szűkösségét, hogy nagyon figyelmetlennek kell lenni,
    hogy ez valakinek ne jusson eszébe.

    > Kijön a kártya, az user megnézi a teszteket és dönt.
    > (ha egyáltalán megnézi, mert a budget a fő tényező)

    A tesztekben a rendszer tartalék mértékét érdemes nézi
    főleg a lehetséges jövőbeli szűk keresztmetszeteknél.

    A másik heurisztikus döntési lehetőség,
    hogy az adott gyártó top GPU -jából választani - gondolkodás nélkül -
    és évente a költségekkel nem törődve frissíteni.
    És persze bízni, hogy az adott gyártó következő szériája megfelelően orvosolja a problémákat.

    ---------
    És hogy mondjak egy AMD- példát is a tartalékok hiányára;
    Annó az AMD hozott egy
    akkor -konzolnézőpontból- ideálisnak tűnő döntést
    a CDNA/RDNA szétválasztásáról,
    és emiatt az új AI képességekre nem nagyon volt tartalék .
    ( pl. DLSS =Deep Learning Super Sampling)
    És ez kemény és fájdalmas lecke, amit majd az UDNA bevezetésével hoznak helyre.

Új hozzászólás Aktív témák