Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz yarsley #66982 üzenetére

    Szerintem érdemes lenne újra átgondolnod ezt.

    A globálisan legnézetebb sportág, a futball,.és az amerikai foci élcsapatai piaci alapon működnek. Reklámbevételekből és jegyeladásokból tartják fenn magukat, amire a (sport)teljesítményük után tarthatnak számot. Úgy veszik az edzőket, és a játékosokat, mint a tech cégek a mérnököket. A teljesítményük persze nem egy kézzelfogható termék, hanem látvány, élmény.
    Amikor kijön egy új review, pontosan ugyanazt a szurkolói élményt kapod, mint amikor leülsz a tévé elé és megnézed a kedvenc klubodat kvázi ingyen. Az egyikben valami sportszabályokban mérik össze a csapatok a teljesítményüket, a másik esetben játékok jelentik a mérkőzés helyszínét. Végül kapsz egy számszerűsített összesítést és a bajnokság állását.

    Vannak akik nem csak tévéből szurkolnak, hanem kimennek méccsre, jegyet véve köteleződnek el. Itt tech eszközöket vesznek az emberek. Vannak, akik mindig a bajnok csapatnak drukkolnak.

    Az kétségtelen, hogy az IT eszközök esetén a szurkolói élmény nem primer produktum. Ugyanakkor látni kell, hogy ennek ellenére semmivel sem irracionálisabb,.mint profitorientált sportcsapatoknak szurkolni. Abból se nyersz semmit az élményen kívül és ott sincs semmilyen ráhatásod a teljesítményre.

    De abban igazad lehet, hogy focis példával talán érthetőbb lett volna.

Új hozzászólás Aktív témák