Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ren Hoek #27392 üzenetére

    Lehet viccesnek is felfogni, hogy ez mennyire az AMD-nek kedvez, de valójában a PC-nek ez eléggé nagy baj is. Nem a kedvezés, mert az API működésében vannak olyan részek, amelyek valamelyik architektúrának mindig kedveznek. Ez kivédhetetlen, amikor valami általános megoldással szeretnének előállni a szabványalkotók. Ugyanakkor ezek mind megbeszéléssel születtek meg, tehát az AMD, az Intel és az NV is elfogadott bizonyos kompromisszumokat. És összességében így "a gép kidobott egy DX12-t és egy Vulkánt", amivel nagyjából minden érintett elégedett most. És ez általános elégedettség, például a DX12-ben vannak pontok (root signature modell, fast pathok kizárása), amelyek az NV-t igen hátrányosan érintik, de a legrosszabb esetben is korrigálható pontokról van szó, csak nem sokan korrigálják azt, tehát végeredményben ugyanott vannak, de legalább nem dönti be a sebességet.
    A wave intrinsics ennél sokkal durvább. Nem is igazán érthető, hogy miképp lesz ez elfogadva. Valószínűleg a Microsoft azt mondta az Intelnek és az NV-nek, hogy ez ilyen lesz és vagy támogatjátok vagy viszlát. Ez már önmagában egy hatalmas probléma, meg kellett volna beszélni, hogy az egyes hardverek mire képesek, és azok alapján kialakítani egy közös pontot a függvényeknek. Mert most hiába hozol global ordered append csoportot két függvénnyel, ha csak a GCN-ben van megfelelő belső memória a wave-ek sorrendfüggő feldolgozására. A többi hardver rá van kényszerítve, hogy a VRAM-ot használják, vagyis chipen kívülre kell viszi a munkát, és ez sosem egy sebességbajnok megoldás. Ezzel igazából a fejlesztők végül nem nyernek sokat, mert tök jó, hogy kaptak egy szabványos megoldást a konzoloknál elérhető fícsőrökre, de ugyanúgy kellenek majd alternatív shaderek az NV és az Intel GPU-kra, mint eddig. Csak annyit nyert a piac, hogy az alternatív shaderek az AMD GPU-kra már nem kellenek, de most tényleg erről szólna egy szabvány?

Új hozzászólás Aktív témák