Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Abu85 #29079 üzenetére

    "De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira."
    Ez így van. Viszont a gyakorlatban ez elég korlátozottan látszik megvalósulni, viszont rengeteg bosszankodásról hallani fejlesztői körökből, hogy így lassú a CPU meg úgy, ami nem is csoda, amikor a 8 mag tud összesen annyit, mint egy modern kétmagos i3...

    "Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok."
    Ez viszont óriási és súlyos tévedés. Egészen másra használható, egészen más tulajdonságú egységek. Bizonyos algoritmusok az egyiken, mások a másikon futnak jól, és ez nem felcserélhető. Most az, hogy a memóriához ugyanúgy hozzáférnek az alap, az a koncepció lényege, de ettől nem lesznek hasonlóak sem a különböző részegységek.

    "Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen."
    A fejlesztő kezét köti az idő, és a költségvetés. Ezen már millió jópofa fejlesztés megbukott. Kapásból PC-re nem lehet áthozni, mert PC-n nagy a PCI-E késleltetése. Akárhonnan nézzük, elbaltázott koncepió volt ennyire gyenge CPU-t belerakni, és a fejlesztőkre bízni a kemény munkát, hogy főzzön valami látványosat a nagyon kevés erőforrásból....
    Nem kellett volna ennyire spúrkodni a chippel, simán belerakathattak volna egy kisebb órajelű és így étvágyú Vishera FX-et, rendes 8-magosat, máris szóba sem került volna a CPU-gyengeség még évekig.... Ráadásul ahogy a blogban is írják, azért is butaság volt így csinálni, mert így hiába raknak erősebb GPU-t a nagyobb gépbe, a játékokat nem írhatják komplexebbre, mert az alapoknak a kis gépen is futnia kell, legfeljebb több konfettit kaphat ugyanaz.... De azt is érzéssel, mert a konfettit is a CPU animálja... ;]

Új hozzászólás Aktív témák