Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #44927 üzenetére

    Nem vagyok meglepve... Volt róla cikk is, hogy ez a GPU "papíron" harciasabb lehet, mint a "gyakorlatban": "... Nem véletlen, hogy az AMD, az ARM, az Intel és az NVIDIA a közelébe sem megy az ennyire széles feldolgozótömböknek. Ugyan sok-sok TFLOPS-ot tudnának általuk a papírra írni, de a gyakorlatban rémálom lenne a hatékony működtetésük a fejlesztők szemszögéből.
    A teljesítményt tekintve ez az egész annyit jelent, hogy az ultramobil eszközökhöz tervezett tesztprogramok (BaseMark GPU, 3DMark Ice Storm Unlimited, GFXBench 5.0) egészen optimálisak az Apple hardverének etetésére, mivel nem használnak olyan komplex (compute) shadereket, amiket egy modern, újgenerációs konzolokról portolt PC-s játék. Ezáltal az erőforrások allokációja kedvezőbb, ami pont jó az efféle extrém széles dizájnnak. A gond ott kezdődik, ha egy komolyabb játék kerül be a képletbe. Ilyenkor az történik, hogy egyre komplexebb shaderekkel kell dolgoznia a hardvernek, ezek regiszter-, illetve LDS-nyomása egyre erőteljesebb, vagyis drámaian csökken annak az esélye, hogy egy multiprocesszor be tud tölteni annyi azonos szemcsézettségű szálcsoportot, amivel a memória-elérés késleltetését az esetek többségében át lehetne lapolni. Itt már a papírra vetett TFLOPS-ok nem számítanak, mivel adatra fog várakozni a hardver, vagyis konkrétan nem számol semmit, amíg az adat meg nem érkezik.
    Mindez azonban így sem számít az Apple-nek. Az M1, M1 Pro és M1 Max IGP-jének ott lehet csak ebből problémája, amit a cupertinóiak egyáltalán nem tartanak célpiacnak. Egyszerűen ott a saját áruházuk, amelybe biztosan ehhez a dizájnhoz optimalizált alkalmazások kerülnek, a többi áruház pedig olyan mindegy, majd vesz hozzájuk az illető egy PC-t. Ez a stratégia pedig általánosan kifizetődhet, mert pont ott gyorsak a saját fejlesztésű ARM-os rendszerchipek, ami az Apple számára fontos." [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák