Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Zen 2 processzormag önmagában még több magot fog tartalmazni és teljesitményben az Intel procikhoz még közelebb kerülhet. Viszont a játékokban ez a sok mag még nem használható ki megfelelően, mert a jelenlegi Ryzen Pinnacle Ridge processzorok a magasabb Turbó órajelekre gyorsulnak az alkalmazásokban és a játékokban. AMD érdekesség a témában, hogy az elérhető órajelek régen a kevesebb magos procikban emelkedtek (4 magos CPU órajel @3.8GHz-et ment, amig a 6 magos CPU órajel @3.2 GHz volt). Jelenleg viszont a AMD Ryzen7 2700X órajele a legmagasabb és a magok számának csökkentésével az órajelek is drasztikusan visszaesnek 300-400 MHz-et. Viszont a játékokban az Intel i7 procik dominanciája még mindig erősebb, ami a Zen 2 procik megjelenésével talán mérséklődni fog. Ez viszont talán egy kis árversenyt hozhat végre...

-
#00137984
törölt tag
Szerintem a friss játékokra a 3.5GHz-es órajel és ez az integrált GPU nem ad majd elég teljesitményt (főleg nem az árához képest megfelelőt). Képes lesz majd gyorsabb órajelekre, és Raytracing árnyékokat és megfelelő szintű élsimitást nyújtani? Amig a friss játékok akár a GTX 1080 erőforrásait egyben elnyelik, addig egy ilyen megoldás alacsony 65W-os TDP-re korlátozva nem játékra van...
Majd idővel lehet hardver közeli API-ra optimalizálni, de nekem a hardver nyers teljesitménye számit a játékokban. Ez megint az AMD VEGA videókártyákra emlékeztet... Ha alúlfeszelik és nincsen túlhajtva, akkor a TDP és a hőtermelése normál szinten marad, de ezért igy a teljesitménye sok mindenre nem elég. Szerintem a játékfejlesztőknek ehez szintén lépéseket kell majd tenni, hogy az alacsonyabb órajelen és fogyasztáson használt egyre több magnak a teljesitménye a játékokban jobban érvényesüljőn. Egyszer majd a több mag együttes teljesitménye fog érvényesülni, de addig még néhány évet várni kell... 
-
#00137984
törölt tag
Szerintem a hardver részéről a TDP a legnagyobb gond. Egy lapkára integrálni az összetett feladatok elvégzésére képes GPU-t és a 8/12/16 magos CPU-t nagy fogyasztást és hőtermelést jelent. A keletkezett hő elszállitása nem kis feladat, már ez is sok pénzbe kerülhet. Az alaplapnak ehez igen jól megépitett sokfázisos tápellátást kell megtervezni (24-32 fázis), de még a tápcsatlakozást is nővelni kell (talán az 1x24 ATX tápcsatlakozás elég lehet, de még az akár 4x8pin 12V tápcsatlakozásra is szükség van). Az alaplapok energiaigénye a tápegységekre szintén kihatással van. Előnyt jelent az egy ágra nagy terhelést elviselő tápegység, ahogyan a tápkábelek számát szintén ki kell szolgálni... Talán egy tápegység nem is elég egy ilyen géphez vagy egy nagyon bivaly kell (850 W-os és egy ágra legalább 70A). Természetesen ezeket a költségeket a játékos szerintük majd ki fogja fizetni... Inkább konzolt vesz szerintem.

-
#00137984
törölt tag
válasz
tom_tol
#39075
üzenetére
Ez igy igaz... Képesek lesznek majd időben és minőségben megfelelő alaplapot késziteni egy 300-360W TDP keretbe besorolt integrált GPU-s és 8-12magos proci lapkához? Ez az alaplap és központi egység párositás teljesitmény/ár arányban és fogyasztásban mennyire jó megoldás? Hűtése már megint egy jó kérdés...
-
#00137984
törölt tag
válasz
imi123
#38824
üzenetére
Az előző hozzászólásom részben neked volt cimezve...
A játékosoknak és a játékfejlesztőknek más lett a fontosabb a játékokban. Egy játéknak sikeresnek kell maradni, ezért a noob játékosokat kell megszólitani a játékokban. Ez miatt a játék tartalmi része elég változatosan megosztja a játékosokat. 
-
#00137984
törölt tag
válasz
proci985
#38822
üzenetére
Egy kicsit OFF, de azért mégis fontos lehet...
Alien vs. Predator 2 részében főleg a csatorna jelenet nagyon sőtétre volt beállitva. Nekem ez igazából fel sem tünt a régi CRT-s sikképcsőves TV-n, majd az LCD monitorokon tényleg zavaróan nehéz volt bármit jól kivehetően látni. Aztán a Samsung monitoron találkoztam a Black Equalizer beállitással, ami a sőtét részeket jobban kiemeli. Az ilyen filmekben és a DooM 3 játékban müködik, de általában inkább az alapértelmezetten hagyom. Ezt csak úgy megjegyeztem, mint egy érdekességként, hogy a monitoron lehet azért a sötét részeken nehezen kivehető részleteket jobban láthatóvá tenni. Játékban ez egy kis előnyt jelenthet... 
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
válasz
#45185024
#38818
üzenetére
Ehez fogható vélemények a HDR képmegjelenitéssel kapcsolatban is napvilágot láttak. HDR nélkül a film homályos és a szinek elszürkülnek... HDR alkalmazása a filmekben, játékokban nem mindig nyújtott emlékezetes élményt a több okra visszavezethető tévhitek és félreértések miatt. HDR megjelenitésre alkalmas kijelzőknek a tulajdonságait meghatározták pl. a HDR10 és a Dolby Vision szabványok. Ehez a 10-12bit szinmélység, Rec.2020 (BT.2020) legalább ennyit hozzátesz. Vagyis amig a játékfejlesztők nem alkalmazzák a Raytracing és DLSS eljárásokat szabványos módon, addig lehetnek olyan játékok és játékhelyzetek, ahol a képminőség kifogásolható lehet. Főleg ha ezeket adott felbontáshoz és képfrissitéshez fogják kötni. Ha viszont egyes jeleneteket eleve igy képzeltek el a játékfejlesztők, akkor ezek nélkül még rosszabb képminőségre is lehet számitani. Amig nem lesz egységes elképzelés, addig a játékfejlesztők nem fogják minden helyzetben jól alkalmazni az RTX videókártyákon ezeket az effekteket. RT magok nélkül a helyzet még rosszabb lehet, ezért talán egyéb oka van a hibáknak. Mindenki vegyen RTX videókártyát, aki a Metro Exodus játékban jó képmegjelenitést szeretne látni, főleg a játék gépigénye alapján lehet ez többeknek ad már nyomosabb indokot. Ez szarkazmus volt... Nekem a GTX 1070 Ti teljesitménye most még jó, csak majd nem a Metro Exodus játékban fogom ezt megtapasztalni.

-
#00137984
törölt tag
Pepeeeee szerintem az RTX 2060 hűtését bemutató videóra utalt vissza. [link] Nekem az szimplán humoros volt az idétlen megoldások miatt...
Az a hűtés viszont kétségtelenül müködik több-kevesebb hatékonysággal. Ez a Radeon VII hűtés viszont hatékonyságban és zajszintben egy kész katasztrófa... 
-
#00137984
törölt tag
Szerintem ez nem vicces...
Nagyon hamar átlépi a 80fokot a GPU (majd a 90fokot...), miközben a ventik 1500 rpm felett egyre zavaró szinten hangosak. MSI GTX 1070 AERO a blower hűtés ellenére közel sem ennyire melegedett, miközben a zajszint inkább szélzajos volt és nem volt zavaróan hangos. Mégis kapott hideget-meleget az a hűtés... -
#00137984
törölt tag
Nvidia FreeSync-et a Samsung 25col monitor DP bemenetén már egy jó ideje ki lehetett választani. Kipróbáltam, de visszatértem a saját beállitásokhoz. Észrevételek: 1. A játékok 16:9 képarányát felülbirálja és visszaváltanak 4:3-ra.
2. Mozgáskövetés és a kameramozgás simasága nem tökéletes, mintha egy videóban a változó képkocka sebességet játszanád le. Ha egy videó 24.000 és 23.976 között váltakozik, akkor néhol pillanatokra megakadhat és utána gyorsan visszaáll a képkocka sebesség, szemben egy simábbnak tűnő 23.976 videóval.
3. Alacsony bemeneti késleltetés és a válaszidő gyengébb a FreeSync módban, mint a saját monitor és az Nvidia driver beállitásokat használva. Konklúzió: Nvidia driver beállitásokat (Adaptív vsync) használom a FreeSync képes monitoron. -
#00137984
törölt tag
Kifutottam a szerkesztési időből...
Vagyis előbb-utóbb ezért kell tovább fejlesztenünk. -
#00137984
törölt tag
válasz
Raymond
#37645
üzenetére
Ez van...
Metro Exodus megjelenitésének látványvilágát akkor majd csak korlátozottan fogom játszani. Crysis első részének idejében is ez volt. HD 6850-en kezdett a FullHD játszható szintet jelenteni, majd a HD 7850 már azért egészen jó volt. Majd megint kapaszkodni kéne felfelé, de azért akkor ez könnyebben ment. -
#00137984
törölt tag
válasz
Raymond
#37640
üzenetére
Raytracing és DLSS miatt váltanák feljebb, de ez az RTX 2060 ref. videókártya a 350 $ ársávban nekem a GTX 1070 Ti helyett nem elfogadható alternativa. Átnéztem több tesztoldalt, de néhol elég szélsőséges eredmények voltak. Ez egy hatékonyabb és DX12-re optimalizált Turing architecturás videókártya, de ez néhol kevésbé jőtt át (ahogyan a humorom). Megvárom a custom hűtéses RTX 2060 videókártyák eredményeit és utána többet tudunk majd.
-
#00137984
törölt tag
válasz
#45185024
#37637
üzenetére
Én meg kissé túlszíneztem...
Nem teszem legközelebb, mert a humor faktor elfedte a lényegi részeket. RTX 2060 ref. videókártya nekem kinézetre a Sapphire hűtésének fomavilágát hozta. Sapphire AMD videókártyák jártak nálam, de azért a vásárlás előtt megnéztem a felépitését kivül-belül (TPU és Guru3D tesztek). Megbizható VGA-k voltak és normális hőmérsékleteket mértem játék közben. Ezzel ellenben az RTX 2060 ref. nem kizárólag itt szerepelhet gyengébben, hanem a GTX 1070 és a GTX 1070 Ti ellenében. Nem cserélném erre a GTX 1070 Ti videókártyámat, mégha egy szelet Boci csoki is járna hozzá (vagy egy játék). 
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
Ilyen szempontból a nálam járt HD 6850 vagy az RX 470 videókártyáig bezárólag használhattak volna ennyire olcsón megvalósitott hűtéseket. Megfelelő hűtésük volt, ezért az órajeleket is tudtam emelni módjával. Ha látom, hogy mennyire egyszerű hűtés van a videókártyákon, akkor nem szivesen húztam volna. MSI AERO GTX 1070 órajeleit inkább alapon használtam, mert előre számitottam a bloweres hűtés tulajdonságaira. Igy ránézésre az RX 2060-ra ez a kétventis hűtés viszont tuningképességre jónak tünik. Itt most ez elég kétséges a videó alapján.
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
Ne már...
Függetlenül a videókártya gyártójától, de ez akkor sem rendes összeszerelési minőség. Nexus véleménye teljesen jogos, most akkor én is szétcincálom ezt az RTX 2060 VGA-t.
Ha a hűtés cseréjét tervezik majd évek múltával, akkor szerintem roncsolás nélkül nehezen bontható majd szét a hűtése. 1x8 tápcsatlakozást nem lehetett volna a PCB-re integrálni? Hogyan néz már ki az a kábel kupac (évek óta nem láttam ilyen gányolt megoldást), és megbontva azt a műanyag fedőlapot, már vissza sem lehet helyezni rendesen. Gyárilag ha ez igy van ráapplikálva, akkor a PCB egy része elhajolhat. Az egész VGA-n rossz tervezési megoldásokat látni, kezdve a GPU rézmagos hűtőbetétnél, mert az a kevés heat pipe hozzátoldása nem olyan közvetlen. Kiváncsi vagyok a hőátadás hatékonyságára, mert ha egy picikét is megszorul ott a meleg, akkor a GPU turbo boost órajelek alacsonyabbak lesznek. Ventilátor kábelek vastag szigetelését hosszabbra meghagyhatták volna, mert a hűtőbordákhoz hozzáérhethetnek a belső vezetékek. Ez használat közben kilágyulhat és kábelsérülés esetén a VGA meghibásodhat. Asus Strix és MSI Gaming hűtési megoldások jóval igényesebben vannak kivitelezve. Igaz, azok előállitása talán drágább valamivel, de azért picit jobban odatehették volna magukat a hűtés kivitelezésnél. -
#00137984
törölt tag
válasz
lezso6
#37410
üzenetére
Szerintem a VRAM sávszélesség igénye a játékhelyzettől függően lehet akár ennyire gépigényes, mert a VRAM memóriafelszabaditás erőforrásigényes müvelet. RT és Tensor magok teljesitményének nővelésére és optimalizálára még több tranzisztor kell, mert nem szeretnék driverben rögzitett fixfunkciós táblát, ami gyengébb a hardveres megoldásoknál. Ez nekem a boost turbó órajelek beállitására emlékeztet, ahol az AMD videókártyák minden inditásnál kiértékelik a kártya kondicióit, majd aztán beállitanak ehez mérten egy órajelet. Nvidia pedig rögzitett driveres értékek alapján ad meg órajeleket, de ez a müködés közben történt és váratlan változásokra nem egyből és pontatlan paraméterekkel reagálhat. Battlefield V játékban több fals Raytracing számitásból eredő grafikai hibát látni, a túlzóan fénylő és sőtét felületeken át a hiányzó és eltünedező tükörkép és árnyékokig.
-
#00137984
törölt tag
GTX széria ezután is elérhető marad az Nvidia kinálatában. Meglehet, hogy a GTX 1150 és GTX 1160 után még a felső középkategóriába is érkezhet letiltott RT és Tensor magokkal videókártya. Ki tudja...
Nekem az sem kéne, mert egy jóféle RTX videókártyát már kivárok. FullHD/100Hz és bekapcsolt DLSS és Raytracing Medium beállitás. Ultra részletességű grafika sem kell nekem, mert minek... 
-
-
#00137984
törölt tag
A játékban elérhető FPS többet számit mint a benchmark eredmények. RX 470 és RX 580 teljesitményszinteken az AMD-nek már lépnie kell feljebb, amit az Nvidia részben már megtett. Ez helyett egy variációban kaptunk egy olyan teljesitményszintet, ahol ez hosszú ideje adott volt. RTX 2060 és RTX 2070 használható DLSS és RT nélkül, de minek és kinek...? Ha egy RTX videókártyát választok a GTX széria helyett, akkor már használnám az RT és Tensor magokat. Ezért felárat kérnek, vagyis azért van a videókártyán. Viszont közben a GTX 1070 Ti kártya teljesitményét hozzák legalább, mert különben a teljesitményben ez nem fejlődés. Vagyis felesleges költekezést jelentene, ha nem használom ki az RTX kártya adottságait. FullHD/60Hz egy alapszintet jelent, de ezt a gamer monitorok már elég olcsó árszinten 75Hz-re feltornázták. Aki a játékot komolyabban veszi az 100-144Hz-et szeretne elérni az adott felbontáson. 4K felbontásra a 60Hz elérése egy komoly akadály a hardvereknek, de alacsonyabb felbontásra a magasabb képfrissités nem olyan nagy dolog szerintem.

-
#00137984
törölt tag
RTX 2060 videókártyák 3-4-6 GB videómemóriával érkeznek, miközben a GTX 1050 szintű kártyákat sem engedik még el. Hosszú ideje megjelent hardverek tudása áll majd szembe a friss játékok gépigényével. Ezeket a megemlitett PUGB játékhoz lehetne még ajánlani, de 2019-ben több olyan magas gépigényű játék érkezik, ami többet kiván meg a játékosoktól. Az Intel i3 és i5 és ennek az AMD megfelelője a (2) 4 mag / 4 szálon, akár a 6GB VRAM korlátozó tényező lehet, aminek negativuma a még kevesebb FPS értékekben vagy a játék látványos megjelenitésének hiányában érhető majd tetten. Nálam most a GTX 1070 Ti és a FullHD/100Hz jelenti a 2018-2019-ra a játékra használható teljesitményt.
Továbbfejlesztenék RTX 2070-re, de akkor a Raytracing és a DLSS bekapcsolásával nem tudnám tartani a FullHD/100Hz-et az RTX videókártyák gyenge Tensor és RT teljesitménye miatt. Ha meg nem használom az új részegységeket az RTX videókártyákban, akkor javulhat a teljesitményem akár további +10% vagy +20%-ot. AMD jelenleg még nem érdekelt a témában, mert a NAVI videókártyák teljesitménye és Raytracing támogatása egyelőre nem ismert.
Ez szerintem nem kettős mérce, csak az RTX videókártya nekem akkor lesz alternativa, ha a Raytracing és a DLSS bekapcsolható és ezért nem kerül a GTX 1070 Ti szintje alá. -
#00137984
törölt tag
válasz
#04430080
#37293
üzenetére
Ez a 2018-as év már csak ilyen volt... Kaptunk néhány kifogásolható játékot, amivel az RTX videókártyákat lehetett demonstrálni. Közben a megszokott folytatások érkeztek, mert csak kell a PC-s tábort valamivel tűzben tartani. A hardvergyártók némi izadságszagú fejlődést felmutatva probálnak még egy kis pénzt kihúzni a játékosoktól, miközben többeknek egyre kevesebb igény van erre. PUGB és a többi Battle Royal ugrálos játékhoz már van elég megfelelő hardver. RX 590 és ez a rengeteg féle RTX 2060 szerintem már csak a költségcsökkentés miatt jelenik meg, mert a következő Next Gen grafikai szintugrás után csak az RTX és a Navi szériák számithatnak további támogatásra a játékfejlesztők felől.
-
#00137984
törölt tag
válasz
GodGamer5
#37286
üzenetére
Ilyen eszement árak és átszervezett videókártyák után most nem nagyon érdekel a gépfejlesztés. Ez a rengeteg féle RTX 2060 és GTX 1150 között kiadott videókártya mind nagyon érdekes lehet. Majd valamelyik a sok közül némi játékra is használható lesz 2019-ben, de utána többet kell majd az Nvidia-nak felmutatni.
Ha majd az RTX 2070-et egy refresh megjelenéssel helyrehozzák (netalán megérkezne az RTX 2070 Ti). DLSS élsimitáson kivül a Raytracing Medium beállitást bekapcsolhatnám egy RTX 2000-es szériás videókártyán teljesitményveszteségek nélkül (FullHD/100Hz), akkor megint bizakodásra adnának okot. AMD-nek ez most remek alkalom lehetne a felzárkozásra. -
#00137984
törölt tag
Intel szintén éveken át kimérte a magok számát és a teljesitményt. Most az AMD versenyképessége a CPU üzletágban megint jelentősebb. Intel már elkezdte a 8mag/16szál procikat kinálni, de 500$ ársávban adja ezeket. Ezért majd az AMD Ryzen 3000 széria megjelenése után gondolkodni kezdhetnek, főleg ha a részvények ott is visszaesnek majd néhány %-ot.

-
#00137984
törölt tag
Egyszerűbb lenne a játékosoknak és a játékfejlesztőknek, ha a 300$ ársávba érkezne GTX 1070 teljesitményszintű videókártya. Jelenleg a VRAM méretével matekoznak a középkategóriában. Szerintem adjanak többet, hogy legalább 2019-ben játékra alkalmas hardvert kináljanak a casual játékosoknak. 2020-ra ez a többlet amúgy is megfogyatkozik, ahogyan a PC játékosok száma... Ha majd a Metro Exodus vagy a többi nagyon várt játék nem megfelelő szinten játszható. Közeleg az új konzol generáció megjelenése, ezért most még időben lehetne a játékosokat megnyerni a maradásra és kárpotolni őket az utóbbi évek bányászati tevékenysége miatt. Ahol a VGA gyártók felelőssége sem vitatható, amikor felemelték az árakat és árúhiányt okoztak. Most aztán van rengeteg eladásra szánt GPU, ezért ha nem is engednek a profitból, de legalább a játékosnak ezért a több pénzért kedvezőbb teljesitményt adjon. Ne már GB/s szinten filléreskedje ki a teljesitményt, amikor ez egy pillanat alatt elfűstől a játékban.

-
#00137984
törölt tag
Van egy erős játékos casual réteg, akinek még kell a 250$ alatti ársávban videókártyákat kiadni. GTX 1150 vagy RTX 2050 nevezéktan alapján érkezik az a játékosnak mindegy... Vagy talán mégsem, de ez kevesekben vetődik még fel. Talán az utóbbival a DLSS alacsony szinten elérhető lesz a játékokban, de szerintem a casual játékosok többsége ezt nem fogja bekapcsolni. Az újabbnál újabb játékokban az egyre szűkebb teljesitményekre (DLSS bekapcsolásával még kevesebb teljesitményre) képes RTX 2050 videókártya helyett inkább a GTX 1150 nagyobb órajeleiből többet profitálhat majd a játékos. Egy idő után 2019-ben érdemes elgondolkodni, hogy hol húzzták meg a középkategória alját és a belépőszintet.
GTX 1160 6GB vagy RTX 2060 6GB videókártyák teljesitménye alatt most jól meggondolnám, hogy érdemes a gyorsabbra rákölteni vagy inkább az RTX 2050 (GTX 1150) videókártyának az olcsósága mellett döntenék. Játékfejlesztőket nem zavarja az a tény, hogy a minimum gépigényeket magasabban adják meg, ha kevesebb az idő és a pénz a játék optimalizálásra vagy 2019-re a Next Gen szintű grafikának a hardveres követelménye magasabb. Némelyik játék effektnek a magas VRAM igénye miatt a belépőszintre szánt 3-4GB videómemóriával számolva, a videókártyák teljesitménye FullHD felbontásra valószinűleg kevés lesz. -
#00137984
törölt tag
RTX 2060 és a középkategória számára legalább meghagyták a lehetőséget. DLSS vagy az RT a játékokban talán az alacsony beállitásokban, vagy kikapcsolt RT mellett képes értékelhetően futtatni a játékot. Legalább nem kizárólag az RTX 2070-től felfelé hagyták meg ezeket a Tensor magokat.
-
#00137984
törölt tag
Maradjunk egyelőre inkább a GTX 1070 teljesitményszintjén. RTX 2060 az a TU106 GPU, ami 192bit 6GB GDDR6 videómemóriát jelent. RT képességei nem tudni mennyire lesznek majd hasznosithatóak. GTX 1070 Ti 2432/152/64 és 8GB GDDR5, de az RT képességek nélkül. TU104 videókártya már teljesitményben felülmúlná a GTX 1070 Ti videókártyát vagy a GTX 1080-at, de azokat is inkább az RT miatt érdemesebb választani.
-
#00137984
törölt tag
Ez a GTX 1070 és GTX 1070 Ti, GTX 1080 összevetés szerintem igy teljes...
GTX 1070 GPU architekturából egy egész GPC tömböt letiltottak, vagyis az egynegyedét a GP104-nek. Ez viszont érintette a többi részegységet (a 64 vs 48 ROP téma...), mert csak a 256bit memóriabusz maradt egyben. CUDA teljesitménye szintén ennyit romlott. Fogyasztása a @150W TDP keretnek köszönhetően barátinak mondható, de a tuninglehetőség az egy 6pin tápcsatlakozás miatt korlátozott volt. Készült egyedi erős tápellátással GTX 1070 OC kártya, de a felárat megkérték érte.
GTX 1070 Ti majdnem teljes értékű GTX 1080 volt. 1 SM tömb volt letiltva (20/19 SM), miközben a 64 ROP teljesértékű maradt. Fogyasztása 180W-ra emelkedett, de a tuninglehetőség a GTX 1070 Ti számára jobban adta magát. Az egyedi hűtések itt még nagyobb hangsúlyt kaptak. Teljesitményben a friss tesztekben a GTX 1080-hoz van inkább közel, amig a GTX 1070 leszakadozott. GTX 1080 pedig a teljes értékű GP104, ahol azért a fogyasztása alig magasabb a GTX 1070 Ti videókártyától. Ez a videókártya már teljesen alkalmas az 1440P felbontásra, akár magasabb képfrissitéssel. Kihajátásához egy i7 (4mag, 8szál) jó magas órajelen hajtva sem mindig elég, mert itt azért már nagyobb sávszéllességen megy a GDDR5X VRAM. GTX 1080 és a CPU fogyasztása miatt ajánlott egy jobb és erősebb tápegység. Vagyis a kicsivel magasabb TDP keret valamikor hasznosul, máskor meg inkább visszafogottnak érezzük. 
-
#00137984
törölt tag
HD 4770-re nem tudom emlékszik még valaki... Az első 40nm gyártástechnológiával gyártott AMD videkártya volt. Voltaképpen egy HD 4830, amelyik jelentősen magasabb órajelen és alacsonyabb fogyasztással a HD 4850 közeli teljesitményre volt képes. Most az RX 590-nek ez forditott revoluciót jelent. Magasabb TDP keretben kell használni, hogy a hasznos órajel miatt a teljesitménye javulni tudjon. Eközben a Polaris 30 GPU-t itt nem optimalizálták tovább, hanem ráillesztették az RX 580-ra. Költséghatékony, de az csak az órajelemelésre volt elég. Most ezért 10-20% teljesitménynövekedést kapnak az AMD középkategóriában, amivel a GTX 1060 6GB videókártyát teljesen maga mőgé szoritja. Viszont Nvidia-tól érkezik majd a válasz: az RTX 2060 és 2060 Ti. Meghalt a király... Éljen a király... A király szerintem még mindig a Pascal széria. Legalább egy GTX 1070 vagy GTX 1070 Ti vagy ennek megfelelő teljesitményszint.

-
#00137984
törölt tag
PC játékokban nálam a FullHD/60 FPS szint elérése jelentett nagy katarzist, majd a 100Hz-es képfrissités...
Na, de mindig az elején kell kezdenem. Persze a Crysis első részét még akadozó 40-24 FPS képkockasebességen játszottam.
A játék végén, az anyahajó fedélzetén nem csak a karakterem fagyott le és állt meg pillanatokra, hanem a HD3850 konfigomnak ennyi futotta az erejéből. Az is hatalmas élmény volt, hogy állva maradt a játék befejezéséig. Most ezt újra átélhetném a Raytracing bekapcsolása esetén. Inkább neeeeem... 
-
-
#00137984
törölt tag
[link] Még azt hozzáfűzném, hogy ha a Raytracing megjelenne a következő konzolokban, azért az a hardveres felépités meg az ott alkalmazott AMD videókártyákban jóval optimalizáltabb teljesitményt látnánk, mint amire az az első Nvidia RTX széria képes volt. Nagy csodát még ott sem várhatunk el, de ha FullHD/120Hz-re vagy a Raytracing 60Hz-re képes lenne, az a PC Gamingnek most egy jó nagy maflást jelenthet.

-
#00137984
törölt tag
Raytracing árnyékok megjelenitését akkor még néhány évig fejleszthették volna házon belül. Space Invaders grafikai hibák nélkül sem volt olyan jó ennek az RTX szériának megitélése. Ezt a fejlődési írányt a fejlettebb fizikára (Havok vagy valami jobb...), meg az okosabb AI és interaktivabb NPC tömegekkel benépesitett játékokra tartogatták volna. Ezenkivűl a csőjátékok monotonitása után a nyilt világú játékokat tartalommal is illett volna megtölteni. Ez viszont ne csak a legnagyobb vasakon legyen aránylag még jól futtatható, hanem legalább a középkategória felső részére még lehozhatnák. Ott még legyen értelme legalább a játékban úgy bekapcsolni, hogy ne a diavetitést kezdje el a játék.

-
#00137984
törölt tag
válasz
Petykemano
#36130
üzenetére
Nem, mert ilyen GTX 1060 opció egyik párhuzamos dimenzióban sem történhetett volna meg.
RX 470-ig kitartottam AMD vonalon, de ha GTX 1060 3GB-ot veszek, akkor saját magamat hibáztatnám és az Nvidia-t, mert a játékokban a 4GB VRAM kezdett már kevés lenni. GTX 1060 GB szintén cserélve lett volna a GTX 1070 Ti-re. -
#00137984
törölt tag
Ha egyszer megérkezik ez a félelmetesen jó AMD videókártya széria, hogy a GTX 1080 Ti vagy RTX 2080 videókártyákat maga mögé tudná leszoritani, akkor sem fog történni nagy változás. AMD sem fogja nagyon az Nvidia magas árait letörni, mert az AMD VGA szintén piszok drága lesz. Úgy mint ez az RTX széria... Drága és majd csak valamelyik következő refresh RTX videókártyát érdemesebb megvenni.
-
#00137984
törölt tag
válasz
lezso6
#36114
üzenetére
Szóval ezen gondolatmenetben aki most AMD Ryzen procikat vásáról, az most érzelmi alapon teszi ezt... Vagy csak azért, mert ott az AMD igen jó eredményeket ért el.
AMD fejleszthetett volna a játékosoknak olyan teljesitményre képes videókártyákat, hogy a játékosokat megtartsa AMD oldalon. Most természetesen készül valami félelmetesen jó, de mostanra a PC Gaming vonal nagyon a padlóra került. -
#00137984
törölt tag
válasz
lezso6
#36114
üzenetére
AMD-nél akkor mi számitott elég erős videókártyának...? AMD RX 470 és RX 570 között olyan 5-10% teljesitménynövekedés történt, miközben a Polaris 20 fogyasztása nem kicsit megugrott. AMD nem volt nagyon szemét, csak a játékosoknak nem adott értékelhető videókártyákat jó hosszú ideig. A konzolokba és bányászatra jó volt az AMD videókártya, de játékra a legjobb esetben is csak a GTX 1060 6GB szinten volt képes. VEGA 56 és VEGA 64 akkor még csak érkezőfélben volt, de addigra már zöld utat kaptam az új játékokban.

-
#00137984
törölt tag
válasz
s.bala31
#36110
üzenetére
Igaz, hogy a Catalyst idejében kevesebb panaszom volt AMD-re.
Viszont a Crimson Software driver nálam több verzión keresztűl csak gondokat okozott.
Volt nem egy jól müködő verzió, de valamikor fél évig nem tudtam frissiteni jó drivert. Akadozás és képhibák több játékban. Nálam az Nvidia driverek kevesebb hibát és bosszankodást jelentenek, és igy több időm marad játékra. 
-
#00137984
törölt tag
válasz
Petykemano
#36107
üzenetére
Nem vettem volna meg az Nvidia-tól a 3GB VRAM videókártyáját, de akkor sem ha féláron adják. Feljebb akartam váltani és nem visszalépni egyet a gyengusz kis teljesitményben. RX 470 után egy ideig még vártam az RX 470 refresh videókártyát, de az RX 570 és RX 580 érkezett. Mérsékeltebb fogyasztásra számitottam, de teljesitményben sem lépett nagyot előre az AMD, ezért akkor tértem át a zöld oldalra.
Elégedett vagy a válasszal vagy szerinted elsietett döntést hoztam. 
-
#00137984
törölt tag
válasz
Petykemano
#36102
üzenetére
Másfelől szerintem az AMD a videókártyáin nem jó írányba fejleszt. Játékra a compute képesség nem sokat számit, miközben a GPU mérete és fogyasztása elszalad. Az a 250$ akkor a középkategóriát jelentette számomra, ami a FullHD/60Hz. Most mennyi ez a középkategória, miközben a fejlődés egyre inkább a 4K. Játékosnak jó a FullHD (vagy az 1440P), de ott már nagyobb képfrissitésre törekszenek (144Hz).
-
#00137984
törölt tag
válasz
Petykemano
#36102
üzenetére
Nem.
Mivel a GTX 1070-re esett a választásom, amit jó áron tudtam eladni és még a legjobb időben sikerült a GTX 1070 Ti-re szert tennem. Igazából a GTX 1060 3GB nálam nem jőhetett volna számitásba, mert az RX 470 után nem volt szükségem egy közel azonos képességű videókártyára. GTX 1060 6GB-ot nézegettem egy ideig, de végül sikerült átlépnem az AMD árnyékát. Kiléptem a fényre.
Ki tudja mi jőhet még? -
#00137984
törölt tag
válasz
Yutani
#36100
üzenetére
ME Andromeda...
Azért a 4magos i5 @4.0GHz-en nem olyan gyenge, de mégis... AC Origins és a következő év nagy PC játékai miatt kell még egy kis plusz CPU teljesitmény. Tovább i tuningnak nem láttam értelmét, mert széthajtani nem áll szándékomban egy hardveremet sem. Inkább egyet feljebb váltok, aztán megnézem mire elég... 
-
#00137984
törölt tag
válasz
Yutani
#36096
üzenetére
Megint kihagytad az A -> B -> C pontig tartó történet lényegét. Csak az első bekezdésemet elolvasod és átfútod, majd félrevezető következtetéseket hozol.
Azért időközben megváltoztak a játékkövetelmények, ezért amikor a Catalyst Omega és a HD7850 2GB nekem minden játékélményt monitorközelbe tudott hozni, addig ezt az R9 380 4GB csak időlegesen tudta teljesiteni. Amikor a Crymson driver és az RX 470 4GB megérkezett, akkor nálam azért a középkategoriától elvárható FullHD/60Hz-re sem volt már képes, pedig kompromisszum az volt pont elég...
Amikor az i5 teljesitményére és user hibákra utaltak, akkor határoztam el magam a GTX 1070-re. Nagyon jó volt azt átérezni, amikor a konfig szárnyalni kezdett a Pascal kártyától. Most ott tartunk, hogy a GTX 1070 Ti teljesitményét még elégnek érzem, de az i5 most kezd nálam erőtlenné válni. A játékok gépigénye megint lenditett egyet a történeten. Remélem igy jobban átérezhető a tanulság és nem csak az RX 470 és a GTX 1070 szembeállitása fog megmaradni.
Azért az RX 470 és a GTX 1070 váltás között több minden történt, ami miatt a GTX 1070 Ti kártya beszerzése szintén szükséges lépés volt. Ahogyan az i7-nek is elérkezett az ideje... -
#00137984
törölt tag
Szerintem az Omega 14.12 volt akkor a legjobb Catalyst. Utána majd fél évet várhattam egy olyan Catalystra, ami megbizhatóság és gyorsaság terén többet nyújtott. Milyen nagy kár, hogy a Crimson drivert és az RX 470-et nem tudták igy megalkotni. Igy egyenes utam volt a zöldekhez.

-
#00137984
törölt tag
Catalyst Omega driver érában volt az AMD a legjobb formájában. AMD Mantle támogatás a Battlefield 4 játékban, hozzá egy jó tudású és elfogadható áron elérhető HD 7800-as széria érkezett. Ez a dinoszaurusz Catalyst driver képes volt a DX11-ben játékra alkalmas AMD alternativát felkinálni. Crimson driver megjelenése után a driver tudása lekorlátozta a hozzáférést több beállitáshoz. Szerintem ez a driver fejlesztés hozta meg az AMD hanyatlását. Utána mindig fejtörést okozott nekem, hogy a Crimson driverekhez fejlesztik az AMD videókártyákat vagy forditva... Költséghatékonyság miatt.
-
#00137984
törölt tag
válasz
sakal83
#36049
üzenetére
R9 380-ról váltottam RX 470-re, és egy markánsabb teljesitménykiugrásra számitottam. Ez nálam csak nyomokban tartalmazott több teljesitményt, de a Crimson driver megbizhatatlan müködése még tovább nővelte az ellenszenvet az AMD videókártyák iránt. Néztem a tesztekben a GTX 1060-at, de nálam a játékok közben leadott teljesitményszint borzasztott el igazán. Nem igazán találtam egyéb megoldást és egyből Nvidia GTX 1070-re váltottam. Ez már azt a teljesitményszint növekedést hozta, amit már évek óta elvártam volna. Ezt még tovább fokoztam a GTX 1070 Ti videókártyával, ami a játékokban nekem teljesen jó FullHD/100Hz-re. Természetesen azért van még hova fejlődni, mert némelyik játék már négynél több magot és szálat képes produktivan kihasználni. AMD fejlesztések (ha igazak...) folyamatosan érkeznek, de ilyen új és kézzel fogható játékos kártya még sehol sem kapható. Miközben az új konzolokba megint összelegoznak egy AMD videókártyát, addig PC-re megint nem érkezett semmi. Csak jőn... Közeleg a tél...

-
#00137984
törölt tag
válasz
Venyera7
#35957
üzenetére
Legalább most az esély megvan egy szélesebb igényeknek megfelelő teszt megírására. Ipon teszt felületes és sok a megválaszolatlan kérdés. Friss diverek és RTX videókártyák állnak rendelkezésre. AMD Ryzen és Intel procikat is bevonhatnak a tesztekbe, hogy néhány állitás megdőljön vagy igazolást nyerjen.

-
#00137984
törölt tag
válasz
#45997568
#35925
üzenetére
Többen kifogásolták, hogy a PH!-en ezidáig nem készült el az RTX széria tesztje. Most majd az RTX 2070/2080/2080Ti videókártyák egyben letesztelhetőek lesznek egy frissitett driver verzióval. Sok oldalnak a tesztje jó értékelést vagy nem teljesen valósan mutatta be ezeket a kártyákat. A meghibásodásos hibák miatt is változik az RTX 2000-es széria megitélése. Ajánlott minősitések megadása ez után talán elhamarkodott kijelentés lesz.
Kiigazitásra van lehetősége a tesztelőknek, csak ki fogja ezt bevállalni... Utána majd nem kapnak időben Nvidia kártyát tesztelni. 
-
#00137984
törölt tag
Konzolon nyomtam fiatal gamerkedős koromban.
8bit és 16bit kazettás konzolokon, majd a PS1 játékokban éltem ki magam. PC még nem nagyon érdekelt a 800x600 felbontáson játszott DooM 1-2 korszakban. Az első érdeklődésem a PC játékok iránt 2000 után történt, amikor már mindenki 1024x768-ban és a tehetősebbek 1280x1024 és 1600x1200 felbontásban játszottak. Far Cry 1, PoP SoT és a SW Jedi Academy 1-2.
Mégha néha akadozott a 256MB-os GDDR3-as VGA-n, de legalább játszottam amennyit birtam. Most igy 2018-ban a játékos PC-re sokat áldozott játékosok újra a konzolok felé nyitnak. Retró konzol játék vagy a PS4 és XBOX, de a PC játékipar sokat vesztett a régi fényes múltjából. -
#00137984
törölt tag
válasz
FollowTheORI
#35766
üzenetére
PC vs Konzol...
Majd valaki nyit egy új topikot. Addig itt zajlik az ÉLET. 
-
#00137984
törölt tag
válasz
Televan74
#35744
üzenetére
Nekem 599$-t most megérne az RTX 4070 (Ti), ha 1080P@100Hz képminőségre és legalább 15 Gigarays/s Raytracing teljesitményre lenne képes. Még az 1x DLSS élsimitást is bekapcsolhatnám, miközben a High grafikai beállitásokban vagy a közelében maradnék. Alig van olyan játék ahol több új eljárás használatára nyilna lehetőségünk, főleg ha ezeket egyszerre aktivan kihasználnák a játékfejlesztők. Miközben a konzol meglehet egy kissé visszafogottabbnak tünik, de több minden történik a képernyőn.

-
#00137984
törölt tag
válasz
t72killer
#35739
üzenetére
PC-n a játékok látványvilágát rengeteg féle módon feljavithatnák vagy tehetnék eszméletlen jóvá. Viszont jó néhány éve megrekedtünk egy DX11-en már megszokott grafikai szinten. Megemelkedtek a PC hardver árak, miközben csak a konzol felé kapkodjuk oda a fejünket. Most ez a GTX -> RTX fejlődés csak ennyire volt elég...?

-
#00137984
törölt tag
válasz
Raggie
#35735
üzenetére
Raytracing (RT). Deep Learning Super-Samplingot (DLSS). Megatexturázás és a többi mára talán feledésbe merült vagy parkolópályán maradt fejlesztés. Egy kis fejszámolgatás...
10 Gigarays/s RT mag teljesítménynél (RTX 2080 Ti) csak a háromszögek feldolgozása 480 GB/s memóriasávszélességet igényel. Ez a szint most csak arra elég, hogy megmutassa magát az eljárás. Kikapcsolható vagy skálázható lehet, de akkor már az RTX 2070 videókártya 6 Gigarays/s teljesitménye elég lehet. Minden használható élsimitási eljárás képes a VRAM-ot és az FPS számokat leamortizálni olyan szintre, ami a játékban zavaró sebességet jelent a játékosnak. Mindenféle magas textura minőség és a megatexturázás, haj effektus képes a videókártya erőforrásait elfogyasztani. Játékfejlesztők ezeket alig használják vagy kikapcsolhatóvá teszik, de a Pascal után akkor hol van a fejlődés? Miközben a jelenlegi konzol generáció még a Gamer PC-k minőségi szintje alatt van, addig a PS5 Pro beérheti ezt, és a játékokba fektetett látványvilág és igényes kivitelezés a konzolokat előnyősebb helyzetbe hozhatja. -
#00137984
törölt tag
válasz
zovifapp111
#35727
üzenetére
A végtelen történet a fejtegetések szerint 1 TB/s sávszélességet, legalább 16GB HBM2 videómemóriát igényel. Egy ilyen videókártya már képes lenne arra, ami az RTX 2080 Ti-nek most még nem sikerült. A Next Gen végre valóságosan kezdetét venné, mert csak hosszú évek óta beszélünk a jobb grafikáról és a realisztikus texturaminőségről. DX12 végre érdemben többet mutatna meg, amit a DX11-hez képest most fel tudna mutatni. Most ezt konzolon vagy PC-n éled meg, az már egy hosszabb történet.

-
#00137984
törölt tag
válasz
keIdor
#35715
üzenetére
A jelenlegi konzol generáció 60 FPS-re korlátozva van és időnként visszavált 30 FPS-re. Viszont ez a képfrissités közben meg elég simának tünik a legtöbb játékosnak. A következő konzolok ettől majd még jobbak lesznek, miközben PC-n már most a VGA-k teljesitménybesorolása egy szintet visszaesett.
-
#00137984
törölt tag
Egy szint alatt inkább konzolt vennék. Nem szeretném a FullHD/100Hz-nél alább adni, de ezért nálam nem nagyon futnak a játékok Ultra vagy max beállitáson. Némelyik effektet meg alapból kikapcsolom, mert eszi az FPS-t, miközben rontja a megjelenités látványát.
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
válasz
keIdor
#35703
üzenetére
GTX 1050/1050Ti VGA-k már inkább kifútó darabok. Ezek teljesitményét 2018-ra még játszható szintnek mondják, de a FullHD/60Hz mellé a GTX 1060 az ajánlott. A játékok részletességét ehez képest kell alacsonyabbra fogni, ha játszható sebességet szeretnének. Viszont a játékpiac nyitott a jobb megjelenités felé. FullHD/100-165Hz vagy az 1440P/60-144Hz egyre népszerűbb a játékosoknak, és ez a középkategóriától elvárható szint. 4K játszható néhol a GTX 1070-től felfelé, de nem nagyon jellemző. Oda inkább a GTX 1080-at vagy jobb videókártyákat ajánlanak.
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
Pascal és a GDDR5X hasznositásáról az Nvidia-nak érdekes elképzelése van.
GTX 1060 videókártya jóféle 10 GHz effektív órajelen járatott GDDR5X videómemóriát kap. Egy ilyen középkategóriás kártyának aztán minek, amikor a 6GB VRAM és a memóriabusz 192 bites marad. Érkezik az RX 590, erre ez most egy kőkemény válaszlépés akart lenni.
GTX 1070 Ti videókártyáknak beharangozott GDDR5X VRAM nem jutott rá végül, ahol a GPU ki tudta volna használni még azt a kevés sávszélességet. A gyorsabb VRAM miatt még a minimum FPS értékek javulhattak volna. RTX 2070 megint jó minimalistára van megtervezve, de majd az RTX 2060 Ti egyszer majd megérkezik oda is.
Kell ez a játékoknak, de a játékosok a gyengére vett videókártyákon ezeket nem tudják majd használni. -
#00137984
törölt tag
válasz
NewHope88
#35414
üzenetére
Akkor, hogy most ezt az RTX szériát sem nagyon érdemes megvenni ennyire drágán, maradt a Pascal játékra. 2-3 évet csak átvészelünk vele.
Aztán majd meglátjuk érdemes tovább fejleszteni vagy ez az RTX széria szintén nagyon elavultá válik, mert a friss konzolgenerációk napvilágot látnak. -
#00137984
törölt tag
válasz
NewHope88
#35411
üzenetére
A logika szerint a GTX 2060 teljesitménye marad a belépőszint, akkor ez alatt már nem sok értelme van 2018-2021 évekre még ezektől gyengébb videókártyát kiadni. Mégis várható majd GTX 2050 Ti és még a GTX 2050... Assassin's Creed Odyssey és a Metro Exodus játékoknak, meg a DirectX Raytracing megjelenitésre már most is csak ez az RTX 2080 Ti az ajánlott. Viszont ha az RTX 2070 képes még megmutatni az erejét, akkor most az a középkategória. Szükebbre vették a lehetőségeket és ezért a Pascal videókártyáknak adtak elég piacot. A felhalmozott raktárkészletek igy most gyorsan apadni kezdenek.
-
#00137984
törölt tag
válasz
#45997568
#34441
üzenetére
Nálam a GTX 1070 Ti képminőségével semmi gond, a DP bemeneten kifogástalan a képminőség. A színek és a kép megjelenitése jó, pedig a drivert sem kellett ezért teljesen feltúrnom. Egy-két kötelező alapbeállitásomat elvégeztem a driverben, de a HDR-t nem próbáltam. Régen az AMD szintén ilyen jó volt, majd a Catalyst driver megszüntetésével találtam néhány kivetni valót az új driverekben, vagy az RX 470 kártyámban... Az erősebb fehéret nem engedte állitani és a képet agyon szűrőzte, amit viszont a driverben sem tudtam megfelelően korrigálni. Aztán valamelyik Crimson diver verzió valamennyire még megfelelő volt, de a játékokban meg akadozott, ezért váltottam végül át Nvidiára. Természetesen itt is volt már olyan driver ami a filmnézésre nem vált be, viszont most egy ideje nem találtam szükségesnek a driver frissitést.

-
#00137984
törölt tag
GTX 210, GTX 240 (DDR3), a GTX 710, GTX 730 (DDR4) szintén ennyire minimál hardveres errőforrást kinált. Multimédiás felhasználásra vagy irodai gépekbe (30-40W fogyasztás) vesznek ezekből az olcsóbb kártyákból. A videókártyák dobozán láthatóan fel van tüntetve a 2-4GB DDR3-DDR4 videómemória, és a specifikáció szerint lehet találni 2GB-os GDDR5 GTX 730, GTX 1030 kártyákat nem olyan sokkal drágábban. A GDDR5 miatt 48GB/s sávszéllességet nyújtanak, de még ezenfelül a GPU-n az a 384 Shader napjainkra már nem sok mindenre jó. Játékra a 128bit, 640 shader, 112GB/s sávszéllesség miatt a GTX 1050 jobban ajánlott, de most 20ezer forinttal drágábban is kapható. Igaz nem mindenki vágja a témát, de ha ennyire fapados a tudása akkor kérje ki mások véleményét vásárlás előtt. Ha meg nem szándékozik valaki egy új videókártyára a 35ezer forintos ársávnál többet kiadni, akkor legalább a dobozon jól kiolvasható információ szerint a GDDR5 variánsokat vásárolják meg.
-
#00137984
törölt tag
Szerintem ilyen egyszerűen nem lehet negativ véleményt formálni a mini ITX-es videókártyákról. Ez igy könnyelmű kijelentés, mert jót-rosszat kifoghatunk bármelyik szériából. Az Nvidia-s FE kártyák sem kedveltek a blower-es hűtéseik miatt, de többen a kedvezőbb árazás vagy a házhűtés miatt pont ilyeneket választanak. Ezek az új GPU-k meg amúgy hőmérséklet függvényében adják rá a Boost órajeleket, ami miatt egy jóféle custom hűtésnek nagy hasznát vesszük.
A jobb teljesitmény reményében kitolhatjuk a csúszkákat, ezért nem mindegy a kártyán található hűtés, meg a jobb VRM és tápellátás. Ezt viszont nem egy kis ITX-es vagy FE kártyától kell elvárni, de általában azért ott sem olyan bűnrossz a kivitelezés... Azokat nem túlhajtásra készitik fel, de amit gyárilag tud azt simán lehozza. MSI Aero GTX 1070 sem volt rossz kártya, csak még egy kicsit több kraftra volt szükségem. Ezért van most ez a GTX 1070 Ti kártyám, amit viszont nem hajtok tovább, mert most még elég mindenre. 
-
#00137984
törölt tag
válasz
Yutani
#34143
üzenetére
Szerintem AMD csak saját magát hibáztathatja a kialakult erőviszonyok miatt. Elfejlesztette a kártyáit a konzolok felé és a játékosok ezt viszont nem kaphatták meg. Ezekből kellett egy átszerkesztett GPU-t összehozni, ami játékos viszonylatban nem kifejezetten jó erre a célra. Az Nvidia megmaradt a kezdeti elgondolás szerint kialakitott írányban és még van hova teljesitményben fejlődni. Ha eljőn az ideje, addigra már az Intel és az Nvidia is kijőn a legmodernebb API-k követelményeinek megfelelő dizájnal. Addig meg az Nvidia még erőből kihozhat egy-két újabb szériát akár 16 GB GDDR6 videómemóriával. Amikor ezeknek a hardvereknek a gépigénye sem lesz elég a legfrissebb játékfejlesztések kihasználásához, addigra már a PS5 és az új XBOX is a boltokban lesz. Az AMD helyzete a GPU üzletágban már nem lesz olyan igéretesen fényes, ahogyan a CPU fejlesztésekkel sok-sok év után megint van versenyképes AMD proci az Intel ellenében. Szépen elbukják a megmaradt játékos réteget, akik konzolokra váltanak vagy megfizetik a drága Nvidia videókártyákat. Ahoz, hogy ezen változtatni tudjanak a GPU-nak kell játékra optimalizált architektúra, mert ez a GCN már nem az.
-
#00137984
törölt tag
GCN architektura szerintem egyre jobban csak a konzolok kiszolgálására írányul. Amelyik AMD GPU mégis megmarad a játékosoknak, az inkább egy hardverben jól megnyesegetett videókártya. DX12-re optimalizált játékokban és a compute feladatokban még szépen teljesitenek, de többnyire a játékokban a nyers erő nagyon hiányzik. Erről meg nem a zöldek tehetnek... Ha több tranzisztort meghagynak a játékos igények szolgálatában, akkor még alacsonyabb órajelekre lenne képes a GPU, és közben a videókártya magas fogyasztását megint kifogásolnák a játékosok. Egy ideje nem érkezik használható AMD-s gamer kártya, pedig nekem a DX11-es HD 6850 és a GCN-es R9 380 teljesen megfelelt. Mondjuk ezek szintén erőssen optimalizált kártyák voltak az elődeikhez képest, de kategóriájukban mégis igen jól szerepeltek. Fogyasztásra és teljesitményben azokban az időkben jók voltak. Utána inkább az Nvidia videókártyákban találtam már meg a számitásom. Játékra kell a videókártya, ezért most még a GTX 1070 Ti erejére hagyatkozom.
Ha ez elfogyna, akkor ott konzol váltás lesz. Az megint AMD hardvert jelentene, de egy új konzolban inkább az API és a konzolos játékok számitanak és nem a hardvert szállitó gyártó. -
#00137984
törölt tag
Assassins Creed Origins HDR módja igéretesebbnek tünik. Valahogy jobb engyensúlyt találtak a sőtét beltéri részek láthatósága és a vakitó napsűtés megjelenitése között. Sajnos jelenleg a PC-n az erősebb fehéret és a fényerő kiemelését tartják most a fontosabbnak, mert a nővényzet és az épületek árnyékolt része meg szinte fényárban úszik. Ezt egy kis jobb odafigyeléssel a játékprogramból lehetne kozmetikázni, amig a végleges megoldás megérkezik.
-
#00137984
törölt tag
Szerintem nem kell elsietni a 4K HDR támogatást a PC Gaming termékvonalon. Far Cry 5 játékban már van 4K HDR támogatás, de látványvilágra nem hozza a filmekben látható HDR minőséget. Ilyen megvalósitásban meg inkább hanyagolhatnák még jó hosszú ideig, amig a videókártyák teljesitménye és a kijelzőn látható HDR kép látványa a videofil beállitottságú játékosoknak is meggyőző lesz. Én talán egy új generációs PS5-ben majd átélhetem ezt a HDR10 / Dolby Vision nyújtotta jóféle vizuális hatást játékokban is.

-
#00137984
törölt tag
RX 470 és ennek a GCN4 szériának az egyik csalódása a limitált teljesitmény volt. A szinte feleslegesen ráfejlesztett tranzisztorok termelték a hőt, de nem sok hasznát láttam. Fogyasztása és hőtermelése nem állt arányban a játékokban mutatott produkcióval. GTX 1060 3GB videókártyának volt a versenytársa, mert az ettől jobb videókártyák helyben hagyták. Mikor nagy nehezen ezeken is túltettem magam... A hőmérsékleteket visszafogtam az egyedi ventiprofilommal és egy új tágasabb házat is kapott a gép. Utána a multimédiás képességeiben is csalódtam. Az új UVD egysége 10bites HEVC támogatást kapott, és a 4K videólejátszás is lépett egy nagyot felfelé. HDR 12bit monitorokat meghajthatna ez az RX 470. Nálam ezeket a videókat úgyan nem játszotta le, vagy fekete képernyővel indult el a film hangja. Előtte az R9 380 kártyám némelyik 10bites FullHD videót igen jól lejátszotta, vagy igen ritkán egy zöld sáv takarta a kép egyik felét. GTX 1070 Ti videókártya ezeket a 10bites videókat 4K felbontásig hibátlanul megjeleniti. FullHD monitoron a 4K / 10bit videó is megjelenik, gondolom a GTX 1070 Ti vagy a lejátszó program tudja átalakitani a megfelelő felbontásra. Ez az AMD videókártyákkal nekem nem ment, ezért a jobb minőségű videókat jó ideig hanyagoltam.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Kolbi_30
#33350
üzenetére
CoD Advenced Warfare átvezető videó azért marad meg az emlékezetemben, mert nagyon akadozott. Ez az optimalizálatlan játék képes volt random állóra belassulni helyenként bármilyen videóminőséget is állitottam be. Akkor ez az R9 380 és az RX 470 videókártyával egyaránt előfordult. Ilyen amikor a játék-hardver-driver kombináció gyatra eredményekre képes. Battlefield 4 átvezetők meg már a kifáradás nyomait jelezték, mert nekem ez nem volt annyira epic.
A látványos átvezető videókról a Prince of Persia játékok jutnak eszembe. Ott szép volt a grafikai és a dizájn egyaránt. Ubisoft még az Assassins Creed játékokban is szépen megoldja az átvezető képsorokat. Na meg a Witcher... már az első rész kezdése megadta az alaphangot. 
-
#00137984
törölt tag
Hosszú évekig ATI-AMD videókártyáim voltak. Ha valami driveres bug volt, azt kiméletlenül megosztottam és netán ez ellen való megoldást is ajánlottam. GTX 1070 Ti kártyának eddig jó drivereket dobtak ki, de azért megmaradtam a 388.43 WHQL driver mellett. A jó videóminőség és az egyenletes sebessége miatt nem cseréltem le egy frissebb driverre. Viszont most ráakadtam az első driver hibámra Nvidia oldalon, mert a 391.24 WHQL driver képkocka sebessége és a hang szinkron akadozik. Olyan percenként 3-4 alkalommal elnémitja a hangot a gépen és a házimozierősitőn kiesik a hangkódolás (kihagy az optikai hang 1-2 másodpercre). A képkocka sebesség folyamatosnak tünik, de helyenként azért darabos. A hang hiba filmnézés (MPC-BE), zenehallgatás (AIMP) és TV kártyán müsort nézve is jelen van. A képen csak időnként látható apró lassulás vagy darabos mozgás. Tiszta telepitéssel a 388.43 driver vissza került a gépre és megint jó a kép és a hang. Nvidia is ráment az erőssebb fehér és más zavaró szűrők alkalmazására, amihez a driverben nem ad lehetőséget állitani.
-
#00137984
törölt tag
A kialakult PC játékgép krízisnek egy nagy része vetithető a játékfejlesztőkre és a hardvergyártókra. DX9-es időkben még javában a Nintendo és PS1 konzolokon toltam a játékokat. Aztán a felbontás és grafika minősége a PC-n meghaladta a konzolszintet 1024x768 felbontásban. Jó játékokat toltam (Jedi Academy 1-2 és Tomb Raider, DooM 3) az ATI Radeon HD3850 AGPX8 kártyán. DX10 és a korai DX11 időszakom a legjobb emlékeket őrzi a HD4850-től és HD6850-ig. Szerintem ezidáig tartott a játékélmények felfokozása és a látványvilág játékról játékra ámulatba ejtett. Ez úgy a HD7850 és a Battlafield 4 idejéig tartott. Utána már csak évenként egy két cimre volt érdemes fejleszteni és valamikor ez sem hozta ámulatba a játékost. Egyre több optimalizálatlan játékot adtak ki és a hardverek fejlesztése toporgásba ment át. Ez mostanában kezdett javulni, de a játékok az utóbbi pár évben egyre kevésbé nyújtottak olyan játékélményt amire azt mondanánk: Ezért megérte! Egyre többet fejlesztgettünk, de a benchmark eredményeimen kivül semmi javulás nem történt. Tomb Raider, Witcher és Assassins Creed folytatásokban találtam értelmet, miközben a fejlődés inkább a konzolokon indult meg. Érdemes lehet egy következő konzol generációt megvizsgálni majd közelebbről. Grafika, MI és a játék fizika mennyire erősődik meg majd a konzolos játékokban, és ezt a PC-n tudják majd hozni és ennek mi lesz az ára.
-
#00137984
törölt tag
A rengeteg PC-s gamer hardverre elköltött pénzünk tünik el. Fejleszthetnék én még nyolc magra és még több RAM-ra, na meg még újabb Nvidia-ra... Minek? Nem látom a fejlődést, hogy haladnánk a Next Gen korszak felé. DX12 meg a Win10 sem azt az elvárható szintet hozta. Ez a gaming PC már egy süllyedő hajó. Miközben a mentőcsónakokban van elég hely. A következő konzol generációkba érdemes lehet beszállni, vagy kivergődni a szárazföldre és felhagyni a játékkal. Játékszerek vagyunk mind.

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen,MS3634,94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- Samsung Galaxy Z Fold 4 256GB,Újszerű,Dobozával, 12 hónap garanciával
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Majd idővel lehet hardver közeli API-ra optimalizálni, de nekem a hardver nyers teljesitménye számit a játékokban. Ez megint az AMD VEGA videókártyákra emlékeztet... Ha alúlfeszelik és nincsen túlhajtva, akkor a TDP és a hőtermelése normál szinten marad, de ezért igy a teljesitménye sok mindenre nem elég. Szerintem a játékfejlesztőknek ehez szintén lépéseket kell majd tenni, hogy az alacsonyabb órajelen és fogyasztáson használt egyre több magnak a teljesitménye a játékokban jobban érvényesüljőn. Egyszer majd a több mag együttes teljesitménye fog érvényesülni, de addig még néhány évet várni kell...
Nem teszem legközelebb, mert a humor faktor elfedte a lényegi részeket. RTX 2060 ref. videókártya nekem kinézetre a Sapphire hűtésének fomavilágát hozta. Sapphire AMD videókártyák jártak nálam, de azért a vásárlás előtt megnéztem a felépitését kivül-belül (TPU és Guru3D tesztek). Megbizható VGA-k voltak és normális hőmérsékleteket mértem játék közben. Ezzel ellenben az RTX 2060 ref. nem kizárólag itt szerepelhet gyengébben, hanem a GTX 1070 és a GTX 1070 Ti ellenében. Nem cserélném erre a GTX 1070 Ti videókártyámat, mégha egy szelet Boci csoki is járna hozzá (vagy egy játék).
Ha a hűtés cseréjét tervezik majd évek múltával, akkor szerintem roncsolás nélkül nehezen bontható majd szét a hűtése. 1x8 tápcsatlakozást nem lehetett volna a PCB-re integrálni? Hogyan néz már ki az a kábel kupac (évek óta nem láttam ilyen gányolt megoldást), és megbontva azt a műanyag fedőlapot, már vissza sem lehet helyezni rendesen. Gyárilag ha ez igy van ráapplikálva, akkor a PCB egy része elhajolhat. Az egész VGA-n rossz tervezési megoldásokat látni, kezdve a GPU rézmagos hűtőbetétnél, mert az a kevés heat pipe hozzátoldása nem olyan közvetlen. Kiváncsi vagyok a hőátadás hatékonyságára, mert ha egy picikét is megszorul ott a meleg, akkor a GPU turbo boost órajelek alacsonyabbak lesznek. Ventilátor kábelek vastag szigetelését hosszabbra meghagyhatták volna, mert a hűtőbordákhoz hozzáérhethetnek a belső vezetékek. Ez használat közben kilágyulhat és kábelsérülés esetén a VGA meghibásodhat. Asus Strix és MSI Gaming hűtési megoldások jóval igényesebben vannak kivitelezve. Igaz, azok előállitása talán drágább valamivel, de azért picit jobban odatehették volna magukat a hűtés kivitelezésnél.
A játék végén, az anyahajó fedélzetén nem csak a karakterem fagyott le és állt meg pillanatokra, hanem a HD3850 konfigomnak ennyi futotta az erejéből. Az is hatalmas élmény volt, hogy állva maradt a játék befejezéséig. Most ezt újra átélhetném a Raytracing bekapcsolása esetén. Inkább neeeeem...

Volt nem egy jól müködő verzió, de valamikor fél évig nem tudtam frissiteni jó drivert. Akadozás és képhibák több játékban. Nálam az Nvidia driverek kevesebb hibát és bosszankodást jelentenek, és igy több időm marad játékra.
Kell ez a játékoknak, de a játékosok a gyengére vett videókártyákon ezeket nem tudják majd használni.

