Új hozzászólás Aktív témák

  • DrKapocs

    őstag

    válasz svgyula #171890 üzenetére

    A Google cuccait soha nem fogod igazán kigyomlálni egy androidból. Én is tiltottam le Térképet, Youtube-ot, Messeages-t, mindent, amit csak lehetett, de ettől még tartós sikereket nem értem el. Minimális erőforrást spóroltam, de cserébe itt-ott instabil lett a rendszer. Mostanában le is szoktam erről. Csodát nem csinál, hiába tiltok le dolgokat.

    A márkázás kapcsán - ne haragudj meg - de sok butaságot összehordtál. Dollármilliárdokba kerül egy új brandet a fogyasztó fejében elhelyezni. Sokkal egyszerűbb/olcsóbb egy már ismert (régen talán jól is csengő) nevet feltámasztani.

    "A Motorola nem egy márkanév": Ez butaság, márka lehet bármi, ami grafikai módon ábrázolható. Az, hogy speciel egy gyártó neve, az nem probléma. A Samsung, Sony is hasonló stratégiát alkalmaz. Ez a vállalati márkanév tipikus esete, bár már nem tökéletesen, hiszen nem csak Samsung, hanem Samsung S24 Ultra, nem csak Motorola, hanem Motorola Edge 30 Ultra. Ez már inkább fedő márka ebben a formában.

    "Autós hasonlattal élve egy saab márkanév alatt gyártott tarbantot megvennél?": Lefelé és felfelé irányuló pozícionálásra is sok példa van, minden területen. Toyota - Lexus (felfelé történő pozícionálás). A Toyota neve nem volt elég jó a prémium kategóriában, kénytelenek voltak egy zsák pénzt beletolni a Lexus név elfogadtatásába. Gondolom, hogy a Lenovo név sem csengett jól a mobilok piacán. A Daewoo is befaragott a Matizzal, jött is a Chevrolet. Honda - Accura, Nissan - Infinity, de például a legendás Bugatti a Volkswagen tulajdona. De ott van a Volkswagen a Skodával, aminek a sikerét megpróbálta megismételni a Renault a Daciával. Ugyan az az autó valamelyik piacon Renault, míg más piacon Dacia névvel került forgalomba. Biztos a Volkswagen is kifogyott az ötletekből és ezért kellett a Skodát feltámasztania. De a legendásan híres Ben & Jerry's is az Unileveré már. A Philips például lefelé pozícionált a Magnavox márkanévvel. A Xiaomi is sokat tudna mesélni erről, pl. Poco F6 Pro és Redmi K70. A Toyota Corolla is ugye sokkal jobb, mint a Suzuki Swace? Ez egy bevett piaci gyakorlat, semmi különös nincs benne. Millió, millió példát tudnék még mondani. Elnézést az okoskodásért, van egy kis rálátásom a marketing ezen szegletére.

    "Na ezért nem lesz nekem még a kezemben sem soha ilyen telefon." Nem fújok emiatt rád, nekem teljesen mindegy. Elfogadom a prekoncepciód. De nehéz úgy nyilatkozni hitelesen egy rendszerről, hogy soha nem próbáltad. Párszor nyomkodtam iPhone-t, de ettől még nem vagyok szakértője. Régen azért nem váltottam rá, mert nekem túl zárt volt. Mostanra a híresen nyitott az android hasonlóan zárt lett. Most azért nem váltok rá, mert egy csomó androidos appot megvettem már, nem szeretném újra megvenni ezeket.

    "minden gyártó elérhetővé tett és megoldott": Bugok jönnek-mennek. Minden gyártónál vannak és lesznek. Bár speciel itt nem volt szó semmilyen bugról, inkább arról, hogy ismeretlen az új rendszer.

Új hozzászólás Aktív témák