- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Cseppino: Windows 11 25H2 frissítés – Újdonságok, AI-funkciók és rejtett beállítások.
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
Fototrend
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
ratkaics #12389 üzenetére
Alacsony nyomás esetén "test"-re záró "olajgomba".
Felejtős, teljesen értelmetlen műszer: amikor jelez, a motornak már reszeltek.
Rendes jeladó kell, vagy ellenállás alapú, vagy saját elektronikával rendelkező:
utóbbi kényelmesebb, mert csak 5V kell neki és 0-5V közötti kimenő jele van,
pontos, megbízható... Az ellenállás alapú érzékeny a csatlakozásra (nagyon),
és fizikailag sokkal nagyobb, emiatt nekem sokszor volt vele gondom.NTC ellenállás, vagy valami hasonló megoldható a vízkörben.
Igen, jellemzően 10K NTC "szabvány" utólagos műszereknél. De amit gyárilag
beleraknak (jellemzően a termosztátnál van gyári jeladó, jó esetben 1/8"NPT!),
bármi lehet. (A menetet érdemes előre ellenőrizni, mert ez az 1/8"NPT is csak
az utólagos műszerek de facto szabványa: össze lehet keverni az M10-zel.)
Legbiztonságosabb: vízcső elvág, bele egy adapter és abba a megfelelő jeladó.mágneses elven működő impulzus jeladó, mint a bringákon
Megoldható, de nem valami pontos: mekkora motor, mekkora a kerék/tempód?
GPS nem rossz, de késik, és kiviteltől függően nem túl pontos értékeket ad.
Nekem gyárilag 6 jel esik egy fordulatra és 13"-os a kerekem: ez viszonylag jó.Feszültségmérés: Ez talán megoldható.
Na igen, ez teljesen triviális... Lenne: annyiban bonyolítottam meg az életemet,
hogy az a cucc, ami összegyűjti az adataimat hajlamos volt újraindulni, amikor
leesett a tápfesz 8-9V-ra indítózásnál. Szóval beraktam egy pufferkondenzátort,
és egy diódát elé, aminek mellékhatása, hogy a tápfeszt nem méri pontosan.
(De a diódán eső feszültséggel szoftverből korrigálok, úgy "közel használható".)Ez nem tudom még pontosan, hogyan működhet...
Úgy, hogy a gyertyapipán nagyfesz ugrál, ami a köré tekert vezetékben, mint az
"antennán" jelet generál, amit lehet számlálni. A fordulatszám meg abból adódik.
Ahogy előttem írták, nem mindegy, hogy 2T, vagy 4T, bár ez "attól függ", ugyanis
simán van, hogy a 4T motor is belegyújt tök feleslegesen egyet a kipufogásba is,
mert úgy egyszerűbb volt a gyártónak, így pont ugyanannyi jeled van, mint 2T-nél.A kapott impulzusok értékelésében viszont árnyalnám cidalain kommentjét.
Szokás pl. egy teljes másodpercig számolni az impulzusokat, abból számolható
az aktuális fordulatszám közelítőleg, és viszonylag stabilan. Hátránya, hogy nem
teljesen valós időben követi az eseményeket, lemarad a gyors változásokról és a
pontossága +/- 60 rpm. (Csak a 60 többszöröseit fogod tudni ilyen módon mérni.)
Nekem sokkal jobban tetszik az a megoldás, hogy a két gyújtás közötti időt kell
mérni, és abból következtetni az aktuális fordulatszámra. A lehető leggyorsabban
így lehet reagálni, biztos nagyon szép analóg görbe jönne ki belőle: hátrány, hogy
a kijelzett érték ugrál, de nagyon. Ha meg elkezdesz átlagolni, hogy simítsd, már
ott is vagy, ahol a part szakad. Mondjuk el tudom képzelni, hogy a logfájlba megy
pontos érték, kijelzésre meg jó a közelítő, akár analóg műszeren (léptetőmotorral).
Amúgy is az analóg fordulatszámmérőnek van egy szépsége, intuitív, megszokott.
(Az, hogy manapság jellemzően léptetőmotor hajtja, tehát alapvetően tök digitális
a működése + véges a felbontása, senkit nem érdekel. Csak szaladjon a mutató.) -
cidalain
veterán
válasz
ratkaics #12389 üzenetére
Nyilván a gyertya begyújtását számolja. Gondolom amikor gyújt akkor a gyertyának van fogyasztása, így az mérhető valahol (vagy a pipánál, vagy valahol a gyertyakábelen). Két gyújtás között kell mérni az eltelt időt, és ezt kivetíteni egy percre. (Vagy várni mondjuk 10 gyújtást, és ennek az idejét vetíteni 1 percre)
Figyelni kell mert 4 ütemű motornál egy gyújtásra 2 fordulat jut, 2 üteműnél meg egy gyújtásra egy fordulat (ha az emlékeim jók).
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Call of Duty: Black Ops 6
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Lexus, Toyota topik
- Battlefield 6
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- További aktív témák...
- Kezdő Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 7500 / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 128SSD+1TB HDD
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- LG L192WS monitor eladó: 19" 1440 900
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-2700-U
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest