-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
davidsone
addikt
-
chess001
aktív tag
válasz davidsone #54952 üzenetére
1.5 körül látni S54-eket. Egy nyolccsavaros 210-as sperr kellene bele és annyi... Mondjuk a 300+ lóerő mellé azért érdemes tényleg a körítés is mellé rakni, szóval az egész E46 m3-at, szerintem az a legszebb 3-as...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #54952 üzenetére
Emlékeim szerint jött már szembe fb marketplace-en 500e körül működőképes S54, de nyilván azt vadászni kell, ~1 millióért meg van azonnalra polcról. És akkor van egy ismeretlen előéletű motorod magában, amin még low budget módban is legalább egy csapágyazást meg kellene ejteni, hogy utána ne kelljen fosni, amikor 8000-ig forgatod. Aztán beszerezni az összes szükséges sallangot (amiben eltér az M54-hez képest), hogy egyáltalán megszólaljon a motor: komplett szívótraktus, S54 specifikus MSS54 motorvezérlő, amit majd programozni is kell, motorhűtő, motorolajhűtő, leömlő, benzinpumpa, kábelkorbács stb., csak a nagyobbakat említve.
És akkor fékhez, futóműhöz még hozzá sem nyúltál. Kormánymű is más az M3-nál. Aztán bennem még felmerülne a hátsó bölcső bekötési pontjainak jelenlegi állapota is.
Szerintem nézzél egy működő M54B30-at és egy az egyben csere a mostanira. A tiédnek az ép részeit pedig áruld ki darabokban lehetőleg külföldre, mert úgy egész értelmes pénzt vissza tudsz majd szedni. Az alap dolgok meg legyenek rendbe rakva a cseremotoron: VANOS, DISA, tömítések stb. Ha sokat lesz tiltatva, akkor az olajpumpa lánckerekének csavarját is érdemes megerősíteni, amíg kint van a motor.
Aztán, ha minden adott, akkor egy remap még adhat valamenyit. E46fanaticsen van egy topik, ahol végigveszik a motortuning lehetőségeket M54B30-ra $/lóerő viszonylatban, azt érdemes megnézegetni, de nyilván nincsen ingyenebéd, ez egy szívómotor.
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #54958 üzenetére
Baromságokat írsz össze vissza:
"Emlékeim szerint jött már szembe fb marketplace-en 500e körül működőképes S54"
"Aztán beszerezni az összes szükséges sallangot (amiben eltér az M54-hez képest), hogy egyáltalán megszólaljon a motor: komplett szívótraktus, S54 specifikus MSS54 motorvezérlő, amit majd programozni is kell, motorhűtő, motorolajhűtő, leömlő, benzinpumpa, kábelkorbács stb., csak a nagyobbakat említve."
"És akkor fékhez, futóműhöz még hozzá sem nyúltál. Kormánymű is más az M3-nál." Miért kis kell a motorcseréhez másik kormánymű? Nevetséges vagy...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #54962 üzenetére
Az, hogy nem úgy vannak, ahogy leírod:
500e-ért nincs működő S54.
Ha mindent átépít-kábelkorbács, szondák stb... nem kell programozni.
Nem kell új kormánymű, futómű a motorcseréhez..A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz chess001 #54963 üzenetére
Fog találni azonos évjáratú motort vezérlővel, immóval, kulccsal és gyújtáskapcsolóval, ami szintén ugyanúgy kupé/kabrió, SMG/kézi stb? Sok szerencsét hozzá.
Természetesen nem kell feltétenül az M3 féke, kormánya, futóműve, csak valószínűleg nem véletlenül nem ugyanaz.
-
chess001
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #54964 üzenetére
Felesleges nekünk beszélni róla, ha érdekli úgyis utánanéz remélhetőleg. Az E46 M3 nagyon jó gép, nekem mondjuk nem kéne és egy M54B30 is tök elég.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
csubi72
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem volna hogy, BMW X3 3.0 D E83 M57 2009 évjárat
mikor kell vezérlést cserélni?
Most 204000km van benne.
Sajnos sehol nem tudtak eddíg konkrét választ adni.
Volt aki azt mondta már kellet volna
Egy másik szerint amíg nem csörög a lánc nem kell
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #54965 üzenetére
Már túl vagyunk rajta. Eljött ma megnézte a motort mentünk egy kört és megvette az M54B30-at
(#54966) Chrys_
Kár,hogy nem lakk fekete az egész de amúgy jó
(#54967) csubi72
Rengeteget írtam erről.
Pl itt is [link]Xdrive-os autóknál különösen X3 X5-nél tapasztalataink alapján hamarabb illik 200-250E Km között. Mivel a nagyobb súly és az Xdrive jobban igénybe veszi a motort. X-es autóba nem egy szakadt el 200E Km környékén illetve saját ügyélnek X5-be 250E Km-nél szakadt. Pontosat nem tud senki mondani. Viszont meg tudom nézni némi bontás után,hogy mennyire van kint a feszítő patron abból lehet látni azért,hogy mennyire van megnyúlva a lánc.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chrys_
addikt
válasz H.Ezredes #54968 üzenetére
Direkt, mert mindenkinek olyan van És mivel az enyém Luxury Line (tele krómozott felülettel), ráadásul sophisticgrau lakkozás, szerintem nem is mutatna olyan jól. Bár még az is lehet, hogy valamikor le lesznek fóliázva a díszlécek, jönnek a 20-21" kerekek, az M-Paket meg az ültetés, akkor majd kicserélem ezt is full feketére, na
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
Lassan mindennapos kérdező leszek a topikban úgy érzem.
Kissé rejtélyes hibajelenségemet szeretném megosztani, hátha van valakinek ötlete mi lehet az ok:
Jobbra kanyarodásnál (amikor ugye a bal elejére terhel az autó) morgó hang jelentkezik, ami miatt bal első kerékcsapágyra következtettünk. Ez ki is lett cserélve (FAG volt a legdrágább, azt kapta), de semmi nem változott, a zaj megmaradt.
Néha, mintha egyenesben is hallanék valami halk ütemesen "zakatoló" hangot, amit a vonathoz tudnék hasonlítani, ahogy "döccen" a sínek illesztésein.A futómű át lett nézetve, elvileg minden feszes és jó állapotú (95 ezret futott az autó).
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz dellfanboy #54973 üzenetére
ja, lehet bármi, gumi, kormányösszekötő, szilentek, bármi...
meg kell nézze egy hozzáértő és nem aki tippelget, mint a kerékagycsapágy esetében is...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chess001
aktív tag
válasz dreizwanzig #54975 üzenetére
Igen, én tudom.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz fero02 #54978 üzenetére
Bp.
(#54980) szimi57
Nem tudom megmondani de leginkább pályán van használva 15 Ezres olajcserékkel .
(#54981) p0lip
Ezen az N47-en még egész kis nyúlás volt a többi motorhoz képest. ( Így is kb 2x annyira van kint a feszítő mint az újon ) Valahol ez az a határ ami után már azt mondom,hogy illene cserélni. Mivel éves szinten megy az autó ~40E Km-t vagy akár többet így nem igazán van értelme itt halogatni. Lehet elment volna ez a vezérlés még 40E Km-t de az is lehet 250 után azt mondta volna köszönöm.... De egyébként mivel ez az autó leginkább pályán volt használva kevésbé nyúltak / koptak az alkatrészek.A csapágy is szerintem teljesen időben van cserélve.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
p0lip
tag
válasz H.Ezredes #54982 üzenetére
Köszönöm szépen! Számokban kifejezve, kb. 5 - 10 mm között lehet?
Más, megjött végre a typ 200, 2 hét alatt sikerült ideérnie...
Már gyorsan le is cseréltem.
Viszont nézem az oldalán, 2 év a csereintervallum, mint a többinek.
Anno 4 év volt, az Ate honlapján is fent volt, grafikon és teszt formájában, de már ott sincs.
Ez valami uniós hülyeség miatt lett vagy tényleg változtattak az összetételén?
A színnel már eljátszotta az EU, hogy fékolaj csak sárga lehet. Mert ez a typ 200 volt sárgában és kékben, a kéket betiltották, maradt a sárga. Ilyesmi lehet ez a csereperiódus is?
[ Szerkesztve ]
-
whbear
senior tag
Nem akarok beleokoskodni és nem is értek hozzá de ez nem alacsony viszkozitású. Az ETK-ban az újabb BMW-khez LV azaz low viscosity fékfolyadék kell valamint a tanfolyamon is azt javasolták hogy az ESP8 felett csak LV fékfolyadék legyen mert csak akkor működik igazán finoman. 2 év az új előírás. Ha normál használat akkor 4 évet simán elmegy, a hátsó munkahengerből vett minta mérése alapján. De ezek az új fékfolyadékok valahogy jobban öregednek mint a hagyományos DOT4.
Szerk: Géppel cserélted le rendesen kivezérelve az ABS szivattyút?
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
H.Ezredes
őstag
Jelen esetben olyan ~10mm a nyúlás a felső láncnál. E felett már mindenképpen érdemes ( kell/kellene ) cserélni. Azért mondtam,hogy ez a határeset. A fékfolyadék csereintervalluma 2 év. ( gyárilag is ) Én saját autóban évente cserélem a fokozott igénybevétel miatt.Amúgy miután kicseréltem jutott eszembe,hogy Motul olajat kellett volna beraknom.
Majd legközelebb... Az ATE is hibátlan persze... Nem követem ennyire nyomon,hogy milyen volt. Eddig mindig gyárit meg ATE fékfolyadékot használtam abból is az SL6-ot leginkább
Szerintem te a super blue racing-re gondoltál.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
p0lip
tag
válasz H.Ezredes #54985 üzenetére
Köszönöm! Igen, ennél a fotók alapján is látszott, hogy voltak már nyúlottabbak.
A typ200 lett a blue racing helyett, adatai is ugyanazok a kettőnek, illetve régebben futott együtt is, jó volt cserénél, egyszer a sárgát, utána a kéket rakni. Így jól látszott mikor jön már a friss Sajnos EU kimondta fékolaj csak sárga lehet. Tudom gyárilag 2 év és a fékolajgyártóknál is 2 év. Éppen ez volt a lényege a typ200-nak, hogy egyedüliként 4 év volt megadva. Teszt is volt fent, ahol amúgy magasabb forráspontú fékolajakkal hasonlították össze, pl. Motul rbf, stb. A typ200, az alacsonyabb forráspontjával hátrányból indult a komolyabb versenyolajakkal szemben, viszont ahogy telt az idő a többi fékolaj forráspontja gyorsabban csökkent, mint a typ200-é. Hosszútávú tesztek végére, már a typ200- nak volt jobb a forráspontja. Mi ezért választottuk.whbear Ez egy közel negyedévszázados technika, nem kívánja az alacsony viszkozitást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz whbear #54984 üzenetére
Attila ne legyél már ilyen gonosz Viccet félre téve egy SL6 való ezekbe az autókba de a typ200 is tökéletesen működik.... És ha valaki használja a DTC / DSC / ABS-t akkor az én/mi.... De egyébként low viscosity fékfolyadékot ír elő a gyártó azért is használjuk a gyárit meg az SL6-ot
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #54987 üzenetére
Az N47 téma alapján azt hittem mostani az autó. 25 évesbe valóban nem kell SL6 ami LV. Én tettem hagyományos DOT4-et ahol LV volt előírva és érezhetően rosszabb reagálás lett az SBC fék ezért próbaút után le kellett cserélni SL6-ra ami a Bosch HP is.
Látod Misi, mondtam hogy nem értek hozzá[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
H.Ezredes
őstag
válasz whbear #54988 üzenetére
Minimum annyira nem értesz hozzá mint én... Merci lehet érzékenyebb erre. Tudom ezeket én is ezért öntjük saját autóba de a mindenkinek a saját autójába a TYP 200 van és senkinek semmi baja pedig ismered a kocsikat és,hogy vannak használva... E91 és a 2 E60-ba hibátlanul működik semmilyen negatív reagálás nem lett emiatt.
(#54989) p0lip
Hivatalosan LV olaj kell bele. De sokan használják a TYP 200-at teljesen problémamentesen.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
p0lip
tag
válasz H.Ezredes #54990 üzenetére
Ezredes Úr! Nem kétkedés, mert, hogy jönnék én ahhoz, de biztos?
A TIS leírást úgy értelmezem, hogy a töltőszivattyúval ellátott DSC rendszer nem igényli az LV-t. És engedi keverni is a sima DOT4-et az LV-vel.
Egyébként a kocsi kezelésije, tudom ez nem olyan komoly doksi, de szintén csak sima DOT4-et ír. Mindez nem vérre menő, szóval, ha LV is kéne nem szándékozok azonnal SL6-ért szaladni, főként, hogy a typ200 előtt SL6-ot használtam és nem vettem észre negatívumot. Pusztán csak érdekel mi a hivatalos álláspont, nehogy ilyen tudatlanul hagyjam el ezt az árnyékvilágot. -
whbear
senior tag
válasz whbear #54988 üzenetére
Ahogy Ezredes úr írja, nyugodtan tölthető bele a Typ 200 semmi baja nem lesz. Keverhető is és keveredik is egy csere alkalmával. Neked valószínűleg nincs külön töltő szivattyú mert a visszatápláló szivattyú látja el a feladatát, igaz nem tudom mi az autód típusa. Tehát ha nagyon ragaszkodunk a gyári technológiához akkor LV. Ha csak a gyári ajánlást nézem akkor LV, ha hasonlóan használod az autót mint Ezredes úr akkor Typ 200 mehet bele. Normál használat esetén lehet nem érzed meg a különbséget. Ahogy Ezredes úrnak is mondtam, SBC fék esetén ahol előírás volt az LV lehetett érezni hogy nem elég gyors a hagyományos folyadékkal. Egyébként ez már tényleg olyan dolog hogy figyelembe kell venni hogy használod az autót. Nagy hibát nem követsz el mintha töltenél DOT5 ami szilikon alapú, vagy DOT5.1 ami keverhető de megeszi a nem arra specifikált gumikat.
Szerk : Ha nem vagy versenyző akkor az SL6 csak jobb lehet.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
p0lip
tag
válasz whbear #54992 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod! Mint írtam, volt benne SL6 is és a typ200 sem először van benne, szóval nem rohanok visszacserélni SL6-ra, ha LV is kell bele. Egyszerűen érdekel, hogy mi a hivatalos előírás.
E39 a modell, éppen ezért szúrtam be a TIS-t, mert tudtommal a 39-es töltőszivattyús. -
-
p0lip
tag
válasz whbear #54994 üzenetére
Köszönöm! Volt már mindkettő benne, nagy baj egyikkel sem volt
Viszont ezt a 80%-ot nem tudtam. Mi a technológiai oka?
Én leszívom addig, hogy éppen ne legyen levegős, aztán feltöltöm az új folyadékkal, majd légtelenítés bő után töltögetéssel. Aztán menetpróba, egybekötve az ABS és DSC munkára fogásával, hogy az ott esetlegesen pangó folyadék is elegyedjen az újjal. Utána folyadék megint le, újra átnyom, légtelenít. Így nem szokott gond lenni, nem nyúlós, ruganyos a pedál, határozott , kemény nyomáspontja van.[ Szerkesztve ]
-
-
Zolom89
senior tag
Üdv. Egy kis segítséget, táv pontot hátha tudtok adni
alany: 320d n47Varosban egyszer csak ki írta az autó hogy túl meleg a víz, aztán meg a motor allitsam le az autót. Meg is ijedtem hogy mi a fene...
kiegyenlito tartályt néztem, max langyos volt ezért kinyitottam. Vízszint tökéletes, a víz maga langyos, a ventilator meg folymat pörgött próbálta hűteni.. gondoltam termosztát biztos. Menüben a 7-es pont alatt ahol írja a víz hőfokon 140volt.
Úgy voltam hagyom kihűlni aztán megpróbálok haza menni vele este, épp egyik ismerősöm lakott az utcába, felhívtam beálltam vele hozza.
24 óra múlva mentem vissza, beindítottam és úgy 1percet járt alapjáraton mire bementem a vizhofok menüben de már egybol azt írta hogy 120fokos a víz, meg közbe jött az üzenet hogy allitsam le a motort. Az a baj hogy így mozdítani sem bírom...“LG C2 + Samsung Q990B” Asus Rog Strix G17
-
BeZol
őstag
válasz Zolom89 #54998 üzenetére
Nekem 35fokos nyári kánikulában volt ilyen 330d-vel, de az olyan 10-15 perc dugóban araszolás után történt meg, majd 1 óra pihentetés után simán mentem 75+75km-t. Ott is rendben volt a vízszint, de azért töltöttem rá picit.
A klíma viszont nem hűtött (max hűvöskés levegőt fújt), és mint kiderült, a klíma ventillátora meg volt szorulva, a kocsi hűtéséhez pedig a klíma ventillátora is kell (2 ventillátor dolgozik).
Csak egy tipp, de lehet, hogy nálad csak a klíma ventillátora küzd, a motorhoz közelebb levő pedig megszorult, mert fordított esetben nem volt ilyen durva túlhevülés 35+ fokban.
Nem tudom 20d-nél hány ventillátor van, nekem is csak az mondta ezt, aki anno megbütykölte h amúgy 2 van. Aztán más baj is lehet, de az passz, majd szakértők megírják
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Kerékpársportok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Autós topik
- További aktív témák...