Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
ToMmY_hun #3496 üzenetére
Ez C++-ban is egy erős elv, előadáson a kolléga még el is mondta, hogy nem hívunk konstruktorban / destruktorban virtuális függvényt, vagy le fogják törni a kezed. Utána belerakja ezt a ZH-ba, én meg javíthatom. Komolyan, legszívesebben annak is megadtam volna a pontot, aki B::f-et írt.
(#3492) sztanozs
A genyaság nincs még kimaxolva, szerintem sosem lehet kimaxolni. Még facsarhatjuk belőle a sz@rt kicsit.
(#3489) ToMmY_hun
Konstruálás során ugye először az ősosztály példányosodik, és mivel az említett kódban annak a példányosítása során hívunk egy virtuális függvényt, ezért nem futhat le olyan objektumhoz tartozó definíciója, ami a hívás pillanatában nem is létezik.
Ez a C++ megoldása a problémára, úgy definiálták a szabványban, hogy ilyen ne történhessen. Történhet viszont rosszabb.
Minden konstruktor csak saját magáért felelős. Így az ősosztályok konstruktorát hívja (+ virtuális örökléses blablabla), majd beállítja a vptr-t a sajátjára, aztán meghívja a tagváltozók konstruktorát, majd lefut a törzs. Fikarcnyit sem foglalkozik azzal, hogy mi van alatta. Nem tud róla, ki származik le belőle. És mivel a vptr-t is majd ezek után állítja csak be a leszármazott a saját vptr-ére, a konstruktorban a vptr még nem a leszármazottéra mutat, hanem a sajátra.
Egyébként a szabványban nincs benne sehol a vtable / vptr, nincs rögzítve, hogy úgy kell implementálni, de úgy érdemes. Sőt, a szabvány úgy lett kialakítva, ahogy a vtable-ös megoldások működnek.
A szabványban volt még egy sor, amit nem részleteztetek. A tagváltozók konstruktorában is az a fv. fog hívódni, ami a hierarchiában "nincs lejjebb", azaz a saját vagy "feljebb" van.
Ha a konstruktorban hívott f tisztán virtuális, akkor nem fog fordulni, mert a linker nem találja meg a függvényt. Tisztán virtuális függvény lehet definiálva is, ez most mellékszál. Itt nem kell a vtable-höz nyúlni, mert nyilvánvaló, melyik típusnak a függvényét kell hívni. Ha viszont nem maga hívja meg, hanem közvetve egy olyan függvény, ami nem tudja, pontosan milyen típust is kapott, akkor muszáj lesz a vtable-ben megnéznie. Akár tagváltozó konstruktorában is, mint írtam. Tadamm, így lehet tisztán virtuális függvényt meghívni.
#include <iostream>
class A;
struct member
{
A * a;
member(A* a);
};
struct A
{
member m = this;
A() { }
virtual void f() = 0;
virtual ~A() {}
};
member::member(A * a) : a(a)
{
a->f();
}
struct B : public A
{
void f() { std::cout << "B::f\n";}
};
int main()
{
B b;
return 0;
}
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Szép! DELL PRECISION 7740 Tervező Vágó Laptop -60% 17,3" XEON E-2286M 32/1TB RTX 5000 16GB! UHD 4K
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- Asztali PC , i7 9700K , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 1TB HDD
- Díszdobozos QHD+ 2,8K 14" Lenovo Ultrabook eladó!
- Asus Rog Strix gamer laptop makulátlan állapotban.
- LG UltraGear Gaming Monitorok: KÉSZLETKISÖPRÉS -30%
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest