Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz
#25954560
#250
üzenetére
1. Igen, alapvetően jobb az operációs rendszerre hagyni a magok kezelését, de bele lehet szólni.
2. Ha nem tudsz dinamikusan szétosztani tetszőleges szálra, akkor írd meg 8ra, igen.
3. Nem értem mit akarsz a memóriaterülteteken optimalizálni. Lehet, hogy csak nem ismerem ezt a technikát.
-
Jester01
veterán
válasz
#25954560
#248
üzenetére
Több magot akkor fog kihasználni, ha több szálon fut. Ahhoz meg az kell, hogy a feladatot lebontsd párhuzamosan végezhető műveletekre, lehetőleg hasonló számításigénnyel. Mindezt ideális esetben tetszőleges számú szálra, például az adatmennyiség n részre osztásával. Általában ehhez szükséges valami extra művelet, ami a részműveletek eredményéből összerakja a végeredményt. Például ha az a feladat, hogy készíts fényességdiagramot egy fényképről, akkor a képet feloszthatod annyi részre ahány mag van és a részekre párhuzamosan végrehajtod a számlálást. Végül pedig összeadod a részeredményeket. Persze ha lehetséges, akkor menet közben is egyből aggregálhatsz, csak akkor figyelni kell a szinkronizálásra. (Amire persze amúgy is figyelni kell). Ha eleve több feladat van (mint például egy web szerver esetén) akkor tipikusan a thread pool architektúrát szokták alkalmazni, amikoris az n (vagy n-1) végrehajtó szál párhuzamosan, de önállóan dolgozza fel a kéréseket. A feladatokat funkcionálisan is szét lehet bontani, csak ekkor nagyobb probléma az egyenlő elosztás illetve a tetszőleges skálázódás. Pl. egy játék esetén lehet dedikált futási szála a rajzolásnak, a hangkezelésnek, a hálózatkezelésnek -- csak ezek ugye közel sem azonos processzorigényűek.
64 bites architektúra általában nem igényel speciális kódot, de persze ki lehet használni az előnyeit a nagyobb címtartománynak. Például ha van sok adatot tartalmazó fájlod amit eddig seek/read módon használtál véletlen elérésre, azt most nyugodtan bemappolhatod (jajj) a memóriába és így majd az operációs rendszer a hardver segítségével meggyorsíthatja a működést.
Ugyanakkor át kell nézni a jelenlegi programot, nem végez-e trükköket (tipikusan pointer -> int -> pointer konverziót) ami nem működik 64 biten.Az x86-64 továbbá nem csak azt jelenti, hogy 64 bites a címtartomány, hanem több regiszter is van. Ezzel viszont c++ esetén elég a fordítónak foglalkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hardcore café
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Arc Raiders
- Megérkezett Magyarországra a Poco F8 Pro is
- Gumi és felni topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo ThinkPad T16 Gen 4 - 16" WUXGA - Ultra 7 255U - 32GB - 1TB SSD - Win11 - 3 év garancia
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei P30 Lite / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Xiaomi 14T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


