-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
jano_77
nagyúr
válasz
szkorhetz
#16971
üzenetére
Sziasztok, szia!
Nem régen vagyok CURVE tulaj és nagyjából elégedetten használom, de az utóbbi napokban többször fordult elő, hogy elsőre nem fogadta el a fizetésnél a kártyát, ismételnem kellett! Most hétvégén pl a Bauhausban fizettem és elsőre hibát (074 ha jól emlékszem) jelzett az önkiszolgáló pénztárgép, oda jött segítőkészen a személyzet és egy kártyával törölte a hibát, majd kérte, hogy érintsem újra a kártyát az érzékelőhöz. Megtörtént és sikeres lett a fizetés. Minden fasza gondoltam, volt már ilyen. Otthon vettem észre, hogy a bankomnál viszont az első próbálkozás is sikeresként lett könyvelve, így gyakorlatilag duplán fizettem ki a terméket.

Erre gyakran kell számítani mert ha igen, akkor inkább hanyagolom a jövőben a kártya használatát - már csak amiatt is, mert gyakorlatilag azért rendeltem csak meg, mert egy olyan órát néztem ki, amit csak ezzel tudtam volna használni érintéses fizetésre, de végül nem azt vettem meg, hanem egy Galaxy Watch 6-ot, amivel viszont tudom használni a rendes kártyámat is.

Azt szeretném még megkérdezni, hogy a GBit mit jelent, többször futottam bele a fórum olvasásakor az utóbbi hozzászólásoknál.

-
Oliverda
félisten
válasz
szkorhetz
#16971
üzenetére
Valószínűleg itt is az lesz a gond, mint néhány másik magyar banknál: túl nagy a késleltetés a bank fizetési rendszere és a Curve között, ami miatt gyakran időtúllépésbe fut tranzakció (074-es hiba). A probléma elsősorban az OTP-s terminálokkal jön elő, ráadásul valamilyen okból egyes helyeken (pl. Spar, Lidl) gyakrabban. Talán utóbbi, terheltebb üzletekben gyakoribb a késleltetésprobléma.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
szkorhetz
#16971
üzenetére
ha csak zarolasban van, akkor sajnos a cetelemnel kell reklamalnod. ha pedig a curve-tol kapott tranzakcio azonositoval nem tudod veluk kiszedetni manualisan, akkor bizony 30 nap utan fog csak lejarni naluk. nekem egyebkent mindig az volt a tapasztalatom, hogy cetelem hitelkartyaval kb. hasznalhatatlan a curve
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Házimozi belépő szinten
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple Watch
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hobby elektronika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Őskoczka
- További aktív témák...
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- Törött Apple iMac 19.2 i5-8500 Radeon Pro 560X 4GB 16GB 256GB SSD 21.5" 4K Retina
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Krups EA81 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




pictigjis
