-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #17704 üzenetére
ezekért a késésekért azért lehetőleg ne a curve-öt okoljátok, hanem a tetves magyar postát. szerénytelenség nélkül állíthatom, nekem is elég hm, fontos szerepem volt abban, hogy leálltak azzal az aljas gyakorlattal, hogy megállítsák ezeket a kártyákat, felbontogassák őket, majd pénzt kérjenek azért, hogy az ember megkapja a saját tulajdonát
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #13178 üzenetére
megesik tényleg. ez a duplázás azzal függhet össze, hogy gyakorlatilag kétszer terhelnek be másodpercre azonos időbélyegzővel egy tételt, és azt a nem tökéletesen leprogramozott app csak így tudja megjeleníteni
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #13173 üzenetére
október 2-án vasárnap volt egy rendszerhiba, aznap délután nekünk 15 percen belül négy különböző boltban volt elutasítás. sőt, a vasárnap délelőtti vásárlások sikeresek voltak ugyan, de majdnem 48 óráig pending állapotban voltak az appban, addig gondolkodott a rendszer, hogy sikeresek lehettek-e vagy sem. lehet, te is még a hiba kezdeti fázisában vásároltál, emiatt előbb valószínűleg visszatérítette a rendszer a fizetést a bizonytalan információk miatt, aztán később beterhelte újra
az sajnos egy régi megjelenítési hiba, hogy ilyenkor összevonódhatnak az összegek, nem egyszer volt már ilyen
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12745 üzenetére
egyebkent valoban nem idealis, hogy nekem 3 levelet irnak egy oran belul, plusz elinditjak a refundot is, neked (vagy masnak) meg semmi valasz
de eleg hosszu es szovevenyes tortenetem van a curve-vel, neha nekem is ugy tunik, mintha lenne valami csillag a felhasznaloi fiokom mellett. igazabol akkor mukodne jol a curve supportja, ha mindenkinek hasonlo gyorsasaggal orvosolnak a problemait, mint az enyemeket
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12742 üzenetére
ezt most nem figyeltem, de jellemzoen otp-s a terminalok tobbsege itthon
azt viszont megfigyeltem, hogy a kfc-ben amugy kifejezetten magas a decline-aranyom, csak ez most fizetes elott nem jutott eszembe. kfc-ben nekem olyat is produkalt mar a curve, hogy az elso mobilos fizetes elutasitasa (es terhelese) utan megcsinalta ugyanezt a kort meg egyszer annak ellenere, hogy masodjara a fizikait is elovettem (de hulye modon nem dugtam be, csak paypassoltam). es tobb kfc-ben, helytol fuggetlenul jott mar elo ez a problema, szoval a kfc-ben kicsit mindkettot hibasnak erzem
ettol eltekintve sok az elutasitas, tul sok. de nem mindenkinel szerencsere
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12740 üzenetére
akkor jó. alapvetően ez a webes form is emailt küld, népi megfigyelés csupán, hogy mintha ezekkel hamarabb foglalkoznának, mint az appban indított chatekkel. nyilván segít az ügyintézőknek, hogy a webes form által küldött mail sok kulcsadatot is egyből megjelenít nekik
Email: x
Subject: declined but charged
Topic: transactions.declines
Value of initial transaction(s): 3870 HUF
Date of transaction(s): 08/27/2022
Merchant name(s): KFC
What type of decline are you currently experiencing?: apple-pay/google-pay/garmin-pay/samsung-pay -
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12738 üzenetére
az új sablonjukra válaszoltam ezt:
I exactly know it will be processed, that's why I sent you the decline receipt. If no "this payment has been fully refunded..." text visible in the GBiT menu, payment will be processed.
és erre jött ez a válasz (kb. a régi szokásos sablon, bár gondolom, a kolléga miatt inkább elnézést akart kérni, csak az kimaradt...):
Thanks for your reply and for the confusion sent by my colleague.
Thank you for bringing this to my attention, and I’m sorry to hear that you’ve experienced a decline.
I’ve taken a look at your account and noticed that the merchant hasn’t sent us a message to cancel this transaction yet.
I'm going to prioritise your case and forward your message to a dedicated team who'll look into it and resolve your issue as quickly as possible.
Please let us know if there’s anything else we can help you with in the meantime. Rest assured we’re here to help!
ja, és ezt a formot használd te is (és mindenki) az elutasításos bejelentésekre, mintha ezeket gyorsabban feldolgoznák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12717 üzenetére
simán lehet, hogy az én esetemben egy hibás azonosítási jelzés ment a curve felé. mert amikor megnyitottam az értesítést, először azt írta a telefonom, hogy sikertelen face id azonosítás, és ugyan másodikra felismert, és a vásárlás jóváhagyásánál sem panaszkodott az app, lehet, hogy sajnos félrecsúszott valami. csak az a bosszantó, hogy terhelni azért mindig tudják az elutasított tranzakciókat is
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12713 üzenetére
hm. kedden meg ez volt a valasz hasonlo bejelentesre
Thank you for bringing this to my attention, and I’m sorry to hear that you’ve experienced a decline.
I’ve taken a look at your account and noticed that the merchant hasn’t sent us a message to cancel this transaction yet.
I'm going to prioritise your case and forward your message to a dedicated team who'll look into it and resolve your issue as quickly as possible.
Please let us know if there’s anything else we can help you with in the meantime. Rest assured we’re here to help!
-
Thusor
őstag
válasz
Thusor #12706 üzenetére
Ezt válaszolta a Curve, amit lent bemásoltam. Egyszóval várjak még a pénzemre, mert hiába csatoltam fotóval hogy elutasításra került a tranzakció, ők még nem kaptak semmit sem az eladótól. De legalább gyorsan válaszoltak, még ha nem is tudtak érdemben segíteni.
Thanks for getting in touch. I’m sorry to hear you’ve experienced a decline.
At the moment, the merchant hasn’t sent us an update with regards with your transaction.
The merchant first preauthorises the transaction before they capture the funds. We process the transaction from your underlying card immediately and the merchant has 7 days to process the transaction before we refund it. This is the best practice across the payments industry and why you sometimes see a 'pending' status in your bank account for transactions.
This means that the merchant may process the transaction at a later stage – I would recommend checking your bank statement in the next couple of days to see if it has been processed.
In the meantime, please let us know if there's anything else you'd like our help with.
Have a wonderful day!
-
axioma
veterán
válasz
Thusor #12632 üzenetére
ha nincs elektronikus akkor nem vasarolok ott, ha terminalhiba akkor sem - jellemzoen 5e alatti kp van nalam... piacra nem jarok de nem lenne ott is kotelezo? villszer vegzett, szamla kiallit [mobilon elektronikusan], en utalom, komuves papirszerzodes+szamla de penz utalva, mi ebben ma a meglepo?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Thusor #12502 üzenetére
a payment részlegen igazolás nélkül is látják amúgy, hogy egy tranzakció sikeres volt vagy nem (már ha valaki úgy dönt, hogy mégis ír a supportnak). a bizonylat legfeljebb kicsit gyorsítani tud a dolgokon
kis összegnél a 7 nap szerintem nem tragédia, nagyobbnál meg mindenki eldönti, akar-e írni vagy sem
-
Thusor
őstag
-
Mauzes
addikt
válasz
Thusor #12412 üzenetére
Ja igen, nekem is szokott lenni ez a többször levonós hiba. Lassan én is ott tartok, hogy a Curve használhatatlan. Érdekes módon a Revolut mindig nagyon jól működik, külföldre is jobb szerintem, mert jobb a konverziója (épp most néztem Grazban, hogy a Curve-nél a Mastercard rátával 401,7 ft-on váltott nekem, a Revolut meg pont ugyanakkor 396,5-ön - annyi, hogy a Revolut feltöltős, Curve meg kényelmes a mögöttes kártyák miatt).
-
TrollBalint
addikt
válasz
Thusor #12362 üzenetére
én pont a napokban jártam így, annyi, hogy én terminálnál, így volt az elutasított tranzakcióról papírom, amit kért is a Curve. (Nem tudom mennyire szükséges ez nekik) De az alapján 1-2 nap alatt visszakaptam az összeget. Egyébként igen, ezt írták, hogy egyébként meg kb. 10 nap és automatikusan visszakerül.
De ettől függetlenül majd írd meg tényleg visszakerült-e és kb. hány nap után -
Qtyii
aktív tag
válasz
Thusor #12362 üzenetére
Na ez az egy ami miatt hanyagolom ezt a kartyámat... Nem használom csak vesztartalék
Nekem nem fér bele hogy 2x vonjon le pénzt... Többeknek is volt ilyen panaszunk... És még ezután hogy elb*szták még én járjak utána.. Na azt már nem.
Ha esetleg szükség lenne + kártyára akkor használom ne adj isten elhagyom a többit akkor még van ez otthoni külön helyen és így nincs gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Toshiba P300 SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest