-
Fototrend
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
Topikgazda
Érdekes módon nem találtam topikot a játéknak -csak híreknél-, úgyhogy létrehozom gyorsan mert megérdemli.
Rég vártam játékot annyira, mint a Cyberpunk 2077-et, annak ellenére, hogy egyelőre alig tudunk részleteket.
Egy vérbeli RPG-nek ígérkezik a játék, mely várhatóan a The Witcher 3 motorját használja majd.
A játék végre nem a szokásos törpös, hobbitos, misztikus, kardozós, fantasy világban játszódik, hanem egy HighTech cyberpunk környezetben.
Készítője és fejlesztője pedig az a CDProject RED, akiknek a The Witcher sorozatot is köszönhetjük.Magam részéről jó 10 éve várok egy olyan open-world RPG játékra, mely játékmechanika terén nagyjából a Skyrim szabadságát és töménytelen tartalmát adja, de nem a szokásos fantasy környezetben, hanem scifi/hitech világban játszódik.
Nos, a Cyberpunk 2077 pont ilyennek ígérkezik, legalább is az előzetes információk alapján erre lehet következtetni.
Megjelenési időpnt még nincs, de egyes becslések szerint nem kizárt, hogy 2015 végén már tolhatjuk.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz FoxiestFox #2 üzenetére
Na igen, rebesgették már, hogy most egy időre félretették...:-(
Egyébként egyetértek, a padlóból is már a törpös/misztikus/vallásos RPG-k jönnek fel, eszméletlenül korlátoltak a fejlesztők a téma tekintetében, pedig adja magát a piaci rés a Cyber/SciFi RPG-k területén. Még csak azt sem lehet mondani, hogy félni kellene a műfajtól, mivel pl. a Kotor, de főleg a Mass Effect köré eszméletlen tábor gyűlt össze, ami jól mutatja az igényt. Bár azok nem open-world játékok, de éppen ez az a pont, ahol piaci rés -mit rés, feneketlen szakadék- keletkezik, mert ilyen játék kvázi nem létezik. A Fallout 3 esetleg, de az is inkább zombis/szörnyes poszt-apokaliptikus világ, és csak érintőlegesen SciFi...Nekem is már rendkívül unalmas az állandó kardozás meg íjászkodás...a varázslókról nem is beszélve...
Kicsit haladjunk már a korral...! Remélem nem süllyesztik be teljesen az egészet, mert akkor nagyon mérges leszek...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Egy régebbi cikkből szedtem a 2015-öt, de már egyértelmű, hogy abból semmi nem lesz.
Viszont a Cyberen elvileg egy másik team dolgozott házon belül, az más kérsdés, hogy a hírek szerint a TW3 PC-s verzió megjelenése miatt időlegesen őket is befogták a TW3 munkálataiba, de én azért bízom abban, hogy a patch-elgetéshe már nem kell a teljes Red 150fős gárdája, és szép lassan visszaterelik a Cyberre a fejlesztőket. Végülis, ezt a játékot sem ma jelentették már be, így is már évek óta várjuk...Bár nem ez lenne az első, amire egy fél generációváltásnyi idő elmenne...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem nagyon hiszem el lassan azt sem, ha kérdeznek...2013-ban még 2015-ös megjelenésről volt szó...
A Witcherről szól az egész létezésük nem csak az idei és a jövő év! Az alapítók klasszikus RPG fanok (értsd: sárkányos, törpös, misztikus stb..), tehát a Witcher az igazi szerelemgyerek, a Cyberpunk project csak egy megtűrt valami, amivel csak akkor foglalkoznak, ha épp nincs más nyavaja a szörnyvadásszal...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz FoxiestFox #19 üzenetére
Shadowrun Returns-t végigtoltam már, elég jó kis játék. Tetszik a harcrendszere is, kicsit az UFO-ra hajaz.
Egyetlen hátránya, hogy rettentő lineáris a játékmenet, újrajátszási értéke nem nagyon van.
A Shadowrun Dragonfall állítólag fejlettebb, azt sajnos még nem volt módon kipróbálni.#Prolixus
Szép ez a játék és hangulatosnak is tűnik. Számomra -szubjektív- viszont kicsit idegen ez a felsőnézetes RTS?? szerű irányítás. A Diablo-tól is menekültem emiatt, bár ott a világ sem tetszik.
Megnézem mindenesetre, hátha élőben megfog majd...Köszönjük a linket!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Ebből a megfogalmazásból nekem az jön le, hogy kellett valamit röffenteni a hatalmas igény miatt, de valójában inkább tűnik úgy, hogy nem leszebből semmi!
Ebben a pár mondatban hemzsegnek az olyan eldobált utalások, amivel megágyazhatnak a project törlésének...Persze ne legyen igazam, mert hosszú ideje ez az egyetlen RPG, amit igazán várok, tekintve a műfaját...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nekem a Witcherrel csak egyetlen bajom van, ez pedig az, hogy én a Skyrim féle FPS harcrendszert jobban szeretem, konkrétan a Witcher féle kicsit össze-vissza kaszabolós TPS nézetet nagyon nehezen tudom kezelni, nem áll a kezemre. A TOR-t is ezért töröltem 10percen belül a gépemről, bár az egy más kategória, csak a sci-fi jelleg miatt azzal is futottam egy kört.
Nyilván, ha a Cyberpunk elkészül egyáltalán, az is ilyen lesz, amit már előre sajnálok, de addig még szokhatom a dolgot...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Valójában a Cyber környezet miatt itt talán mégsem ezt az utat követik majd az irányítással, miután a középkori kardos ügyekkel ellentétben, itt sokkal inkább távolsági lőfegyverek lesznek majd (gondolom erőteljes upgrade lehetőséggel, technológiai fejlődéssel, kutatással együtt). Kaszabolásnál, közelharcnál talán jobban működhet a Witcher féle nézet, de lőfegyverrel célozni kell, ahhoz pedig minimum célkereszt illene, legalább egy Mass Effect féle rendszer kéne (ami bár inkább TPS és FPS keveréke, de mégis nagyon jól kezelhető).
Nehezen tudom elképzelni a Witcher harcrendszerét High Tech fegyverekkel, plazmavetőkkel stb...Persze ki tudja, mit találnak ki...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Értelek!
De én valójában sosem értettem, miért kell irányítás terén újítani? Vannak nagyon jól bevált, ezerszer kipróbált es tokeletesen működő megoldások, megis mindig forradalmat akarnak a fejlesztők. Nem értem, minek... Inkább a tartalomra, játékmenetre kellene koncentrálni.Ezt term. nem neked mondom, csak elmelkedek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #40 üzenetére
Igen, de en nem önmagában az újítás ellen vagyok, hanem konkrétan az irányításra értettem.
Egy játék legyen csak újító, forradalmi es változatos, de ennek inkább a tartalomban es a játékmenetben kellene megnyilvánulnia. Nagyon sok játék volt mar, melyek igazán jól sikerültek, de az eszement irányítás miatt megis megbuktak. Ennek tényleg semmi értelme.
Na mindegy, várjuk ki mit hoznak össze a cyberpunkban...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem lenne rossz, de ehhez mar komoly MI kene, amit egy jatekprogramban egyelőre senki nem fog leprogramozni. Ha egyáltalán lehetséges lenne, de tudtommal az MI kutatás meg mindig messze van az ember szintű kommunikáció megalkotasatol. Sőt, meg csak hasonlóról is. Ilyesmit egy NPC-tol egyelőre biztos nem fogunk látni. 2016-2017 a VR éve lesz, nagyon tolják bele a pénzt. Erre gyúrnak a fejlesztők is, aztán majd meglátjuk, hogyan reagál a piac. Lehet forradalom ahogy remélik, es lehet egy újabb orbitális bukás is,
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
-
Vesa
Topikgazda
.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Én nem vagyok pesszimista, nagyon várom a játékot, de megtanultam mar pár eset kapcsán, hogy bármilyen kiadó bármilyen játékát egészen a megjelenéséig fenntartásokkal kell kezelni. Inkább csalódjak pozitívan, mint a túlzott elvárások miatt negatívan..
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz birorichard #54 üzenetére
Minőség tekintetében a CDP-től nem tartok...Amitől tartok, az az irányítás! Ugyanis a Witcheré katasztrófa, legalább is számomra. Nem bírom a TPS-t, hacsak nem minimum Mass Effect minőségben van megcsinálva. Skyrim típusú irányítást -vagy legalább a váltás, átkapcsolás lehetőségét- mindenképpen várom, mert anélkül kukázom is a játékot, ugyanis képtelen vagyok egy "felső nézetben" össze-vissza forgolódó kamerát élvezettel irányítani...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
E3-ra nem viszik, ez már biztos. Es az is, hogy 2017 előtt nem jelenik meg, bár szerintem még ezt sem fogják tudni tartani.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
"A "zökkenőmentes" többjátékos mód kitétel alapján a multit jó eséllyel az egyjátékos módba implementálják, azaz valószínűleg egy-egy küldetés erejéig csatlakozhatnak majd valamilyen formában hozzánk más játékosok."
Ha ez igaz, akkor ennek kifejezetten NEM örülök!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Amennyiben opcionális, akkor nem szóltam! Azt viszont kifejezetten nem szeretem, amikor rákényszerítenek a multira, amit igen csak utálok...Ha tehát opcionális lesz és nem kötelező jelleggel kell un. "más játékosokkal" együtt ügyködnöm, akkor nincs gondom...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #73 üzenetére
Gondolom, örülni mindenki annak fog, amit szeretne látni a játékban. Nekem régi problémám, hogy nem szeretem a multit, mert idegesítenek más emberek, sokszor idegesítettek fel anno még 15 éve, amikor utoljára próbáltam a multit. Van elég bajom az emberekkel in real life, egy játékban szórakozni, kikapcsolódni akarok, nem idegeskedni a vér pistik miatt. Vagyis értelek, hogy ez technikai és talán egyéb szempontból üdvözítő, de akinek nincs kedve más emberekkel találkozni -mert nincs és kész-, azok bizony nem fognak örülni, ha ez kötelező módon lesz implementálva a játékba.
De bízom benne, hogy csak opció lesz. Azzal semmi probléma nincs. Aki akarja, nyomja úgy, aki nem, az tolja NPC-kkel.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #76 üzenetére
Igen igazad van, ezzel így nincs probléma és érthető is. Egyelőre kevés az infó, majd kiderül. Csak már annyi cím bukott be a nagyon vártak közül, hogy kissé szkeptikus vagyok még akkor is, ha a CDP eddig nagyon szimpatikus fejlesztőcég benyomását kelti. Meglátjuk...szvsz még 1-2 év minimum...
aAron_
Jogos!
Hirtelen felültem a cikkben olvasottnak...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #78 üzenetére
+1
Én mondjuk megjártam a No Man's Sky-al is...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #89 üzenetére
Srácok, nem kell ide ez a hangnem, nem jutunk vele előrébb.
Marha nagy a csend a játék körül, E3 alkalmával sem villantottak semmit belőle, úgyhogy nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben várható lenne a megjelenése. De ez is csak találgatás részemről, mindenesetre, várom türelemmel továbbra is a jétákkal kapcsolatos híreket. Reméljük lassan konkrétabb infók is szivárogni kezdenek már...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem gondolom, hogy emiatt probléma lenne.
Bár mindhárom ember komoly tényező volt, egy ekkora stúdiónál át lehet hidalni a problémát akár még házon belül is, vagy felvesznek helyettük más komoly szakembereket. Anyagilag szerencsére jól állnak, meg tudnak fizetni akárkit.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Ebben sincs semmi meglepő, egy ekkora cégnél...Más kérdés, hogy Lengyelország mennyire van elárasztva olyan szintű fejlesztőkkel, ami nekik megfelel. Magasan képzett, sokéves tapasztalattal rendelkező embereket nem egyszerű találni. Ez nem az USA, ahol a játékipar áldoz a képzésre. A Lengyelek ebből a szempontból nem sokkal vannak előrébb nálunk...Nyilván jöhetnek munkatársak külföldről is, de minek jönne ide bárki, ha az USA is tele van ilyen állásokkal? A juttatások között nem látok szállásköltséget, úgyhogy nem lehet túl nagy deal külsősként a fizetésből még a lakhatást is megoldani. Persze nem tudom mennyit fizetnek...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
A CD Project eddig nem egy olyan cég benyomását keltette, amiben ne lehetne megbízni. Persze ez sem jelen biztosat, de a mai felhozatalban ők még a szavahihető cégek -nem túl népes- táborába sorolhatók... eddig még.
Egyelőre nincs okom azt gondolni, hogy a játékból nem lesz semmi.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem ismerem a cég szerkezeti felépítését, de egy ekkora project-nél nem feltétlen csak egyetlen Art Director van. Eleve a garfikai szekció több részre bontódik, van modelező, karakter modelező, textúrázó, animátor, world designer stb., mely részlegekben nem egyetlen ember doglzik. Ezek mindegyikének élén lehet egy művészeti vezető, aki az adott területért felel. A hirdetésből nem derül ki, hogy pontosan mire keresnek embert.
aAron_
Ezt passzolom, fogalmam nincs.
xtro
Itt mi a baj?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
-
Vesa
Topikgazda
válasz FoxiestFox #127 üzenetére
"én javaslom egy Sírjunk a Cyberpunk2077 késlekedése miatt - dühöngő létrehozását egy másik topikban."
Maximal támogatom!
Ott aztán minden arra érzékeny embör kedvére fotel-fantáziálhat tovább, és gyárthatja a légből kapott teóriákat illetve konteókat szarásig...xtro
Az ilyen ultra OFF-ot meg tényleg miért nem teszed OFF-ba, ha már teljesen feleslegesen erről akarsz itt értekezni? Nincs erre megfelelő topik?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #130 üzenetére
Mik a tények? Milyen tények?
Hogy egy 500fős team-ből elment 3 ember, és ebből kiindulva bármiféle arra utaló _konkrét_ bizonyíték nélkül húzzuk le a klotyón az egészet, mert vér pisti fotelhuszár már biztosan tudja, mi folyik ott Gyöngyösön?"maradjon RIP Cyberpunk 2077"
Maradjon? Sosem volt az! És nem is lesz!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz [Prolixus] #134 üzenetére
Én is pont erre céloztam...Biztos helyről tudjuk...
Tulajdonképpen már élni sincs kedvem tovább, mióta megtudtam, hogy a CDP-nél vannak még állásajánlatok...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz FoxiestFox #146 üzenetére
Ignorálással jobban jársz...
Én is ezt teszem...Akinek nincs jobb dolga, károgjon csak tovább azon, hogy van 3 állásajánlat a fejlesztőnél.
Magam részéről a játékra szeretnék koncentrálni, ezért hoztam létre a topikot...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Egy darabig még várni kell...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Reméljük lesz folytatás is...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem meglepő, habár simán megtehetnék a GOG only-t is, mert ha jó a játék vinnék mint a cukrot úgy is. De tény, hogy sokan ragaszkodnak a Steam-hez. Kíváncsi lennék, mennyi W3 ment el Steam-en, mert ott ugye jó 30-40%-kal kevesebb marad a fejlesztőnél/kiadónál, tehát a jól pörgő GOG mellett ez csak akkor éri meg nekik, ha az eladások száma kompenzálja a Steam részesedését. Nyilván megéri nekik, ha meglépik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Nem lesz mellényúlás, sőt! Ez a műfaj FPS nézetből működik. Itt nem kardok meg egyéb közelharci csapkodás van, hanem főként lőfegyverek, ahol sokkal jobban működik az FPS nézet. A világot is sokkal jobban át lehet élni, mert a TPS nézet valójában egy teljesen irreális marhaság, IRL sem látjuk magunkat hátulról. Saját nézőpontunk is belső nézetes, így valósághű, és így van értelme.
Én a W3-at is a TPS nézete, és az ebből fakadó harcrendszer problémái miatt nem tudtam élvezni. Össze-vissza tekereg a karakter, fingom nincs, hova fog csapni a kardjával, nem lehet precíz módon irányítani. A Bethesda féle Falloutok FPS/RPG rendszere a legjobb szvsz, ott is kiválóan működik, és itt is csak ez lesz jó.
A környezetet pedig ugyanúgy látod FPS nézetből is, mint TPS nézetből.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
Ok. Egyébként csodásak a képek!
cyberkind
Alapvetően szerintem azért, mert egy ilyen játéknál a beleélési faktort nagyban javítja, ha a valóságoshoz közelít a nézőpont. A TPS nézettel több probléma is van. Egyrészt, ha a kamera pozíciója fix, akkor a tereptárgyak, objektumok kitakarhatják a karaktert, ami idegesítő és harc közben végzetes is lehet. Ha a kamera nem fix, akkor meg össze-vissza grasszál egy szűkebb helyen, mert keresi a szabad rálátási pozíciót. Ennek következménye szintén idegtépő tud lenni, nem beszélve arról, amikor a kamera "átmegy" egy objektumon (tipikusan olyankor, amikor a karakter feje felett van valami amit a kamera már nem tud kikerülni).
Harmadrészt, a TPS rendszer elismert és közismert hibája, hogy közelharcban csak kb. van némi fogalmunk arról, hova érkezik az ütés vagy támadás, de precíz, tervezett, célzott harcra nincs lehetőség. Sok esetben ez konkrétan véletlenszerű, ezért lehet azt látni az ilyen játékoknál, hogy a játékos vadul forog és csapkod össze-vissza, abban reménykedve, hogy az egyik klikkre majd csak eltalálja az ellent).
Bár az FPS nézetnek is vannak hátrányai, de mindent összevetve, nem ennyire problémás.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz GypsFulvus2 #257 üzenetére
Jó meglátás!
Nálam ez sokmindentől függ. A TPS mód élvezhetetlenné tette számomra a Witchert, mert felidegesített, amikor össze-vissza csapkodtam a karakterrel és fogalmam nem volt, hova is megy majd az ütés valójában, mert egyszerűen nem lehetett látni rendesen. Ellenben egyáltalán nem zavart a Mass Effect-nél, mert ott ilyen problémát nem okozott. Vagyis a beleélési faktor nem pusztán a nézeten múlik, hanem annak harcrendszerre gyakorolt hatásától is. Ezzel együtt -de ez is szubjektív-, az ME-t is még jobban élveztem volna FPS-ben.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
válasz GypsFulvus2 #259 üzenetére
BG és Fallout 1 is a fiatal korom játékai voltak. És bár technikai sajátosságok miatt -pl. egyfajta izometrikus nézet, ami akkoriban alapnak számított-, a karaktereket láttuk "felülről", ezek mégsem a mai értelemben vett TPS-ek voltak. Az viszont kétségtelen, hogy a Morrowind-et és a DeusEx 1-et nagyon szerettem, melyek már FPS nézettel operáltak és éppen emiatt, teljesen más élményt tudtak adni mint pl. a Baldur's Gate, amit ettől függetlenül mai napig nagyon szeretek. Mindemellett megértem azt is, aki a TPS-t favorizálja. Teljesen érthető, ha valaki azt szokta meg, és abban is biztos vagyok, hogy a community készít majd olyan modot, amivel ez is megoldható lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Suzuki topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!