Új hozzászólás Aktív témák

  • zoty314

    aktív tag

    válasz Blackmate #2 üzenetére

    Nem mondtam, hogy 80%-os teljesítmény alatt ne lehessen megfelelni, szóval ezt azért lehet finomítani. A tanártól pedig úgy függne, hogy ha egy adott napon az írásbelik több, mint 50%-a lenne elégtelen, akkor újra kéne írni, illetve érvényteleníteni. Ha ez többször megismétlődne, akkor a tanárnak csókolom.

    Programozásnál sem azt mondtam, hogy a félév legelején többszörös öröklődést kell írni Assemblyben 5 perc alatt. Fokozatosan a könnyebb progiktól a nehezebbek felé. És mint mondtam, minden órán az előző órákból is kéne írni egy kisebbet ismétlésként.

    Azt nagyon elszúrták pl. az ELTE-n, hogy a Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban gyakorlatilag semmi sem szabályozza a tanárok munkáját. Ezen kéne változtatni, természetesen a hallgatókat sem szabad elengedni, de ők alapból eléggé szabályokhoz vannak kötve.

    Negyedéves programtervező matematikus vagyok az ELTE Informatikai Karán. A tanárok és a diákok véleménye is érdekel.

  • Blackmate

    őstag

    válasz zoty314 #1 üzenetére

    Jó téma. Kezdeném visszafelé:

    Az utolsó bekezdés, ami az előadásokról, és a zh-król szól nagyon tetszik. Így valóban lenne értelme bejárni előadásra, és a számonkérés is valódi számonkérés lenne az anyagból, ellentétben az 1 tétel húzásossal.

    A ''magolósos'' részhez nem tudok hozzászólni, mert nem vagyok az :).

    Ami az elejére vonatkozik viszont abszolút nem értek vele egyet. Ugyanis ehhez nagyon hasonló módszer van nálunk infón bevezetve a prog-os gyakokon:

    Konkrétan minden gyakon egy kis progit kell írni, és azt a gyakvezér óra végén leellenőrzi, s ha megfelelt, akkor oké, ha nem, akkor nem. Ha nem sikerül, akkor 3-4 héten belül egy kozultációs időpontban lehet pótolni egy hasonló kaliberű, nehézségű feladat megírásával, előtte. Amennyiben nem sikerül a félév folyamán 80%-os megfeleltséggel helyt állni a gyakokon (tehát 13 oktatási hétre vetítve ez min. 10 ''megfelelt'' gyakorlatot jelent), akkor végleges aláírás megtagadás van, amit vizsgaidőszakban pótolni sem lehet.

    Ezzel szerintem az a gond, hogy - főleg a programozásnál -, ha valaki nem érti meg elsőre a dolgokat, akkor már is úszott a gyakorlaton való ''megfelelt'' részvétel. Pedig gyakorlással később megértené. Magyarán a programozás nem az a tudomány ág, amit az ember elsőre bevesz, s megért. Rágódni kell rajta, gyakorolni sokat, és akkor szert tesz egy bizonyos rutinra.

    Márpedig ez a típusú gyakorlat azt mérné fel, hogy ki mennyire fogta fel az anyagot fél-1 óra elteltével. Nem beszélve arról, hogy ez 50%-ban az oktatón múlik az, hogy mennyire képes ''jól magyarázni''. Ha ugyanis csak ledarálja az anyagot, akkor hiába a legjobb fejű gyerek is, az sem fogja felfogni az anyagot.

    Az én konkrét esetemnél pedig ezt a szigorúságot sem értem. Elég ha az ember hiányzik 1-2 alkalommal, van 1-2 rossz napja, vagy épp a tanárnak, és kész. Vége a félévnek.


    Mondom mindezeket úgy, hogy tavaly végeztem villamosmérnökként, és most 3-mad éves infós vagyok.


    Lenne egy privát kérdésem: tanárként, vagy diákként érdekel mások véleménye? :)

  • zoty314

    aktív tag

    Remélem, még nincs hasonló téma. Ha van, akkor ez törölhető, de azért szóljatok előtte. :)

    Tehát didaktikai ötleteket várok ebbe a topikba. Ki milyen tanítási módszert tartana megfelelőnek. A hülyülést OFF-ban kérem. A komoly hozzászólásokat várom ON-ként. :) Köszönöm.

    Kezdeném egy nemrég a fejemből kipattant ötlettel, de ez specifikált az egyetemek természettudományi szakjaira, főleg informatika, matematika, fizika stb.


    1.Ötlet:

    Miért nem lehet megvalósítani egy olyan oktatási rendszert az egyetemek természettudományi szakjain, ami úgy működne, hogy a gyakorlatokon a gyakorlatvezető elmondaná az elméleti részt, amit fel fogunk használni a feladatoknál, megoldana egy példafeladatot, aztán mindenki feltenné a kérdéseit, ha nem ért valamit, majd következne egy írásbeli. Tehát ott helyben be kéne bizonyítani, hogy ki mennyire értette meg az anyagot. Következő órán ugyanez, csak 1-1 kérdést az előző óra anyagaiból is tartalmazna az írásbeli. Aki hiányzik, annak lehetősége lenne pótolni mondjuk 3 héten belül egy hetente meghirdetett konzultáció keretén belül, ahol a tanár egyszer elmondaná neki az anyagot, majd az illető megírná a pótlandó írásbelit.

    A magolósak előre tanulnának. Ezt megelőzve néha be kellene tenni 1-2 új feladattípust véletleszerűen. Semmi bajom azokkal, akik magolnak, de természettudományi szakon, főleg pl. az én szakomon (programtervező matematikus) nem sok jövőjük van a magolósaknak. Az egyetemet lehet, hogy elvégzik, de utána nem tudnak érvényesülni. (Ez csak saját vélemény.)

    Az előadások pedig úgy zajlanának, hogy a tanár leadná az elméleti anyagot, de az óra végén adna fel megoldandó feladatokat, amik megoldásait a következő óra előtti nap éjfélig kellene elküldeni e-mailben. Ezek többnyire elméleti kérdéseket tartalmaznának. A vizsga úgy működne, hogy a vizsgázó húzna 5 tételt, ebből 2-t el kellene mondania töviről hegyire, a maradék 3-hoz tartozó néhány feladatot pedig megoldania. A tanár nem azt nézné, hogy abból a bizonyos 2 tételből hány vesszőt hagyott ki, hanem azt, hogy mennyire érti az illető azt, amit mond. Esetleg segítséggel mennyire képes ráhangolódni a témára.

    Szóval valami ilyesmi.

Új hozzászólás Aktív témák