Új hozzászólás Aktív témák
-
zoty314
aktív tag
up
-
zoty314
aktív tag
Nem mondtam, hogy 80%-os teljesítmény alatt ne lehessen megfelelni, szóval ezt azért lehet finomítani. A tanártól pedig úgy függne, hogy ha egy adott napon az írásbelik több, mint 50%-a lenne elégtelen, akkor újra kéne írni, illetve érvényteleníteni. Ha ez többször megismétlődne, akkor a tanárnak csókolom.
Programozásnál sem azt mondtam, hogy a félév legelején többszörös öröklődést kell írni Assemblyben 5 perc alatt. Fokozatosan a könnyebb progiktól a nehezebbek felé. És mint mondtam, minden órán az előző órákból is kéne írni egy kisebbet ismétlésként.
Azt nagyon elszúrták pl. az ELTE-n, hogy a Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban gyakorlatilag semmi sem szabályozza a tanárok munkáját. Ezen kéne változtatni, természetesen a hallgatókat sem szabad elengedni, de ők alapból eléggé szabályokhoz vannak kötve.
Negyedéves programtervező matematikus vagyok az ELTE Informatikai Karán. A tanárok és a diákok véleménye is érdekel. -
Blackmate
őstag
Jó téma. Kezdeném visszafelé:
Az utolsó bekezdés, ami az előadásokról, és a zh-król szól nagyon tetszik. Így valóban lenne értelme bejárni előadásra, és a számonkérés is valódi számonkérés lenne az anyagból, ellentétben az 1 tétel húzásossal.
A ''magolósos'' részhez nem tudok hozzászólni, mert nem vagyok az.
Ami az elejére vonatkozik viszont abszolút nem értek vele egyet. Ugyanis ehhez nagyon hasonló módszer van nálunk infón bevezetve a prog-os gyakokon:
Konkrétan minden gyakon egy kis progit kell írni, és azt a gyakvezér óra végén leellenőrzi, s ha megfelelt, akkor oké, ha nem, akkor nem. Ha nem sikerül, akkor 3-4 héten belül egy kozultációs időpontban lehet pótolni egy hasonló kaliberű, nehézségű feladat megírásával, előtte. Amennyiben nem sikerül a félév folyamán 80%-os megfeleltséggel helyt állni a gyakokon (tehát 13 oktatási hétre vetítve ez min. 10 ''megfelelt'' gyakorlatot jelent), akkor végleges aláírás megtagadás van, amit vizsgaidőszakban pótolni sem lehet.
Ezzel szerintem az a gond, hogy - főleg a programozásnál -, ha valaki nem érti meg elsőre a dolgokat, akkor már is úszott a gyakorlaton való ''megfelelt'' részvétel. Pedig gyakorlással később megértené. Magyarán a programozás nem az a tudomány ág, amit az ember elsőre bevesz, s megért. Rágódni kell rajta, gyakorolni sokat, és akkor szert tesz egy bizonyos rutinra.
Márpedig ez a típusú gyakorlat azt mérné fel, hogy ki mennyire fogta fel az anyagot fél-1 óra elteltével. Nem beszélve arról, hogy ez 50%-ban az oktatón múlik az, hogy mennyire képes ''jól magyarázni''. Ha ugyanis csak ledarálja az anyagot, akkor hiába a legjobb fejű gyerek is, az sem fogja felfogni az anyagot.
Az én konkrét esetemnél pedig ezt a szigorúságot sem értem. Elég ha az ember hiányzik 1-2 alkalommal, van 1-2 rossz napja, vagy épp a tanárnak, és kész. Vége a félévnek.
Mondom mindezeket úgy, hogy tavaly végeztem villamosmérnökként, és most 3-mad éves infós vagyok.
Lenne egy privát kérdésem: tanárként, vagy diákként érdekel mások véleménye? -
zoty314
aktív tag
Remélem, még nincs hasonló téma. Ha van, akkor ez törölhető, de azért szóljatok előtte.
Tehát didaktikai ötleteket várok ebbe a topikba. Ki milyen tanítási módszert tartana megfelelőnek. A hülyülést OFF-ban kérem. A komoly hozzászólásokat várom ON-ként.Köszönöm.
Kezdeném egy nemrég a fejemből kipattant ötlettel, de ez specifikált az egyetemek természettudományi szakjaira, főleg informatika, matematika, fizika stb.
1.Ötlet:
Miért nem lehet megvalósítani egy olyan oktatási rendszert az egyetemek természettudományi szakjain, ami úgy működne, hogy a gyakorlatokon a gyakorlatvezető elmondaná az elméleti részt, amit fel fogunk használni a feladatoknál, megoldana egy példafeladatot, aztán mindenki feltenné a kérdéseit, ha nem ért valamit, majd következne egy írásbeli. Tehát ott helyben be kéne bizonyítani, hogy ki mennyire értette meg az anyagot. Következő órán ugyanez, csak 1-1 kérdést az előző óra anyagaiból is tartalmazna az írásbeli. Aki hiányzik, annak lehetősége lenne pótolni mondjuk 3 héten belül egy hetente meghirdetett konzultáció keretén belül, ahol a tanár egyszer elmondaná neki az anyagot, majd az illető megírná a pótlandó írásbelit.
A magolósak előre tanulnának. Ezt megelőzve néha be kellene tenni 1-2 új feladattípust véletleszerűen. Semmi bajom azokkal, akik magolnak, de természettudományi szakon, főleg pl. az én szakomon (programtervező matematikus) nem sok jövőjük van a magolósaknak. Az egyetemet lehet, hogy elvégzik, de utána nem tudnak érvényesülni. (Ez csak saját vélemény.)
Az előadások pedig úgy zajlanának, hogy a tanár leadná az elméleti anyagot, de az óra végén adna fel megoldandó feladatokat, amik megoldásait a következő óra előtti nap éjfélig kellene elküldeni e-mailben. Ezek többnyire elméleti kérdéseket tartalmaznának. A vizsga úgy működne, hogy a vizsgázó húzna 5 tételt, ebből 2-t el kellene mondania töviről hegyire, a maradék 3-hoz tartozó néhány feladatot pedig megoldania. A tanár nem azt nézné, hogy abból a bizonyos 2 tételből hány vesszőt hagyott ki, hanem azt, hogy mennyire érti az illető azt, amit mond. Esetleg segítséggel mennyire képes ráhangolódni a témára.
Szóval valami ilyesmi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3027
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1 - i5-10GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest