Aktív témák
-
Chapel
addikt
válasz D4rkm4n #43352 üzenetére
Igen,de nekem régről rémlik, ilyen évekkel ez előttről
(közben látom hogy 2011 március,lehet rosszul emlékszem?)(#43343) *Ropi* Az hogy nem voltak érintetlenek a képek egyértelmű,ők az előhívásnál tudtak játszadozni az utómunkával. Hmmm vajon ezek tényleg eredetiek, vagy csak valaki összefirkálta őket?
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
m3ss
veterán
válasz #31757056 #43353 üzenetére
szerintem egyaltalan nem tuloztad el, jobb lett igy.
fi:zi'k: nekem nem igazan jon be a kompozicio, az is fura, hogy kilog a tanyer a kepbol. az is zavar, hogy fent felbe van vagva a pohar is meg a tanyer.
Karima: a linkelt madaras kep szerintem teljesen jo. tetszik.
Horbal: nagyon jo lett
Ropi: jo kis link, en nem gondoltam volna, hogy ennyire tudtak mar akkor is manipulalni a kepeket. nem is ertettem par regebbi kepnel, hogy utomunka nelkul hogyan lehettek ennyire jok. hat igy
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
End-ru
aktív tag
Köszi mindenkinek, aki értékelt. A zajról csak annyit, hogy komolyan most már csak e miatt fogok venni egy új monitort, mert a régi crt-men ebből semmi nem látszik. Aztán hétfőn bemegyek melóba, és látni fogom, hogy te jó ég, ez hogy néz ki.
„A mélység nem cél, hanem figyelem, türelem és önmagad csendje.”
-
sztyui2
őstag
Ha esetleg valaki nem tudná, erre lehet követni a 365 projektemet
És ne aggódjatok,ettől még a nagyobb projektek sem állnak le, bár még 2012-ben nem volt,de majd lesz, szóval ez csak amolyam mellékszál Have fun![ Szerkesztve ]
-
-
kiskornel
addikt
(#43366) forceberg: klafa. igaz, nem szép, inkább klafa. (Még sose figyeltem meg a macsekjaim szemét...)
(#43356) End-ru: nagyon fejlődsz. Még a végén rádfotom, hogy sok időd van. Viccen kívűl, ez tényleg szuper.
Egy huszárvágással én kilépnék a sorból és a horizontot egész le raknám. A 16:9 vágást a felső élhez illeszteném.(#43353) Cayman: szerintem az eredeti borús hangulata a nyerő. Az pont azt tükrözi. De jó, hogy elkészítetted ezt a képet. Mindig olyan nehéz érzékeltetni, hogy óriás fákkal vagy körbevéve, na meg azok méreteit. Ez most jó lett.
(#43352) D4rkm4n: egyszer már volt ilyen képed, és akkor is tetszett. Itt viszont nem értem, hogy miért nem a fejen van a fókusz, és abból nyúl ki felénk a szivarral? Vagy más a kocepció?
(#43347) Horbal: szerintem egy 1:1-es vágás jót tenne neki. De faxa az elképzelés, és a kivitelezés is.
(#43336) Karima: Jók ezek. Eksön képeket kroppolni kell, mert nincs idő komponálni. TC sose jön rosszul. Nekem az összeállítás utolsó képe a nyerő. Egy kicsit túlélesítetted, de nem vészesen. Ha lesz még lehetőséged, állj rá a témára. Jó kis reflexjáték. Grat.
(#43328) fi:zi'k: Ebbe az összeállításba nem stimmel a pohár. Valahogy nem úgy futnak össze az éleinek vonalai...
Most állítottam helyre megen a Winfosom. Évente 1x bexarik, és durván eldobja a particiót. Úgyhogy most súlyos hiba utáni helyreállítás végén csak ennyi telett tőlem.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
End-ru
aktív tag
Úgy tűnik, egy égbolttal sikerült rendesen megosztani a társaságot
Köszi mindenkinek, aki értékelt„A mélység nem cél, hanem figyelem, türelem és önmagad csendje.”
-
gab.m
senior tag
Egy mostanra megérlelődött fotó.. Remélem nem túlságosan klisé a téma.
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
Sir Riccio
addikt
Hoztam egy újabb bejegyzésnyi fotót.
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
total90
veterán
válasz Sir Riccio #43377 üzenetére
Képek ismét csak bejönnek, de valahogy a csaj nem szimpatikus...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Karima
őstag
Ti milyen technikát használtok, ha azt akarjátok elérni, hogy a kép szélén/tetején/alján legyen a fókusz? Szélső fókuszpontot választotok ki, vagy középső fókuszpont + AF focuslock + újrakomponálás? Csak azért kérdezem, mert olvastam mindegyikről pro-t és kontrát is. (szélső fókuszpont választás hátrányaként azt hozták fel, hogy nem mindig elég hatékony, az újrakomponálásnál pedig azt, hogy elcsúszhat elég rendesen a fókuszsík.)
-
radi8tor
MODERÁTOR
Most már hazafelé menet is tudjátok a képeket szerkeszteni: [link]
⭐ Stella
-
Horbal
őstag
válasz Karima #43380 üzenetére
Én mindkettőt szoktam alkalmazni helyzet függő.
A szélső fokuszpontost jobban szeretem kevesebb a buktatója szerintem.
Az aflock-kal az a baj, hogy ha változik a távolság akkor rendesen elmászhat a fókusz sík - márpedig ritka, hogy sikerül olyan mereven megállni, hogy ez ne következzen be. Ennek ellenére nyilván néha rákényszerülök én is - gyakorlat kell hozzá.
A szélső f pontokkal meg az a baj, hogy pl az én gépemen D3100 közel sem olyan hatékony az Af mint középen, nem olyan gyors és nincs AF segédfény sem illetve abban a beállításban amiben én a legtöbbet használom M, single point AF nincs ha szélre viszem a Fpontot.
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
Throme
veterán
válasz Karima #43380 üzenetére
Te könnybb helyzetben vagy mert van szélső keresztszálas fókuszpontod.
Ha van időd átváltani rá, akkor nem kell ide-oda mozgatnod a gépet.
Nekem nincs, csak középen és gyengébb fényviszonyoknál már az AF lock marad komponáláshoz .
Pedig szeretem használni a szélsőket. Pl kisbaba képnél, fényerős fix-el, vaku nélkül (emiatt kis dof-al) szerintem jól jön....jó lenne ha a D5100 utódja megkapná a D7k fókuszpontjait .
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz Karima #43380 üzenetére
en is ezen morfondiroztam utobbi idoben. szerintem az a donto fontossagu, hogy milyen gyujtotavon es blendevel dolgozol. en azt vettem eszre, ha pl 1.8-on lovok (50mm) egy fel meterre levo dolgot (tehat par cm a fokuszsik osszesen) akkor jobban jarok az oldalso fokuszpontokkal, mert az ujrakomponalas miatt sokszor nem a celterulet lesz eles.
ha viszont nagyobb a melysegelesseg es nem okoz ilyen gondot az ujrakomponalos modszer en akkor inkabb azt hasznalom. ugy veszem eszre, hogy gyorsabban lovok ugy, mintha allitgatnam a fokuszpontokat.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Karima
őstag
Gyorsabbnak mindenképpen gyorsabb az újrakomponálás, csak ugye nem mindig elég pontos. Én is fotózok már jópár éve, de csak most kezdtem el ezen morfondírozni, hogy melyikkel lehetne a jobb minőséget elérni. Persze nyilván ez attól is függ, hogy statikus vagy gyorsan mozgó témát fotózunk, hogy van-e idő állítgatni a fókuszpontokat, vagy nincs.
A végén arra jutottam, hogy szerintem azt egyértelműen nem lehet kimondani, hogy melyik a jobb, vagy célravezető. Obifüggő, témafüggő és rekeszértékfüggő (sőt tárgytávolságfüggő is) a dolog, szóval elég sok itt a változó.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
-
cOxeR
Ármester
Lehet, hogy nem tüzetesen olvastam végig az okfejtéseket, én azért használok középső pontot minden esetben, mert sokkal pontosabb, mivel az keresztpontos... szélső fókuszpontok pedig tévesztenek ha nem keresztpontosak... én rengeteg képet kukáztam ki szélső af használata miatt... és egyre kevesebbet kukázok ki, mióta középsőt használok, újrakomponálással.
-
m3ss
veterán
válasz Karima #43390 üzenetére
hat sok komolyabb nincs nala erdekel amugy, igen. a madaras kepeket multkor kovetovel lotted?
coxer: es az ilyen 1.4-es portrekat is ujrakomponalva lovod? hogy nem csuszik el a fokuszsik? ha mar nem oldalso fokuszpont, en azt hittem, hogy siman meglovitek kozepre aztan majd ugy kroppoljatok, hogy jo legyen a kompozicio. felbontas meg elesseg ugy sem nagyon gond ilyen gepekkel/uvegekkel.
en 50mm, 1.8, kb 1-2m tavolsagra a tematol gyakorlatilag nem tudok jo helyre fokuszalni ha ujrakomponalok. pedig nem fokuszhibas az obi. (1m-nel 3cm az eles tartomany)
viszont nem ertem, miert problemasak az oldalso pontok mindenkinel. multkor probalgattam es (bar jo ha 10-15 kepet lottem eletemben oldalso fokuszpontokkal, szoval sok tapasztalat nincs) szar fenyviszonyok mellett is jo helyen volt a fokusz mindig. inkabb csak az volt a gond, hogy nekem az oldalso fokuszpont nagyon a kep szelen van, fuggoleges harmadolon kivul...igy meg majdnem azzal is ujra kellene komponalnom ha nem akarom nagyon a kepszelre tenni a temat.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
cOxeR
Ármester
1.4-es képeket nem nagyon szoktam mostanában lőni, jobban lerekeszelek... 2.8 3.2, de azokat mindet középső ponton lövőm...
Elég sokszor újrakomponálással lövöm, és néha elcsúszik a sík.. de többnyire sikerül, nagyon oda kell figyelni... és el kell sajátítani gyakorlással.
Kicsi a tartomány az tény... úgyhogy simán el tudod rontani újrakomponálással.
A szélső AF pontok nem keresztpontosak, és nem mindig a legoptimálisabb helyen állnak meg, értsd ez alatt, hogy nem azon a ponton, ahol éppen szeretnéd.
Nekem több a használható képem ha újrakomponálok, mintha szélső af-ben bízom... -
Karima
őstag
Ja azt hittem, hogy d4-re, d700-ra, vagy ilyesmi kategóriára gondolsz
A madaras képek második felét egypontos (nem 3d-s) fókuszkövetővel lőttem, viszont azt nem tudom, hogy a flickr hogy rendezte, úgyhogy azt ne vedd alapul, majd este küldök 1-2-t.
Én a croppolást csak ilyen vészmegoldásnak használom, tehát arra nem alapozok, hogy középen meglövöm a témát, aztán majd otthon megvágom, mivel ezzel szerintem jópárszáz pixel veszteség éri az embert, és ez teljesen felesleges, ha az ember előre gondolkozik.
Az af-c-t szerintem rekomponáláshoz statikus témánál is lehet használni, mivel ezt ugye arra találták ki, hogy akár az előtted keresztbe elhaladó objektumon (af-c), akár az előtted átlósan/feléd közeledő objektumon (af-c 3d) rajta tartsa a fókuszt. Na most a gép szempontjából a mozgás szerintem relatív, azaz az af-c-nek ugyanolyan jogosultsága van, ha egy pl álló modellre középen ráfókuszálsz, majd újrakomponálod, hogy szélen legyen a téma. Ilyenkor szerintem ugyanúgy a gép előtt keresztbe elhaladó mozgó témának veszi a statikus témát.
De remélem Degeczi hamarosan erre jár, és megcáfol, és felhomályosít, ha ez nem így van, mert ezt én most csak józan paraszti ésszel raktam így össze. -
cOxeR
Ármester
válasz Karima #43394 üzenetére
Én nem vagyok ugye nikonos, de az af-c az követőfókusz, aminek a lényege, hogy állandóan az adott ponton legyen éles a téma... ergo ennél nincs újrakomponálás...mert ha elmozdítod a fejéről, már ugrik is a nyakára a fókusz és már nem is éles a fej... mozgó témán tudod vele tartani a fókuszt...
[ Szerkesztve ]
-
kiskornel
addikt
válasz Karima #43385 üzenetére
Ha nagyon pontos fókusz kell, mert kicsi a mélységélesség, akkor mindenképp a legközelebbi fókuszpontot választom ki, és onnan komponálom tovább, minél kevesebb mozgatással. Úgy tudom, a te vázadon is mindegyik fókuszpont keresztes, szvsz ez nálad nem számít, hogy melyiket használod.
Ha megfelelő a mélységélesség, akkor a középsőt használom, mert úgy kevesebbet kell nyomogatni a vast, és amúgy sem számít.
Ha meg igazán pontosan kell dolgozni, akkor állvány + liveview.Az eddig a legpontosabb, és egyben a legpepecselősebb.
Követő fókuszt nem szabad használni, mert annak van egy tehetetlensége, és nagyon kis mélységélességeknél nem fog utána állítani. A másik jellemzője, hogy pár mp-ig folyamatosan fókuszálni kell, s csak utána müxik megfelelő biztonsággal.
Inkább szakaszosan nyomkodom one shot állásban.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Karima
őstag