-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrbig
csendes tag
válasz
rayoliviero
#67653
üzenetére
Szerintem télen is lehet repülni, csak:
- ne ess bele vízbe
- hóba se nagyon
- mínuszokban az akkuk kapacitása csökken, ezt vedd figyelembe. De melegebb időben visszaáll a normálisra. -
mrbig
csendes tag
válasz
rayoliviero
#67652
üzenetére
Dugvillát általában egyszerű cserélni. A megtett út szerintem nem mond semmit, aksiknál inkább az számít, hogy hányszor töltötték fel és merítették le. 80-100 ciklus után már benne van a korban. A motoroknak a 9 óra szerintem még nem sok, ezzel az idővel nem hajtották túl őket.
-
mrbig
csendes tag
Megnéztem egy videót róla, ez alapján van két tippem:
erősebb: a tápcsatlakozó felül elérhető, a zenélő vacak csatija meg alul. Körbe kellene vinni a kábelt, hogy a fent lévő kamerát elérje
gyengébb: nem világos számomra, hogy a zenét az hangszóró állítja, elő, vagy az fc-ről jön-e? Ha az utóbbi, akkor nem stabil rajta a táp. Ezt meg kellene mérni. -
mrbig
csendes tag
Nekem tavasz óta van egy commander v1-em, alapvetően teszi a dolgát, de két dolog azóta is zavar:
- nagyon nehezen akar átváltani a diversity a két antenna között. Megvárja míg teljesen hangyafoci lesz a kép, majd vár még 1-2 másodpercet, hogy biztosan leessek majd ekkor átvált a hibátlan képre. Más is megerősítette ezt a jelenséget, de valahogy a tesztelők kihagyják, lehet nem érint minden verziót.
- az arcpárna szövet borítását állandóan elengedi a ragasztó. Cserébe kapásból kettőt adnak, de javaslom az utánrendelését, vagy egy jó szövetragasztó beszerzését.Amúgy a kép rendben van, viselni kényelmes, az én fejemre jól illeszkedik (M-es sisakot hordok), az ipd viszont lehetne szélesebb, nekem max álláson jó.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#67504
üzenetére
Valószínűleg az történik, hogy az antennán bejövő túl nagy jel túlvezérli az erősítőt, ezért válik értelmezhetetlenné amit kap. Nyilván ez az ára a nagyobb érzékenységnek.
-
mrbig
csendes tag
válasz
AMDaZERG_1
#67456
üzenetére
Akkor valószínűleg lakik ott egy rádióamatőr. Ők vizsgával elég komoly teljesítményeket tolhatnak ki.
Persze a szabad sávokat nekik is tiszteletben kell tartaniuk, de ha nagyon közel repülsz hozzá, lehet interferencia.
De tényleg fura, én rendszeresen szoktam egy oszlop körül repkedni, ami tele van pakolva gsm antennákkal, és mióta XM+ van fent egyszer se volt gondom. Csak a videó jel zajosabb, mint általában. -
mrbig
csendes tag
válasz
Johnny_vT
#67320
üzenetére
Johnny_VT: a kocsi szivargyújtója 12V!
Vagy közbe raknál egy szivargyújtós adaptert? Mert az már tényleg túlbonyolítás.
Én vettem egy szivargyújtó csatlakozót, például ezt amire kell egy állítható step down, amit oda tekersz, ahova szeretnéd. Példa. bár ennek lehet, hogy kevés lesz a teljesítménye az EV800d-hez. De van nagyobb teljesítményű is, bár azok már több helyet foglalnak. Csatalkozót ezután olyat választasz, amilyet szeretnél, nem kell az usb-hez ragaszkodni. -
mrbig
csendes tag
válasz
Johnny_vT
#67119
üzenetére
A frekvencia ugyanaz, a szabályozás viszont kicsit eltérő. Az EU-s szabvány szerint ha az adó csatornák között váltogat (a TX-ek jellemzően ezt csinálják), akkor mielőtt elkezd egy új csatornán adni, előbb bele kell hallgatnia egy kis ideig, hogy nem kommunikál-e ott valaki. Ha foglalt, akkor tovább kell állnia.
Ez növelheti a megbízhatóságot, cserébe elméletben kicsit növeli a késleltetést.
A gyakorlatban a rádió ugyanaz, csak a firmwaret cserélik az EU kompatibilis eszközöknél. Frskynál pl ugyanarra a vevőre rárakhatod akár az EU-s, akár az FCC-s firmwaret is, a DeviationTX-ben meg menüből tudom választani, hogy melyik módban működjön a táv.
Az viszont fontos, hogy mind az adó, mind a vevő ugyanazt a szabványt használja, különben nem fognak tudni kommunikálni.
Tehát ha nem tudod flashelni a beépített vevőt, akkor a távodat kell átállítani/flashelni fcc-sre. Ezzel persze szabálytalan vagy, de nem hiszem, hogy valaha is meg fog jelenni az NMHH mérőkocsija is a mezőn, ha így használod.
Lásd még: EN 300 328
-
mrbig
csendes tag
válasz
RevoneX
#67053
üzenetére
Az ereszkedés és az emelkedés közbeni remegés általában két teljesen külön jelenség.
Az ereszkedést (ha valóban függőlegesen történik) a propwash jelensége szokta okozni, magyarul arról van szó, hogy a rotorok által keltett turbulens levegőbe ereszkedsz bele. Ezt nehét 100%osan kiküszöbölni, hiszen szinte lehetetlent kérsz a flight controllertől. Ezért szerintem az elején ne is ezzel kezdj, hiszen a probléma megkerülhető, ha nem próbálsz függőlegesen ereszkedni, hanem egy siklópályán haladsz a landoláshoz, mint a repülőgépek.
Az emelkedés közbeni rázkódás már inkább vezérlési probléma lehet. Elsőnek győződj meg arról, hogy nem a motorok ráznak: levett propeller mellett betaflightban egyesével, vagy akár együtt is meg tudod pörgetni őket. Ha már így ráz, akkor elsőnek azt kell megoldani.
Ha a motorok szépen járnak, akkor a következő kérdés, hogy sima lebegésnél is elkezd-e oszcillálni (például egy orsóból kijövet), vagy ott még stabil. Ha már ott is gondok vannak, akkor tengelyenként a PID értékekkel kell játszani. P csökkentése, vagy D növelése lehet a kulcs elsősorban.
Ha tényleg csak a nagy gázra kezd el oszcillálni, akkor a TPA értéket érdemes növelni. Ebben a cikkben 0.4-nél nagyobbat már nem javasolja Oscar.
-
mrbig
csendes tag
válasz
DJGABI
#66742
üzenetére
Én sem hiszem, hogy nagy különbség lenne a HV és nem HV között. Legjobb esetben kicsit változtatnak valaminek az anyagán (anód/katód/elektrolit). A tömegükben ez biztosan nem jelentős.
A kapacitásból nyilván a jobbat írják rá, alapvető marketing trükk ez: ha van két mérési mód, akkor a jobbat fogod nagybetűvel a címkére rakni
Nemrég valamelyik tesztben ki is mérte a tesztelő, hogy 4.2V-ról szignifikánsabb kevesebb volt a kapacitás a ráírthoz képest.Egyébként ha valakit érdekel ez egy egész jó cikk arról, hogy mennyi mindent lehet variálni a lítium akkumulátorokon.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#66721
üzenetére
Nem ugyanannyi sort használ a PAL és NTSC (PAL: 576, NTSC: 486)
Az OSD beállításoknál ki tudod választani melyiket használod, és akkor nem fogja rossz helyre tenni a feliratokat.
-
mrbig
csendes tag
Ha 1.8mm-eset akarsz, akkor Nano2
Ha 16:9-eset, akkor EOS2
Ha a pénz nem számít, akkor a RacerElső kettőt a szemüvegben gyakorlatilag meg sem tudtam különböztetni egymástól.
-
mrbig
csendes tag
válasz
vandor01
#66618
üzenetére
Elkészültem végre az EOS2/Nano2/NanoRacer összehasonlító videóval
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#66609
üzenetére
Peaceliker: nekem az ott tanultak nekem sokat segítettek, hogy a nem lináris gázreakciót kisimítsam. Főleg egy relatíve nagy tolóerő/tömeg arányú quadnál hasznos.
Az expo erre nem való, mert nehéz pontosan oda állítani ahol szükséged lenne rá. Ráadásul ellapítja az ereszkedési sávot is, amire viszont megint nincs sok szükséged.
De ez csak az én tippem, mások meg leírják, hogy nekik mi segített, aztán mindenki tanul mindenkitől

-
mrbig
csendes tag
válasz
vandor01
#66615
üzenetére
Most vágom a videót róluk.
Röviden: szerintem a kettő tök ugyanolyan, kb 2% különbség van a RC javára.
Mindegyik M8-as lencsét használ, micro swiftem nincs, így azt nem tudom megnézni, hogy egymás között cserélhető-e.
A látószöget nem tudom hogyan számolták ki, valóságban olyan 110 fok körül van a 2.1mm-es lencsékkel
-
mrbig
csendes tag
válasz
SpydeR3412
#66593
üzenetére
SpydeR3412: én előtte repültem helikopterrel, és ott minden tutorial azzal kezd, hogy hogyan állítsd be a távon a görbéket ahhoz, hogy kezdőként/középhaladóként/haladóként a legtöbbet ki tudd magadból hozni.
A quadosoknál meg azt látom, hogy mintha erről semmit sem tudnának, mindent a BF-ban akarnak megoldani, pedig őszintén, a BF tudása sehol sincs ebben egy deviationhoz képest (és gondolom az OpenTX is sokat tud, csak azt nem ismerem)
Szerintem nem szégyen, ha az ember az elején nagyobb expoval és egy kényelmes gázgörbével indít, ahelyett, hogy hetekig/hónapokig szenved. Utána meg fokozatosan át lehet menni lineárisba, vagy egy olyanba, ami kényelmesebb.
Nekem ami még nagyon hasznos, hogy a távon eleve több, különböző expoval ellátott profilom van, így például gyors repüléshez vagy lassú precízhez egy kattintással tudok váltani. Nem mellesleg a távon a mezőn is egyszerűen tudok állítani, míg a BF-hez hurcolnom kellene egy laptopot is.
Amúgy valamelyik videóban Captain Vanover is azt magyarázta, hogy számára az egyik nagy megvilágosodás az volt, hogy különböző pályákat különböző expo/roll rate beállításokkal érdemes repülni.
Szerintem érdemes minél több lehetőséget megismerni, amiből utána kialakíthatod azt, amivel számodra a legoptimálisabb.
-
mrbig
csendes tag
Én a távon állítottam be magamnak egyedi gázgörbét.
Úgy csináltam, hogy megnéztem, milyen gázállásnál lebegek nagyjából, majd ezt felhúztam középre, és ott jól ellapítottam. A jobb szélen meg felmegy meredeken fullgázra, ha hirtelen erő kell.
Nekem ez nagyon sokat segített, hogy stabilabban tudjam tartani a magasságot.
Mondjuk én deviationt használok, de úgy látom, hogy i6x-en is lehet ilyet beállítani.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#66502
üzenetére
> Mintha egyik irányban szűkebb lenne mint többi, másikba meg több...
> de nem tudtam megfigyelni, mert küzdöttem végig.Éppen tegnap álltam neki összehasonlítani a runcam nano kamerákat, és eléggé ledöbbentett, hogy a racer legalább 10 fokban "balra hord".
Próbáltam rákeresni, hogy előfordult-e mással is hasonló, de eddig csak itt-ott random kamerákkal találtam ilyesmit.
-
mrbig
csendes tag
válasz
DJGABI
#66416
üzenetére
Attól, hogy a DJI megszűnik szerintem sem kell parázni, az viszont benne van a pakliban, hogy ha egy év múlva nem hozza azokat a számokat amiket elképzeltek, akkor megrándítják a vállukat, és beszántják az egész részleget.
Valahol azt olvastam, hogy elkezdtek visszaesni az eladásaik és ezért most keresik ezerrel azokat a piacokat, ahol a technológiájukat még el lehetne adni. Az elmúlt év erről szólt: gimbalos kamera, akció kamera, gimbalos játékrobot... most meg hírtelen az FPV-be akarnak beszállni.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Johnny_vT
#66326
üzenetére
Szerintem nagyobb fűben (10+cm) a 3 colossal már nincs mitől félned. Ilyenbe ha beleesik akár nagy magasságból az már olyan mintha matracra esnél. Meg a bokrok is puha akadályok, szóval lehet csapatni. Én leginkább csak a fa tetején ragadástól tojok. Eddig egyszer volt ilyen, de a turtle mód megmentett.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#66287
üzenetére
Már az is sokat számít, ha 16:9-ben nézed és nem 4:3-ban. Nekem nem tartott sokáig átszokni rá, talán ha 2-3 alkalom kellett maximum.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#66283
üzenetére
Képarányt nem tudod átállítani vevő oldalon?
Én a 16:9-est használom 16:9-es kijelzővel, nekem nem volt nagyon durva a váltás. Igaz első alkalommal azt éreztem, hogy ki akarok szállni, mert olyan lassúnak tűnt benne minden.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#66183
üzenetére
Blizzardking: nálam AKK vtx-en a kamera tápkimenet gyakorlatilag párhuzamosan van kötve a bemenettel. Ezért szerintem kb ugyanaz, hogy a vtx-ről vagy az fc-ről megy a kamera, inkább az számít, hogy mikor tudod jobban elvezetni a vezetékeket, lehetőleg a zajforrásoktól minél távolabb.
-
mrbig
csendes tag
válasz
epicsepi
#66097
üzenetére
Szia!
A középiskolai osztályfőnököm mindig azt mondta, hogy "mindenkivel meg lehet beszélni bármit, csak találd meg a módját".
Ez amúgy nagyjából az, amit Peacekiller is írt, akinek jár egy hatalmas

Én annyit tennék hozzá, hogy próbáld meg végiggondolni, hogy mi az ami tetszik a reptetésben:
- maga a repkedés teszik? Ha igen, akkor valóban egy olcsóbb, hobbi kategóriájú drónnal is nagyon jól el fogsz lenni, és talán még az udvarból sem kell kimenned, kedvedre repkedhetsz.
- ha a fényképezés, videózás, akkor pedig érdemes egy rendes fényképezőgépet/kamerát beszerezni, és abba az irányba elindulni.
Én pont azért nem veszek a Mavichez hasonló kamera drónt, mert az akkor érdekes, ha sokszor és távoli helyekre el tud vele menni az ember, mert ugyanott repkedni hamar unalmassá válik. Neked 18 évesen biztosan sokkal több időd van, mint édesapádnak

-
mrbig
csendes tag
válasz
DJGABI
#65989
üzenetére
Az acro megtanulásához szerintem az xbox kontroller is alkalmas lehet, annyira pontosan amúgy sem fogja szimulálni a gépedet, hogy a különbségek kijöjjenek. (Kivéve ha pincher vagy). Csak nyilván az analóg joyt használjad

Ha már tudsz acroban felszállni, lebegni, de legalább egyenes vonalban előre repülni, meg megfordulni és visszajönni, akkor már érdemes igaziból is kipróbálni.
Acro tanuláshoz az elején jobbak az alacsony rate-ek, amit akár bf-ben akár a távon beállíthatsz, amelyik szimpatikusabb. Lényeg, hogy lassabban akarjon fordulni, legyen időd reagálni rá.
-
mrbig
csendes tag
válasz
DJGABI
#65936
üzenetére
DJGABI: szerintem félreérted az acro mód lényegét.
Nem arról van szó, hogy ez egy "lazább stabilizált mód", hanem gyakorlatilag egy teljesen más irányítási mód. Stabilizáltban ha elengeded a karokat akkor visszatér a gép vízszintesbe, így ha más nem szól közbe, akkor megáll egy helyben.
Acroban ezzel szemben ha elengeded a karokat, akkor megáll abban az állapotban ahogy éppen volt. Ha mondjuk 90 fokban balra dőlve, akkor úgy. Bár nem sokáig, mert ilyenkor nincs felhajtó erő (csak balra hajtó), úgyhogy le fogsz esni.
Acrot ha még soha nem próbáltad, akkor előbb érdemes szimulátorban gyakorolni, mert az elején nagyon sokat fogsz esni. De 2-3 óra szimulátorozás után rá lehet érezni, és ha ott már levegőben tudsz maradni pár percet, akkor irány a való élet. Vannak jó tutorial videók is, amik fokozatosan visznek végig.
A stab móddal viszont az a gond, hogy behatárolják, hogy meddig dőlhet a gép (van erre betaflighban valahol egy beállítás). Ez ilyen kis gépnél a szabadban kevés lehet ha van egy kis szél, és sodródni fog. Acroban ez nem gond, mert rá lehet feküdni a szélre.
-
-
mrbig
csendes tag
Bocs, ha offtopic, de ezt el kell mesélnem:
10 napja megkeresett "Amber" a Banggoodtól, hogy mostantól ő veszi át a kollégája helyét, és nagyon fog igyekezni, hogy minél jobb legyen az együttműködésünk. És ne felejtsek el neki linket küldeni, hogy milyen terméket szeretnék kapni.
Gondoltam sokat nem veszíthetek, így aztán gratuláltam neki az új állásához, és megírtam, hogy összehasonlítanám az új RunCam Nano 2 és RunCam Nano Racer kamerákat.
Pár nap múlva visszaírt, hogy ok, melyik lencsével szeretném?
Még ekkor is úgy gondoltam, hogy jó, majd utána jön, hogy küldjek 500 dollárt, meg az útlevélszámomat, hogy majd a a nigériai király unokaöccse kiszabadíthassa a pénzét, de azért megírtam, hogy a 2.1mm-es jó lenne.
Ezután pár napig csend, majd a hétvégén jött a sablonlevél, hogy a rendelésemet postázták: ott figyel a két kamera, trackinggel a default postacímemre

Most már kénytelen leszek tényleg megcsinálni életem első összehasonlító videóját, ha megérkezik. Ha van tippetek, hogy mit nézzek meg rajtuk, akkor írjatok nyugodtan.
-
mrbig
csendes tag
válasz
vandor01
#65505
üzenetére
A caddx tarsier önmagában 80 euró, szóval ha azt levonod, akkor átlagos az ára.
Mondjuk ezt a kombinációt (Tarsier + 1103 motorok) nem igazán értem: a két kamerának pont az lenne a lényege, hogy az fpv minimális késleltetéssel menjen, de ezekkel a motorokkal nem igazán fog vele senki akciót repülni

-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#65490
üzenetére
Most van 20% kupon az új Runcam Nano 2-őn, így ugyanannyiba kerül mint az EOS2. Csak sajnos úgy tűnik még csúszik a szállítás.
-
mrbig
csendes tag
válasz
BorsóKorsodi
#65436
üzenetére
Ha van időd és figyeled, akkor biztosan ki lehet majd fogni egy használtat. Úgy már bele kellene férnie a keretedbe.
-
mrbig
csendes tag
cd334: szerintem egy erősebb gépet mindig egyszerűbb visszabutítani, mint a másik irányba haladni. Throttlet le lehet venni, vagy akár a távon beállítani egy spéci görbét, ami neked kellemes, rate profile-t is vissza lehet venni, meg alacsonyabb kameraszöggel (ahol állítható) kezdeni az elején, és máris sokkal kezelhetőbb lesz a gép.
Persze kérdés, hogy megéri-e a drágább technika, ha amúgy nem használod ki.
-
mrbig
csendes tag
Nagy sokára megjött a prodrone-tól a rendelésem. A mindenféle matricák mellé tettek bele ilyen kis 3d nyomtatott izéket is:

Tudja valaki, hogy mik ezek?
-
mrbig
csendes tag
Ez fontos lehet FPV szempontból:
UAS.OPEN.060 / 4: A [VLOS] alkalmazásában a távpilótát egy pilóta nélküli légijármű-megfigyelő segítheti, aki mellette helyezkedik el, és a pilóta nélküli légi jármű segédeszköz nélküli vizuális megfigyelése révén segíti a távpilótát a repülés biztonságos végrehajtásában. A távpilóta és a pilóta nélküli légijármű-megfigyelő között egyértelmű és hatékony kommunikációt kell kialakítani.
Azaz ha van melletted olyan, akin nincs szemüveg, akkor már az FPV is LOS-nak minősül.
-
mrbig
csendes tag
-
mrbig
csendes tag
válasz
-Ronnie-
#65202
üzenetére
Ha a motorok vibráció mentesen járnak, akkor szerintem PID lesz.
De hardveres vonalon is vannak ilyen ötleteim:
- váz nem bírja, és hajlik, csavarodik (műanyagnál simán lehet). Bár ennek lebegésnél még nem kellene jelentősnek lennie
- nekem volt egy olyan gondom, hogy a távirányító alapállásban is kicsit mozgott, ez átment a gépre, ami megpróbálta lekövetni. Ez onnan látszik, hogy a betaflightban akkor is mozog a gép, amikor hozzá sem érsz a távhoz. Deadband beállítással ezt el lehetett maszkolni, a motorok is egyből sokkal nyugodtabbak lettek.Én ezeket próbálnám meg elsőnek:
- Gyro Low Pass filtert lejjebb venni
- D-term Low Pass filtert lejjebb venni
- P értéket lejjebb venni (lehetne a D-t is növelni, de ha már így is melegszik valamelyik motor, akkor kockázatos) -
mrbig
csendes tag
válasz
-Ronnie-
#65197
üzenetére
Ilyen kis gépnél én propellerrel teszteltem a motort, úgy, hogy jó erősen kézben megfogtam. Így kijön a vibráció, ha a motor okozza. Arra is érdemes figyelni, hogy fokozatosan menj végig a teljes fordulat tartományon, mert lehet egy olyan vibráció, ami csak adott tartományban jön elő.
-
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#65110
üzenetére
-
mrbig
csendes tag
válasz
Saccco
#65045
üzenetére
ORQA: azért azt fontos tudni, hogy Kickstarteren nem előrendelést ad le az ember, hanem támogatást ad a cégnek, aki aztán ha elkészül a termék, akkor megjutalmazza valamivel. Ha meg bedől a projekt, akkor meg nem jár vissza semmi.
Kicsit azt is furcsállom, hogy a srácok látszólag két kézzel szórják a pénzt egy olyan termék kifejlesztésébe, amiből talán pár ezer darabot lehet majd eladni a világon.
-
mrbig
csendes tag
válasz
vizimento
#65008
üzenetére
Róluk tudom, hogy mostanában elég aktívak: https://www.facebook.com/buharcteam/
-
mrbig
csendes tag
válasz
vizimento
#64999
üzenetére
Gondolom akkor programozni, és forrasztani se nagyon szeretnél

Ha a kész elemekből építkeznél és a motorok kefések (két vezeték jön ki belőlük), akkor szükséges lesz egy távra és egy vevőre, valamint brushed esc-re. Távra hirtelen ezt a (gyanúsan olcsó) készüléket dobta a banggod, amihez már van 4 csatornás vevő is, és elvileg tudja a differenciál irányítást, ami neked kell. 6 csatornás változata van raktáron és van róla videó is.
Kelleni fog még akkor ESC, valami ilyesmi, 2 darab. Itt arra kell figyelni, hogy tudja a 12V-ot, ami neked kell, mert a legtöbb csak 7-8V-ig használható.
Amúgy pár éve volt egy hasonló projektem, csak ott wifivel (esp8266) oldottam meg, a távirányító telefonon futott. Ez ha hajlandó vagy programozni és forrasztani, akkor pár ezer forintból kijöhet, az esp-n kívül pár tranzisztorra és ellenállásra lesz szükséged.
De ha bemész egy hobbi boltba, vagy autós csoportban érdeklődsz, ott szerintem jobban tudnak segíteni.
-
mrbig
csendes tag
válasz
vizimento
#64995
üzenetére
A deviation wikije szerint az a model az NRF24L01 modult és a v202 protokollt használja. Erre csak alap vevőt láttam eddig, olyat nem, ami közvetlenül PWM jelet adna ki. Ezért szükséged lesz az NRF24L01 modulon kívül egy arduinora, vagy más mikrovezérlőre, hogy dekódold a jeleket, és az alapján a motorokat vezéreld.
Itt van egy projekt arduinora, ami a vevőt megoldja: https://github.com/execuc/v202-receiver
Ebből, vagy hasonlóból lehetne kiindulni.
A motorok illesztését is meg kell oldani, mivel az arduino kimenetei 5V-osak (kivéve a 3.3V-os lapokat), tehát kelleni fog pár tranzisztor is, hogy a 12V-os tápot kapcsoljad.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Nimrod
#64991
üzenetére
Szia!
Pár dolog, amit érdemes tudnod:
- az abszolút pozicionálás (tehát hogy a drón "álmából felébresztve" is tudja, hogy hol helyezkedik el pontosan) beltérben általában nem megoldott. Kint a GPS-t lehet erre használni, de annak a hibája is simán 1-2 méter lehet, ez pedig általában nem elég arra, hogy a töltő padra visszataláljon
- a relatív pozicionálás (tehát amikor a kiindulási ponthoz képest nézed a pozíciót) már valamivel jobb, ezt tudja a dji tello is, itt egy kamera figyel lefelé, és hasonló elven működik az egész, mint az optikai egérnél. Emiatt viszont csak alacsony magasságon (ha jól emlékszem max 2 méterig) tudja tartani a pozíciót, és még itt is függ a talaj minőségétől.
- a drónok általában sokkal gyorsabban fogyasztják az akkumulátort, mint ahogy tölteni lehet őket. Feltölteni biztonságosan minimum fél óra kell, de ajánlott az 1 óra, lemeríteni viszont akár 3 perc alatt is le tudják. Emiatt általában cserélhető akkukat használnak, hogy ne kelljen a géppel parkolni, amíg a töltés végez.
- a beltéri drónok általában nagyon könnyűek (akkumulátor nélkül 50, max 100gramm), ezekre nem nagyon lehet már plusz szenzort pakolni, mert nem bírják el. Meg lehet próbálni nagyobbakat (mint a skysense-s videón is van), de ezek veszélyesek lesznek zárt térben.
A fentiek miatt készen nem nagyon fogsz ilyet kapni, vagy csak speciális, ipari gyártóktól. Megpróbálkozhatsz a saját építéssel: például VR szetteknek vannak már jó beltéri pozicionáló rendszerei, ha ezt szétszeded és rárakod a gépre, akkor tudhatod pontosan a pozíciót. Vagy használhatsz valamilyen lokátor rendszert a töltő megkeresésére. A töltést pedig megoldhatod valamilyen wireless töltő lappal. Vezérlő szoftverekből vannak jó opensource rendszerek (iNav), amiből ki lehet indulni.
Arra számíts, hogy ez sok idő (egyetemi szintű tudással is simán 1 emberév felett), valamint sok pénz (minimum 1 millió forint) lesz.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Markizmark
#64967
üzenetére
1) ökölszabályként 0.1V/cella különbség elfogadható a töltés kezdetekor. Ha nagy ugyanis a különbség, akkor amikor összedugod őket, akkor nagy áram kezd el folyni a töltöttebb cellából az alacsonyabba, és ez nem tesz jót egyiknek sem.
A kapacitás nem különösebben számít, de mivel leadható/felvehető áram a kapacitás függvénye, ezért túl nagy eltérés itt sem ajánlott. Például a 2300mAh aksit inkább ne dugd párhuzamosan egy 450mAh-essel.
2) van itt egy jó kis leírás, sok kapcsolási rajzzal a balance leadről: http://www.tjinguytech.com/charging-how-tos/balance-connectors
Ez alapján én fognám az első és az utolsó cella vezetékét, és forrasztanék rá egy-egy vezetéket, ami utána bemegy a töltőbe. Tehetsz rá egy XT60-as csatit, de a banándugót talán egyszerűbb itthon is beszerezni, szokott lenni a legtöbb mikroelektronikai boltban.
Az első pár töltésnél azért figyeld majd a cella feszültségeket, mivel így egyben tölti az összes cellát, előfordulhat, hogy valamelyiket túltölti. Ezek a kis cellák meg még érzékenyebbek erre. -
mrbig
csendes tag
-
mrbig
csendes tag
-
mrbig
csendes tag
Amikor a rossz idő miatt jobb híján szerelgetéssel eltöltött több mint egy hét után végre kijutsz a mezőre:
1. felszállás: 10 méter után rájössz, hogy a VTX pit módban maradt. Visszafordulnál, de már késő.
2. felszállás: az első bokor mögé fordulva váratlanul aktiválódik a failsafe. Séta közben rájössz, hogy a táv 1mw-on maradt.
3. felszállás: 1 perc után elgondolkodsz, hogy le kellett volna törölni a bokorban összeszedett vízcseppeket az optikáról. Majd rájössz, hogy eleredt az eső.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Saccco
#64782
üzenetére
JB nagyon lehúzta, pont a műanyag váz miatt. Egy r249-es carbon vázat érdemes lehet nézni mellé. De akkor már olcsóbb, ha egyből azt a gépet rendeled meg.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#64652
üzenetére
Ez az izgalmas ezekben a kínai holmikban. Vagy kifogsz olcsón egy jót, és boldog vagy vele, vagy 10-ből egyszer megszívod, és ugrott a pénzed.
Én egy ilyen töltőt használok egy éve, lement rajta több mint 300 ciklus 2s-en, 3s-en, és a töltőnek semmi baja.
A hozzá adott táp viszont megpusztult úgy 80 töltés után, de ezt egyszerűen pótoltam haza forrásból.
Majd kíváncsi leszek Blizzardking tapasztalataira, lehet majd upgradelek.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#64649
üzenetére
Hát ehhez látni kellene a bekötését, de nem hiszem, hogy sorba kötné őket. 90%, hogy párhuzamosan tölti azokat is.
-
mrbig
csendes tag
válasz
Blizzardking
#64642
üzenetére
Az egy párhuzamos töltő. A megfelelő cellákat párhuzamosan köti, tehát 2S esetén mindegyik első cellát, és mindegyik második cellát. Így azokból gyakorlatilag egy-egy nagy kapacitású cella lesz a töltő felé.
Joshua Bardwellnek van róla több jó videója, például ez
-
mrbig
csendes tag
válasz
Markizmark
#64639
üzenetére
Szerintem több 1s -es akksiból könnyen lehet több s-eset produkálni a töltéshez. Pl egy ilyesmi kábellel
Ha a töltő tud a balansz porton tölteni, akkor ezzel biztonságos lehet több 1s akksit egyszerre tölteni.
Viszonylag egyszerű lehet házilag is elkészíteni.
-
mrbig
csendes tag
Sziasztok!
Megosztanám én is az átépítésemet, ha már a feleségemnek hiába mutogatom.
Tavaly vettem egy Eachine Lizard95-öt, amit azóta is nyüstölök. Jelenleg így néz ki:

Tavaly még megelégedtem a propellerek cseréjével és pár 3d nyomtatott kiegészítővel, de erre a szezonra elkapott a gépszíj:
- leszedtem a stack felső elemét, hogy helyet csináljak
- a led és a beeper viszont a fűben életmentőnek bizonyult, ezért a hátsó 4-es led helyére egy led+beeper egybeépített panel került egy kis 3d tartóval- a felszabadult helyre került egy akk backpack vtx
- valamint kapott egy xm+ vevőt
- a kamerát lecseréltem egy caddx turbo eos2 -re. Mivel ötletesnek találtam a gyári softmount kamera megoldást, ezért némi reszelgetéssel beraktam ezt a kamerát a gyári helyére:
Motorok, esc, f3 controller [egyelőre] maradtak a gyáriak
-
mrbig
csendes tag
válasz
Peaceliker
#64388
üzenetére
Nem találtam hozzá firmwaret. Amúgy úgy látom viszonylag friss van rajta. Ez már tudja, hogy ki lehet kapcsolni egy antennát, ha nem használom, míg a régebbiek ezt elvileg nem tudták.
De hogy mennyire hamar kellene átkapcsolnia, arról nem találtam sehol visszajelzést, se pozitív, se negatív irányba. Ezért gondoltam, hogy lehet, hogy ez az átlagos.
-
mrbig
csendes tag
Sziasztok!
Új vagyok még ebben a topikban. Egy ideje már követem, de most jött el az ideje, hogy kérdezzek is.
Tavaszra vettem egy Aomway Commander V1 szemüveget, eddig csak egy monitort használtam, külső vevővel.
Amit viszont nem tudok megszokni, hogy a két antenna között (szerintem) nagyon későn kapcsol át. Tipikus példa, hogy átvált a patch antennára összedugáskor, majd kirepülök annak a hatóköréből. Megvárja amíg gyakorlatilag csak statikus zaj van a képen, majd ekkor átvált a körkörös antennára, amin viszont hibátlan a kép. Szóval kell neki olyan 1-2 másodperc mire belátja, hogy az adott bemenet használhatatlan, csak sajnos néha nincs ennyi időm ezt kivárni, meg zavar a rossz kép, amikor tudom, hogy lenne jobb is.
Ha van valakinek ilyen szemüvege, jó lenne tudni, hogy nála is így működik-e vagy egyedi jelenség. Vagy szokjam meg, hogy ebben a kategóriában ez ilyen?
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mesterséges intelligencia topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Elon Musk billiomos lesz, ha kitör a gépek forradalma
- World of Tanks - MMO
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gaming notebook topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3631,94% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Asus Rog Ergo gamer szék
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség







