-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
virbo
csendes tag
válasz
Saccco
#54743
üzenetére
Megnéztem a dedikált FC-t jól látom hogy a gyári vevőprotokolt használja?
Van ez az olcsó multimodulom a taranisban, de a H8 minivel olyat tapasztaltam hogy egy sima tégla válaszfal mögött már erősen késik az irányítás, szóval az úgy használhatatlan...
Meg ahogy látom tényleg macera állítgatni.
Mindenesetre lehet megpróbálom feltenni a gyári lapra a Silverwaere-t, legalább kipróbálom. Be tudnád linkelni ezt a kütyüt amivel megoldható? Anno a Falcon ESC-khez vettem valami linkert, megnézném hátha jó az is.
Hosszútávra valószínűleg marad egy F3 lap beépített vevővel hogy tizedgrammnáciskodjak...
Ezek közül van valami infód melyik vált be FrSky protokolos verzióban? -
virbo
csendes tag
válasz
Saccco
#54664
üzenetére
Ha jól értelmezem a cikket akkor ez a Silverware cucc azért jobb mint a blta mert direkt a Whoop-ok repülési tulajdonságaihoz van reszelve?
Van egy E011-em, már vagy fél éve, azt szeretném arcoban használni majd. Csak eddig spúr voltam és nem volt kedvem F3-as lapot beszerezni... Ja meg vevőt a Taranishoz.
Vajon jobban járnék egy dedikált FC-vel amin a silverware fut? Lehet - kell egyáltalán - állítgatni azt?
-
virbo
csendes tag
A távon gondolom bementél a bind módba, csipog meg minden. Normál esetben ilyenkor kell táp alá helyezni a vevőt nyomva tartott gombbal. Valamikyen színű led felgyullad (zöld?), ilyenkor táp le, majd a távból ki kelllépni bind alól. Ha a mindhárom fw verzió stimmel és a mode is jól van belőve D16? működnie kéne.
Mit jelent a kapott színkódod a leirat szerint?
-
virbo
csendes tag
válasz
wender
#53214
üzenetére
Nekem is nagyon hasonlót csinált az Omnibus F4 V3 + Frsky XSR. Kezdetben csak néha így eldobta magát, csak nekem csipogott is. Később már armolni sem nagyon engedett, volt olyan hogy pc-re dugva minden okés volt, tudtam armolni, lehúzva dettó, de mire odébb sétáltam 30 métert már nem engedett armolni se. Vagy ha nagy ritkán igen akkor pont így dobta el magát. Ami érdekes volt hogy a vevő failsafe-et jelzett, pedig ilyenkor gépre dugva minden jónak tűnt.
Pár hetes idegbaj után átraktam ppm-re a vevőt az sbus helyett. És minden gondom megoldódott...
Aztán valahol (az omnibus oldalán) észrevettem egy információfoszlányt hogy az sbus ágon lehet probléma.
-
virbo
csendes tag
Más:
Van 3 féle AIO kamerám.
Egyeske az Awesome Q95 gyári kamerája ([Awesome Q95]
A fénykezelése pocsék, szobában (és szabadban is) a világosabb részek kiégnek, és emiatt drasztikusan visszaveszi a fényerőt emiatt nem látni az árnyékosabb részeken.Ketteske: Eachine X73 gyári kamerája. Látószöge nagyobb, fénykezelése szintén rossz, bár jobb mint az egyeskéjé.
Kettő és feleske: QX90 gyári kamerája ([Ez.]. Fénykezelése a legrosszabb, ha süt a nap, vagy van egy fényes ablak a szobába nem látni vele, gyorsan el is ajándékoztam.

Hármaska: Gearbest-es LST (LST). Hát mit mondjak, ez a kamera egy nagyon nagy csalódás. Pozitív csalódás. Jó nagy látószöge van és remek fénykezelése. Vannak kiégett részek, de cserébe nem veszi le a többi helyen a fényerőt, remekül látni vele. Szerintem minden dollárt megért az előző háromhoz képest!
Most néztem egymás után mindhármat szobában, hármaska meggyőzött, veszek is még egyet...

-
virbo
csendes tag
válasz
Geller72
#49367
üzenetére
Engedjétek meg hogy beleszóljak mint "koca" repülős.
Nálam fontos szempont egy benti gépnél, hogy legyen rajta propvédő (és lehetőleg a kamera is védve legyen). Jelenleg még nem tudok üzembiztosan repülni, és védő nélkül cserélgethetném a propokat vagy mászhatnék fel a függönyre percenként.
Namost van Qx90-em (felesleges sallangoktól megszabadítva, kamera sem a gyári), nekem az csalódás volt, a méretéhez képest szerintem lomha. Igaz propvédővel használom, de 2-3 grammal így is könnyebb mint a gyári állapotában. És ezen nem segített a 45C-s tuning akksi sem.
Van H8 minim, ez kamerával halál sajnos, de legalább törhetetlen.
Van E011-em, ez még figurával is erősebbnek érződik mint a Qx90, gyárilag propvédős. Eddigi tesztjeim alapján még nem sikerült összetörnöm a vázat, bár neten azt mondják hogy azért nem annyira strapabíró.Ti olyan szemmel nézitek ezt, hogy acroban is muskátlibiztosan repültök. Picit próbáljatok a kezdőbbek szemével nézni a dolgot és máris van létjogosultsága az E0xx és Furibee vonalnak.
Szerk: Ja és egy másik fontos szempontom: propvédővel is minél kisebb legyen, hogy a család ne féljen annyira azért tőle...

-
virbo
csendes tag
Ezzel egyetértek.
E010-et nem próbáltam, se F36-ot, de amikor az E011-et először próbáltam (figurával
) nem csalódtam. Aztán leszedtem róla a figurát meg a keretet és elhagyta a számat egy "hűb@z~meg!" ősi indián csatakiáltás. Tényleg van benne kraft!Viszont a 45C-s akksiszett csalódás nekem.
-
virbo
csendes tag
válasz
Jackal2
#48352
üzenetére
Nekem Awesome Q95 van. (Banggood: [link])
Ránézésre ugyan ezek a propvédők és talpak. Na ezek fasza strapabíró cuccok, legalábbis az enyémek. Törtem már a vázat, számtalanszor hajtogatom a propokat, de a talpaknak és a propvédőknek semmi bajuk...

Majd nézd meg közelről a forrasztásokat pl az esc-n és szörnyülködj.

Egyébként fel tudom ajánlani tesztre, de már javítottam a vázat a törés után. Frysky vevős.
-
virbo
csendes tag
Valaki meg tudná mérni nekem egy E010 vagy gearbest-es klónján azt hogy a paneljének mekkora átlón vannak a csavarjai? Vagy a vázon lévő csavarok átlós távolságát.
Egy e011-et akarnék F3 vezérlővel megáldani, csak direkt hozzá specifikálva nem lehet kapni, csak e010-hez...
-
virbo
csendes tag
Ha van egy 2S brushless gépem és egy marék 1S akksim (egyformák), mennyire elvetemült ötlet ha sorba kötve használok 2 db 1S akksit2S-ként?

Tölteni nem akarom így, simán csinálok valami kábelt hozzá és úgy használni a gépen.
-
virbo
csendes tag
válasz
FingR86
#46877
üzenetére
Én egy H8 mini távját hekkeltem meg rugó ügyileg.
Amennyiben a H36 távjában is azok a gimballok vannak akkor megoldható. Ehhez ki kell szedni a gimballokat (és velük együtt a potikat is), jól kell tudni forrasztani. Miután kiszedted a panelból a gimballt és leszedted róla a potikat, már kb adja magát hogyan lehet szétszedni.
A lényege, hogy a mechanika közepén van egy rohadt erős nyomórugó, ami középen felfelé nyom egy műanyag korongot, neki a kar aljának. A kar ezen oldala majdnem félkör (középen lapos, ez adja ki a középhelyzetet, az oldalai félkörök hogy el tudjon fordulni mikor oldalra húzod a kart), a nekinyomott műanyag korong miatt áll be középre és érzed keménynek.
Én ezt a nyomórugót kicseréltem egy sokkal gyengébbre (Volt modellboltos vékony rugóhuzalom, kb 100ft volt, és csináltam bele rugót
. ). Ezzel az ellenállása csökkent mikor oldalra húzom a kart, de a középállásból kibillentéshez még mindig viszonylag erősen kellett mozdítani. Emiatt a kar alján lévő félkör profilt kicsit megigazítottam reszelővel, hogy a lapos részénél más legyen az átmenet. Na a kettő együtt kiadott egy vajpuha mozgást (már-már túl könnyen mozog, de szét nem szedem most már
), a középhelyzetet éppen csak megtalálja elengedés után. Összességében sokkal jobb lett. -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#45698
üzenetére
Aceton?
-
virbo
csendes tag
válasz
molnigee
#45676
üzenetére
Én még ezt néztem: [Awesome]
Nekem gyakorolni kell, nem szükséges 0,1 másodperc alatt a holdon lennie egy kis gázra. Ahogy nézem talán elég jól védett a kamera is, igaz a felfogatása állítólag nem a legjobb.
Azért kíváncsi lennék a véleményekre.Vevőm már van, akksit meg úgyis venni kell a gyári helyett (is).

-
virbo
csendes tag
válasz
AMDaZERG_1
#42587
üzenetére
De igen.
Én állítottam át miután mindenféle jelvesztéses-nemarmolósötpercnyugiután anomáliáim voltak. Két Sbus vevővel is próbáltam. -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#42486
üzenetére
Na ez az amit eddig nem tudtam, csak sejtettem.

De akkor is talán logikusabb a nagyobb feszültségű kisebb áramú táp ha a teljesítménye azonos...
-
virbo
csendes tag
Sziasztok,
Adott egy ISDT Q6+ (14A kimenete van elvileg).
Namost ehhez kellene tápot nézzek. Ahogy nézem a 12V/sokamper tápok vannak elterjedve, de úgy okoskodom hogy annak a feszkója kevés a 4s akksikhoz...
Jól sejtem hogy inkább magasabb feszültségűeket (19V, 24V stb) nézzek? Logikai csavarként ezek kimeneti árama ritkán van 14A környékén, jellemzően 150W körüliek amik emberi áron van.A töltőben van DC-DC konverter ami feltornázza a 12V-os tápágat, vagy mindenképp a töltendő akksiknál nagyobb feszültségű táp kell neki? (Terepen hogy működik ez, 4-5s akksikkal töltötök, vagy 2 autóakksi sorba?)
-
virbo
csendes tag
válasz
AMDaZERG_1
#41746
üzenetére
Nekem Omnibus F4-es lapom van XSR vevővel. Sokat szívtam, mert az sbus nem igazán működött a kettő között. A netet még nem túrtam fel megfelelő fw után, talán van olyan verzió amiben működik. Jelenleg PPM-ben megy a kettő hiba nélkül.
A telemetria is vissza van lőve, itt a vevőn egy pici tranzisztorlábhoz kellett egy kábellel bekötni az F4 megfelelő UART pontját, így működik faszán.
-
virbo
csendes tag
Nakérem, vacsi brandnew Racestar BR2205S 2600kv.
[link]Vettem 6 db-ot, ebből 3 csak közelről látva üt, a videón ezek vannak, vajon melyik ami nem üt?
Egy meg méterekről kiszúrhatóan:
[link]Banggood szerint a használattól görbe annak az egynek a tengelye. Az nem baj hogy a vidiben én nyitom ki a dobozt...
-
virbo
csendes tag
Tegnap megjött egy servo teszter és egy tartalék ESC a falconhoz. A 2205-ös 2600kV-s motorok már régebb óta megvannak, így adta magát egy kis teszt.
Akksi 3S feltöltve, ZOP Power 1500mAh (valóságban 1800mAh megy bele
), asszem 45C.Gyári prop (4045BN): 490g környéke.
Nagyon akciós Eachine 4045: 270g környéke.

GF ABS 4045BN: 480g környéke.
GF üvegszálas 4045BN: 480g környéke.
Kingkong ABS 3x4045BN: 540g környéke.
GF üvegszálas 5040: 610g környéke.Az összesnél próbáltam a normalizálódott állapotot megnézni, nem a hirtelen gyorsításból adódó csúcsot (mert azt nagyon nehéz leolvasni mezei mérlegen.

Sajnos árammérést nem tudtam csinálni.
Egyébként elég parás ~10 centire a proptól tekergetni a szabályzó potiját...
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#37554
üzenetére
Ok, meg fogom.
Az imént kipróbáltam a CF alatt a motorokat. Asztalon és kézben tartva nem tűnik fel semmi nagy gebasz 3S-hez képest. Annyi a difi, hogy az asztalon lévő gépnél 3S-el a rezgések főképp negatív irányba mennek a gáz rángatásra, elég sokszor elérik az 1-es skála értéket, 4S-el meg inkább pozitív irányba mennek, de csak 0,5-ig mondjuk. Viszont az egész cucc kurvára rezonál mindkét akksinál, sztem a motorjaim kaptak már az élettől.

Most bekapcsoltam a oneshot-ot, kipróbálom..
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#37547
üzenetére
popi1987: Köszi, de egyenlőre nem érzem az erőt hogy én át tudjam flashelni az FC-t.

Teréz Atya: Kipróbáltam a te időzítéseid, de nem nyert. Ugyanúgy bepörög. A oneshot nincs bekapcsolva, a következő lépés az lesz. Csak valahogy meg kell erősítsem a vázam, mert már nagyon necces...
-
virbo
csendes tag
Azon Falcon 180 tulajoktól kérdezném akik probléma nélkül repülnek 4S akksival és F3 FC-vel, legyenek szívesek megnézni nekem a config fülön a loop time és ciklusidő értékeit.
Érdekes mert nekem gyárilag 3500 és 286 ( meg a decemberben rendelt és megérkezett gépnek is), míg Teréz Atyának ugyanez 2000 és 500.
Lehet hogy ez a problémám (4S akksival behülyül), mert ma óvatosan próbálgatva, ha nem szerzett lendületet mikor épp behülyült akkor az összes motor leàlt és úgy zuhant. Ezt eddig nem láttam, mert ugye pörögve zuhantam.
A motors fülön a csúszkákra elvileg forognak rendesen a motorok, a távra is prop nélkül. Próbáltam más PID értékeket is, azzal is sikerült zuhanni igen hasonlóan. A TPA érték nullázása némileg segítette, de előidézhető így is a hiba. -
virbo
csendes tag
Na erre mondjatok valamit:
[link]Ezt 4S akkuval csinálja csak és kizárólag, előtte utána tudok repülni 3S-el gond nélkül.
A jelenség, hogy kis gázzal, vagy kis oldalkitéréssel el lehet lavírozni, de egy nagyobb gázadásra (irányparancs nélkül is), vagy nagyobb oldalirányú kitérésre ezt csinálja.
Mindig.
Nagyon nem tudtam próbálkozni(5-6 zuhanás volt ma, tegnap meg 3), mert a vázam kettétört (igaz utána repültem 3S-el probléma nélkül
, csak nem akartam megint odaverni hogy szétessen).Ötlet valakinek?
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#37461
üzenetére
Áá, köszi!!
Arra ötlet esetleg, hogy miér állt fejre magától 4S akkuval ha toltam egy kövér gázt? Irányhoz nem nyúltam, csak lebegésből próbáltam kilőni. Rövid gyorsulás után bukfenc. Sajnos a második ilyennél eltört a prop és nyilván csak az az egy garnitúra volt nálam (valami puha kétágú, puhább mint a gyári)...
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#37457
üzenetére
Na hát ezaz, hogy nekem itt nincs csak az első pipa. Az opciókhoz frissités kéne, azt írja a CF.
Parancssoros parancs kéne, hátha azzal megy. -
virbo
csendes tag
Kapott csipogót az F3-as FC-m (falcon180). Azóta pittyeg ha rádugom az akksit, akkor is ha armolva van, ennek ellenére gond nélkül tudok repülni. 3S akkuval random csinálja, próbálgattam a 4S-t, azzal mindig. Gondolom az alacsony fesz riadztás szól.
CF-ben van ennek az állítására parancs? Mert kikapcsolnám, csak a megfelelő menüponthoz firmver frissítés kellene, ahhoz meg nincs kedvem. Valszeg a mérőkéje baszakszik, mert a távra is fix 10V jön visszajelzésként, mikor itthon próbálgattam akkor is volt hogy hülyeséget mutatott. -
virbo
csendes tag
válasz
syler123
#37059
üzenetére
Figyi, az egész fórum azt írja hogy vegyél normális töltőt. Amit elsőre linkeltél az kb a gyári akksihoz jó, egy normális akksit az is az örökkévalóságig tölt.
Nekem is most jött mégegy 180-as amit írtam, az akksija szintén cellahibás volt, 2V alatti feszültséggel...Ne pis@lj szembeszélbe mert megint kihullik pár hajszálad. Normális töltőt vegyél, ne játékokat.
Szerk: ja majd amikor 4-5 perc után lemerül az akksid és pont kezdenél ráérezni rájössz hogy akksit is kellett volna venni.

-
virbo
csendes tag
válasz
syler123
#36222
üzenetére
Persze. De ha nem vagy műszaki analfabéta nyogodtan ess neki, fel kell írkálni mi hova ment. A váz élét mindenképp le kell törni mert előbb utóbb elnyiszálja a vezetéket szerintem.
A CH6 meg azért kell hogy ne csak egy kapcsolót tudj használni, hanem kettőt. Többet a vevő úgyse támogat, mert az 6 csatornás. Ebből 4 a motorvezérlés, 1 alapból be van kötve csak fel kell programozni. Nem nagy cucc, ott a csati csak nem dugták rá.
-
virbo
csendes tag
válasz
syler123
#36197
üzenetére
Szia,
Ne izgulj jó lesz az. Nekem XK251 utána 2. brushless gépem, ég és föld a kettő a fantom javára. Mondom úgy, hogy az XK-t is kb kezdőként vettem meg (na jó volt V911-em és H8 minim előtte, de igazából egyikkel se tudtam rendesen repülni).
A váza szerintem elég merev, 3-as karbon az egész főváz, fogalmam sincs mi csavarodik rajta főleg ilyen kis karkinyúlással...

Gyárilag nem repképes!
Első lépésként a távot állítsd be, a kapcsolókat és a failsave-et.
Utána szedd szét az egész vázat a francba, törd le az éleket (tűreszelővel), mert pl az akksi vezetéke egy borotvaéles szélű lyukon jön ki...
Az FC-t forgasd el, kösd be a vevőbe a CH6 csatornát, mert gyárilag csak ötöt kötöttek rá (én leforrasztottam a tüskesor és direktbe forrasztottam rá a vezetékeket, így nyertem vagy másfél centit a vevő szélességéből, így pont befér a váz elejébe és nem lógnak világgá a kábelek. A felesleges vezetékeket én kiszedtem az FC csatijából mert csak foglalják az amúgy is kevés helyet.
A vTx-et valahogy rögzítsd a vázhoz, a gyári kétoldalas ragasztó egy vicc.
Miután összeraktad rá kell dugni PC-re az FC-t és be kell állítgatni az egészet. Ne lepődj meg, hogy a CleanFlight új verziószámában már jóval nagyobb PID értékek vannak mint amiket találsz neten, verzióváltáskor kaptak egy 10-es szorzót állítólag, erre figyelj oda. (Vagy hekkeld fel egy régebbi verziós CF-et a PC-re, de nem lesz egyszerű.) Megnézni hogy a távra reagálnak-e a csatornák, be kell állítani a repülési módokat , az ARM-ot és a FailSave-et is!
Nekem nem kalibrálni kellett a gyorsulásmérőt is. És az ESC-ket is. Ja és ezt az egészet szigorúan propok nélkül!Ha mindent jól csináltál kaptál egy - szerintem - fasza stabil gépet. Ja igen, az elején úgyis szabadszemes repülés lesz, a kamerát és a vTx-et én erre az időszakra kikötném a helyedben és ki is szerelném...

Én a gyári 2 ágú propokkal kezdtem, a gyári és 2 db ZOP akksival (3S,amekkora befért). Hát a gyári egy fos, a ZOP-ok nagyságrendekkel jobbak, pedig azok se húde jó akksik.

Majd felkerült a háromágú, szerintem sokkal jobb, a gyári állapothoz képest van ereje a zuhanást kihúzni (amíg be nem esik az akksifesz a picsába ugye
).
Ja a zümmert ne felejtsd el felkötegeni a váz tetejére, mert fogyóeszköz máskülönben.Hova valósi vagy?
-
virbo
csendes tag
válasz
_X10Dead_
#35901
üzenetére
Aha, köszi. Közben rátaláltam rcgroups-on.
A forrasztás nem gond azt megoldom. Első körben a H31 akksikkal akarnám hajtani, asszem egyből meghekkelem.Még egy step up-on agyalok mielőtt szabira mennek a kínaiak. Vagy van itt valakinek szupermikró verzióban amitől megválna?
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#35778
üzenetére
Köszi, figyelek. Közben rájöttem, hogy másik irányba kell álljon az USB, mégis csak az ESC csati lesz közelebb.

Most már csak az XSR vevőt kéne rákötni... Irány a gugli.

-
virbo
csendes tag
Izé, az F3 FC hol kapja a tápfeszt?
Van neki VBAT csatija, de ennek a + pontja nem cseng össze a többi VCC pontal. Érzésem szerint VCC-re kellene kötni az 5V-ot mint tápfesz. Gondolom tök mindegy melyikre a sok közül.

Mod: A VBAT-ra rá kell kössem az akksit hogy a telemetria (frysky) visszaküldje a távra az értéket? Nyilván, különben honnan a pékből tudná...
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#35748
üzenetére
Na hát ez az xt60 nem lyukas...
És a kábel is 12-es...Az a bajom hogy nem tudom "hirtelen" beónozni a kábelt mert akkor nem futja körbe az ón az meg úgy nem annyira nyerő...
-
virbo
csendes tag
Építgetem itt a Falcon 2.0-át, és belefutottam egy gyakorlati problémába.
Adott egy PDB amibe gyárilag beleforrasztós az XT60-as csati. Na most én nem akarnám ennyire mereven berakni, inkább egy cirka 2 centis vezetékdarabbal, hogy esetleg ha akar akkor ott is tud rugózni. Na igen, de mire normálisan befuttatom meg ráforrasztom az XT csatira a vezetékdarabot addigra az egész vezeték "bekeményedik". Lehúzva a szigetelését nincs tökig beónozódva, ellenben az elemi szálak egymáshoz tapadtak. Gondolom a gyanta (is) fogja össze.
Ezt hogy a pékbe lehetne normálisan leforrasztani?
A használt páka egy PU81-es weller állomás 450fokon. -
virbo
csendes tag
válasz
kriszbon
#35250
üzenetére
Adott volt egy auchan-os VR szemüveg, amivel kellőképp kiszórakoztam magam hogy pár hetet álljon a polcon.
Szeremcsémre a telót befogadó mechanikus részt 4 csavar fogta az alaptesthez. Sajnos a gyári pozíciójában nem tudtam ráfókuszálni kellőképpen, szóval kb 9 centit eltoltam a telót. Ehhez vettem megfelelő méretű rézcsövet, amiket méretre vágtam, maj az egyik végüket "betömtem" forrasztóónnal. Ezután vékony fúróval lyukat fúrtam az előzőleg sikba reszelt befenekelt végekbe.
A telót tartó részt így a saját csavarjaival hozzácsavaroztam a négy egyforma hosszú csőhöz (az ónba tekertem a csavarokat).
A másik részben, ahova eredetileg volt csavarozva a cucc, a csavarok helyein egy-egy hengeres felötés volt, a rézcsövek másik végei ezekre csúsztak rá. Miután összeraktam a csövek végeit melegtakonnyal rögzítettem ehhez a műanyag részhez.A simulátoros részt Teréz Atya már kivesézte, llnyeg higy OTG képes legyen a teló.
Anyagköltség: VR szemcsi 2000.- ; cső (2méter
) 1050.-. -
virbo
csendes tag
Nemrég volt nagy nemértés miért jó ha telefonon megy a Freerider.
Na hát ezért:
Kicsit átszabtam egy semmire sem használt olcsó VR szemcsit. Hát kb 5 perc után majdnem hánytam. Lesz mit megszokjak tavaszig.

-
virbo
csendes tag
válasz
syler123
#35081
üzenetére
Én is Falcont vettem majdhogynem kezdőként. X251-em volt előtte (meg egy H8 mini, de az a kontroller miatt nem sokat számít ugye), amivel kb 4-5x repültem (5 akksikat), de azt soha nem tudtam úgy irányítani ahogy érzésem szerint akartam. Igauából nem tudtam megfogalmazni miért, de pl az udvarunkban nem tudtam vele kört repülni.
Aztán hirtelen felindulásból vettem a falcont mert épp akkor is nagyon akciós volt. A drónozáshoz csak annyi közöm volt, hogy a gyári kész géppel repültem.
Na hát ráment 1-2 délutánom és pár ősz hajszálam lett, de sikerült némi utánajárással és itteni segítséggel beállítani amit kell, valamint szétszedtem az egészet és befejeztem a gyártását (fc elforgatása, vtx normális rögzítése, vevőt normálisan feltettem, a váz éleit letörtem mielőtt elvágta volna a betáp kábelt). Ezek miatt megértettem mit miért kell csinálni és mik azok amire figyelni kell. Pl a failsafe működése és beállítása.Az első normális repülésnél a gép atomstabilan repült az x251-hez képest, az első akksinál tudtam rendes kört repülni, és az érzésem is az volt hogy igen ennek így kéne történnie. Én nem bántam meg, ennyiért meg pláne jó vétel. Vannak hibái az tény, de megnézve az árát én túlléptem ezeken.

Ja és azóta két blogban is megjelentek hogy mit hogyan kell belőni, szóval ezt se kell kitalálnod.

-
virbo
csendes tag
válasz
Saccco
#35028
üzenetére
Na az van, hogy megint benéztem...
Ugyanis alapból TAER kiosztással csináltam meg elsőre a modellt. Most ahogy ezredszer átnéztem a modell beállításait esett le, hogy hiába váltottam át közben AETR-re attól a modell -ben ez nem változik meg.! ÚJra kellett konfigolni egy másikat.
Jelentem most már életrekel bekapcsoláskor, már csak a bindelést kell megtalálni. Annak fogok örülni ha a JJRC és Eachine H8 mini más protokolon megy... -
virbo
csendes tag
válasz
Saccco
#35023
üzenetére
TAER-ben is próbáltam, semmi.
Ha a gáz nem nullában van bekapcsoláskor nemntudom villogásra bírni a jobbos kar totál lehúzásával sem.
Az összes vidiben ugyanaz a beállítás amit én is megcsináltam, de ott ha alaphelyzetben vannak a joy-ok bekapcsolásra már villog a panel. Nekem csak akkor kezd el villogni, ha az említett joy-t lehúzom. Úgy látszik a hajamra kenhetem. -
virbo
csendes tag
válasz
Saccco
#34984
üzenetére
Ezt a modulos dolgot nem értem...
Igen be van állítva az AETR, és a külső adó PPM 12 csatornával. Bekapcsoláskor semmi reakció.
Amit kiderítettem, hogy ha a jobbos kart lehúzom, akkor kezd el villogni.
De mindegy hogy bekapcsoláskor van lehúzva (villogni kezd majd világít), vagy bekapcsolva alaphelyzetben van (nem villog és nem világít) és utána húzom le (elkezd villogni majd világítani).
Ha bekapcsoláskor a gáz nincs alaphelyzetben nem villog a jobbos karra sem.
Ha bekapcsolás után a gázkaron bármilyen irányba eltolom és a gáz irányba nincs félgáznál feljebb húzva, akkor a jobbos kart lehúzva villog, majd világít.
Ha a gázkart félgáznál jobban feltolom bekapcsolás után és a jobbost lehúzom, lassan villog az idők végzetéig.Nem tudom mit csináljak...

-
virbo
csendes tag
Valakinek van tapasztalata Taranis + multiprotokol ( [link]) modullal?
Nekem sehogy sem akar működni, beállítottam a távot is a videók alapján, tápfesz megvan a stab kockáján, PPM jel is kint van a mérőponton (szkóppal nézve), de a bekapcsolást jelző LED-je nem akar működni.
Vajon mit rontottam el? -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#34903
üzenetére
Aha, ha fent van a smartproplus akkor behülyül az USB-s yaw irány...!

Gratulálok.Ééés múkod!

-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#34903
üzenetére
Megtörtént. Többször. Fejen állva is. Nem megy a Yaw, csak max-ra ugrik freeriderben.
Érdekes mert otthon meg faszán megy...
-
virbo
csendes tag
Na hát ez az, a freerider-ben nem is gyorsult be. Megnéztem még, adtam némi "holtjátékot" a gáznak, de nem segített. Olyan érzés mintha dönteném a géptestet előre olyankor (forgás és oldalazás közben)...
Teréz Atya: Ezen a gépen nem hajlandó működni normálisan a táv (Taranis), a Yaw csatornán csak egy minimumból maximumba ugrás van ha jobbra teljesen kitérítem a kart, balra semmi reakció. Érdekes módon otthon ez rendesen megy...
A freerider új verziójában csak a pályák mások, vagy egyebet is módosítottak?KaiotEch: ja nekimegyek mindennek és lepattanok...
Ja igen, és a Liftoff-nak nálam marha nagy laggja van az irányításra, használhatatlan. -
virbo
csendes tag
Srácok, ezek a szimulátorok mennyire valósághűek?
Hülye kérdés tudom, de most belefutottam egy általam nem érthető problémába:
Freerider-ben próbálgattam eddig arco-ban repülgetni. Ha magasan vagyok egészen jól megy, nem zavarodok bele legtöbbször.
Próbáltam kicsit állítgatni a dolgokat, aszerint ahogy emlékeim szerint viselkedett a falcon.
Letöltöttem ezt a DRL szimulátort és kipróbáltam. Na hát ebben totál nem tudok repülni még annyira sem mint a freerider-ben. Pedig itt is próbáltam többféle beállítást (Csak érzékenységeket és expókat, tehát nem PID szinten). De nem megy. Azt vettem észre, hogy ha fordulok és oldalazok (hogy irányba álljak ugye), ugyanakkor megyek előre, a gép a manőverek végére egyre jobban elkezd gyorsulni, mintha előre is döntöttem volna a géptestet. Direkt figyeltem a karokat és nem tolok neki...Ilyenre nem emlékszem a freerider-ből (és nem is tudom kipróbálni most, mert ez a gép nem kezeli le rendesen a távot... de néztem videókat és valahogy nem láttam ezt a jelenséget.).
Most akkor mi az igazság? -
virbo
csendes tag
Liftoff kérdés:
Ha a repülésnél észrevehetően (kb fél másodperces) lag van az irányításban, de a beállításos menüben minden fasza akkor mivan? i3 laptop, 4GB ram, integrált radeon HD540. Grafika minimumon, a kép kb 25fps-el megy.
Fogok örülni ha ez nálam nem is megy normálisan ha már mevettem...

-
virbo
csendes tag
válasz
KaiotEch
#34519
üzenetére
Én pont ezt fogom elkövetni.
Kidobtam a nehéz PDB-t is, kapott könyebb OSD-set, aminek a váz mellett jön ki a csatija. A felső lapot átalakítottam, hogy lejebb tudjam hozni. Majd kell egy valami ami a kamerát védi, mert kb 20mm-re lesz a felső lap a főváztól, és ebből az kilóg. Hely az gyakorlatilag nulla marad belül.
Ha megjön végre a vevőm be is tudom fejezni. -
virbo
csendes tag
válasz
KaiotEch
#34208
üzenetére
Jaja jó gépen megy.
Nekem a win10-es laptopon az istenért se hajlandó működni a freerider, a yaw irányba nincs jelváltozásom, pedig a távon mutatja. Ugyanazt a modellprofilt használva a win7-es gépemen tökéletesen megy. Csak mire erre rájöttem kihullott a maradék hajam is...Mod: ez a steam hogy működik? Megveszem és akárhányszor letölthetem, vagy kell mindig net hozzá?
-
virbo
csendes tag
válasz
Allien
#34130
üzenetére
A falcon180-as 1500-as akksiját pont be lehet szuszakolni a tartóba.
Én próbáltam 9V-os elemmel, de amint kameraképet kap elkezd ki-be kapcsolgatni a monitor. A hangyamozi viszont megy... Az elemet megmérve valami 7V alá esik a feszkó, lehet nem a legmegfelelőbb (varta) elemet sikerült kiválasszam.
Másikkal még nem próbáltam mert szét van kapva a gép. -
virbo
csendes tag
Meg kell állapítsam, hogy kifejezetten költséghatékony szimulátorral FPV-t tanulgatni...

-
virbo
csendes tag
Megérkezett az új OSD-s PDB, így lassan elkezdem a falcon 180 átépítését.
A koncepció az alábbi:




Azt nem tudom még eldönteni, hogy az akksi fent, vagy lent legyen. Nekem a lenti felfogatás szimpatikusabb, mert könnyebben lehet súlypontba tenni, és felülre lehet esetleg sportkamerát és buzzert tenni. Viszont gondolom sérülékenyebb is.
Mod: Ja igen, a vevőt az a sárga papírdarab hivatott szimbolizálni a kamera mögött, a felső lapon picit emelnem kell, akkor talán élére állítva befér a szendvicsbe. Vagy a VTx mellett hátul, de ez valahogy nem szimpatikus megoldás.
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33716
üzenetére
A PPM nem soros?
-
virbo
csendes tag
Valaki nyugtasson meg (ismerősömet), hogy a vezérlők mindegyike tudja fogadni a PPM jelet a vevőktől, függetlenül hogy az milyen protokol (flysky, frsky, rutaba, stb). Erre vannak az UART portok ha jól sejtem.
Mod: most éppen naze32-nél a kérdés.
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33484
üzenetére
Aha, várják a postást az usb-programozóval hogy tudjanak végre távot frissíteni, esetleg a PPM vevőkkel, vagy az új PDB-vel hogy át lehessen építeni a falcont...

-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33301
üzenetére
Na jó, de milyen ellenállásokat?

Nekem az bal oldali kapcsolók csatija körül csak 2 üres kondihely van (meg hibádzik a csatiból egy szál vezeték ugye). A másik oldalon (ahol a háromállású is van) meg egy kondi és egy ellenállás hely van szabadon. De azok is smd-k ekkora meg nincs itthon...
Panel verziószám: i6-M V2.0 -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33255
üzenetére
Húha, ehhez normális angol kellene...

Megpróbálom kihámozni, hátha megértem mit akartok, de nem ígérek semmit... -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33239
üzenetére
Esetleg ha eachine távon mérve segítség mond mit mérjek...

-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33085
üzenetére
Elég fasza leírások kerültek fel mostanában.

-
virbo
csendes tag
Sikerült lezúzni a Falcon kamerájának NTSC-PAL kapcsolóját.
Tekintve hogy nem találok még csak hasonló mikro billenőkapcsolót sem, direktbe forrasztom a forrpontokat. Kérdés, hogy NTSC vagy PAL?
A szemüvegem inkább NTSC-be fér bele a 800x480-as felbontásával ha jól gondolom... -
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#32855
üzenetére
És akkor miért van rajta trainer port?

Ezt néztem ki: [link] Erre talán jó lesz...
Tápot lehet meki adni usb-ről, vajon a jelet be lehet küldeni valahogy usb-n?
-
virbo
csendes tag
válasz
Allien
#32861
üzenetére
Ezt most nem értem...
Nálam anklt csúszka a lencse klt oldalát mozgatja. Van annyi játéka a rendszernek, hogy a két oldalt 2-3 mm-nyi különbséggel is lehet mozgatni. Ez nem lenne gond, mert a jobbos tart eléggé, a bal oldali viszont annyira laza, hogy egy picit megrázva a fejest elmozdul. Nyilván ha a fejeden van nem mozog.
De tényleg, a plusz lencsét hova rakod?
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#32855
üzenetére
Megnéztem nem ad ki jelet. Egyedül student módban van némi háttérzaj szerűség, amúgy süket.
A mérőpontokon sincs gyakorlatilag semmi, a Tx ponton van tüske egyedül, de az se nagyon változik.Molnigee: ha ezen múlik kapnak vidit, fene beléjük.

Felmerül a kérdés, hogy frissíteni lehet-e 10 csatornásra ezt a távolt? Ti próbáltátok esetleg?
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- PlayStation 5
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple asztali gépek
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen processzort vegyek?
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3631,94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva Cooler Master 750W
- Ezviz BC1 1 kamerás kamera szett / 12 hó jótállás
- Bomba ár! HP ProBook 440 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Akció! ÚJ akku! Lenovo ThinkPad X1 Extreme Gen2 i7-9850H 16GB 512GB GTX1650 500nit UHD 1 év gar
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség
Egy vevőd tuti lenne...


Mindig.








