Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz Necronom #57843 üzenetére

    Ha egy alaplapi vagy olcsóbb analógot használsz, akkor valóban nem várhatsz jó hangot, de ez nem a PC hibája. Ami azonnal feltűnő, és kezdetben imponáló lehet, hogy bitstream módban leüvölti a fejed. Na pont ez az a probléma, ami azzal jár, hogy a felső általában 6 dB összefolyik, hiszen nem lesz hova nőnie a hangerőnek. A Dolby okosan nem úgy oldotta meg a kompresszort, hogy a tetejét húzza lefelé, hanem mindent eltol felfelé, a limiter pedig egyre erősebb (ez a zaj szempontjából optimális, érzetre 6 dB-t nő a zajszinted, miközben valójában nem).

    Optikain nem tudsz kiküldeni PC-n dekódolt hangot, az vagy sztereónál megáll, vagy a DD Live visszacsomagolja, ami generation loss, és tényleg borzalmasan szól. Viszont itt egy nagyon megosztó dolgot fogok mondani: a DD majdhogynem transzparens formátum, csak a forgalmazók használják szarul, pont azokkal a hülye flagekkel, amikre panaszkodom. Próbálj meg saját DD sávot csinálni FFmpeg-ből, tetszőleges tartalmat véve. Mi eredeti DCP sávokkal játszottuk ezt el, és akár sznob high-end (ilyen-olyan manufaktúra hangszórói, bullshit kábelek, minden órás szarság), akár igazi high-end (kommersz mozis DAC, pro erősítők végtelen dampinggal, hozzá való hangszórók) rendszer volt mögötte, senki nem tudta megkülönböztetni az eredetitől. Persze, ha a lemezen váltasz sávot, azonnal leesik (vakon is, próbáltam, másodpercre pontosan érezhető), viszont amint a PC-n készült DD sávot teszed alá, ez a jelenség megszűnik - mert nem lesz ott a compr és a dialnorm flag.

    "ahol a beszedet elnyomja a zene es az effekt"
    Spleeterrel keverd újra, én például ugyanezt a technológiát használom expandernek.

    "akkora dinamika kulonbseg lenne, hogy olyan halk az egesz es amikor elsutnek egy fegyvert elszall a kozepsugarzo"
    Én például az ilyen szintű dinamikát várom el, így szoktam keverni. Még zenébe is szoktam 6 dB-s kiugrásokat tenni, sokkal igazibb hangja lesz.Régen ez volt a norma, ma eszetlen ritka, a John Wick 3 óta hasonlót se hallottam. Amikor elkezdték lehalkítani a mozikat, hiba volt ezzel úgy harcolni, hogy a filmeket keverték hangosabbra.

    #57844 SunMount3r: Igen, ez az elvárt. DTS-nél nem annyira, azért is volt a formátumháború akkori nyertese, mert ők nem tolták ész nélkül a kompresszort. DD+ Atmosból azért sem kell az Atmos, mert azt valójában az 5.1/7.1-ből keveri ki, új információt nem hoz be, ezért is ilyen kicsi a fájl. A dinamika mindenhol érződik, monóban is. Ez nem alapvetően a térről szól, de tény, hogy vannak olyan gyenge AVR-ek, hogy a coupling channel-t nem is ismerik, és a DD sáv levág. Ugye alapból 20 kHz-ig működik PC-n, egy kicsit idős AVR-en 16-ig, egy nagyon rosszon a surroundok esetén akár az is lehet, hogy csak 7-ig.

    Az asztali lejátszós dekódolással vigyázz. Ha ott a Dolby logó a dobozon, a kompresszor kötelező.

Új hozzászólás Aktív témák