Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #110848 üzenetére
NIO is fejleszti a sajátját.
A Volvo esetében ma lett publikus, hogy 10 milliárdos fejlesztés lesz Torslandában, ami többek között a megacasting eljárást is tartalmazza. De nem csak azt.
A Geely konszernen belül elég nagy kavarás van, mert a Geely szereti "versenyeztetni" a konszernen belüli OEM-eket különféle fejlesztések tekintetében. Nem a pénz a szűk keresztmetszet, hanem hogy milyen platformon lehet bevezetni. A következő generációs (Polestar 3 és társai) platformot lekésték vele, a következő lehetőség a MY25-ös új platform lesz.
A végső cél ezekkel a nagy öntvényekkel az, hogy a "platform" vagy alváz 3 db-ból álljon. Egy mellső segédváz, az akksi és a hátsó segédváz. Meg persze rajta a kunyhó. De a teherviselő elem a platform tekintetében a 2 db öntvény és az akksi maga.
Aztán majd meglátjuk, hogy a ruszki mester miként húzatja ki a láncos húzatóval a görbült óriásöntvényt.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #110850 üzenetére
Szerintem ezt azért picit több változóval számolták át elég sokan, mire eljutottak oda, hogy a szériában még nem állnak át.
BMW i3 és i8 elvileg "nagyszériás" autó volt (oké a 8-as nem igazán), de a BMW elengedte a karbon-kompozit megoldást az ára miatt.
Ha én választhatnék, akkor a Pagani karbon-titán szövetét szeretném látni olyan lakkozással, mint amit a Koenigsegg csinál extraként. Nem kell, hogy mindenkinek ilyen legyen, elég ha az én kocsimat csinálják ilyenre
-
Samott
addikt
válasz npera #110851 üzenetére
"A végső cél ezekkel a nagy öntvényekkel az, hogy a "platform" vagy alváz 3 db-ból álljon. Egy mellső segédváz, az akksi és a hátsó segédváz. Meg persze rajta a kunyhó. De a teherviselő elem a platform tekintetében a 2 db öntvény és az akksi maga."
Olyan ismeros ez valahonnet...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Ez is mekkora sikertortenet: 100 km/h-ra tervezték a menetrendjét, de csak 80-nal tud menni a tram-train
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #110854 üzenetére
YTn volt egy csóka, az ilyen félig dokumentarista, hogy odamegy, leforgatja, felteszi YTra az anyagot, azt vagy elhiszed, vagy nem. Na, az őáltala készített anyagban van, hogy ilyenek helyett / mellett buszok vannak
[link][ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #110852 üzenetére
Ja, az i3 / i8 az elég érdekes megoldás volt. Asszem ugyan házon belül készült a monocoque, de 2 kontinensen. Amerika és Európa rémlik, de az emlékeim megkoptak. Persze lehet, hogy csak az egyik esetben volt ez így, és a másikat sikerült egy kontinensen gyártani.
A Koenigsegg féle karbon az nagyon adja. Volt valami YT videóban, hogy az embléma minázata középen fut a szövettel. Ez akkora királyság... igaz, egy kicsit kell figyelni az idom gyártásánál, tulképp "semmiség" (lehet, hogy eleve így vágódik ki a szövet), de a végén ez akkorát dob a készterméken, hogy csak na!
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Phülöp
addikt
Jól gondolom, hogy egy nemtesla elektromos autó fel tud venni 70km-re elegendő delejt 2 óra alatt sima konnektorról?
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #110859 üzenetére
4-5óra lesz az. Kérdés mi a sima, mert ugye 4-6 amper környékére is leszabályozhatod a töltő oldalon, de ha bírja a cucc, akkor megy 2* vagy sokszor annyit. Persze 2*annyi idő alatt a melegedés meg egyéb miatt nem biztos, hogy 2* annyi hatótáv megy bele, de kb. adatnak jójaz. Egy békebeli panelban meg akármi van, bírhatja a dugalj max. a falban elfolyik a vezeték és kész
-
-
zetor2000
senior tag
iOS eszközre tudtok ingyenes irodai alkalmazás csomagot (elsősorban word / excel kéne megnyíljon szerkesztésre, ami NEM felhőalapú? Olyan kéne, ami az eszközön fut, azon él, onnan nyit meg doksikat és oda is menti el azokat.
Netes kapcsolata egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán lenne a cuccnak.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #110859 üzenetére
Kérdés, mi nálad a "sima" konnektor... azok a csatlakozók, amik a CNC gépeket ellátják, azok nem "sima" konnektorok
A "lakossági" az ~16A ra van tervezve/méretezve, kérdés a vezeték, ami mögötte van, képes e tartósan átvinni ennyi energiát. Ha van odahaza 3 fázis, akkor még talán esélyes is lehet, de nem vagyok nagy villanyos szagértő.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #110862 üzenetére
Egy nagyobb szériára kell egy processz, ami indusztrializált. Tehát a ciklusidő fenntartható és a minőségbiztosítás is megoldható, miközben meg tud térülni. Nem hátrány, ha automatizálható magas fokon.
Ezen felül sima utcai használatra még egy csomó paraméter is bejön, az elektromágneses immunitástól kezdve az aftermarket szempontokon át ezer paraméter. Én úgy gondolom, hogy minden OEM le tudja zongorázni saját házon belül, hogy meddig ér a takaró a különféle megoldások tekintetében és jelenleg a különféle acélok és alumó(!)niumok vannak döntő fölényben.
Erre persze rájátszik egy nagyon komoly tehetetlenség is, mert ha minden típusod és gyárad egy beszállítói láncolatod és lifecycle management egy adott irányra van kihegyezve, akkor egy forradalmi megoldás a variánsflóra miatt már kapásból ki is húzza magát a listáról a legtöbb esetben.
A BMW nem egy pici cég, rájuk nehéz azt mondani, hogy fogalmuk sincs, mégis hagyományosabb irányba mennek a jelenlegi mainstream elektromos cuccokkal. Pedig ott elvileg újra lehet kezdeni mindent IS, mégis nagyon konzervatív az iX sorozat.
-
Phülöp
addikt
Köszi, akkor ez nem opció. :(
Gondoltam olyanra, hogy a közeledő bértárgyalás részeként az elektromos fűtőoszlopról - kihasználva a 2 órás időzítőt - céges áramot is kérek. Ez esetben a Quashqai ment volna háztól, és jött volna helyette vmi kis villanyos gyösz a napi ingázáshoz, a Villám helyett meg lenne valami vonóhorgos kombi (mondjuk egy 10 év körüli Passat) nyaralós meg hurcibálós fuvarokhoz.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
WiZARD
addikt
válasz npera #110865 üzenetére
Pedig 13 amperest szoktak adni az autókhoz többnyire és sokan azt használják.
Fateroméknál havi 1x én is azzal töltöttem fel a Leafet 2.5 éven át. Fater azt mondta jól meg van csinálva, töltsek nyugodtan.
Aztán mióta a Tesla kiírta hogy ott 198-210V a feszültség (ami a villanyóránál még 222V), azóta inkább az óránál töltöm.
De már megjött a hosszabbító (20m 3x2,5mm), hogy tudjam a kertben tölteni kényelmesebbenSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #110867 üzenetére
erre az ontesi megoldasra is aszondtak anno szazan meg ezren, hogy aaa ez nem mukodhet... es megis
mindent meg lehet oldani kelloen innovativ gondkodassal, csak neha a regi beidegzodeseket el kell engedni, mert idejet multak
a tobblet suly a sosem jo
persze nem kis ceg, de a Musk 2 het alatt tobb 3-st gyart, mint amennyi i3 egy ev alatt fogyott
megis megerte olyan kis szeriaban a vilagon korbeutaztatni a nyersanyagot meg a kesz vazat is ehhez es ~45kUSD-ert arulni?több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #110867 üzenetére
Áhh... kell 3 indiai csodaszaki, akik biztonsági szandálban nyomják egész nap, és valami irgalmatlan öntészeti képességekkel vannak megáldva. Majd azok nyomják a verda első-hátsó traktusát. Az öntőformát kell kicsit a megváltozott feltételekhez igazítani, és kész.
[link]Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #110879 üzenetére
És az új "főni" nem javasolhat egy olyat, hogy legyen e-kocsi töltőoszlop, amit "akár" más is használhat? Akkor nem 1 kiállás lenne, hanem ~2, vagy kicsit több. Ha jól tippelek, a bejövő energia megvan.
Mondjuk akkor még mindig ott van, hogy autócsere, ami azért nem 2€, de...[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #110874 üzenetére
Én az ilyen megoldásokban nem bíznék. Ahogy nézem, ez nem az 1.2es motorokba való, szóval erő is társulhat a forgáshoz. A környezet meg hát na. A munkavédelmi szandál megvan.
Bár a legjobb, amikor alu/vas öntvényeket készítenek papucsban...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
-
npera
újonc
válasz hobizoli #110870 üzenetére
Érdemes különbséget tenni a "polgári hiedelmek" és egy alapvetően zárt fejlesztési környezetben elvégzett az egész üzleti tevékenységre és évekre előre tervezett gyártási és fejlesztési stratégiára kivetített részletes tanulmány között.
Gyakorlatilag tök mindegy, hogy ki mit hisz, ameddig egy erre specializált expertekből álló dedikált szervezet kielemezi, hogy egy cég vagy konszern több kontinensen operálva (ennek összes vonzatával, ami meghaladja egy amatőr vitafórum szintjét) miként tud adott fejlesztéseket bevezetni és azon pénzt keresni.
Túlságosan leegyszerűsíted a kérdést, ennek jóval több vonzata van.
-
blueboi69
csendes tag
De....miééééért???!?
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #110850 üzenetére
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy a súly olyan sokat számítana a fogyasztásban.
Persze több energia kell a gyorsításhoz, de fékezésnél is többet kapunk vissza. Autópályán meg már szinte nem számít.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sipi-
tag
Árbóc utcán van egy aluljáró, eléggé elcseszett módon:
https://www.traffix.hu/problems/677-30-ezer-forintodba-kerul-ha-itt-tevedsz-es-ha-eloszor-jarsz-erre-tevedni-fogszMa arra mentem, le is mentem az aluljáróba és ott kapott majdnem oldalba egy a parkolóból kijönni szándékozó Skoda. Mivel a parkoló kihajtónál is tömör fal van, az aluljárós út szélén, tehát nem lát ki addig, amíg ki nem dugja a kocsija orrát, bele az aluljáróban haladó sávba...
Inkább kerüljétek el ezt az utcát.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Phülöp
addikt
válasz zetor2000 #110893 üzenetére
De én nem leszek góré. Egy kicsit se.
Nem is szeretnék. Egy kicsit se.
Annyi csak, hogy a jelenlegi munkám mellett pluszban számítógépen is kellene kattintgatnom ostoba tervezőszoftvereket.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #110886 üzenetére
en vmi olyasmi megoldasra gondolnek, hogy nem egy gigantikus presgep csinalja a sorban pl az ajtokat, hanem sok negativ forma van, es azok mennek sorban levakuumozva a kemencebe egy lancon
egy robot beleszorja a kevlar szovetet a szerszamnegativba, begyantazza, forma osszezar, el, a kovetkezo negativ beall a helyere, kozben az elozo megy vakuumozasra, es onnan tovabb a kemence fele egy futoszalagon
aztan egy sablonba behelyezve egy CNC marogep le sorjazza meretre
de egy elso futomu segedvazkeretnel van +0.5mm szelein, azt ki nem szarja le ballisztikus ivben?
a csavarozasi pontok pozicioja/helyzete a lenyeg
kisszeriaban megerte csianlani, korbeutaztava a Foldet a nyersanyaggal, aztan meg a felkesz termekkel, akkor helyben gyartva sokkal nagyobb peldanyszamban csak kisebb lenne a fajlgos koltsege ennek is...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #110890 üzenetére
a nagyobb suly egy ongerjeszto folyamatot indit igazabol
szelesebb gumi kell hozza, ami eleve nagyobb suly, nagyobb surlodas es gordulesi es kozegellenallas is, nagyobb fektarcsa is kell, es vastagabb futomualkatreszek is kellenek hozza
plusz az utascellaban is vastagabb anyag kell a nagyobb sajat tomeg miatt
igazabol a nagyobb tomeg sosem jon jol
Colin Chapman is megmondta: az a baj a tomeggel, hogy fektavon meg a kanyarban nem tudod hova eldugni
mk2 Clio-nak muanyag volt az egesz eleje...pedig pont ennyi erovel csinalhattak volna siman vasbol is occsobban
erre egy ilyen tok kommersz, kis kategorias auton is megcsinaltak muanyag sarvedoket, hogy nyerjenek par kg-t vele
nyilvan nem brahibol tettek igytöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #110897 üzenetére
Kabbe :-D 10 éves, de k. jó cucc, akkor már inkább lehet 3as, de hát nyaff.
Ami a szívás, hogy erre még egy objektívem is lenne. Meg persze sokadik rendszer, ami hülyeség. És kőkorszaki tükrös? Nemá. Most adtam vissza egy kölcsön M50est, ha valami szar, akkor az legalább vacak. Viszont teljesen jó képeket csinál. És akkor igazodjak ki a saját gondolatmenetemen
Igazából majdnem ennyibe kerülne egy alap Fuji (most néztem, hogy ami nálam van sok akkuval, markolattal, mindenfélével, az 2 éve kb. 60-70ezer volt, most kopaszon veri a 120ast :-O).
Összességében nagyon hosszú távon valószínű Sony A6600 felé mennék. Persze párhuzamosan két darab G9es addig jó lenne, de kis pénzből élünk, nem lehet mindent egyszerre.
-
veterán
válasz Jahno #110899 üzenetére
az a durva, hogy egy hónap múlva már az 5d3 lesz tíz éves de az azért drágább, az enyém 190-ért ment el végül, és az kopott volt, sok (~240e) expoval.
azon azért gondolkozom, ha olcsón sikerül lőni egy a6000-et (esetleg 6300-at), az tartaléknak is jó lehet, plusz kap egy 18-200-at, akkor ki tudom szórni a pana gm1-et és a 14-140, így nem maradna rajtam két inkompatibilis rendszer.
istálló? gazemberség? hupákolás?