Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Bujdy81 #32148 üzenetére
Meg a tököm.
Mi szombat reggel 6-tól tekertünk a szokásos 80km-es karikát, 9:45 körül értünk a kocsihoz, most sokat ücsörögtünk út közben. Ehhez mondjuk 4:20-kor kelek, h tudjak kajálni, meg kihajtsam a mackót a barlangból. De még mindig érzem a lábam, jól lefárasztott.
-
blueboi69
csendes tag
Na mondjatok okosat erre.
Decathlonban minden bringahoz oda van irva, hogy a canga es aki rajta ul, ossztomegben nem haladhatja meg a 120kg-ot.
Namost ertem en, hogy kell nekik vmi jogi szoveg, de azert ezeket nem hasrautesre szoktak odairni. Mennyire lehet ezt komolyan venni? Mind 6061 alu vaz, gyakorlatilag acelt nem is kapni. -
#09908736
törölt tag
Ja, amúgy nézzetek "The Boys" sorozatot.
-
veterán
válasz FőDudu #32132 üzenetére
valami faluban láttam olyat, hogy ha 50 fölött mész, akkor egy lámpa megállít. ha 50 alatt, akkor nem. persze ez előre kitáblázva, és tényleg, pont annyi időre állít csak meg, hogy meg kelljen állni.
szerk: látom, le vagyok maradva.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #32140 üzenetére
Van többféle generáció ebből is, a régiek már biztos olcsóbbak.
Nekem az a gondom a legtöbb elektromos bringával, hogy teljesen eltolódnak a váz arányok rajta, mivel az akksit besúvasztják valahova. Itt nagyon sok Ecoride márkájú kínai cucc van, aminek az üléscső mögé teszik az akksit. Azok a bringák elég hosszúnak tűnnek.
A legtöbb ráadásul nehéz, mint a sár. Ez kanyarban és fékezéskor nem olyan jó. Az olcsóbbakon a futómű és a fékek is csapnivalóak, meg beázik az elektromos rendszer és tönkremegy 1-2 év alatt.
Azok az elektromos gépek, ahol van rendes váz, fékek és váltók, valamint a hajtóművel van egybeépítve a hajtás pedig bitang drágák. És én még arról sem vagyok meggyőződve, hogy az a legjobb, mert ott a láncot és az esetleges kazettás váltót terheli a kerékpáros és a villanymotor nyomatéka.
Én amatőrként úgy gondolnám, hogy általános bringaútra szánt felhasználásra a hátsó agymotor a jó, mert akkor nem terheled a láncot/szíjat és különösebb mechanikus komplikáció nélkül adod le a villanymotor nyomatékát. A Shimano Steps és hasonló hajtóműbe épített cuccok addig jók amíg meg nem mihálylik valami, onnantól aztán lehet pillogni erősen. A láncot úgy eszik, mintha nem lenne holnap, mert teljesen nyitva fut a lánc és a legtöbb ebike tulaj le sem sz*rja a lánc ápolását.
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #32169 üzenetére
Azert tudom mert nalunk is igy van, miota a kocsog fidesz bevezette a fizetos elkerulo utak rendszeret visszajott a forgalom a varosba. Es ezen nem segit hogy en befizetem az 5 rugot evente. Mert a roman kisbuszos meg a tobbi szarrago inkabb sporol ezen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
-
blueboi69
csendes tag
Viszont lemértem a mostani bringa vázcsövét, a tengelytől felfelé és ez biza 21"
Szóval ez a váz egy 21" mtb, szóval innentől kezdve nemtudom, elvileg jónak kell lennie, gyakorlatilag, meg lehet, hogy más is kicsi lesz, nagyobb méret meg nincs, csak más geometriájú. -
#09908736
törölt tag
válasz Gabibácsi #32163 üzenetére
A cím rohadt félrevezető. Mi lenne, ha a szuperhősök celebek lennének, és az üzlet mindenek előtt? Mi lenne, ha a fiatal lány minden álma bekerülni a legjobb szuperhőscsapat tagjai közé? Mi lenne, ha 5 perccel a bemutatása után már g*cit hányna a budiban, mert az egyik szupihős lesz*patja, mivel simán kirúgathatja, ha nem teszi meg? Hehehe.
-
npera
újonc
válasz Samott #32178 üzenetére
Minden töltő fizetős. És gyakorlatilag sehol sem tudsz ingyen parkolni. Sem hétköznap este vagy hétvégén vagy ünnepnapokon. Ha nincs garázsod, akkor fizetsz az utcai parkolásért, legyen az ténylegesen utcán vagy nyilvános parkolóban. A mi utcánk teljes hosszában parkolási tilalom van, a garázsok előtti nyilvános parkolóban tudsz parkolni olcsón, 5 SEK óránként nappal. Éjszaka 2 SEK óránként.
Itt a vágóhídon 1,6 SEK / kWh az ára a töltésnek. Ez 16A és 240V-os kábé háztartási áram.
Otthon 34,51 svéd fillér / kWh a díj.4,6x drágább a vágóhídon tölteni, mint otthon lehetne elméletileg. Csak otthon nem tudok tölteni.
-
#09908736
törölt tag
Szakmai kérdés:
Bejön a házba a net, amire rá van lógatva egy modem. A modem mind a 4 LAN portjára rá van csatlakoztatva a házban futó UTP-k egyike.
Az egyik UTP-n, az irodában egy Wifi router van kötve, saját SSIDvel, meg minden.
A kérdés a következő:
Rá tudok-e úgy csatlakoztatni egy másik helyiségben levő eszközt a fali csatlakozóra, hogy az ugyanúgy egy hálózat legyen a Wifin lógó eszközökkel?
Konkrétan az irodámban az emeleten van a router, a tévé meg lenn a nappaliban, viszont a tévét kábellel kéne a hálózatra tenni, hogy a 720p+ felbontások is akadálytalanul menjenek.
A letöltőgép viszont a routerre van dugva az emeleten. -
Samott
addikt
Itthon meg csak most vezetik be a fizetos toltest, 99 huf lesz mig otthon ha jol tudom 40huf a tarifa.
Az otthoni aram 11 forint? Nalunk meg negyven? Tultoltak a rezsicsokkentest?
Az ott lakoknak is fizetos a parkolas? Az vicces lehet.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz #09908736 #32185 üzenetére
Igen.
A Modem adja a DHCP-t, gondolom ez alap beállítás. A Wifi router beállításainál ki kell kapcsolni a dhcp-t és AP módba állítani. Sőt, van amelyiknél ilyenkor a wan portból át kell dugni a lan portjába a bejövő utp-t.Ekkor a wifi routered csak egy buta wifi Ap-ként funkcionál és nem routerként, így egy hálózati szegmensben lesznek a rajta lógó gépek a modemre dugottakkal.
-
-
eattila
csendes tag
Ha már bringa. Hogy kell kormány magasságot állítani?
Leány bringáján kéne magasabbra. De a felső imbuszt kicsavarva sem jött feljebb,m eg a kormány és váz találkzásánál levő nagy csavart kicsavarva sem jött feljebb. Létezik, hogy nem állítható?e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz Samott #32187 üzenetére
Nem, ha kiváltottál parkolókártyát (éves díja van), akkor állhatsz kinti parkolóban.
Az áram ára durván felment a 70-es évek óta. Akkor 2,5x olcsóbb volt az áram, szinte mindenki sima radiátorral fűtött.
Kicsit árnyalja a képet, hogy nem teljesen jól számoltam, mivel elfelejtettem hozzátenni a számla másik részét. Ugyanis van egy hálózati díj is, ami a kisfogyasztó fogyasztásának a függvénye, aztán arra csűrik rá még az áfát is persze. Szóval kábé 62 öre (fillér) lesz inkább / kWh.
De megy ez még feljebb, mert most verik szét az atomenergiát Svédországban és majd lehet vásárolni az EU-ból az áramot, mivel a szélenergia nem elég az ipari fogyasztást is támogatni.
-
-NoVa-
őstag
válasz blueboi69 #32186 üzenetére
Nah. Korrigáltam kicsit a prespektívát, meg húzogattam az eredeti képet gimpben amíg nagyjából nem precizen, de kiadott valami tényleg oldalról fotózott arányos bringaformát, és most következtetek.
Egyrészt ez egy hagyományos 80-as, 90-es évekbeli MTB annak minden elcseszett arányával, és pont. Hiába nagy a nyeregvázcső, az ezredforduló környéke óta egészen más arányokból számolgatunk méret. Ez itt inkább mai méretek között egy 17" váz jól kihúzott nyeregcsővel. Mutatom:
Most fogod a mérőszalagod, aztán bólogatsz vagy köpködsz, hogy elbasztam a gimpben az arányokat. Ja, nem vittem túlzásba a pixelprecizitást, pihenni sem ártana még az utazás után, de kiindulópontnak valami.
-
FőDudu
addikt
-
-NoVa-
őstag
válasz FőDudu #32197 üzenetére
A tiéd inkább L-es (19") lesz, ott a felsőcső inkább kicsit a felni ív teteje felé mutat, kb bele a gumiba. A 17" az kb a felni alá, a 15" meg jóval alá, a küllőkbe.
Nyeregcsőügyben meg az XTC nyeregvázcsövébe eléggé nagy átmérőjű cucc megy, talán 32mm-es, az sokat ki tud bírni. Ebbe nekem egy 27.2-es szűkítőgyűrű van betéve, és akkora könnyű Syncros nyeregcső, mert grammániás köcsög vagyok.