Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Kollégám haverja kezdett el első generációs Leaffel nyomulni, aztán amikor asszony hajat száított akkor ment is le a bizti. Lett is belőle feszültség (nem úgy, hanem asszony felhúzta magát), utána vettek még fázis és áramot. Aztán már ment a történet.
Töltési infrastrutúrára emlékszel még?
-
-
WiZARD
addikt
Garázsban mi akadályozza meg, hogy legyen?
(#32029) Jahno: ott kényelmes a töltés (lassú töltőn is van idő alvás/meló közben), nem kell érte pluszban elmenni, van esély arra, hogy "saját" töltőd legyen, ahol mindenféle felár nélkül tudsz tölteni, 38 ft 1 kWh, nem pedig 100 ft meg hasonlók.
évente 2x csak belefér útközben egy villámtöltő, ha mész édesanyádhoz. Na meg gondolom a háznál ott is van áram. Az alap konnektoros töltő 10A szokott lenni, ez azért ritkán gond. Innen már csak az a kérdés, hogy mennyi időre mész.
De tényleg évi 2 alkalom miatt vennél ilyen vagy olyan autót?+(#32030) Gabibácsi mennyi időt töltötök ott? Somogyban villámtöltő is akad.
(#32039) Samott pontosan
Én tudom, hogy megyek anyámékhoz rendszeresen. Felraktam oda is egy gyorstöltőt, hogy ne a 10A konnektorosra legyek utalva. Este bedugom, reggelre fullon van.
(Bár 20as biztosíték van, de valamiért csak 16A-rel tölt. Nem foglalkoztam vele többet, elég ez)(#32044) npera egy 80-100 kWh akkupack azért 4-600 km környékére elég. Naponta meríted le, és kell reggelre fullra tölteni? 32A-rel estéről reggelre (~10 óra) alatt kapsz 70 kWh körül. Nem elég?
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
blueboi69
csendes tag
En annyira meg nem vagyok kepben ezekkel az elektromos auto igenyekkel, de ha egyszer ilyenem lesz, akkor felbaszok nehany napelem a tetore es leszarom, hogy hol van tolto vagy hol nincs addigra mar ugyis akkora hatotavok leszek, hogy ez nem lesz erdekes.
-
hobizoli
nagyúr
akinek volt arra az autora 40misije, annak szerintem akad meg annyi, hogy 3x32A-t is kiepittessen oda maganak...
azt kb 400k-bol csinaljak meg tokkal-vonoval32A-g free a bovites, csak az az feletti amperszamra kell kifizetni Amper-enkent brutto 4600HUF-t
3x32A az 96A, azaz +64A fizetendo, meg a bekotesi dij es a kabelezesnem egy megoldhatatlan tortenet
több drón kell ;P
-
Sipi-
tag
Lesz valakinek esetleg eladó benzines 4-5 év körüli benzines Focusa? Nem turbós :)
Apukám most úgy tűnik megint azon van, hogy lecseréli a 22 éves Mondeo-t, mert a küszöbök kezdenek szétmenni (bár épp most kerül rá új hátsó lökhárító) :)https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #32060 üzenetére
Nem is mindig a 40 millós autókról beszélünk, hanem arról ami esetleg nekünk is elérhető. Amúgy picit nőnek majd a havi díjak is, de aki egyszer kideríti nekem, hogy egy Tesla töltő telepítése otthonra mennyi lóvé lenne, azt majd meghívom egy sörre. Persze családi házasok előnyben, és ha ott a fél utca kitalálja ezt a bővítősdit, akkor egy ideig eltart. és még több import energiára lesz szükségünk :-)
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #32057 üzenetére
Nem évi 2 alkalom miatt vennék ilyen autót, de majd ha a mostani lekonyul, akkor gondolkozni kellene. És had legyek már szuperzöld :-D Lassan minden hónapban van egy olyan vagy adhoc kerülő, ami lehet nem fér bele. Mittomén, megnéztem egy esküvő helyszínt az 180 kilométer a napi menet melett. Anyóshoz le 50 kilométer, másnap reggel 200 kilométeres kerülő. Éppen azt néztem, hogy egyiknél volt kihelyezett töltő, rajt a "nem működik" tábla. Anyós még a legkevesebb, mert oda-vissza 100 km, szóval ez is belefér, csak ne menjünk másfelé. Nem, sem anyósnál sem anyámnál nem tudom tölteni.
-
hobizoli
nagyúr
Ausztriaban az allam ad 12kEUR-t a napelem telepitesre a hazadra, de csak osztrak allampolgaroknak, ha EU-s allampolgar vagy, akkor nem
ennyit allnak belole, ha tobbet rakatsz fel ennel, akkor az ez feletti osszeget kell zsebbol allnodes nem lehuzos cegek rakjak fel, ahol ennyiert csak veletlenul 3-4db napelemtabla jar meg az inverter, mert jaj hat sok az ado meg a koltseg, es csak ennyiert fert bele a 12kEUR-ba, hogy annal is tobb maradjon meg a vallakozonak, hogy a fel eves RS7-s Ódit mar ujra cserelhesse...
tovabba erdekes modon meg tudjak oldani a szabalyzast rendszer szinten, mert nappal nyilvan tobblet termeles van ebbol, amikor a legtobb ember nincs otthon, a haza meg renduletlenul temel befele a halozatba, hiszen a haz sajat energia fogyasztasa akkor meg ~minimalis
megy a huto, meg par elektronikai bigyoize standby-ban tobbnyire, oszt joido, ennel azert siman tobbet termel a napelemekkel telerakott teto, meg borusabb idoben isakiktol a tesomek megvettek a benzines 1.2-s 500-st, azoknak is volt egy 500E-je, meg mar ott allt a masik 500E is meg rendszam nelkul
a haz teteje meg tele volt napelemmel, csak a tetoablaknal volt kihagyva a felulete
gyakorlatilag az elektromos rendszert pufferkent hasznaljak, merik oda-vissza porogos villanyoraval, hogy mennyit tolnak be es amikor toltik az autot vagy ejjel futenek rola, akkor a sajat korabban betolt energiajukat veszik vissza, kis kulonbozettel persze, hogy a szolgaltatonak is megerje vholes mukodik
es nem sir az ottani ELMU, jaj miertis nem jo, hanem teljesen partner ebben--------------
teljesen mind1 milyen draga autorol beszelunk, mert a kisebb olcsobb autoknak eleve kisebb az akksija is, azt meg akar frutti 3x16A-l is takkra lehet tolni egy ejjel tok nullarol is, azt meg sokkal konnyebb es olcsobb kiepitettni
annak a kiepittetesi koltsege meg kb 100k, hiszen csak +16A-t kell kifizetni a free 32A felett, ami kb 75k plusz a kabel, meg van nemi adminsztracios dolog hozza, nagyjabol 4 teletankolas ara egy belsoegesu motoros autonalna meg akinek van ujan 12-15misije erre a temara, annak 100k az lofutty
kiszamolod, akkor az az auto vetelaran felul kb 0.7%-t jelent
a 40miskas Tesla-nal a 3x32A meg 1% tobblet koltseg
fuha, haljunk mar bele, de tenylegennel nagyobb diffi osszejohet csak abbol, hogy vmi fideszbalf.sz nyekken egy okosat, aztan mindjart valtozik a EURHUF vagy USDHUF valtasi arany ennel tobb %-t is par perc alatt
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #32067 üzenetére
"kiepittetesi koltsege meg kb 100k"
Nálam mondjuk kicsit több lenne, de ez nyilván nem mérvadó, hogy anyóshoz vagy anyámhoz 150+ezresért beruházzak, mert pár Amperrel tölteni akarom a cuccot.
Ausztria amúgy elég jól áll vízzel is, de egy energiamérleg nem ilyen egyszerű. Hozhatnék rá mondjuk kólás példát, de úgysem értenéd.
-
FőDudu
addikt
Van konnektor a garazsban, ha ep oda tud parkolni, ha epp idoben er oda, ha epp nem mas all elotte
Felteteles, de nem lehetetlen.Arra kivancsi leszek, milyen lesz a tortenet ha mar tizezrevel szaladgalnak a villanyautok mondjuk Budapesten... Prolik majd verekednek a Lidl toltonel?
-En jobban sietek, meg gyerekkel vagyok/korhazba rokhanok/mutik a macskamat/stb...
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
ncc1701
veterán
Sógoréknál? Szerintem a migráns takaritónőhöz járó takarítónőnek. Kb. Elég komoly gépeket láttam most nyáron is.
Meg ugye tetszőlegesen szorozhatod most már akár 3-6-al is, mert ugye nagyon szép pedelec bicók vannak, az meg megy felfele árban 3 milláig akár.[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz WiZARD #32057 üzenetére
Én főleg a helyi viszonyokról tudok írni. Itt bármit akarsz építeni vagy módosítani az valami elképesztően drága a sok-sok engedélyeztetési és adminisztrációs kör miatt. Mindent sokszor átnyálaznak, hónapokig ülnek bármilyen kérelmen és utána csillióba kerül a sok munkavédelmi és biztonsági előírás miatt.
Mondok egy példát. A 2016-ban átadott teljesen újépítésű társasházakban, ahol előzőleg laktam egyetlen egy töltőhelyet sem alakítottak ki. Sem az utcán, sem valami közös parkolóban, sem a garázsokban. A garázsokban abszolút semmiféle elektromos csatlakozót nem szereltek fel, még motormelegítőt sem. A házak előtt talán 5 helyen volt motormelegítőnek alkalmas 10A-es 2-fázisos csatlakozó, amiről tilos (!) volt tölteni. Ugyanis nem építették ki az egyéni mérőórákat, az egész sort együtt mérte az óra. A lakóközösségben volt pár PHEV autó és egy BEV. Amíg ott éltem (2016. márciustól egészen 2018. októberig) az elektromos lakótársak próbálták letárgyalni, hogy legyen töltőfej és lehessen lassan tölteni a motormelegítőről a PHEV kocsikat legalább. Amikor már felmondtam a lakást és átköltöztem a sorházba akkor még hivatalos voltam az éves lakógyűlésre mint kisegítő, mivel önkéntes alapon részt vettem a lakóközösségi gyűlések adminisztrációjában. 2018 telén próbálták meggyőzni a lakóközösséget, hogy jó lenne legalább a motormelegítőkhöz az egyéni órákat, de a töltőoszlop sokszázezer SEK-es árát nem akarta a lakóközösség magára venni. A sok szocdem nyugger már attól vöröset látott, hogy fel akarták emelni a lakóközösség vezetőinek az óradíját 200-ról 250 SEK-re, ha a normál munkavégzés ideje alatt kellett valamit a lakóközösség érdekében dolgozniuk és kaptak volna kompenzációt a kiesett munkavégzés miatt. Képzelheted, hogy ha arról van szó, hogy mondjuk 300k SEK költséget kell „szétkenni” az összes lakásra néhány burzsuj elektromos autós miatt (miközben ők busszal járnak bingózni), akkor az mennyire jól megy.
Ahol most lakom ott 1970-es évek elején épült sorházak vannak, amiket eredetileg a volvós melósoknak építettek. Főleg svéd-finn kisebbség él ott, a legtöbb család Volvo AB vagy Volvocars alkalmazott két generáció óta. Az internet TV-kábelen jön, iszonyatosan lassú és megbízhatatlan, ehhez képest Nova ADSL-je már űrtechnika. Lehetett befizetni üvegszálas netre mikor beköltöztünk. Az első körben 5k SEK az ára lakásonként, ha utólag akarod beköttetni, akkor 25k SEK. A mi sorunkban (5 házból) csak mi kértük. A többi házban teljesen elégedettek az ősrégi cuccal, minek változtatni. Úgy volt, hogy 2019 elején jön a fiber, most már szinte tutira átcsúszik 2020 elejére, mivel a sok engedélyeztetési kör a kivitelező, a gerinchálózat tulajdonosa és a kommunális föld tulajdonosa között elhúzódik hónapokkal. Még csak becsült időterv sincsen, hogy mikor kezdik el.
A garázsokban van világításnak árom a külső falon és amikor a elektromos garázskapu működik, akkor az világít. Egyébként még világítás sincsen a garázsban. Van viszont konnektor. Amikor legutóbb egy vállalkozó csinált valami melót a garázsok körül, akkor ott töltötte az akksis szerszámait. Ezt egy nyugger kifigyelte, aztán bejelentette a lakóközösségnél és kirúgták a vállalkozót a melóból és mást hívtak helyette. Mert töltötte az akksis Dewalt fúróját a garázs konnektorából és „azt az emberek fizetik!!!”… Jézus….
Nos, ezek fényében szerinted mikor lesz BEV-töltésre alkalmas töltőoszlop ezen a környéken? Szerintem kábé 2040 körül amikor az összes nyugger kihalt innen és a gyerekeik meg elköltöztek és az új generáció már tud majd picit elektromos irányban is gondolkodni.
Szóval értem én, hogy megfelelő infrastruktúra esetén sokminden lehetséges, de a jelen lakóhelyemen még nagyon sokáig nem fogok tudni elektromos kocsival járni és a PHEV sem alternatíva. Egy „öntöltő” hibrid még menne.
-
BobaHWSW
újonc
válasz ncc1701 #32072 üzenetére
Kollega arult 13k dollarert valami canondale vazat. Rakerdeztem, hogy elirta e. Mondta sajnos nem, 17k-ert vette 1 eve es 1 szezon kellett neki rajojjon nem a tokeleteset vette.
A marka nekem semmit nem mond. Aszonta valami jobb marka abbol is jobb bringa. Szep piros volt meg erzetre konnyu.
-
blueboi69
csendes tag
Hm, egy alu váz nagyon elvetemült gondolat az én súlyommal?
talaltam egy ilyet, azt még nem tudom a méret jó-e, de lassan kezdem kapisgálni, hogy miért van eltérő méretezés az eltérő bringáknál.
http://www.johnnybiker.hu/kerekpar_reszletei/alkatreszek/Kerekpar_vazak/mtb_kerakpar_vaz/Hasznalt_Mtb_aluminium_kerekpar_vaz_Peugeot_Origin
-
WiZARD
addikt
Értem, de a garázs(hely) az nem saját? vagy ott is minden közös, és semmi egyéni telepítésű dolog nem lehet?
Mondjuk ahol most lakunk, itt is egyik lakó mondta, hogy akart töltőt, de a többiek nem járultak hozzá. Nem mentem bele részletekbe, nem tervezünk sokáig itt maradni.
Ha sikerül a pesti lakást eladni végre, akkor valószínűleg jön az építkezés, bár ettől eléggé félek...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #32077 üzenetére
Arra figyelj, h átlag vázat nem 130 kilós emberkére terveznek. Tehát vagy keresel valami kimondottan masszív, erős darabot, vagy lefogysz. Ez az egyik. A másik, h az alu az egy getzi jószág, emlékszik az összes pofonra, amit kapott, majd mindenféle előjel nélkül törik. És hidd el nekem, nem akarsz váztörés miatt perecelni, össze-vissza törni magad, mert akkor már nem vigasztalna az, h óccó volt.
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #32081 üzenetére
Azt kell megtudni, h a gyártó az adott vázat mekkora súlyhoz garantálja. Illetve használt váz esetén simán lehet, h megheggesztették, és azért olcsó. Olyat meg én inkább nem vennék.
Nekem is alu a bicóm, nincs vele baj, csak az enyém egy scott bicó, azért van valami neve. És simán ugratok vele.
[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz blueboi69 #32082 üzenetére
En voltam annyi kilo. Elbirt. Igaz en ujonnan vettem (es bringazos ember ajanlotta ezt a vazat, sot a tarcsafeket le is szereltette gyorsan, mert ilyen sulynal elcsavarja a villat az egyik oldalon rogzitett fek), nincs benne nagyobb eses maradeka.
Csak akkor mondjuk ne ilyen konnyitett vazat nezz, hanem egy erosebb nehezet.
Ez a twin tube megoldas olyan fenetudja... Majd a hozzaertok megmondjak.
A vastagabb cso pedig horpad, mert kisebb a falvastagsaga. Szoval van szopas lehetosege ott is.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #32077 üzenetére
szeritnem inkabb jarj edzo terembe biciklizni, meg futopadon setalj sokat, ot nehezebb esni is, meg nem kell 100k-kat bringara eltapsolni
foleg hogy jon a teli szezonanno meg a regi forumon nagyon toltad egy a glikemias index dolgot, az hogy valt be, hogy 130kg lettel?
több drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
F1, plíz
Érdekelne, hogy a faluba bejövő autók közül hány transit forgalom és hány nem. Ezt hogyan lehetne mérni?
Van három út, ami metszi a falu határát.
Ha egy-egy kamerával felvennénk reggel 7-10 között a forgalmat, mindhárom helyen, majd végignézve felírnánk a rendszámokat és a time stampeket, abból simán ki lehetne számolni. De ezt jó lenne automatizálni.
Egy alkalommal kellene, nem folyamatosan. Tudtok olyanról/cégről, akinek ehhez van infrastruktúrája?
Három db Excel tábla lenne az elvárt output. Nyilván szívesen lennénk referencia, de bizonyos határig akár fizetnénk érte valódi pénzzel is...
-
Samott
addikt
-
FőDudu
addikt
válasz Bujdy81 #32098 üzenetére
Olyan ceget keress aki garazsban csinal rendszam alapu beleptetest.
Nekik van erre megfelelo szoftver (garazsba be es kihajto autok tipikus esete, megfejelve rendszam alapu azonositassal).A GDPR es egyeb baromsagokba most nem mennek bele, mert sajnos mar a rendszam es a kepmas is szemelyes adat....
[ Szerkesztve ]
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Suzuki topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Okos Otthon / Smart Home
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Yettel topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...