Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #41900 üzenetére
Fura szimbiozisban mukodnek a Panaval. A gyar a Teslae de a gyartosor a Panasonice. De a lenyeg az, hogy nem a piacrol veszik az akksikat hanem dedikaltan nekik gyart ott a Pana. Viszont kinaban az LG-vel csinaljak ugyanigy. Es vettek akku fejleszto ceget kanadaban azzal dolgoznak a kovetkezo generacios akksin. Amihez mar nem kell nekik se Pana se LG.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
na meg az az erdekes meg itt akkor mar, hogy akkor a "sima'" fapad Taycan 4S ami olyan 100kEUR-ba fog kerulni kb, az o meg ennel is kisebb, netto 71kWh-s akksijaval majd mennyit fog elhaladni egy toltessel?
több drón kell ;P
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #41903 üzenetére
Uj kategoriat csinalnak. Varosi Sportauto.
A varosbol nem erdemes kimenni, csak a varosban levo versenypalyara lehet vele menni.Vagy treleren kihuzza a versenypalyara es ott tud egy orat csapatni ...
Uzemoras gep. Pont egy orat bir.Lassan egy komolyabb dron is kibir ennyit, szoval van meg hova fejlodniuk.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz FőDudu #41908 üzenetére
A többiek is be fognak indulni. Aggódni nem kell. Most pár éven belül a 3 nagy német ki fog köhögni magából márkánként kábé 25 különféle BEV modellt. És az csak a 3 nagy német első komolyabb próbálkozása.
A Tesla sem fog ülni a babérokon közben persze, de hamarosan "párszereplős" helyzetből sokszereplős lesz az egész móka.
És bár úgy nézem itt sokan már temetnek mindent ami nem Tesla, de szépen feljönnek a többiek is.
Az a fajta vad és merész "másság", ami a Tesla sajátja is csak addig ennyire drasztikus amíg kábé a Nissan Leaf és e-Golf volt még volumenben produkált konkurrenciaként.
Addig is élvezettel olvasom a foteles megfejtéseket.
-
hobizoli
nagyúr
jo, de Musk-ék lassan 10 eve toljak mar ezt, aztan az osszes Tesla-killer eddig besult
olyan gyartoktol, akik kilora meg tudtak volna venni a Tesla-t par eve tokkal-vonovalmegnezed a ceg aktualis piaci erteket, a Tesla tobbet er a 100+ eves Ford-nal, es fej-fej a Mercedes-Benz-l
ez mi?
15 eve meg egy startupka volt az egesz
es tobb EV-t gyart egy evben, mint az osszes tobbi gyarto osszesen es szorozva kettovelakiknek ott volt ehhez egy-ket komplett gyar meg minden lehetseges eroforras meg mernokhegyek
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
FőDudu
addikt
Jaja. A benyat meg majd olyan palackban lehet venni mint a tuzolto keszulek.
Hogy kelloen kicsi es draga legyen.Nem is ertem, hogy lehet meg benyat tankolni. Hiszen azzal le lehet onteni barmit/barkit es meggyujtani (ugyebar a sok Molotov koktel es egyeb gyujtogatas)...
Vegulis loport sem lehet csak ugy vasarolni.FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #41915 üzenetére
Van egy sanda gyanum. Itt mar nem az a fajta motorfejlesztes zajlik, hiszen sok tenyezo kikerult a szempontok kozul. Pl. kornyezetvedelem.
Villanymotor hatasfoka mar regen is eleg jo volt, ezert nem is ertem miert van ekkora szoras a gyartok autoi kozott.
Legyen az egyik hatekonysaga 80%, a masik meg 95. Nincs akkora kulonbseg ami a dupla tavot indokolna. Letezik, hogy az elektronikanak van ekkora hatasa?
De azt meg siman le kellene tudni masolni a konkurenseknek. Legalabbis az elv biztosan ismert, a tobbit meg siman le tudjak logolni akar a mukodo autorol is, nem?
FőDudu
-
Jahno
őstag
De durva. Más cégnél is van változás :-O
Leadok hibára egy laptopot, szériaszám, ami kell. Erre visszaírnak, hogy már másképp megy a dolog: tegyek egy postitet a laptop aljára a nevemmel és dátummal, azt fényképezzem le és mellékeljem... Kicsit pislogtam, aztán majd holnap folytatom.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #41917 üzenetére
Ismét fotelből.
Ez a benchmarking téma azért picit komplikáltabb annál, mint hogy megnézed és már tudod is. Máskülönben Kína már régen ugyanott lenne, mint a német trió.
Van pár szempont, amit igen sokáig kell elemezni, hogy egyáltalán a közelébe kerülj az elemzett terméknek.
- alapanyag minősége
- alapanyag gyártási processz
- alapanyag utókezelése
- konstrukció részletei, azok miértje. Ez komplikáltabb mint gondolnád.
- hogyan tekercselsz
- milyen mágnesek
- milyen csapágyak
- milyen a mágnesek eloszlása
- milyen a reduktor?
- hogyan hűtöd a statort
- hogyan hűtöd a rotort
- hogyan hűtöd az invertert
- milyen rezolvered van
- a gyártási folyamatok, azok lépései, a sorrend, a részletes megoldások az állomásokon
- a gyártási minőségi ellenőrzés, a paraméterek mind kihatnak az eredményre
- EOL (end of line) testing, masszívan befolyásolja az eredményt, mert semmi sem bináris. Mint engedsz meg "jónak" és "rossznak".A hatásfok sem egy szám. Milyen üzemmódban? Milyen ciklusban? Milyen peremfeltételek között?
Hova optimalizálod az elektromos gépet és hova az invertert? Milyen szoftverrel hajtod? Mennyire tudsz belenyúlni az inverter szoftverébe? Hogyan modulálsz? Milyen túlmodulálás? Milyen limitek vannak? Azokat hogyan kezeled? Milyen ASIL-követelmények vannak?
Mókás téma ez.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #41912 üzenetére
Mi leszerződtünk CATL-el és LC Chemmel is, hogy a kért kapacitás garantált legyen. A többiek is próbálnak szerződni, gondolom.
A VW asszem rárúgta az ajtót a cellagyárra erőből, aztán utána lehetett kuncsorogni, amikor azok inkább megköszönték az együttműködést és további szép napot kívántak.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #41911 üzenetére
Én nem tudom mit definiálsz "Tesla-killernek". Nissan Leaf gondolom nem. Hyundai Ioniq gondolom nem. Mi volt még ami ugyanabban a szegmensben ugyanazt a teljesítményt célozta és bevallottan "nekiment" a Teslának? Dedikált BEV, ami kifejezetten meg akarta verni valamelyik Tesla modellt?
Lehet én vagyok beszűkülve, de a legtöbb eddigi tömegtermelésben elérhető BEV egyáltalán nem akarta megverni a Teslát a saját profiljában.
Az, hogy felraknak drag race videót Lamborghini Huracan vs Model S P100D tematikában teljesen irreleváns.
A Taycan is csak látszólagos "ellenfél", az is egy másik szegmens. Az, hogy marketinges célból lebegtetik a versenyhelyzetet nekem nem jelenti azt, hogy "Tesla-killer" a Taycan. Teljesen másik árcédula és szegmens. A két modell vevőköre nem igazán metszi egymást szerintem, de lehet én nem tudok eléggé grandiózus módon elemezni.
-
WiZARD
addikt
Te nyilván mélyebben benne vagy a témában, mint az itteni fotelszakértő társaság.
Nagyon kiváncsi leszek, hogy mit fognak a németek kinyögni, és milyenek lesznek azok. Az eddig látottak alapján engem meglepne ha az összeszerelési/anyag minőségen kívül akár csak fel tudnának állni a Tesla mellé.
Aztán lehet hogy csak félrevezetés és kábítás a németek részéről, hogy a BMW a 8 éve bemutatott i3-at tolja még mindig, a porsche a Taycannal küzd, az Audi az e-tronnal, a Merci meg az EQC-vel, és igazából a minőségérzeten kívül egyik se tud kb semmit se felmutatni egy Teslaval szemben, csak jóval nagyobb fogyasztást, kisebb darabszámot, hagyományos autókra jellemző feature-öket. (najó a Porsche állítólag ad egy kis plusz vezetési élményt)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Gabibácsi
tag
na, megvolt a ki elérhető az ünnepek alatt ceremónia, persze élőhöz úgysincs jogunk, ha gebasz van akkor az indusok tudják a szervereket heggeszteni, nem mi a fejlesztő/ba/qa csapat. Van egy xls tavalyról, azt kell kitölteni, úgyhogy kitöröltem a számomat, és betettem magam jan 8-ig elérhetetlennek, oszt kész vagyok.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Sipi-
tag
Nagyon szuper, csupa aluszilánk az egész lakás. Lehet porszívózni, hullámpapírt felszedni, megint porszívózni és feltörölni. Mindenhol...
De legalább kész van a zsaluzia az összes ablakra. Még a villanyszerelő (én) beköti a kábelezését és lehet használnihttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
hobizoli
nagyúr
jo es szerinted csupan a utaster belso meger 2.5x-s arat egy Model3-hoz kepest?
mert hatotavban meg pont fasorban sincs pl ahhoz kepest, menni meg kb ugy megy, mint az is, vagy finggal jobb, de nem 21misibe kerul, hanem 60miskaba olyan extrak nelkul is, ami a M3P-be alapbol jara 71kWh-s Taycan4S az majd megugorja a 20 evvel ezelotti GM EV1 2nd series szintjet hatotavban, ami 220km volt?
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Gabibácsi #41930 üzenetére
Nálam a privát állatságok gyűlnek, meg persze mostanában sokat találkozom HRes lányokkal.
Cégnél úgyis 23án találják ki, hogy a valakinek otthonról kell dolgozni és nincs VPN, sem laptop. Előre nem gondolkoznak, majd ott kiderül, hogy ki mit hitt és mire gondolt.
Vezető HRes kölykeinek szereztem egy Sega Flashbacket a fa alá, mert azért nem árt kapcsolatokat ápolni.
-
FőDudu
addikt
Tidal meg mindig akcios. 5 honap 5 euro.
FőDudu
-
Gabibácsi
tag
Budapest taxi app törölve, számuk törölve, legszarabb taxitársaság cím elnyerve. Rendeltem az appban, írta hogy jön tamás, 50 éves, volkswagennel. 15 perc. Mondom ok, 10 perc után felöltöztem, ránéztem az appra, addig mutatta merre jár. Jött egy üzenet hogy rendelés törölve, nincs taxi. Kiváló ügynök volt.
valakinek tapasztalat a bolt-tal, az műkódik?Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #41933 üzenetére
Nem csak utastér belső. Igen, máskülönben nem vennének annyit a prémium gépekből, hogy alig bírják legyártani. Szerintem a topikból elég kevesen vannak akik a közelében lennének a dilemmának, hogy Model S vagy Taycan.
De ha ültél már ilyen gépben és egyáltalán eljutsz-e odáig befogadóképességben, hogy értékelni tudd a finomságokat, akkor azért a fenti kérdés már nem is kérdés vélhetően.
Azt próbáld megérteni, hogy nem összehasonlítandó termékeket próbálsz erőltetve összehasonlítani és olyan dolgokba kötsz bele, ami a célközönséget teljesen hidegen hagyja. Aki Taycan Turbo S gépkocsit akar az teljesen letojja, hogy mennyire intuitív a térkép a Model 3-ban. És vice-versa aki igazi Tesla fanboy az letojja, hogy milyen a kormányzás érzete a Taycanban, vagy milyen opciókat lehet rendelni csak a különféle alkatrészek színével és a különféle anyagokkal variálva.
Én csak tesztautókban ülök és ültem, vélhetően sosem leszek a közelében annak, hogy egy Taycan Turbo S-t bekonfiguráljak és utána felköhögjem az árát csak úgy folyószámláról. Mégsem kezdem el durván ekézni, hogy mekkora egy tákolmány már az egész. A Teslát sem próbálom durván leszólni, bár sok részmomentummal nem értek egyet a filozófiájukkal kapcsolatban. Mindazonáltal elismerem, hogy a termék egyes részei zseniálisak.