Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #65203 üzenetére
Attól függ. Ez a melóba járós bringára menne. A mostani 3-as hajtómű 48/38/28T. A kazetta pedig 12-28T. Ez túl hosszú melóba. Tipikusan 25-35 km/h között haladok "vízszintesen".
Amíg még a két gyereket húztam a dupla utánfutóban addig használtam a kis kereket elöl. De amióta kinőtték a futót már nincs szükség a kis kerékre.
A 48T elöl egy országútihoz képest biztosan harmatos, de a zötyögős kerékpárúton a többi kerékpáros között haladva a kazettáról az utolsó 4 fogaskereket csak erős lejtőn hátszélben tudnám használni kivételes esetben.
Eredetileg közepes kanalas Tiagra hátsó váltó volt a gépen, most Deore hosszú kanalas van rajta. Tehát tudok játszani a hajtómű fogaival és mehet rá elvileg talán 32T kazetta is. Függ persze az első lánckerék méretétől.
A terv az, hogy a ténylegesen használt végsebesség (kábé 45 km/h felett nem szoktam menni) legyen közelebb a hajtáslánc végéhez. Ezért a 48T-ről 46T-re ugrás és a nagyobb kazetta gyakorlatilag pont jó is lenne szerintem.
Az edzős gépen 53/39T a hajtómű, az nem annyira "lányos", jelentsen bármit is a lányos
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #65210 üzenetére
Az a vicc, hogy volt egy osztálytársam általánosban, akinek a szülei a külügynél dolgoztak és több évet éltek Franciaországban. Amikor hazaköltöztek hoztak magukkal egy Sony tornyot. Meg nem mondom milyen típus, de teljesen motorizált dupla kazettás deck, olyan lemezjátszó, hogy gombnyomásra ereszkedik a tű a lemezre. Sci-fi akkoriban.
Azóta is ilyenről álmodom. Persze se helyem, se időm nincs rá. Mostanra az 500 SEK-es kategóriára van pénzem ugyan, de még csak tenni se tudnám sehova.
Szóval el lesz engedve ez is, szép emlék. És never meet your childhood heroes, ugyebár.
És most valami teljesen más. Ez instant get. Városi rohangászós.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #65215 üzenetére
Ja, maximum 13"-os felnivel, mert túl nagy fék tutira nem kell rá. A Caterham árul is ilyesmit.
-
ncc1701
veterán
Reggel olyan köd volt, h folyton törölgetnem kellett a napszemcsit, és a bicaj belépő éleiről csöpögött a víz. Meg rólam is. De azért fasza volt, reggel 7 órakor egy kis 133-as átlag pulzus 40 percig, felébreszt rendesen.
-
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #65219 üzenetére
Az edzős elöl 53/39T, hátul 12-25T. Azzal még "simán" lehet tekerni bőven 60 felett is, egyszer megküldtem utolsó fokozatban egy hosszú lejtőn. Persze szemüveg nélkül, így lehetett hunyorítani, mint az expert level hegesztőmunkások.
Az első fokozat 39-25, azzal viszont meredek emelkedőn kell tartani egy bizonyos tempót, máskülönben szinte megszűnik a pedál fordulatszám. Volt olyan futam, ahol kellett kiabáljak az egyesbe leváltó MTB-s illetőknek, hogy húzódjanak le oldalra, mert én nem tudok ilyen lassan menni. Aztán akkor eltekertem mellettük a meredek emelkedőn.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #65221 üzenetére
Ja, 13"-os felni, aztán sok gumi. Akkor kényelmes lesz.
Igazából szeretnék olyan jó sofőr lenni, hogy ki tudjam használni a peres gumik előnyét. Lehet, hogy csirke vagyok, de még sosem tudtam olyan gyorsan menni tesztpályán, hogy egyértelműen rá tudjak mutatni: csak a gumiabroncs túlságosan ballonos mivolta miatt nem tudok jobb időt futni.
Amikor nézem a 22"-os felniken guruló SUV gépkocsikat akkor csendben vinnyogok a röhögéstől. Magas súlypont, de süllyesztett és keményített futómű. Maximális rugózatlan tömeg és minimális csillapítás a gumik révén. És ezért fizetnek is. Mindegy, nekem csak jobb lesz ha drágábban veszik a kocsit, szóval hajrá.
Aztán amikor a fekvőrendőrön 3 km/h-val óvatoskodnak, akkor a másik sávban én mondjuk 20-al tudok elrobogni a ballonos 16"-os kerekekkel és nem süllyesztett futóművel. Ha pedig pöcsméregetésről lenne szó, akkor a 28"-os bringa kerekeimet úgysem tudják túlszárnyalni a vacak SUV-ok....
-
npera
újonc
Kijött egy új Master Boot Record album. Most ízlelgetem, a floppy drive moduláció még mindig megvan...
-
Sipi-
tag
a 28"-os bringa kerekeimet úgysem tudják túlszárnyalni
De megpróbáljákhttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Wyco
tag
hwsw forum parse kész --> https://drive.google.com/file/d/1QHMcjsR1TQCtX_53yHrXlFTH5RjxPnzt/view?usp=sharing
7z forumatum, kicsomagolva kb 4gb, 100e+ file meg egy index.BackToTheUKBlog:[backtotheukblog.wordpress.com] 2019/09/05: Brexitgráf IV — őrültek és csirkék háza
-
npera
újonc
Na!
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/06/11/kiderult_mi_hianyzik_a_vw_villanyautojabol/
„A szoftver 256 funkciójából kettő lesz, amely csak később készül el.” - mondta Frank Welsch, a Volkswagen fejlesztési igazgatója. Azt is elárulta, hogy az ablakra vetítő kijelző egyes funkciói nem működnek majd, illetve az Apple Carplay és az Android Auto kompatibilitást biztosító modulok.
Ez tetszik. Kettő a nyolcadikon funkció. Remélem ez a szám HW-limitált és nem lehet több funkciót belerakni. Csak vicceltem.
Igazából mindegy, a kocsi formája állatira bejön még mindig.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz ncc1701 #65203 üzenetére
Nekem 50/34 van, de a 46/36 sem feltétlen lányos.
Vagy neked a 46:11-hez 90-es pedálfordulaton tartozó 48,3 km/h megy tartósan? Nekem nem.Nekem az 50:11-nél 75-ös fordulat esetén esedékes 43,7 sem megy, hosszabb távon az 50:15-öt használom.
Az országúti viszon bitang, azon van 53/39/30-as hajtómű, szóval az 53:11@90 esetén 55,5-lel menne. Szakadékban, hátszéllel. Ellenben hegyre fel a 30:28@60 esetén már csak 8,23 km/h-t kell tudni kihajtani.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz ncc1701 #65219 üzenetére
Most nézegettem az áttétel kalkulátorokat és korábban nem értettem, hogy miért mennek a Hawaii Ironman-en 54/44-es hajtóművel a nagyok, miközben a pályát van 1700 méter emelkedés 180 km-en.
Nos, most megértettem. Mivel 40 fölötti átlagot mennek, ezért kell a 45 körüli utazó sebesség. Az 54:12 pedig 75 rpm esetén csak 43,5 km/h-t ad ki, kell az 54:11, hogy 75 rpm-mel 47,5-lel haladjanak. Márpedig a nagyok nem nagyon mennek 75 rpm fölött...
-
-NoVa-
őstag
válasz Bujdy81 #65227 üzenetére
Komolyan szerezz be egy fixit, párezer letolt kilométer kioptimalizálja az összes fölösleges oldalirányú mozdulatot a lábadból, ami a pedálfordulatszámot visszafogja. A kényelmes utazótempó nekem 80-as pedálfordulatszám körül megy 30 fölött kicsivel, azzal kimegyek a világból. Lejtőn ha elengedem a tempót kicsit, 50 környéki sebességhez 130-as pedálfordulatszám jár. Kevésbé óvatos arcok elengedik 170-ig is, az már superman/robot kategória nekem. Néha egy váltós országútira/cx gépre ráizgulok, de hamar elmúlik, úgyis mindig visszakanyarodok a legegyszerűbb kialakításhoz.
-
ncc1701
veterán
válasz Bujdy81 #65227 üzenetére
Tudod, h cinkelni szokták azokat, akik nem 53/39-es első áttételekkel teker. Azért sem veszek jobb bicót, mert tuti nem az fog vissza. Sík úton, szélcsendben, tökéletes körülmények között mondjuk ilyen 1-2 órás távon menne egyedül 30-34km/h. Ehhez meg ugye elöl a 48-as tányéron, hátul pedig 14,esetleg 13-as áttétel megy nálam. Nagyon nem pörgetem.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #65229 üzenetére
Én nem tudom megmondani, hogy mekkora pedálfordulatnál (cadence), de az országúti bringán tapasztaltam egy jelenséget. Ha elég magas lesz a pedálfordulatszám és erőből tekerek (miből másból), akkor elkezd ugrálni a hátsó része a bringának fel-le. Lehet, hogy túl puha a hátsó kerék, mert csak 9 bar nyomás van benne. Vagy én vagyok túl nehéz. Ez mondjuk sanszos. Onnan tudom, hogy túl magas a pedálfordulatszám, hogy elkezd a hátsó kerék elkönnyülni periódikusan. Olyankor váltani kell. Mondjuk ezt érezni ugrálás nélkül is, az ugrálás a végső figyelmeztetés.
Lehet nekem is kellene fixizni? Vagy inkább fogyni???
Most megint elkezdtem vágyakozni egy Dafne Fixed bringa iránt. Az 56-os méret éppen pici lenne és nincs nagyobb belőle. Nem tudom hova tenni a sufniban. És nincs semmi racionális indokom, hogy vegyek.
Hmmmmm....
-
npera
újonc
Asszony vicces volt. Kapott egy csomagtartót a bringájára és egy olyan vízhatlan oldaltáskát, amit fel lehet csiptetni a csomagtartóra oldalról. Nem egy Vaude, hanem a helyi Biltema vasedény saját márkás olcsó táskája. Esőt bírja ez is, bevásárolni könnyebb vele, mint egy sima hátizsákkal, ami már félig tele van a gyerekek cuccaival.
A csomagtartó egy univerzális cucc, ami az üléscsőre és a hátsó támvillákra csatlakozik. Asszony bringája elég sokat dől el. Vagy zakózik vele vagy feldől vagy a gyerekek feldöntik.
Tegnap jön haza a gyerekekkel az oviból és panaszkodik, hogy a hátsó kerékkel valami baj van. Megnézem és tényleg baj van. Feldőlt a bringa megint és ráesett a csomagtartóra. Ami elferdült és a bal oldali tartója rányomult a hátsó kerékre. De rendesen. Ez mondjuk asszonyt nem zavarta, elég erős ő. Elkezdte tekerni így. Lemunkált egy adag festéket és aztán alumóniumot a tartóból. Aztán elfáradt és elkezdte tolni. Mire hazaért tele volt gumitörmelékkel a hátsó fék, meg a bringa odala és picit égett gumiszag volt. Van erő az asszonykában, nem semmi…
Visszaegyenesítettem a csomagtartót és mutattam neki a hiba mechanizmusát. És bíztattam, hogy legközelebb végezzen egy alap működési feasibility studyt a bringán, ha elfekteti. Pár alapvető dolgot meg kell tanulni, hogy tudja üzemeltetni a drótszamarat. De lelkes és ez a lényeg… -
-
Jahno
őstag
Én kaptam egy hátsó táskát, bár nem ilyet szerettem volna és tuti nagy lesz, de havernak felesleges, erősködött kicsit, akkor jóvanja adjad. Egy oldalas, ami nekem már fura. Viszont van hozzá vízálló huzat, gyorscsatlakozós leakasztás és felrakás, vaalmint válltáska és hátizsák is. Egyelőre lebasztam a sarokba és nem foglalkoztam vele. Olyan dobozt viszont vennem kellene, csak nem nagyon van használtpiaca. Kb. 6 literes környéki jó is lenne.
-
Samott
addikt
Dehogy kapcsoltak le, megy az meg.
Csak nincs link a cimlapon.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
Én meg alig tudok idenézni, van sok meló, amikor meg nincs, akkor meg család+házimunkák ráadásul valami balszerencsés rontás van rajtam.
Lett egy fasza beázásunk, mert tönkrement a zuhanykabinban a falipanel keverőcsapja és folyamatosan eresztette a vizet. Közben az alsó szinten már lassan 2éve áznak a falak alulról, tököm tudja miért. Hivtam egy céget akik mindenféle repedést, szivárgást bevizsgálnak. Muki nagyon rendes volt a telefonban, kb fél órát debuggoltunk, de nem jutottunk semmire. Aszondja kb 100e-től indul a bevizsálás és akkor még nem csináltak semmit... aha, kösz.
De az elmondottak és debuggolás alapján nem volt már tippje, hogy honnan jöhet a nedvesség, mindenestre a festék már sok helyen jön le a falról.Autóm ugye lerohadt, nemtudom meséltem-e. Elkezdett vmi kattogni a motorból, de nem állandó jelleggel, hanem mintha beejtettek volna egy csavart és 10-15másodpercenként belevert volna vmelyik hajtókar. Na hívtam az egyik szerelőt, azt mondta, hogy passzolja a kérdést, de legközelebb 2hónap múlva tudja vállalni az autót. Ahhh.
Megfelelő fórumon keresek embert, nagy nehezen ajánlanak valakit fehérváron. Srác, jól felszerelt garázssal, bmw-s tetkó, amit akarsz. Megtalálja mi a gond, a vízpumpa tengelye tört el. ugyebár azon van a hűtőventi (nem elektromos a venti). Ilyet sem látott még, de legyen. Mondom oké, van még vmi nyikorgás a futóműben. Hát ő ezt modt nem tudja, de van cimborája aki futóműves. Elmegyünk, Prémiu szervízlánc, srác aki megnézte, faterjának is e39 van, csuklóból vág mindent, sorolja miket kell cserélni. Na ez már zsebbenyúlósabb story.
Végül kimatekozzuk, lesz kb 150e a javítás, mondom oké, mikor hozhatom az autót. 1hét múlva.
1hétig nem mentem vele, majd a megbeszéltek szerint elvittem szombaton reggel, abban maradtunk, hogy vasárnapra kész. Namost nem lett kész. Vasárnap este hívott vissza, hogy hát apósának vmi balesete volt, el kellett vinni kórházba, stb. Mondom jóvan csapassad. Kedden estig nem tudtam elérni, hogy miafasz van, nem válaszolt, nem vette fel. Aztán sikerült megbeszélni, hogy kicsit elcsúszott a melóval, hétvégére kész lesz.
Mondom neki, hogy azért térjen már észhez, két kisgyerekkel vagyok, nem úgy készültem, hogy 2hétig nincs autó, bazzeg.. Összekapta magát, azóta beszéltünk minden nap és ma hívott, hogy ma este már mehetek is érte.Aztán fűnyírómnak elszakadt a berántó zsinórja. Há mondom sima ügy, kicserélem. A faszt, szétugrott a spirálrugó, sehogy nem bírtam belerakni...
Aztán tegnap kitört a fűnyíró egyik kereke... 2éves gép, újonnan vettem... remek, mindig összejönnek ezek a dolgok, mondtam is asszonynak, hogy én mostmár leülök a kanapéra sörözni és semmit nem fogok csinálni, amíg ez a rontás rajtam van.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest