Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz Gabibácsi #69249 üzenetére
Ljubljanaban ejjel, negyen vagy 7-8 KM tavra fizettunk 5-6 eurot. (mondjuk 3 eve).
Meg is lepodtem, hogy mennyire olcso. Nekem a taxizas mint draga dolog remlett.A tobbi korben meg siman a szalloda fizette, csak portas adott ticketet es a sofornek oda kellett adni. Mondjuk a taxit is a hotel hivta. Ljubljanai Intercontinental. Ugy tunik belefert a szobaarba.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Amugy ma hallottam, hogy meg 2 hetig meghosszabbitottak az 1 Euro per liter aron levo 95-os benzint. Mar vagy 3 honapja ugyanennyi, es meg 2 hetig igy lesz.
Akkor volt ennyire olcso a nafta (96 cent/l), amikor 2009-ben ide koltoztunk.
FőDudu
-
Gabibácsi
tag
-
-
hobizoli
nagyúr
Oscar-n vannak kisbuszok is
isminel neztem egyszer Bp-Pécs tav 6500 volt 2 eve
egy nap oda-vissza 2x megjarjak es napokkal elore tele vannak
8x6500, azaz 100k vele egy oda-vissza kanyar
szoval napi 180-200k a bevetele es egy tank uzemanyaga megy ra
ugyanez megy Bp-Nagyvarad meg Bp-Temesvar vonalon is a romanokkal, csak ott 9.5-10k volt egy menet (30EUR)
azok is delelott letolnak egy oda-vissza kanyart, meg delutan is
cegre vege nettoban ~7.5-8millio jol felszerelve vatta ujan is egy, lizingelve meg nem is kell kipengetni egyszerre
egy bp-i lakas aran veszel 4-5 ilyen technikat
ismi ket eve is egy ilyen Oscar-s iranytaxival ment ki autoert Nurnbergbe
70EUR volt a tarifa odaig Bp a Nepliget-tol es az a busz Hamburg-g ment
o szallt ki elsokent, a tobbiek vegig mentek 110EUR-ert, azaz 35k per kopf a tura, es ulnek benne 6-n meg o kiszallt a 2/3 tavon
2 sofor volt a kisbuszban es 250-300km-kent valtanak
egyik nap oda mennek, masik nap vissza
amikor visszaernek, belul a masik ket sofor es mennek ok is egy 2 napos etap-t oda-vissza, addig az elso paros pihen
annak a cegnek volt 4 busza igy 16 safjorral, vmelyik Zürich-be jar oda-vissza, vmelyik Berlin-be...
a Hamburg-ba jaro akkor 2.5honapos kisbuszban volt 58k(!!!) km martöbb drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #69237 üzenetére
Itt nem hondás van, hanem asszem Kodiaq-s. Skoda, az tuti, meg ilyen SUV féle.
Előtte volt egy XC90es volvo, azzal még nem volt sok baj. Emellé van egy valami sportmotor, annak a hangja valami rettenet, meg volt egy valami kiskocsi, azt nem tudom, de már nincs meg. Az XC90 és a kiskocsiból lett most valami Skodálatos.
Az "ember", akié mindez, ráadásul nagyon rendszerető, mert minden tetves hétvégén délután 2-3 körül elkezdi az utcát (!) magasnyomásúval buzergálni, hogy tiszta legyen. Máskor a füvesített járdát felássa, és lejárókövezi. És persze diagonálba, hogy vágni kelljen, sokat, mindezt akkor, amikor mindenki délutáni sziesztát tartana. És akkor fényeztetni magát, hogy kiakirály... Hogy ne vágjak hozzá néha valami tojást, vagy paradicsomot...
Má' gondolkodtam, hogy kérek ismitől kis szívességet, hogy szerezzen a Tiszáról egy pár tucat sulyom termést, az jó lenne a kerekek ellen...
Egyik ága mindig felfelé néz, csak úgy tud leesni...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
veterán
válasz hobizoli #69260 üzenetére
ha időben veszed, egy bp-hamburg vonatjegy 39€ bécsi átszállással, közvetlenül 49€. a vonaton ki tudod nyújtani a lábad, igény szerint fel lehet állni, van rajta vécé meg büfékocsi is... 70€-ért kapsz egy ágyat is, meg egy kalauzt, aki reggel egy órával a végállomás előtt kávét és reggelit hoz.
lehet hogy rosszindulatú vagyok, de sokak beszámolói alapján az a benyomásom, hogy ezeket a háztól házig kisbuszokat elsősorban azok veszik igénybe, akik egyszerűen nem képesek semmiféle helyi közlekedés igénybevételére, mert az már bonyolult.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz zetor2000 #69228 üzenetére
pont ma 174 éve nyitották meg az első magyar vasútvonalat, az internetek szerint az utat a vonat 59 perc alatt tette meg, amiben volt 10 perc várakozás dunakeszin. a sima személyvonatnak ehhez százhetvennégy évvel később 42 perc szükséges ha épp nincs késés, szóval senki se mondhatja, hogy nincs itt fejlődés.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #69267 üzenetére
Én is néztem a kisbuszt. Meg mindent is. Aztán mikor hétvégi adhoc kerülést szerettem volna kavarni bármerre, akkor naponta kétszer hülyültem bele a MÁVstart oldalába, majd kikötöttünk némi akciós Prágánál ahova 10 vonatjegyet vettem 4-5 szakaszban, mert elsőre nem minden visszautat lehetett kifizetni és a helyjegyek felét kaptam meg. Az kb. véletlenszerű opció, hogy mikortól lehet vásárolni. Szóval majd érdeklődjek. Közben persze változott az ár és a koncepció is. Aztán minden körnél ment a sakkozás, mert van X odafelé jegyem. X-valamennyi helyjegy, Y mennyiségű visszafelé jegy de rugalmas időpontra amihez majd mikor megnyitják a járatot akkor el kell döntenem az időpontot és hozzárendelni a helyjegyet. Legjobb mikor az akciós időszak alatt nem tudod megvásárolni, mert nincs. Ára van, akció van, csak termék nincs.
Ezek után nem tudom, repülő egyszerűbb Ami ilyen kisbusszal Belgrádba mentünk volna oda helyi szerb erő kellett, mert ha ott helyi nyelven intézi akkor olcsóbb és gyorsabb. Rugalmasabbnak is nézett ki, mint a vonat, néhányhoz minimál kaja és egyéb ellátmány is járt.
-
zetor2000
senior tag
válasz qnadam #69269 üzenetére
Ja. Az lett.
"Lesz itt rend, mondta a grófnő, majd berúgta a kutyaszart a szőnyeg alá." Kábé ez jutott erről eszembe.
Dulván 180 év alatt eljutottunk odáig, hogy semmit nem változott az utazási idő ennyi év alatt. De! Rengeteg pénzt, energiát és munkaórát tettek bele nemzetünk nagyjai és apraja, hogy ez (ne) változzon érdemben.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Pár nap kiesés néhány szolgáltatásból...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #69277 üzenetére
Én sem sokat vonatozom. Pedig már 3+ éve is akadtak jófélék, persze attól függ merre. Én értelmes tisztaságú WCvel is találkoztam, klíma és több nyelvű utastájékoztató van. Meg itt-ott késés, de ebben múltkor is nehéz volt megegyeznünk, mert lehet csak mi szeretnénk túl sokat :-D Meg laptoptöltő. És nem egy szűk folyosón kell oldalazva letaposni a másikat.
-
Samott
addikt
A vonatok lehet hogy alakulnak, de a kozonseg rajta? Nekem az volt a legduvabb a busz utan hogy arra barkit felengednek. A buszon at kell jutnia a soforon, es hat lattam olyan arcokat visszazavarva akik a vonat fulket siman kiuritettek a szagukkal.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Gabibácsi
tag
válasz eattila #69277 üzenetére
Mostanában voltam párszor a helyi vonaton, az szép alacsonypadlós, tiszta volt
persze mindig késett
ic-n meg rendes vonalon nem voltam, csak oroszon, az tiszta volt, wifis, kijelzős, és fiatal kalauzlánykák:wub:
meg prágába mentem párszor vonattal, a cseh rész nagyon szép volt, minden működött, a magyar részen meg egyik wc semHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
zetor2000
senior tag
Én pár éve vonatoztam relatíve rendszeresen ex-anyósféléékhez.
Akkor többféle megoldás volt, ami a vasutat jellemezte:
IC: Teljesen rendben volt, kábé nemzetközi szint. WC rendben, papír is akadt, klíma rendben, ablakok sötétítve, ülések tiszták, tárolóhely is akadt bőven, töltőket akkor tájt kezdték favorizálni, meg nőtt itt-ott 230as aljzat is.
Gyorsvonat: elég változatos a kép. Ülések javarészt plüss, ezel bazi kényelmesek, de nem feltétlen tiszták. WC elég változatos, volt,. hogy teljesen rendben, de volt ellenpélda is. Klíma sehol, ablakok szerencsés esetben lehúzhatók, és úgy is maradt. Sötétítés nem volt, inkább kosz.
Személyvonat: Ha kifogtál egy Stadlert, az Amerika. Klíma, kényelmes tágas plüss ülések, sötétített ablakok, tágas WC. Itt-ott kerékpár tároló, és mozgássérülteket is fogadó WC, ami teljesen rendben. 230as aljzat asszem nem volt, se USB. A másik véglet a szokásos sötétoliva műbőr szr ülés, 3 embernek nagy, 4nek kényelmetlen, ha nincs szerencséd a fűtés megy éjjel-nappal, nyáron is, télen ha nem fűtésen ülsz, megfagysz, ha fűtés fölött, akkor meg megsülsz. Ablakok retkesek, ahogy a WC is, papír nincs.Volt, hogy úgy utaztam, hogy megvettem a jegyet, de nem volt ülőhely. Utaztam állva ~20 percet, majd az állomásról leszállva még volt idő IC jegyet venni, és azzal végül hazajutottam. Aztán olyan is volt, hogy le kellett szállni, mert annyian voltak, de egy másik járaton meg senki. A kettő közt 5 perc difi volt a menetrend szerint. Azt hozta is. Volt, hogy a büfékocsiban akartam hazajutni, mert ott nem volt senki, de végül a kaller betessékelt valahova.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
veterán
válasz zetor2000 #69284 üzenetére
amikor suzukim volt, amit székesfehérváron szervizeltek, hamar felfedeztem, hogy mehetek gyorsvonattal, ami a klasszikus zöld műbőrüléses rettenet volt, de mehetek személyvonattal is, ami ugyan tíz (húsz?) perccel lassabban ér ugyan a délibe, viszont szép új motorvonat klímával-mindennel, és szfvárról indul, tehát nincs tele, mire felszállnék.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
zetor2000
senior tag
Én Budapest - Mezőkövesd nyomvonalon erősítettem a MÁV jegyértékesítő helyein való vásárlásokat. Mezőövesd - Füzesabony - Hatvan - Budapest -- általában ezen az útvonalon jöttem haza, odafelé inkább Budapest - Eger autóbusz, de az se volt sokkal másabb. A kínai King Long buszok eléggé kényelmetlenek. Nincs válltér, azaz beülsz valaki mellé, és könyöktől felfelé útban vagytok egymásnak. Ráadásul 2órát lehúzni egy olyan ülésben, ami a kínaiakhoz vannak méretezve, én meg szélesebb meg dagadtabb vagyok, mint egy átlag kínai... Szóval megtört rendesen az a busz. Néha betettek egy Kässbohrer Setra akármit, az megváltás volt a lapos háttámlás, kihúzható üléseivel.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
őstag
-
ncc1701
veterán
16 lakásos társasházban vagyunk, a 3-ik emeleten, egy svájcival a szomszédban, és egy olasszal a 4-iken. Aggódjak?
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #69290 üzenetére
Az aggódás eldöntéséhez hiányzik egy csomó információ. Van-e elég fröccs? Hanyattvágtál-e valami félvér táj csak akiről végül kiderült, hogy lógója van? Meg ilyesmik. Ezek nélkül nehéz. Olaszokkal ki kell ülni borozni, jó eséllyel egész este lendületben lesznek, de ez nem aggódás kérdésköre.
-
Phülöp
addikt
Ha eddig esetleg nem tudtátok volna, akkor elmondom, hogy a forró szaunából meztelenül a hideg tóba rohanva az önbátorításként alkalmazott üvöltés kicsit sem segít.
Kipróbáltam helyettetek.
Szívesen.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #69292 üzenetére
Lehet, hogy az üvöltés nem segít, de egy üveg Vikingfjord vodka Apetornak szokott segíteni.
Igaz, hogy szaunafélében vagy egyéb meleg helyen még nem láttam, csak a jegek közt.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
Idén nyáron indulnak a karbantartási munkák a házrészen.
Első lépés a kövezet és a dekk letakarítása. Néztem, hogy lehet-e bérelni magasnyomásút, de elég körülményes és pár nap után kezd az ára elszállni erősen.
Picit olvasgattam a témában és az abszolút alapokat megpróbáltam megérteni. Aztán beszéltem pár ismerőssel. Majd rábukkantam egy akcióra. Egy norvég cuccot áraztak le és gyakorlatilag pont azok a kiegészítők vannak benne, ami kellhet. Teraszmosó, habterítő és 3 különféle fúvóka. Meg valami kocsimosó kiegészítő. Ami nem lesz használatban, mert ha itt a ház előtt elkezdenéd mosni a kocsit, akkor a devlát is lehívják rád azonnal a környezetszennyezés miatt.
Norvég tervezésű a termék, elvileg a tipikus idegesítő hiányosságokat próbálták kiküszöbölni a tervezés során. Nyekergettem a többi cuccot és a kábé az 5k SEK-es kategóriánál éreztem azt, hogy a műanyag nem perlik szét az első tél után és nem töröm el a normál kezelés során a kis törékeny bizgentyűket rajta.
A cucc 2,4 kW-os, tud 150 bar nyomást és 540 liter/h a maximális kapacitás. Alighanem overkill lesz, de legfeljebb lejjebb tudom tekerni a tekerőt rajta.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Gabibácsi #69282 üzenetére
mentunk hugomekhoz karikor ÖBB-s Railjet-l Keleti PU-bol, Kelenfoldnel jott a kaller ket magyar meg ket osztrak rendorrel karoltve
neztem is miert allnak ott elottem 5-n a jegyert
aztan Mosonmagyarovarnal ok leszalltak es jott az osztrak kaller, o Innsbruck-nal cserelodott le a svajci kallerra, de o mar nem kert semmit
odaadom neki a pappert, aszondja jo ehhez kernek egy szemelyit is
adtam azt is
Business class-n ultem egy farmerban, poloban meg Nike cipoben
biztos gondoltak vkitol lenyultam a jegyettöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen