Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
őstag
válasz blueboi69 #90145 üzenetére
Jelvesztésnél előre gondolkozz, mert táv/protokoll/FC beállításfüggő, hogy mi történik. Az enyémen konkrétan a távon lehet beállítani, hogy a vevők milyen konkrét állásokat jelezzenek jelvesztésnél, és akkor instant disarm/0 gáz, aztán essen mint a kő. De videojelet jóval hamarabb fogsz veszteni, azaz szart sem látsz, de még lazán bele tudod csapni bármibe a gépet
-
blueboi69
csendes tag
Ó nem ezzel akartam én kezdeni. Nem vagyok én olyan bátor, hogy gps nélkül, csak fpv-vel induljak a tó felé nyélgázon.
Egyébként a Jumper táv a crossfire-t csak 25mW-al tudja megtáplálni, az 1W úgy érhető el, ha ráapplikálsz külső akksit. Szép kompozíció lenne úgy, de ahogy néztem a crossfire modul árakat, hát több kerül mint a komplett távirányító.
Csak az jutott eszembe, hogy ha kimegyek itt sétálni, mint ahogy szoktam, akkor simán repülhetnék akár 4-500métert is, anélkül, hogy házakat érintenék. Néhány fa az van,de nem erdő. Elég nagy szántóföldek vannak, tehát a rálátás biztosított, viszont ebből adódóan unalmas is a sík terület feletti repülés.De ha jól értem itt a távnak is kell kakaó, meg a video jelnek is. Kell jó adó a drón oldaláról és jó vevő a szemüveg oldaláról.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #90145 üzenetére
Az alap akró vagy verseny kwadok annyit csinálnak rendesen beállított failsafe esetén, hogy "kormány" középre, gáz nullára is kész. Aztán "levitorlázik".
Ha házak között akarsz repülni alacsonyan, akkor kell a 800 mW-os Team BlackSheep Unify Pro VTX, megfelelő minőségű antennával, komoly vevő oldali antenna és modul a szemüvegen és elég erős és jól penetráló RC link. Tipikusan Crossfire, Tracer vagy Ghost.
Az FPV szerintem alapvetően merüljön ki annyiban elsőre, hogy kimész egy üres mezőre, aztán megpróbálsz nyolcasokat és köröket repülni anélkül, hogy beleállnál a földbe. Aztán ha már nagyon bátor vagy, akkor körberepülöd magad mondjuk 10 méter távolságból. Azonnal-egyből ne akarj terpeszben állva átrepülni a lábaid között, mert rossz esetben azonnal eunuch leszel....
Ha bármiféle GPS rescue a szempont, akkor kapásból egy feltétel, hogy legalább 5 műhold kell, valamint minimum 100 méter távolság a rögzített launch pointtól, máskülönben csak egy sima failsafe lesz, amikor a quad beleáll a földbe.
Hidd el, hogy legjobb, ha fokozatosan végigmész a lépéseken.
Még egy dolog: egy ilyen "racsing" quadon még ha van is GPS rescue az nagyon-nagyon nem ugyanaz, mint Qnadam DJI cuccain a return to home. Ott egy már-már szépen koreografált kanyart tesz a drón, megfordul, aztán a távirányító csipogása mellett visszajön és akár még le is száll, ha túl alacsony a SOC.
Egy sima Betaflight FC-s kwad ha működik a GPS rescue egy igen nagy (szakácsok, figyelem!) rántással megfordul, aztán a beállított magasságon hazahúz, aztán amikor feléd ér, akkor iszonyatos durva rántásokkal ide-oda megy a koordináta felett, amíg ki nem fogy a szufla és le nem zuhan, mint egy féltégla.
-
blueboi69
csendes tag
válasz -NoVa- #90151 üzenetére
Na mekkora jó lenne ha beesne 2-3házzal arrébb a szomszéd medencéjébe és szomorkodva csengetnék be, hogy jöttem a drónomért.
Nyilván a hatótávot és a jelvesztéseket először nyílt területen próbálgatnám, aztán sokat kéne sétálni mire megtalálom. Kinek van erre ideje gyerekek mellett....?! -
npera
újonc
válasz blueboi69 #90146 üzenetére
Ha érdekel a long-range, akkor egy kábé 80-centis szárny is elég jó móka lehet.
Team BlackSheep Caipirinha 2 kit.
Ha penge vagy, akkor a kertből tudod indítani diszkoszvető stílusban, aztán kempingszékből lerepülöd a pár km távolságot és visszajön. Aztán a landolás kreatívan megoldható. A feketebárány csapat talán Bangkokban egy magas toronyház hotelszobájából indította egyszer, de a "leszállás" nem sikerült és nem a nyitott ablakon repültek be, hanem megcsókolták az üvegfalat. Aztán hirdetést adtak fel és meglett....
-
blueboi69
csendes tag
Ó szépen végigmegyek a ranglétrán, csak gondolatban száguldozok itt mindenfelé.
Juteszembe. Acro módban repültök?
Mert amiben gyakorlok simulator (QuadcopterFX, amit nova ajánlott), ott én normal módban repülök. Acro módban nagyon hamar a földbe állok, de ez azért inkább a touchscreen miatt is van, mert rég elhúznám az ujjam, de nem érzékel, vagy kihúzom az ujjam az érzékelő zónából és csodálkozom miért megy másfelé. -
veterán
a dji megoldása annyira szépen ki van simítva, hogy nem is failsafe-nek, hanem szimplán rth-nak (return to home) hívják. gyakran úgy is jövök vissza, hogy megnyomom a gyerehaza gombot, a többit intézi bár a végén elkezdek kézzel lefelé jönni, mert úgy tényleg lassú, hogy a beállított magasságon elmegy a home pointig, és függőlegesen ereszkedik le.
korszerűbb vasak ezt azzal súlyosbítják, ha a szenzor érez valamit maga előtt, még azt is megpróbálja fentről kikerülni.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #90152 üzenetére
Igen. Megfelelő antennák kellenek, teljesítmény és a két pont között lehetőleg egyenes átjárható vonal.
Azért túlzásba sem kell esni. Mondok példát. A totál alap Taranis Q X7 rádióm vélhetően nem optimális szögbe állított antennával egy legpuruttyább módon felfogatott XM+ vevővel simán elment kábé 450 métert egy szántóföld felett. Úgy, hogy tőlem balra a Volvo Trucks gyára fekszik, ahol végszerelést végeznek és gördülnek ki naponta többször közúti tesztre a még matricás gumis csillogó teherautók. Ott tutira van elég komoly 2,4- és 5,8 GHz-es tevékenység.
A kwad tetején volt 2 db szorítópánt, amire felzsugorcsöveztem az antennákat és picit V-alakban széthajtottam, hogy legyen valami értelme a diversity módnak. De nagyon nem optimális 90-fokos szögben voltak egymástól.
Ráadásul a VTX egy legpuruttyább Eachine VTX03 (asszem) modell volt az alap dipól antennával, ami egy kis draut lezsugorcsövezve és lógott kifelé hátrafelé egy pántolóra ráfogatva. Mivel az egy tórusz mentén ad, ezért ha magatól el vagy visszafelé repülök, akkor pont a legrosszabb erősítési zónában vagyok. De ment. És asszem (!) 25 mW-on volt, bár annyira forró lett olyan hamar, hogy a rajta levő gombot sosem tudtam eléggé sokáig nyomkodni, hogy beállítsam. A rajta villogó 7-pálcás "kijelző" pedig elég kriptikusan közölte, hogy mi is a stájsz.... Szóval lehet, hogy igazából nem EU-barát módon 200 mW-on sugárzott. Sosem tudjuk már meg, mivel eladtam, elévült és ártatlan vagyok.....
Ha nem olyan csóró gyenge újkezdő (svéd kifejezés) valaki, mint én, akkor rendesen megépített és bekonfigurált VTX van, ahol OSD-n tudod Smartaudio vagy TrampIRC alatt állítani a rádióról, hogy milyen band és milyen channel és mennyi mW. Na, ilyen az 5"-os gépen nem volt
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #90153 üzenetére
A perzsa srác (ElectroBoom) szerintem ezt is eljátszotta....
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #90157 üzenetére
A whooppal beltérben és simán STAB-módban nyomom. Akkor oldalkormánnyal belépem a kanyarban és ellentartok csűrővel, aztán szépen kanyarodik.
Rendes kwaddal kint meg ACRO, de mellé AIR is. Úgy van beállítva (Nova mondta, nem én vagyok ilyen okos), hogy a 3-állásún balra első állás STAB, mert úgy könnyű leszállni. Második állás ACRO. Harmadik állás meg ACRO és AIR.
Be lehet állítani permanent AIR-módot, de úgy leszállásnál nem tudsz ténylegesen leszállni, mert amint megérinti a talajt a kwad felpattan. Ezért úgy szoktak ilyen pilóták leszállni, hogy kábé 10 centi magasan lebegésből disarm. Magas fűben is jó módszer, mert szépen beletottyan a fűbe és nem erőlködik a fűnyírással.
Aki pedig kezdő és bohó az még kábé 50 k/h sebességnél 5 méter magasan nyomja a disarmot, aztán hengerbucskázik a kwad a fűben. Ezt csak a DRH-s admin srác videójából idéztem, én még nem mertem ilyet kipróbálni.
A touchscreen és a kontrolleres irányítás kábé annyira releváns egymáshoz, mint egy rendes pillangós mechanikus Cherry billentyűzeten gépelés (vagy Gabibácsi esetén C64), és egy iPaden tapicskolás. A kontrollerrel tudsz egy idő után izom-memóriát is generálni, az érintőképernyő inkább csak játék. Sajnálom, Gabibácsi, de ez van.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #90158 üzenetére
Nem annyira. Egy Crossfire vagy Tracer TX modul asszem 69 dodó. És az RX sem egy vagyon igazából.
A vicc az, hogy a Tracer bár 2,4 GHz-es, de igen impozáns távot tud, pedig a kábé 900 MHz-es (EU-ban 868) Crossfire az igazán long-range rendszer.
Ha pedig ultimatív range kell, akkor nem marad más, mint valami nagyon durván alacsony frekvenciás link vagy egy legerősebb Crossfire modul külső akksival hajtva.
Ez 2W-on hajtva nem is feltétlenül legális minden országban.
-
npera
újonc
válasz qnadam #90159 üzenetére
Tudom, a DJI egy másik világ. Ahogy Nova mondta az repülő fényképezőállvány. Nem merek venni, mert igazából időm és tudásom sincsen, hogy rendes kontent legyen belőle.
Az, hogy odarepülök valahova, aztán totál rossz sebességgel pörgetem a quadot és fel-le mozgatom a gimbalt full-auto módban nem igazán elég.
Ha rendes kontentet akarnék csinálni, akkor kellene egy komoly workflow, meg tengernyi idő és meg is érkeztünk, hogy még ki sem teregettem a mosást és le kellene szedjem a szárítót is. Nem vagyok jó háziasszony.....
-
zetor2000
senior tag
Kezdő artista... nekem van egy ~3 centi égésnyomom a bal kezemen, meg emlékszem, milyen, amikor egy 2 forintosnyi (a "Bélás", nagyon régi kettes) ón ég az ember combján, a térde körül.
Az is olyan, hogy ki lehet bírni nevetés nélkül, de inkább azért jajong, de legalábbis szisszen egyet az ember.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #90168 üzenetére
Nekem annyira irodista-zongorista kezeim vannak, hogy már az is "éget" ha oda kell tartsak egy drautot a forrasztáshoz.....
Ahogy apám mondta: szenvedésre születtünk... Igazi optimista volt szegény, az életét végigkísérte a folyamatos optimizmus és kudarcok sorozata. Belőlem sem tudott rendes embert faragni, itt vagyok sima developerként, még karriert sem csináltam. Az volt apám ötlete, hogy nyithatnék egy mérnökirodát a garázsban, aztán konstruálhatnék kapukat és kerítéseket. Aztán nem lett így...
-
eattila
csendes tag
Ugy nez ki megveszik a D7000-et.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Bujdy81
csendes tag
MyBook felé 35-38 MB/s a küldési sebesség, és 95-100 MB/s a fogadási sebesség.
Nagy fájl esetén, természetesen. Szerintem akkor nem sikerült olyan rosszul az az UTP kábel kézi krimpelése! -
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #90172 üzenetére
Sose mondtam, hogy nem lehet jó, csak azt, hogy ÉN már nem szeretnék szopódni ilyennel.
Persze fogok... merthogy alapvetően hálózatot csinálok... meg minden mást.De na, végülis akkor ez egy rendbetett hálózat lett, és akkor most e örö e bódottá! ha jól gondolom.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Unicum Barista auditálva. Iható.
Elsőre inkább egy kellemesebb, enyhén lágy KV, utána meg mint az Unicum. Lecsengése nem sok, nincs annyi utóíze, mint a sima vagy a szilvás (akár a Next), olyasmi a vége, mint egy KVs czukorkának. Leérve melegít, de nem vészes.
Jelenleg szoba hőmérsékletű üvegből töltöttem.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
őstag
"A touchscreen és a kontrolleres irányítás kábé annyira releváns egymáshoz, mint egy rendes pillangós mechanikus Cherry billentyűzeten gépelés (vagy Gabibácsi esetén C64), és egy iPaden tapicskolás."
Meg vagyok én, aki utoljára 2 telefonnal ezelőtt játszottam vele, ott is BT gamepaddel, aztán most poénból elővettem, elindítottam a screenrecordert, és bénáztam egy percet érintőképernyőn:
[link]Nem mondom, hogy nem ment volna jobban kontrollerrel, de meg lehet szokni.
Azt meg csak halkan mondom Blue-nak, hogy Drónos FB adokveszekben épp Parrot Bebop van 40k-ért, az elmegy messze, és hazajön GPS-el. Viszont 1-2 éven belül erősen törvénytelen lesz vele az országban repülni, mert nincs törvénykompatibilis gyártói nyilatkozat régi típusokra.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz zetor2000 #90173 üzenetére
Nem elvileg sem volt para, mert eleve Cat5e-vel épültem.
Anyunál volt para, hogy lassú iszonyatosan a NAS. Nos, kihúztam a falból a tápját, aztán újraindult és azóta minden OK! Kb. 1,5 éve nem volt újraindítva, miközben van rajta egy pár száz kB-os db fájl, amit a konyhai gép minden boot után automatán megnyit és - gondolom - a végén nem zárja a sessiont semmi... -
veterán
válasz Grillo #90180 üzenetére
nem tudom, mert a repülési magasság a videóból hitelesen nem állapítható meg, a felvétel elévülési idő + 1 hónappal ezelőtt készült, zárt térben, német autópályán, az anyagot pedig a földön találtam egy memóriakártyán public domain megjelöléssel, meg egyébként is cgi az egész.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz eattila #90171 üzenetére
Én meg kaptam egy csomó helyezést pályázatokon, oszt haverral kitaláltuk, hogy érjünk el egy olyan szintet, ami valóban ér valami minősítéssel, diplomával meg hasonló okossággal. Szabályzat alapján kell kb. 40 elfogadott kép 8 országból, ésvagy kombinációk, mellé 4 darab nyomtatotva beadott is. Ahogy megérkeztek az eredmények azzal együtt jött a szabályzat módosítása, hogy innentől 90 kép, 15 ország, satöbbi. Kurvákvérefollyonpatakokban, de majd akkor 5 évig képet gyűjtök és folyamatosan adom majd befelé.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #90175 üzenetére
Ez bámulatos skill és tényleg leborulok az extremitás finomhangolása előtt (lásd farmotoros 911 vehicle dynamics, aminek szintén nem lenne szabad működnie), de számomra a fizikai kezelőszervek vs tapogatós képernyő az olyan, mint az FWD drift, hogy Blueboi is be tudjon kapcsolódni a metaforába
-
npera
újonc
válasz Grillo #90180 üzenetére
1:55 után szerintem szemmértékre a 30 méter sem lett túllépve. Torzít az optika vélhetően azon a memóriakártyán, amit az árok szélén találtam.....
-
veterán
nos, a kijárási korlátozás előnyei közé mindenképpen besorolnám, hogy káposztásról a xx. kerületi intersparba 31 perc az út.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
zetor2000
senior tag
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Sipi-
tag
A dotroll-t felnyomták, éjszaka jött tőlük levél róla
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
eattila
csendes tag
Cicc.
Viszont, mégis el kell adni a nikkor obikat. Még ez az 1.8/50D is vinnyettál Szóval majd a 35-ös meg az 50-es is megy És kell helyette valami natív 50-es.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
Valamiféle FEM-analízis fut benne, mert darabokra tud esni a repülő és mégis "repül" kábé az áramlástani körülményeknek megfelelően, bár erősen eltúlozva. Különféle légvédelmi ütegek tudnak tüzelni a gépekre vagy vadászgép megy utánuk vagy akár egymással ütköznek.
Még a leeső darabok is külön csörömpölnek.
Besiege is a physics-based medieval-themed simulation game where you can build anything from airplanes, helicopters and cars to catapults and cranes, and then play with it afterwards.
Most nézem, hogy ez igazából egy középkori ostrom-szimulátor, de simán lehet benne Antonov An-124 vagy F/A-18 is
-
BobaHWSW
újonc
Anyukam 40fokos laz, faradtsag 5ik napja. Apukamnak szerencsere kutya baja. Egyelore ennyi.
-
Grillo
senior tag
Jánoskérem, tudnál adminisztrálni kicsit a F.A.V csopiban jelentkezés témában?
Köszike!
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Futás, futópályák
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...