Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
"benzinmotoros fogyasztásról volt szó, azt hasonlítottam."
Nade pont azt mondom, hogy normál használatban nincs tisztán benzinmotoros fogyasztás. Pont ez a lényeg, ezért mondom hogy a TE-s liba sík hülye az egészhez, és életében nem látott még PHEV-et közelről.
Az i8 egy rétegmodell volt, megtalálta a vásárlóközönségét.
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #284 üzenetére
A benzinmotoros fogyasztásról volt szó, azt hasonlítottam.
Amúgy nekem ez az egész i8 egy rejtély. Annyiba kerül mint egy szupersportautó (jó, kicsit olcsóbb), úgy néz ki, mint egy szupersportautó, mi értelme volt belerakni egy ilyen csíra motort, meg hatékonyságra kihegyezett hibrid rendszert? Ki az a célközönség, akinek egy ilyen autó kell, és fontos neki a fogyasztás és a hatékony működés?Mint ha direkt arra mentek volna rá, hogy a kinézete miatt legyen körülötte hírverés, de azért túl sokat ne kelljen gyártani belőle.
-
bteebi
veterán
Hibrid-e a BMW i8? Igen, az (ráadásul PHEV). Almát az almával.
De amúgy az i8 az csak egy relatíve jó példa volt arra, hogy egy hibrid is tud brutál sokat zabálni. Pedig ugye per def zöld vagy mi. Viszont mivel "zöld", ezért más a regadója meg a minden más is, meg sok helyen ingyen parkolhat.
Egyébként a 28 mpg (gyakorlatilag 10 l/100 km) az valóban nagyon gyenge, a most 18 éves kombi Mazda 6-osom eszik annyit városban, pedig az egy jó nagy autó, szívó benzines motorral. Persze az i8 még mindig kevesebbet eszik, mint mondjuk egy rolling coal truck, vagy egy repülőgép hordozó anyahajó, de egyik se a konkurense, semmilyen szempontból se. De ha már "konkurencia", akkor ott van a McLaren P1, az pl. csak 17 mpg, de egy Porshce Cayenne/Panamera is csak 22-25.
Valahol egyébként pont nem érdekel, hogy hibrid-e egy luxus/sportautó, de a valós fogyasztása - legyen akár "standard worst case scenario", vagy ha úgy tetszik, elektromos rásegítés nélküli módban - alapján adóztassák, és ne járjon utánuk semmilyen kedvezmény/ingyen parkolás. A tulajoknak anyagilag ez úgy se egy releváns kérdés, viszont morálisan, ha nem is jogilag, lehet fejvakarós.
-
#48584626
törölt tag
Hmm, ez kezd egyre érdekesebb lenni
Tényleg megpróbálod elmagyarázni nekem hogy mi az a hibrid?
Figyi. Maradjunk annyiban hogy sem egy PHEV sem egy normál hibrid (nem lágy) nem működik ICE only módban, csak meghibásodás esetén. Egy Toyota HSD például nem is képes ICE only módra.
EV-t venni akkor érdemes, ha tudod otthon tölteni.
-
cucka
addikt
Az i8 tulajdonosoknak a benzinköltség valószínűéeg nem fontos szempont.
De azért ne mondjuk, hogy a 28 mpg egy egy 3 hengeres, 1.5 literes benzinmotortól az jó fogyasztási adatnak számítana, mert nem számít annak.Az általad felsoroltakhoz képest jól fogyaszt, csak hát a 370z legalább másfélszer erősebb + az egy egyszerű szívó motor. A mclaren benzinmotorja meg saccra 3x akkora teljesítményt tud. Almát almával.
-
-
bteebi
veterán
válasz
#48584626 #279 üzenetére
Nem pusztán az a kérdés, hogy egy autó lágy hibrid vagy plug-in hibrid-e, azért ettől szerteágazóbbak a hibrid hajtásláncok, vagyis van pár változatuk (amik amúgy a Wikin remekül le vannak írva).
Egy mild hibrid leginkább csak a nevében hibrid (és valószínűleg elsősorban a jogi vonatkozásai miatt), és simán lehet, hogy kb. alig jobb az adott modell nem hibrid változatánál (mondjuk ~0,2 l/100km-rel fogyaszt kevesebbet, és menetdinamikában is kb. ugyanaz). Erre remek példa az itthon elég népszerű Suzuki Vitara.
Itt van amúgy egy lista, amin a különböző hibrid autók hatékonysága van feltüntetve a különböző használati módokban. A BMW i8 pl. "Gasoline only" módban csak 28 mpg, ami kifejezetten szarnak számít, de sok másik autónál is csak 35-40 mpg-re futja úgy, ami szintén elég béna (annyit már egy Gen 1 Ford Focus is simán tudott). "Electricity only" vagy "Electricity and gasoline" módban nyilván sokkal kedvezőbb a kép - ami el is várható! -, csak ugye létre tud jönni az a helyzet, hogy ezek a módok nem elérhetőek. És én erről írtam.
Igen, jók a hibridek, én is szeretnék majd egyet, de próbáljuk már látni a fától az erdőt, és lássuk be, hogy nem csak előnyeik vannak. (A magasabb áruk pl. mindenképp hátrány.) Egy időben eléggé szerettem volna venni egy Teslát, de aztán beléptem egy teslás csoportba, és azóta leginkább elment tőle a kedvem
. De nem csak a Teslától, hanem az EV-ktől úgy általában. Legalábbis a mi helyzetünkben sajnos nem igazán tudnánk (ki)használni az előnyeiket, és mivel nem korlátlanok a forrásaink, és nem futná EV-re 2. autónak, ezért egyelőre aligha lesz EV-nk (se). PHEV esetleg.
-
#48584626
törölt tag
Ember, alapvető dolgokat nem tudsz. A hibrid nem attól fogyaszt kevesebbet, hogy kívülről feltöltöd.
Sőt, vannak olyan hibridek is, amiket nem lehet kívülről tölteni, és mégis jóval kevesebbet fogyasztanak, mint az ugyanolyan teljesítményű tiszta ICE járművek.Akkor ez vajon hogy lehet?
-
bteebi
veterán
válasz
#48584626 #277 üzenetére
Valóban, ha egy hibriddel pure EV módban mész, akkor soha nem fog lemerülni az akksija, mert hát visszatöltés, meg amúgy is. Örökmozgó, érted. Meg egyébként se nehezebb egy hibrid autó a hibrid hajtáslánccal, mint ugyanannak a modellnek a nem hibrid változata, és így valóban semmiképp sem fogyaszthat tőle többet.
Akár ismeri a "TE-s csaj" az összes hibrid hajtáslánc pontos működését, akár nem (nyilván nem, de amúgy te se biztos), attól még a megállapításai lehetnek helytállóak. De világosíts fel, ha tévedek, mert több topikban is osztottad már az igét, ami leginkább annyiból állt, hogy "nem így van" vagy "hülyeséget beszélsz". Sziklaszilárd érvelés.
Tőlem lehetsz te fejlesztőmérnök a BMW-nél (már ha tényleg az vagy) vagy bármely más német vagy nem német gyártónál, attól még nem lesz mindenben per def igazad - bár az autókkal kapcsolatos technikai dolgokhoz nyilván illik jobban értened.
Amúgy alapvetően jó dolog a hibrid autó (jelenleg talán a legjobb kompromisszum), sőt az elektromosak is jók, de pláne a hibridekkel szoktak, szerettek (lehetett) trükközni. Adók, kedvezmények, ingyenes parkolás. Amik szerintem a 40+ milliós autók mellé, amik simán be tudnak nyelni 10+ liter üzemanyagot, ha úgy van, eléggé nevetséges. Tegyük hozzá, a jogszabályoknak megfelel, és hát az a lényeg.
-
cucka
addikt
Úgy volt a nyilatkozat, hogy "tisztán benzines üzemben" fogyasztanak többet.
Ami könnyen belátható, mert egy plug in hibridben ott van egy teljes elektromos hajtáslánc, plusz súly.
Amiben nem vagyok biztos, hogy a moder plug in hibridek egyáltalán tudnak-e tisztán benzines üzemben működni? A tippem, hogy nem, az elektromos rásegítést nem tudod kikapcsolni. -
Fogalmazzunk úgy leegyszerűsítve, hogy vannak olyan hibridek, amelyek lemerült akkuval brutál sokat fogyasztanak. Nem csoda, hiszen nehezebbek, mint hagyományos, old timer társaik
Ezt nagyon alaposan alá kellene támasztani adatokkal. Egyrészt a hibridek nem olyan sokkal nehezebbek, másrészt meg ha nincsenek is hálózatról töltve, a regeneratív fékezés ott is bejátszik, ami a városi forgalomban (ahol a súly ténylegesen hatással van a fogyasztásra) sokat segít a fogyasztáson, autópályán meg nem a súly, hanem a légellenállás a meghatározó tényező.
Szóval így első ránézésre Julia Poliscanova nyilatkozatát szintén gyanúsnak találom (aztán persze lehet, hogy tévedek, de a meggyőzésemhez azért kellenének konkrét tények meg adatok). -
bteebi
veterán
válasz
#48584626 #271 üzenetére
Ilyen sziklaszilárd érveléssel nehéz vitatkozni.
De ettől azért árnyaltabb a kép. Fogalmazzunk úgy leegyszerűsítve, hogy vannak olyan hibridek, amelyek lemerült akkuval brutál sokat fogyasztanak. Nem csoda, hiszen nehezebbek, mint hagyományos, old timer társaik, és nem feltétlenül az a lényegük, hogy keveset fogyasszanak. A plusz akku se a fán terem, hanem azt is elő kell állítani. (Ez persze az autó teljes életciklusát figyelembe véve már valószínűleg gyakorlatilag nem befolyásoló tényező.)
-
bteebi
veterán
"Ez fogalmam sincs, hogy miféle félfülllel elkapott hírből jött ide (vagy hogy mi baj van vele)."
Az ottan csak simán egy ironizálás volt. Ironizálás
"Az EU elég nagy piac ahhoz, hogy ha ott valamit előírnak, akkor az hatással van a világ többi részére is."
Fogalmazzunk úgy, hogy sok esetben. (Szórakoztató)elektronikai téren igen (nagyra értékelem pl. az egységes töltőket), de pl. többek között az autóiparban nem feltétlenül. Azért nem csak globális szereplők vannak a piacon, hanem kontinentálisak is. Akinek meg a fő, ha nem egyetlen profilja az amerikai vagy az ázsiai piac, az pont le fogja szarni, hogy Európában mit talál ki néhány hülye/sötétzöld.
""Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel"
"Te most érkeztél 2004-ből? Ez már nagyon régen nincs így.""Szerintem 3-5 éve lehetett, hogy talán a Mercedes készített egy olyan luxusbatárt, hogy talán 15 litert fogyasztott városban, viszont volt benne elektromotor is, és mivel ezáltal hibrid lett, zöld rendszámot kaphatott, annak minden kedvezményével. Megpróbálok majd rákeresni, bár túl sok kedvem nincs hozzá, mert nem evidens a megtalálása.
Nem pont ez az, amire gondoltam, de ez a tavalyi, tehát nem 2004-es telexes cikk is elég jó példa. Ebből van a lentebbi 4 idézet:
"így kiderült például, hogy a 2,5 tonnás BMW X5 XDrive 45e hibrid-üzemmódban (tehát nem feltöltött akkumulátorral indulva) közel tizenegy liter benzint fogyaszt száz kilométeren ... Ennek a BMW-nek a hivatalos mérési ciklus, a WLTP szerint kevesebb mint két liter az átlagfogyasztása, ez alapján adózik, és kap egyéb kedvezményeket mindenhol."
illetve
"A Datahouse kimutatása szerint itthon a Mitsubishi Outlander PHEV az egyik legnépszerűbb konnektoros hibrid, amely ... teljesen kimerült akkumulátorral viszont 10-12 litert kér."
és
"Az európai tömeggyártók megosztottak a közeljövő optimális hajtási módjának kérdésében, de többségük forgalmaz valamilyen plug-in hibrid modellt, és élnek az elméletileg rendkívül alacsony szén-dioxid-kibocsátás előnyeivel. Ha valahogy sikerül elkendőzni a valóságot, az segít az előírt 95 gramm/kilométer határérték közelében tartani a teljes eladott mennyiségre vetített átlagot, így az EU nem bünteti meg a gyártót. Ezt érdemes összevetni a már említett BMW X5 plug-in hibrid hivatalos kibocsátási értékével, amely a papíron létező kétliteres átlagfogyasztásnak megfelelően 39-47 gramm/kilométer."
és még
"A Transport & Environment nevű környezetvédelmi szervezet 2018-ban még átmeneti technológiaként jellemezte a plug-in hibrideket, azóta változott a kép. A szervezet járművekért, és e-mobilitásért felelős vezető igazgatója, Julia Poliscanova legutóbb úgy nyilatkozott, hogy saját kutatása szerint ezek az autók tisztán benzines üzemben többet fogyasztanak, és jobban szennyezik a környezetet, mint hagyományos társaik. Vagyis, tette hozzá, a plug-in hibrid technológia a környezet, és az éghajlat szempontjából rosszabb, mint amit felvált."
Ezektől függetlenül szerintem alapvetően jó dolog a hibridség, de ésszel kell(ene) kezelni azt is. És hát legyünk őszinték, a fenti esetek is leginkább azt bizonyítják, hogy ez csak egy lehetőség, egy kiskapu sokaknak, egy hülye szabályozásra egy még hülyébb válasz.
-
Európában korlátozzák a TV-k fogyasztását (míg a világon bárhol máshol meg kb. leszarják ezt is)
Az EU elég nagy piac ahhoz, hogy ha ott valamit előírnak, akkor az hatással van a világ többi részére is.
miközben a levegőből kivont CO2-ből meg brill csiszolású gyémántokat termel.
Ez fogalmam sincs, hogy miféle félfülllel elkapott hírből jött ide (vagy hogy mi baj van vele).
Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel
Te most érkeztél 2004-ből? Ez már nagyon régen nincs így.
Szóval ha mindenféle össze-vissza felszedett hülyeség alapján próbálod megérteni azt, hogy mit miért csinálnak, akkor nem csodálkozom rajta, hogy nem áll össze a kép, de ez nem feltétlenül az ő hibájuk. -
worxland
addikt
válasz
Foglalt név #266 üzenetére
-
Foglalt név
addikt
Nem látom feltétlenül az összefüggést.
Az EU-ban képviselők vannak. A többség lemondások szeretnél szeretné jófiúnak érezni magát. Pont ennek megfelelő szabályokat hoznak az őket képviselők. Ez lehet egy dilettáns szerencséje vagy akár a munkájukat végzők kompromisszuma is. -
Alogonomus
őstag
Abszolút egyetértünk. Az EU intézményeiben a döntéshozók túlnyomó többsége dilettáns, illetve a delegáló állam felé részrehajló. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy bizonyos EU-s rendeletek bizonyos államokat hoznak előnyös(ebb) helyzetbe.
A hozzászólásomban arra akartam rámutatni, hogy a hibás jogszabályokat is be kell tartania mindenkinek, hogy mindenki ugyanolyan jogi környezetben versenyezzen. Amelyik autógyártók elcsalták a kibocsátási határértékeket, azok igazságtalan piaci előnyre tettek szert a kibocsátási határértékeket betartó gyártókkal szemben. De legalábbis az utóbbi gyártók megpróbálták betartani a határértékeket, és nem a mérések tudatos kijátszására alapozták az üzleti stratégiájukat.
-
bteebi
veterán
válasz
Alogonomus #259 üzenetére
Nem teljesen értek egyet. Bár támogatom a zöld (jellegű) törekvéseket, és utálom a pazarlást, de az EU-nál döntési szerepkörben sok esetben dilettáns barmok ülnek. Betarthatatlan, értelmetlen szabályokat hoznak, amikkel nem csak a gyártókat, hanem a vásárlókat IS megszívatják, miközben a döntéseiknek sok esetben nem igazán van valós hatása. Mert tutira attól lesz zöldebb a Föld, hogy Európában korlátozzák a TV-k fogyasztását (míg a világon bárhol máshol meg kb. leszarják ezt is), vagy hogy mondjuk a belsőégésű motornak már eleve rózsaillatú oxigént kell termelnie ahhoz, hogy forgalomba kerülhessen, miközben a levegőből kivont CO2-ből meg brill csiszolású gyémántokat termel.
Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel, és bárhová lehet vele menni, és bármennyit lehet használni.
-
worxland
addikt
-
WiZARD
veterán
válasz
Alogonomus #255 üzenetére
Ha csak a vásárlókat károsították volna meg...
Szimplán leszarták hogy a profitért cserébe mennyi károsanyagot engednek az utcákra mindenhol és károsítottak meg ezzel lényegében mindenkit a bolygón.(igen, tudom ez erős sarkítás, és nagyon sötétzölden hangzik)
Hogy túl szigorú-e a szabály az nézőpont kérdése. Érvényben volt, alkalmazkodni kell hozzá.
Lett is javítás az autókhoz, amivel tudták teljesíteni az előírásokat. Szóval nem volt lehetetlen a szabályokat betartani.
(igen szarabbul megy, szarabbul fogyaszt) -
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
Alogonomus #257 üzenetére
Elolvastam. Én is ezt írtam.
-
Alogonomus
őstag
Egyértelmű, hogy a kibocsátási értékek irreálisan szigorúak, és szinte kikényszerítik a csalást, de attól még a dízeleknél alkalmazott csalás az csalásnak számít az összes lebukott, és jövőben majd lebukó gyártónál. Ha egy szabály túl szigorú, az még nem ad jogot a megszegésére.
Az autó haladni haladt, de hibátlanul nem működött, hiszen már az első pillanattól kezdve nem a kiadott engedélyében szereplő értékeket produkálta. A te gondolatmeneted alapján akkor a katalizátor, a biztonsági öv, a műszaki vizsga, de még a vezetői engedély megszerzése is elhagyható feltétel, hiszen az autó azok nélkül is rendben haladhat.
-
btprg
senior tag
válasz
Alogonomus #255 üzenetére
"a felsővezetés tudott a csalásról, azon keresztül tudatosan megkárosították vásárlók millióit"
Valóban nem volt szép dolog, de ezt a hatalmas megkárosítást le tudtad írni röhögés nélkül?
Egy alapból totál értelmetlenül szigorú kibocsátási értéket nem teljesít, maga az autó attól még hibátlanul működik.
-
Alogonomus
őstag
válasz
#48584626 #256 üzenetére
Olvasd el a cikket!
"legkésőbb 2016 júliusában tudomást szerzett az Audi egyes dízelmotor-típusainál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket"Legkésőbb 2016 júliusától kezdve tudott a csalásról, sőt utasításba is adta a gyümölcsöző csalás folytatását.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Alogonomus #255 üzenetére
Index? Tényleg? Én meg rá is kattintok bmeg.
Az ítélet szerint Stadler pont hogy nem tudott róla, az ő bűne az volt, hogy amikor kiderült a csalás, nem intézkedett azonnal hogy leállítsák az eladásokat.
-
Alogonomus
őstag
válasz
#48584626 #103 üzenetére
"hozhatod a neveket a bortonben ulo eu-s vw vezetokrol."
Azon mit nem értettél hogy még mindig zajlanak a bírósági eljárások? Ráadásul nagyon nehéz bizonyítani hogy a felsővezetés konkrétan tudott a csalásról, vagy utasítást adott rá.Na a keddi hír talán már neked is felnyitotta a szemedet, hogy a felsővezetés tudott a csalásról, azon keresztül tudatosan megkárosították vásárlók millióit, mégis csak az elítélt vezető számára "zsebből" kifizethető pénzbírsággal, és egy nulla jelentőségű felfüggesztett börtönnel büntették.
Ennél még a dél-koreai igazságszolgáltatás is keményebb volt, akik legalább börtönbe küldték a Samsung vezetőjét, még ha utána ki is engedték a büntetése teljes letelése előtt. -
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #235 üzenetére
"Első körben az autóiparban eltöltött több mint 20 évem alatt összegyűlt tapasztalatokból, második sorban meg a hivatalos sajtónyilatkozatokból."
Értem, tehát akkor honnan is, milyen hivatalos sajtónyilatkozatok? Mert ugye azt tudod, hogy az általam linkelt orgánumok is lehoznak hivatalos nyilatkozatokat az autógyártóktól.
"Na, akkor erre biztosan van hiteles forrásod is."
Oly annyira van, ha elolvastad volna legalább a linkelt oldalakat, akkor ott van forrás is megjelölve. -
azbest
félisten
válasz
sirály12 #234 üzenetére
áh hagyd rá, amikor arról mutattam neki forrást, hogy az usában egy évig nem sikerült frissítést kiadni az ottani id3 változathoz, csak a későbbi, gyárilag újabb szoftverrek kijött kocsikon volt újabb, akkor is hazugozott.
Amikor belinkeltem neki a vw magyar és angol oldalát is, hogy több későbbi verziónál is csak szervizben volt frissíthető a szoftver, akkor is lehazugozott. Érted, a gyártó is hazudik, ő jobban tudjaA mercedes kapcsán ugyanezt adja elő. Belinkeltem a gyártó tesztpályás interjúját, amikor elmondják a korlátait, hogy csak 100 méternél közelebbi felvezető autót tud követni, max 60nal, sávban maradni, út közepén leállni, ha nem látja mindkét szemed, vagy szembe süt a nap vagy bármi korlátozás beüt. De a 3 nagyobb, mint a 2, ezért a tesla szarabb
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #234 üzenetére
"Te honnan is tájékozódsz"
Első körben az autóiparban eltöltött több mint 20 évem alatt összegyűlt tapasztalatokból, második sorban meg a hivatalos sajtónyilatkozatokból.
Az újságírók nagyrészt baromságokat beszélnek, egy kitalál valami hülyeséget, a többi meg ismételgeti. Szintén tisztelet a ritka kivételnek.
"több hónapi szerencsétlenkedésről a szoftverfejleszéssek kapcsolatban, amit a cég vezetése is elismert!"
Na, akkor erre biztosan van hiteles forrásod is.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #229 üzenetére
"Tényleg? Villanyautósok link? Meg Totalcar ? LOL. Akik folyamatosan szándékosan hazudoznak minden autógyártóról, és kritikátlanul felszopják a Teslát (tisztelet a kevés kivételnek a cikkírók közül."
Én nagyon sok más elektromos autót is láttam dicsérni mindkét helyen nemcsak a Teslát. Te honnan is tájékozódsz, mutass már pár megbízható és objaktív forrást.
"Ne onnan tájékozódj, mert fogalmad sem lesz a valóságról.
Az általad idézett cikkek írói szart sem tudnak az autóiparról, közük sincs hozzá, ezért csak a szokásos baromságokat ismételgetik.
Ha nem akarsz komplett hülyének látszani, akkor ne hivatkozz rájuk.
"Ha ezek amiket képzelegsz tények akor gondolom linkelni is tudsz valami kézzelfoghatót, mint ahogyan Én is tettem mert addig ez csak szájkarate a részedről!
Gondolom nem fogsz tudni.
Bár halkan jegyzem meg ezek az infók amiket linkeltem nagyon sok helyen elérhetőek!"A tények: a VW ID3 az eredetileg tervezetthez képest pár hetet csúszott."
Ebből a sorból látszik, hogy értelmezési gondokkal is küzdessz. Nem megjelenési csúszásról beszélgettünk eddig sem, hanem több hónapi szerencsétlenkedésről a szoftverfejleszéssek kapcsolatban, amit a cég vezetése is elismert! Ez azért volt így, mert előtte ilyen volumenű szoftvert nem igazán raktak náluk össze, és lebecsülték ennek a nehézségeit!
-
válasz
#48584626 #231 üzenetére
Na, még egy teljesen légből kapott kijelentés.
A robottaxi boschos press release-ében a lead első mondata: "Bosch and Mercedes-Benz hope pilot automated ride-hailing project will provide additional insights for the development of automated driving"
A szöveg első mondata: "Bosch and Mercedes-Benz’s joint project to develop urban automated driving has now entered a new stage."
Meg hát az iparban mindenki ezt csinálja, akinek van valamennyire működő level 4 önvezető rendszere, szóval a légből kapásnál azért jóval erősebb talapzaton van ez.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #215 üzenetére
Hülyeség mert Te azt mondod? Még szerencse, hogy amikor ez volt, akkor cikkek is születe róla:
[link]
"Az ID3 program csúszása nem csak komoly presztízsveszteség a cégnek, de mint egy új platform első modellje, több másik autó fejlesztését és gyártását is hátráltatja (Skoda és Seat testvérmodellek). Az új villanyos gyártósorait nagy csinnadrattával maga Angela Merkel indította el tavaly novemberben, de a mai napig nem tudtak átadni egyetlen autót sem az ügyfeleknek. A sorozatos szoftver gondok abból adódnak, hogy a vállalat megpróbál a Tesla nyomába eredni és teljesen önálló operációs rendszert készíteni az autóihoz, a hagyományosan több tucat beszállítót integráló megoldások helyett."[link]
Szóval akkor volt vagy nem volt szerencsétlenkedés azzal az ID3 szoftverrel? Amikor az egész szoftverfejlesztő brancsot kitették és újrakezdték írni, már akkor nevetséges volt amit művelnek!Szóval mi is a hülyeség? Nem baj, ha valamit nem tudsz, de akkor nem okoskodni kell!
"Amit már csinál mindenki vagy 20-30 éve. Te valami párhuzamos valóságban élsz."
Szerintem Te élsz párhuzamos világban, mert mint látható fingod nincs semmiről!
[link]
Ide vágó rész: "A gyártási folyamatok házon belülre kltöztetése a legtöbb globális autógyártó számára hatalmas változást jelent, miután évtizedek óta a beszállítókra támaszkodnak a kritikus alkatrészek és szoftverek gyártásában, illetve a világszerte szétterülő gyártási hálózatok kezelésében." -
válasz
#48584626 #220 üzenetére
Szerintem elég érthetően elmondta, hogy a level 4 rendszerük (aminek nyilván a Bertha Benz volt az alapja) fejlesztését leállították, meg hát a konkrét tény is, hogy a 2019-ben lelkesen beharangozott level 4 tesztprogramjuknak semmi nyoma, nem lihegnek ott a Waymo meg a Cruise nyakába.
Simán benne van a pakliban, hogy akiknek nincs rendes önvezetőcuccuk, azok követve a Mercedes példáját kiadnak valami hasonló béna sávtartót, de ez itt erősen a vigaszág.
-
válasz
#48584626 #213 üzenetére
Nettó hazugság
Olvastad a linkelt cikket? Nem magamtól találtam ki, abban van, a Mercedes CTO-ja mondta, idéztem is hozzászólásban.
A level 3-as rendszerük meg azért lett az első, mert ilyen Autobahnstauhandlungsautomatikkal más nem bohóckodott, aki bármi komoly dolgot fejleszt, az level 4-re ment (a Mercedes is, ugye, ahogy azt sikeresen megbeszéltük, csak náluk befulladt a dolog), abból meg már van forgalomban.
-
lorinser
senior tag
Egy 2013-ban bemutatott rendszertől még is mit vártál? Hogy azonnal közúti engedélyt kap? Nem kell válaszolnod. Az egész olyan gyerekcipőben járt akkor, mint te most az érveléssel.
Figyelj! Bárhogy próbálsz itt süketelni meg tamáskodni, lekicsinylően beszélni a Mercedes rendszeréről. A helyzet ezzel szemben az, hogy a tények elég makacs dolgok és hát nem melletted állnak.
Mert a helyzet az, hogy a Mercedes kapott elsőként L3-as engedélyt közúti forgalomban. Mindenki más előtt.
A többi csak hablatyolás a részedről ami már az általános iskola alsó tagozatában is unalmas egy idő után.Részemről a veled való csevegés lezárva.
-
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #208 üzenetére
"majd 1 éves szerencsétlenkedés az ID3 a szoftverével"
Hülyeség, nem igaz.
"Nagyon is le vannak maradva, mert még most sem nagyon szokták meg, hogy nem külsőstől veszik meg a szoftvereket, hanem azokat le kell fejleszteniük"
Amit már csinál mindenki vagy 20-30 éve. Te valami párhuzamos valóságban élsz.
-
-
válasz
lorinser #207 üzenetére
önvezetéses projektjüket meg kukázták: a Mercedesé az első, engedélyezett Level3-as önvezető rendszer. Akkor mit kukáztak? Mit kaszáltak el?
Figyel jobban: a Mercedesnél két, egymástól kb. független rendszert fejlesztettek.
Az egyik a level 3 cuccuk , ami egy nem túl okos sávtartó. Az bármiféle érdemi önvezetéstől nagyon messze van, azzal nem megy el senki se Mannheimből Pforzheimba. Ezzel párhuzamosan futott egy "igazi" önvezető rendszert, az az út annak a demója volt és ez az, amit elkaszáltak.
tíz éve állítólag tök autonóm módon egyszer mentek száz kilométert: nem csak állítólag
Van vágatlan videó róla? Vagy bármi kézzelfogható?
Előástam a Mercedes press release-et az eseményről: [link] Ebben nagyon kevés konkrétum van az útról, pl. ez alapján nem merném azt mondani, hogy azt állítják, hogy egyetlen egyszer se kellett beavatkozni az út közben, viszont azt állítják, hogy a rendszer még nem production-ready, szóval ők akkor is láttak vele problémákat. -
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #145 üzenetére
"A Mercedes önvezetése L3. A Tesla nem tart itt."
Persze, bizonyos kijelölt útszakaszokon(csak pályán), ha bizonyos követelmének teljesülnek, na ez nem semmi! Ez inkább nevetséges, nem pedig dicsőség! A xar Tesla meg elmegy bárhol, még ha sohasem járt ott!
Marketing rizsa, L3 ami semmire nem jó!
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #129 üzenetére
"Dehogy vannak lemaradva."
Persze, és a majd 1 éves szerencsétlenkedés az ID3 a szoftverével az mind így volt megtervezve és kitalálva. Nagyon is le vannak maradva, mert még most sem nagyon szokták meg, hogy nem külsőstől veszik meg a szoftvereket, hanem azokat le kell fejleszteniük. Talán lassan normalizálódik a helyzet, de még 1-2 kivételtől eltekintve nincsenek azon a szinten.
-
lorinser
senior tag
Veled teljesen felesleges beszélgetni, amikor ilyen kijelentéseket teszel:
- önvezetéses projektjüket meg kukázták: a Mercedesé az első, engedélyezett Level3-as önvezető rendszer. Akkor mit kukáztak? Mit kaszáltak el?- tíz éve állítólag tök autonóm módon egyszer mentek száz kilométert: nem csak állítólag
Nem kell válaszolnod.
-
válasz
#48584626 #201 üzenetére
Ja, azért ment már el a Merci 10 éve beavatkozás nélkül Mannheim-ból Pforzheimba.
Szerintem elég sokat elmond arról, hogy mennyire sikerült a dolog, hogy tíz éve állítólag tök autonóm módon egyszer mentek száz kilométert, aztán azóta se sikerült semmi hasonlót se demonstrálniuk. Ehhez képest a Waymo robottaxijai mostanában havi 400k km-t mennek úgy, hogy nincs bennük safety driver se és bárki leintheti őket, beszállhat, láthatja, hogy hogyan működnek.
Mondja Musk
Meg a Waymo. Meg a Cruise. Azok, akiknek van ténylegesen demonstrálható level 4 rendszerük. -
lorinser
senior tag
Ez is azt mutatja, hogy tájékozatlan vagy: Freihändig von Mannheim nach Pforzheim im Mercedes - YouTube
9-10 évvel ezelőtt már itt tartott a Mercedes. Ezt nyilván most is tudnák.
-
válasz
lorinser #200 üzenetére
Szerinted ők nem fejlesztenek semmit, csak az általad istenített teslád?
Valakivel összekeversz, főleg úgy, hogy leginkább a Waymo (Google) dolgait szoktam hozni példaként, mert nekik van ténylegesen működő level 4 cuccuk.
Egyébként meg nem szerintem, hanem a CTO-juk szerint (akinek lehet, hogy nagyobb rálátásan van a Mercedes fejlesztéseire, mint nekem vagy neked) van az, hogy a béna sávtartó automatikájukkal foglalkoznak, a rendes önvezetéses projektjüket meg kukázták.
Azért, mert nem kötnek mindent az orrodra, bármilyen meglepő is lehet számodra, mennek a fejlesztések és tesztek.
Level 4 önvezetésnél nem lehet nem a népek orrára kötni, hogy mi a helyzet, mert - ahogy már írtam - ahhoz sok tesztautónak kell mennie a forgalomban, amit engedélyeztetni kell (na meg persze ez amúgy olyasmi, amivel lehet flexelni a részvényesek előtt).
Új hozzászólás Aktív témák
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Sorozatok
- Milyen légkondit a lakásba?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Windows 11
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- World of Tanks - OFF topic
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Dell Optiplex 7050 SFF + Quadro K620
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 256GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS2213 ,96% Akkumulátor
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Eladó egy oneplus 9 pro 256/12
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest