Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #3 üzenetére

    Igazából nem. Amikor az RT-t tervezik, akkor a motorban már eldöntik, hogy melyik verziót támogatják. Az 1.0-t vagy az 1.1-et. Esetleg mindkettőt, de ez ritka, mert az sokkal több kód, nehezebben optimalizálható, stb. Tehát az 1.2 SER esetleges használata már ott eldől, hogy a motor milyen. Ezért nincs manapság használva, annak ellenére sem, hogy régóta elérhető, mert az újabb játékok főleg DXR 1.1-re épülnek, méghozzá csak amiatt, hogy a kontextus struktúrája a shaderben szállítható, ami gyorsabb feldolgozást eredményez. Ez összességében úgy is a leggyorsabb implementációja lesz a sugárkövetésnek, hogy nem használsz semmit az 1.2-ből.

    Hosszabb távon ennek amúgy nem valószínű, hogy lesz jelentősége, mert egy ideje már hallani, hogy a Microsoft az új Xboxokhoz reseteli ezt, tehát a nulláról újrakezdik a DXR-t, azaz teljesen új API jön a korábbiakkal nulla kompatibilitással, stb. Teljesen új hardverek is kellenek hozzá. Viszont megszűnik a black box, ami a mostani API-t nagymértékben akadályozza, és minden gyártónak kötelező lesz egy új és nyílt BVH adatstruktúra-formátumot használni. Állítólag arról is van egyezmény, hogy a Sony is ugyanezt használja majd, csak másik API-val.

  • hapakj

    őstag

    válasz FLATRONW #3 üzenetére

    Ah, nagyon szerencsétlen amúgy, hogy a DXR 1.1 összemosódott a Ray Query-vel vagy inline raytracinggel, s emiatt úgy tűnik hogy mintha az jobb lenne, mint a hagyományos ray trace pipeline-ok. Pedig ez nincs így, csak más megközelítése a problémakörnek, s más helyzetekben lehet előnyös alkalmazni.

    Ezek nem hagyományos verziószámok, hanem inkább feature level jelzők, ahogy magának a d3d-nek is van, hogy 9.1, 9.2, 10.1, 11.1 egyebek.

    dxr 1.0 - raytrace alapok, acceleration structure, raytrace pipeline
    dxr 1.1 - kiegészíti ezt inline raytracinggel
    dxr 1.2 - opacity micromaps és shader execution reorder-rel egészít a ray trace pipelineokat

    [link]

Új hozzászólás Aktív témák