-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anulu79
addikt
válasz molnarpeter #17199 üzenetére
Ilyenre gondoltam köszi! Nem ebay-ezek de lagalább már meg van a neve.
-
Anulu79
addikt
válasz molnarpeter #17199 üzenetére
Most néztem meg komolyabban a dolgot. ahogy látom ez a gyári magnóra (talán másra is) köthető. Ebben az esetben is tölti vajon az USB-s eszközt? Én csak töltésre szeretném használni.
-
válasz #31600896 #17201 üzenetére
Értelek. Ma beugrok a cuccokért a postára és a napokban megcsinálom.
Gondolkodtam még olyan huncutságokon is mint a formázott műanyag sárvédő, sötétített lámpa (amit te is nézegettél). De egyelőre parkolópályán vannak ezek, kivéve talán a négy kis sárvédő, de nem találtam eddig még értelmes áron./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Én eredetit vettem bontottat, meglepően szép újszerű állapotban vannak. Hétvégén fogom beletolni az autó arcába az új fényszórókat
Sárfogón gondolkodtam én is, de nem hiszem, hogy olyan jó ötlet, mert alatta a fém még hamarabb elkezd korrodálódni. Ilyen a küszöbvédő műanyagcsík is a küszöb alján. Nekem az se volt rajta lehet sohasem. Talán hátulra jó lehet a sárfogó, mert ott a műanyag elemre kell rögzíteni. Nekem projektben van még az apró kőfelverődések kijavítása javítóstifttel (bár ezt biztos gyakran meg kell csinálni, mert nem lehet valami tartós), valamint az alsó motorvédő felhelyezése, de majd ha aknaközelben leszek.
-
válasz #31600896 #17205 üzenetére
A hűtő alá vettem műanyag védőlemezt új koptatóval, felrakattam. Motorvédő lemezt még nem szereztem de kőfelverődés ellen az sem ártana, meg ha már motortér akkor m.háztető szigetelés esetleg még szelepfedél takaró, de elég drága hozzá a csavar (Cromaxnál néztem).
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #31600896 #17207 üzenetére
Az jó, viszont továbbra sem tudom mit kezdjek a 2200-as fordulaton visító kormányszervóval, nem is merem pörgetni a motort. Veszek hozzá szíjat, ha nem múlik el tőle akkor csapágy gondja van ami nagyobb baj. Szivattyú felújítással nem tudom foglalkozik-e egyáltalán valaki (cég, szaki), vagy vigyem vissza és vegyek másikat? Csak necces hogy az is ilyen lesz. Újat biztos nem veszek csak felújítottat, mert elég húzós az ára (~110k) szemben a felújítottal (~35k).
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
-
válasz DeFranco #17209 üzenetére
Nem mondtam még? Kész lett a hátulja: lengőkarok, csillapítók és rugók cserélve. Ha hátulról nézem csak úgy rikítanak az új csavarok.
Elől még egy szilent párt cserélni kellene, de most biztos nem mert állíttattam futóművet. A kormányszervó 2200-2500 fordualt környékén elkezd visítani, gondolom a szíj. Ha nem akkor csapágy és újra cserés, így nem maradhat, mert városban még csak elmászkálok vele, de hosszabb utakon lehetne jobban is pörgetni, csak így nem merem.
Kismillió dolgot lehetne még rajta cserélni (lukas dob, bal tükörburkolat, kavicsfelverődés a szélvédőn...), de a tavasszal már nem akarok többet költeni rá. Egyben van most a dőlt betűseket leszámítva.
Küszöbre még nem vettem meg a tüllszoknyát, mert az agyon van karistolva, javítani kéne.
Hátra a mély csak terv, motorvédőt se vettem még meg, akksi decemberben cserélve lett.
Ne tessék aggódni tető alatt van. Oldalról a ház védi, másikról pala + sövénykerítés. Télen se fagyott le egy ablak se, mikor a szabad ég alatt tartottakra vastagon.
Használva van azért munkába járásra, asszonyt hurcibálom vele kórházba, bevásárolni, stb... Hetente max 1-2 nap az amit állva tölt.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz ReFleXx #17211 üzenetére
Igen. A régi akkor nyöszörgött kicsit amikor tekertem a kormányt, ez most nem csinálja ezt, viszont ~2200-as fordulat fölött elkezd visítani, amit eddig nem csinált. General Ricambi dobozos felújított szivattyú az alany, literes gyári hidraulika folyadékot vettem hozzá.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
-
válasz ReFleXx #17213 üzenetére
Nem, a tartály nem volt cserélve. Ez a szűrő nekem új infó.
De szerintem ha el is lenne tömődve (ha van benne egyáltalán), akkor az előzőnek is lett volna hangja. Ez csak a csere után jött elő, úgyhogy vagy szíj vagy csapágy lesz./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz gabor9991 #17215 üzenetére
Akkor szíj lesz. Van egy hosszabb és egy rövidebb szíj, a hosszabb forgatja a generátort és (többek között) a kormányszervo szivattyút is, a rövidebb a generátor és a klíma közt feszül. A héten veszek mindkettőből egyet és kicseréltetem. Remélem megszűnik a visítás.
Megjött a két napellenző, gyors ki is cseréltem. A jobb hátsó hangszóró kiműtése holnapra marad. Meló közben lesz rá annyi időm.
Arra gondoltam, h miután kifúrtam a popszegecseket a csere hangszórót ugyanúgy teszem vissza ahogy volt (van ott két patent is), aztán önmetsző csavarral három másik helyen az ajtóhoz rögzítem a műanyag keretet benne a zajkeltővel.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Nem lesz olcsó a két szíj, tegnap néztük ~7-8k /db a Gates listaáron, de szerintem jó lesz oda valamelyik olcsóbb márka is. Nem tom erre adnak-e kedvezményt, majd meglátjuk. 8-10 óra közt elmegyek ha lesz rá időm.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
~7300 pénz volt a két Conti szíj (52% kedvezménnyel).
Most már csak időpontot kell kérni a szerelőmnél a cserére, ez neccesebb lesz.
Remélem megszűnik a zaj a csere után.
Aztán lehet töprengeni a továbbiakon (szélvédő javítás, lukas dob és rezonátor csere), ezeket kellene első körben a nyár végéig még megejteni. A többi már csak "csicsa".[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
jupp008
senior tag
-
-
jupp008
senior tag
válasz DeFranco #17220 üzenetére
Nem akarok felesleges indulatokat generálni, mert rohadtul nem értek a kocsikhoz csak szeretek beleülni és probléma mentesen használni azt amit megvettem. Arra akartam célozni, hogy nem kell az első megnézett autót megvenni és főleg nem kell az alsóbb árszegmensből választani a már kinézett típusnál.
Úgyis rá kell költeni azt a bizonyos plusszt, csak menet közben sokkal macerásabb.
Én nem ragaszkodom márkához, mostani Mondeóm előtt Octavia volt előtte meg Citroen. Valszeg következő autóm is megint más lesz, csak, hogy ne ugyanazt vagy hasonló műszerfalat keljen néznem megint évekig.Ajánlani végkép nem tudok semmit, ebbe most tényleg nem is akarok belemenni mert nincs értelme.
Attól függetlenül úgy gondolom 2,5-3 M Ft. alatt nem érdemes fő családi autót venni. -
DeFranco
nagyúr
válasz jupp008 #17221 üzenetére
én értelek de a kérdés valós, ebben a problémakörben tobzódok egy ideje. tehát nem kihívásnak szántam a kérdést, hanem tényleg érdekel.
és gondoltam hogy ha már ennyire határozottan lépsz fel, akkor alá is tudod támasztani.
nálam most nagyon erősen versenyez egy olyan koncepció (persze szigorúan csak elvi, matematikai szinten) szalon logan 5 év garival 1 literes turbós motorral. ránéztem hahura, eladó példány van kb. 4 darab ami 5 évnél fiatalabb, és azoknak is úgy áll az ára mint a beton.
respektje nincs de 4-5 évre le van a gond aztán csere. értékvesztésben van rajta valamennyi bukó de nyersz hajat, időt meg "hátezilyennemújmár" karbantartási és javítási költséget.
szerk: de ez érzésre elég unortodox megoldásnak tűnik, lehet van hibája, ezért keresem az alternatívákat.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #17222 üzenetére
BTW pont ezért néztem én is a Daciat, teljes mértékben egyezik a gondolkodásunk a kérdésben.
Más kérdés, hogy az olyan részletektől mint a motorháztető zsanérja még az én gagyimércém is kiakad, és ilyenkor kattogok inkább egy millióval hosszabbért, de az SX4-en. De annyit meg nem ér nekem az egész, úgyhogy még valószínűleg ülök a Mondeoban egy darabig
-
jupp008
senior tag
válasz DeFranco #17222 üzenetére
Az én keresési feltételem anno ez volt: 2 felnőtt + 7 éves gyerek. 4-5 éves autó. Kombi. Legyen jól felszerelt mindennel. Évente többször külföld (nyaralás, sielés stb). Nem szeretem a kisebb autókat (pl. focus, Mazda3 már nekem az) szeretem ha van hely a kocsiban mindenkinek, mindennek. Én vagyok a legmagasabb 167cm -el
Amit szerettem volna mert nagyon tetszett: Peugeot 508 SW csak nem kaptam normálisat akkor.
Amiket nézegettem: Mazda6, 508, S-Max (bár ezt 3 főre feleslegesnek tartottam én is), Insignia. Aztán belebotlottam a Mondeo -ba és megtetszett. -
válasz gabor9991 #17225 üzenetére
Nem, kormányt akárhogy tekerem nem nyöszörög. Szerintem is a szíjj lesz a ludas, de majd csere után tudok biztosat mondani.
Csak bennem úgy ragadt meg ez a dolog, h rezonátor, de akkor javítom magam és flexibilis csőként igyekszem utalni rá a jövőben.jupp008: Persze vehettem volna messzebbről és többért olyat, amiben csak vezérlést kell cserélni, de ez most már így marad. Meg ki tudja mennyi idő múlva találtam volna olyat. Amennyit meg ráköltöttem már nem érné meg eladni, nem is azért vettem. Jó lesz ez, csak a kereskedő költse a hasznát gyógyszerre, mert kiváló állapotúnak hirdette és alkudni se nagyon akart belőle, pedig elé toltam az akkor ismert hibák listáját. De legalább ismert az előélete, magyar, élhető futással és beltérrel, motorikusan is rendben van.
Ha eljön az ideje és egyszer majd lecserélem, biztosan új autót fogok venni sok év garival és akkor megkímélem magam sok bosszúságtól, parkolópályától, alkatrész vadàszattól, de az nem most lesz.
Megtehettem volna, h ebbe beleülve addig megyek vele amíg szét nem esik alattam, de szeretem a dolgaim rendben tartani és a lehetőségekhez mérten az állapotot szinten tartani vagy javítani.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
válasz DeFranco #17222 üzenetére
Én is kattogtam egy darabig a logan mcv-n, nagyon jó áron nyomják. Viszont a minősége annyira gagyi, hogy egyszerűen képtelen voltam elengedni minden elvárásom csak az olcsósága miatt. Én inkább a 10 éves középkategória mellett tettem le a voksom, a szervizköltségen meg majd bukok annyit mint az értékvesztés lett volna az új autón, cserébe mindent megkaptam amit szerettem volna.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz tboy93 #17227 üzenetére
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok, de ez a kedvenc témám, mármint az ..."értékvesztés lett volna az új autón...."
Szerintem ez a hatalmas értékvesztés, amiről beszélnek új autó vásárlásakor, csak egyszerű városi legenda.
Saját tapasztalatom, pont azt bizonyítja, hogy ez nem igaz. Múlt héten adtam el a Suzuki Vitarámat, 3,5 éves volt 4,2 volt újonnan. Most az eladáskor 3,8 at adtak érte. Én nem tartok nagy értékvesztésnek egy 3,5 éves autónál 400 eFt-ot. Ráadásul az, az előtti 2005-ös Swiftet, szintén újonnan vásároltat 10 évesen fél áron adtam el. Ezért mondom azt, hogy nem igaz az, hogy sokat veszítenek az új autók az árukból. Vannak akik ilyeneket mondanak, hogy ááááá új autó, minek? Kihozod a kereskedésből, és már másnap 500 eFt kevesebbet ér... No ezzel a sírba tudnak kergetni, vagy ilyen nagy formátumú luxus járgány lenne a suzuki? Költöttem a vitarára a 3 év alatt köt.szervízre 100 eFt összesen.....huhh de nagy összeg, jó, akkor adjuk a 400 hoz hozzá így 500, az sok?!Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
kcsa
veterán
válasz olajbogyo #17228 üzenetére
Vannak márkák, ahol tényleg csak ekkora az értékvesztés, Dacia és Suzuki tipikusan ilyenek. Ezért én személy szerint nem is vennék 400-al olcsóbban használt Vitarát az új helyett. Ha pont ennyi hiányzik, ennyit még a Provident is ad
Más márkáknál már szabad szemmel is láthatóbb az értékvesztés.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz tboy93 #17227 üzenetére
milyen dolgokat találtál gagyinak? megint csak ténylegesen érdekel.
ha jól emlészem nálatok van szerelő az ismeretségi körben. úgy azért sok minden egyszerűbb mint az "utcáról"
@olajbogyo: az egy dolog hogy nominálisan mennyivel adtad el kevesebbért, közben a pénz is vesztett az értékéből meg az autók ára is kúszik felfelé. a kérdés az hogy mennyiért tudnál most (vagyis az eladás pillanatában) venni egy újat ugyanabból. az az értékvesztés.
egyébként most tényleg nem nagyon van értékvesztése az alsó árkategóriás új autóknak meg használtpiacuk sem nagyon van. ha nem pörög a piac akkor a használt autó is tartja az árát veszettül.
-
-
ReFleXx
addikt
válasz olajbogyo #17228 üzenetére
pedig ez letezo dolog csak nem a kis suzukiknal, nezz meg egy premium auto ertekveszteset, 3-4 év alatt, abbol veszel egy uj suzukit. kis kocsiknak kisebb az ertekvesztese.
az uj autok ara is folyamatosan emelkedik, peldaul az elso Focusok újkori arabol ma egy új Fiesta sem jonne ki.
Most kaptal 3.8at a Vitaraert, de pl egy mostani Vitarak kező ára vagy 300e Ftal tobb mint 3 éve.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
nagyúr
válasz DeFranco #17230 üzenetére
A beltér kinézetét, ezt aláírom, erősen szubjektív. A felhasznált anyagok minősége, elsősorban a műanyagokra értve, szerintem kritikán aluli. Itt-ott sorja, kopog stb. Az ülés már ránézésre is gagyi, hosszabb utakat el nem tudnék képzelni benne. A váltás érzet meg a Civic után, hát hogy is mondjam ... érdekes
Kívülről egyébként egész pofás.
Tovább is gondoltam akkor eggyel és elkezdtem nézni a Clio Grandtour-t, az egy fokkal jobb.
-
bajnokpityu
félisten
válasz ReFleXx #17232 üzenetére
a vitara se és a sportage se kicsi kocsi. csak mindkettő igen jó hirű a benyások esetén, és mostanában mindenki nagyon elkezdett félni az import fosok miatt csomó tipustól. ezeket meg nem importálják, igy nincs velük rossz tapasztalat.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
olajbogyo
aktív tag
Ok, Srácok!
No, majd meglesem mennyit adnak a kugáért 3-4 év múlva. Ha nem sokat, akkor vissza a Suzukira
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
bajnokpityu
félisten
válasz olajbogyo #17236 üzenetére
volt már vagy 5-6 márkájú autónk. egyik se prémium, de olyan szinten egyik se bukta az árát (még a franciák se), mint a ford. ami annyiból fura, hogy sztem újonnan is nagyon jó árértékűek. de fordot akkor vegyen az ember, ha ennek tudatában van. ez sztem nem normális dolog, ha egy szervizelt jószág harmadáron megy el 5-6 évesen..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Ahogy az se normális, hogy egy 3.5 éves kocsi az új árának közel 90 százalékáért cserél gazdát.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Mihez képest megy el harmadáron? A listaárhoz képest? Én nem látok hasonló mértékű értékvesztést...
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Nem csak a mondi buk ám ennyit ott van az ellenfele a passat ugyanez a szindróma. Audi, bmw, merci ugyanez ott is hatalmas az értékvesztés rövid időn belül, pedig azok prémiumok... Főleg most az utáljuk a dízelt hiszti végett meg még jobban megy le az áruk.
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #17241 üzenetére
Igen, de azok ujonnan aranylag dragak. Hasznaltan elvileg a hasznalati ertek kicsit realizalja az arakat. A mondik meg szvsz kifejezetten olcsok ujonnan. Anno a skoda volt ujonnan alularazott, viszont azert alig veszitett arabol. Hat a ford nem. Ujonnan is olcso, majd beleall a foldbe par evesen az ara.
Ez nekem azt mondana, hogy szar, pedig nem.Regi insignia szvsz szarabb auto, megis dragabb, es ertektartobb.
Econ: de az egy szar motor. Es mar hire is ment.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#31733248
törölt tag
válasz ReFleXx #17244 üzenetére
A dízel Mondeokat még nem néztem meg, de azt látom, hogy más gyártóknál is bezuhantak a használt dízelek árai...
(#17245) bajnokpityu
Azt már tudjuk, hogy az 1.6 Ecoboost hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya megrepedhet, vissza is hívták az érintett autókat és kicserélték. Megnéztem kíváncsiságból a benzines, szervizkönyves hazai Passatokat is, mostanra a 6 éves benzinesek ugyanannyiba kerülnek, mint a Mondeok...
-
mtade
aktív tag
válasz tboy93 #17247 üzenetére
Én a 2006os S-maxot ennyiért lőttem szeptemberben. Kellett bele egy dmf, meg kicsit kopott belül, szerintem 30k-t áldoztam a belsejére, egész jó most. Én ezért szeretem a Fordot, gombokért egész jókat lehet venni. Mondjuk ehhez kell az, hogy ne akarjak új autóban sopánkodni az értékvesztés miatt...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Android játékok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal