-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
olasz61
tag
Lehet hogy haldoklik az akkum holott még rendesen indít,hidegen mindig csak 12.20V körül van a feszültség még töltés után is.
-
Real_Necro
veterán
válasz Real_Necro #17549 üzenetére
Kimérték Lestiben. Semmi baja, le van merülve... szóval vagy a Lidl töltő bugos, vagy az autónál lesz valami elektronyos bibi. Rá rakom 1 napra valami hagyományos töltőre aztán megmérem kocsit mit vesz fel nyugalmiban.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
varsam
őstag
sziasztok,
tervezem hogy megpucolom az autóban az EGR szelepet, EGR hűtőt és a szívócsövét.
Ha ezeket megbontom, akkor milyen tömítéseket kell cserélnem? Tudnátok segíteni cikkszámmal, vagy valami leírással? Esetleg robbantott ábra?
Az alany: 2009-es Ford Mondeo 2.0TDCi, 140LE, QXBA motorkód, kombi.
-
nagyúr
válasz Real_Necro #17552 üzenetére
Melyik LIDL-s töltőd van?
-
darvinya
titán
válasz Real_Necro #17555 üzenetére
Hát…kapcsolóüzemű táp(töltő) nem igazán jó ólom akkuhoz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Mikulásbá #17557 üzenetére
És (#17558) bajnokpityu
Kapcsolóüzeme annyit jelent, hogy gyorsan ki-bekapcsolgatjuk feszültséget.
Érthetőbben, mikor felfut kivánt feszültségre, akkor megszakítja az áramkör, és ez ismétlődik jobb esetben GHz-en.
Egyenirányítás itt nem számít, mert négyszögjel így is meg van.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
válasz darvinya #17559 üzenetére
ha pufferkondit raksz a végére, akkor az akkor is ad feszt, amikor a PWM moduláció alapján nem kéne feszt kiadnia. innentől elég nagy kondival kvázi egyenáram lesz. és elég nagy kondit raknak rá a valóságban.
tehát tök mindegy mi az előtáp.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #17560 üzenetére
Elég nagy kondit látsz ebben a csoda kütyüben, mert én biztosan nem látok.
Akkora kondi kellene, amekkora most maga a kütyü.Ebben minimális alkatrész van, ami biztosan nem simítja el a lüktető feszt/áramot.
Ez ólomsavas akku maga a halál.Volt valódi töltöm, ami még rendes trafós volt méretes kondival.
Az felélesztette 6-7 éves akkut is.
De ezek csak tönkre teszik még jobban.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
válasz darvinya #17561 üzenetére
Nekem egy accumatem van. Egy olyan aksi, amire a ford már bejelzett, hogy cserélni kéne, pár napot rádugtam, és 67%ig feltornászta. egy hét alatt se merül le, pöccröff volt -10ben.
ugyanigy tett a pici robogó akksival is, simán feléledt, sőt, volt olyan 2Vig meritettt akksi is, amit utána évekig használtunk, annyira xar teknika...
gondolj bele, ha Ghzel PWMelné a feszt, akkor olyan picike ideig kell pufferként működnie, hogy kb egy körömnyi kondi elég. bármely mai kapcsi tápot láttam, mindben volt a kimeneten egy egy sorbakapcoslt kondi.
ha nem lenne, akkor kihúzás után azonnal megszűnne a kijelzője ezeknek, közben 2-3mp után halványulnak el.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
A DENCKERMANN mennyire jó minőség a szűrők terén?
Másik kérdésem, fiestához vennék olajleeresztő csavar tömítést. A Febi tömítése (ezt néztem ki) például az Ajusa vagy az Elringhez képes "csak" 1,8 mm vastag, míg ez a másik kettő az 2,1 mm vastagok. A többi adat az megegyezik egymással. Van jelentősége a mínusz 0,3 mm-nek?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #17562 üzenetére
Úgy rémlik, neked már van okos akkufelügyelet, ami miatt nem mindig tölti fel teljesen mindig a generátor az akkut. Ha lehúzod a testkábelen a kis szenzort, maxon tartja.
-
Jenne
senior tag
válasz gabor9991 #17565 üzenetére
Szia!
Köszi a választ. Inkább csak rákérdeztem erre a névre, mert még nem hallottam.. Eddig is vagy MANN vagy Hegst szűrőket használtam, (olaj/pollen/levegő) maradok ezeknél, nem akarnék váltani. A HENGST nagyon bevált eddig nálunk a családi autóinkon, mind a három területen.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
kcsa
veterán
Lengyel brand, a németes hangzás ellenére.
Speciel pont ilyet vettem Hengst után (csábítóan olcsó volt ), általános minősége nem tűnt rossznak, a légszűrő is méretpontos volt (sajnos ez annyire nem evidens, mint amilyennek tűnik).
A pár éves totalcar teszt alapján annyira nem félek a fél-noname szűrőktől sem.
-
olasz61
tag
válasz molnarpeter #17564 üzenetére
A modern akkufelügyelet pedig, ha már úgyis ott van, úgy próbál sakkozni, hogy mindig 80% fölött legyen a töltési szint, de ne feltétlenül 100%, hogy motorféknél lehessen töltögetni. Gyorsításnál lekapcsolja a gerjesztést, gázelvételnél szabályozottan tölt. Ha valamiért hosszú ideig 80%-on reked az akksi, beindulhatna a másodlagos szulfátosodás, ezért ilyenkor frissítési fázist iktat be, amelynél akár 15,2 voltra is megemeli a töltőfeszültséget. Beépített szulfátlanító, ha úgy tetszik.
Végül is jó ez a technika? -
Jenne
senior tag
válasz molnarpeter #17569 üzenetére
Filtron az nem prémium minőség, "csak" a közép kategória.
A WIX európai leányvállalata/része, alapból lengyel volt de a WIX felvásárolta, hasonlóan mint a Continental a cseh Barum gumigyárat, majd később a szlovák Matador gumigyárat is.
A Continental sem adja át az első vonalbeli fejlesztéseit sem a Barumnak, sem a Matadornak, hiába Continental csoport tagok, csak a másod vagy talán inkább a harmad vonali fejlesztéseket. Ez az ára, ha egy nagy multi bekebelezi a kisebb gyártókat. (Lásd : Volvo/Iveco-Ikarus buszok) Én próbáltam egyszer a Filtron olajszűrőket, a család három autójából kettőben. Rábeszéltek a boltban. Mindkét autónál az olajcsere után rendszeresen fel-fel villant az olajnyomás-hiányra figyelmeztető jelzés. Tiszta ideg voltam tőle. 200 Km után nem bírtam tovább, olajszűrő cserék és megszűnt a hibajelzés. Hengst szűrőre cseréltünk vissza. Azóta is ez a márka van használva, vagy MANN vagy ritkábban a Purflux. Ezekkel eddig még sosem volt gondunk.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
senior tag
-
nagyúr
válasz Pardise #17573 üzenetére
A Focus felső műszerfal illesztése pl. a jobb oszloponál sem a legszebb, de érdekes, hogy csak fél évvel az átvétel után tűnt csak fel
Ja a riasztósom sikeresen eltörte a bal szellőző keret egyik rögzítőfülét, honnan lehetne ilyen keretet beszerezni szerintetek 3,5 focushoz?
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
zozek
tag
Sziasztok,
2007-es focusból melyik 1.6-os motorral érdemesebb venni? 101 Le vagy a 116?
-
nagyúr
válasz molnarpeter #17578 üzenetére
Annyira drága lenne egy ilyen műanyag darab? Szerintem lehet megvan a letörött fül, de inkább újat (vagy bontottat) tennék bele. Nem zavaró a dolog csak a tudat, hogy ilyen, az bssza a csőröm.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #17580 üzenetére
Oldószer mentes műgyanta is elég, erősebb lesz mint maga a műanyag.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
TomMusic
őstag
Akár ez is jó vétel lehet: [link]
Tetszik a C-Max is.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Anulu79
addikt
Ha valamelyik vákuumcső meg van repedve akkor azt hogyan tudom megkeresni, hogy melyik az?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Anulu79 #17583 üzenetére
És gabor9991:
Kézi vákuum pumpával, amin van mérőóra. Vákkumot csinálsz a rendszerben és nézed, hogy tartja-e vagy esik, ha esik, egyenként kell ellenőrizni a csöveket szintén ezzel a módszerrel, egyik végét a pumpára, másik végét befogod.Ezzel tudod tesztelni a turbók vákuum labdáját, EGR szelepeket, mindent, amit vákkum mozgat. Légteleníteni is lehet vele, folyadékot leszívni, és átkapcsolva nyomást is elő tud állítani, nem csak vákuumot.
[ Szerkesztve ]
-
Videjót még nem töltöttem fel a szervo visításáról, de majd megejtem, napok kérdése...
Unixban voltam. Mondták, h hétpöcsétes papír kell. Szerelőm megcsinálja és akkor megint csere lesz.
Ma is voltam Kaposváron (~60km oda vissza), hát el élmény volt. Végül is a borzalmas is egy fajtája az élménynek.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zozek
tag
Sziasztok,
Egy 2007-es 1.6 101 LE focusba milyen olaj és gyertyát ajánlott?
-
gabor9991
őstag
-
bajnokpityu
félisten
Mondit lefoglalózták. Az értékvesztésétől eltekintve egyébként szerettem, jó volt vezetni, praktikus volt, és nem volt vele baj.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #17592 üzenetére
mi leszen helyette?
-
zozek
tag
Olaj,levegő szűrőből milyen márka?
-
Jenne
senior tag
Mármint olajszűrő/levegőszűrő és még pollen/szagszűrő (aktívszenes) ?
Én a Hengst vagy a MANN szűrőket használom, ezek prémium kategória, ezen gyártók termékeit javaslom. Vagy még a Purflux, ami szintén prémium kategória. Ezek első beszállítói az európai autógyáraknak.
Éppen ma vettem a helyi partnerautónál a fiam dízel fiesztájába olaj/levegő és pollenszűrőt. Hengst-et vettem. Tavaly az Unix-nál vettem ezeket, és nagyon boldog voltam, hogy olcsóbban, unix kártyára kedvezménnyel kapom. Na a mostani végösszeg a három szűrőre (a tavalyi unix-árhoz képest) csekély 5 ezerrel volt kevesebb. Levegőszűrő egy ezressel, pollen szűrő (aktív szenes) 2500-al és az olajszűrő is bő ezressel volt olcsóbb. Ugyan azokat vettem most is, csak nem az unixnál.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
bajnokpityu
félisten
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #17597 üzenetére
Közel nyár előtt nem érdemes autót venni, mert többe kerülnek.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
patomi
őstag
Skacok,
A tetőm vajon miért nem nyílik ki teljesen? Elektromos napfénytető van a kocsin és ha megnyomom a gombot (ugye teljesen benyomom) akkor végállásig hátra kéne mennie. De csak eddig megy hátra:
Viszont ha újra megnyomom a gombot és nyomva tartom, hátra megy teljesen:
Vajon ez mitől lehet? Ha jól emlékszem korábban nem volt ilyen. Lehet valamiért elfelejtette a végállást?Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)