-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
senior tag
Fiam 1.4 TDCi fiestája (2006-os) tavaly hozott egy hibát. Nagyon dízel füst szag volt érezhető az autóban és kívül is ha járó motornál mellette álltam. A hengerfejnél egy részen meg olajkifújási nyomok látszottak. Ford szerviz (FX-Pécs) kiderítette, hogy ez bizony hengerfejes és tömítéscserés lesz de azonnal. Úgy kábé közel 300 ezres tételre számoljak legalább, mert a motor megbontása után még új vezérlést is kell betenni mert a régit ilyenkor már nem lehet visszatenni. ( 6 órás munkadíj 14500Ft/óra)
Elvittem még aznap ezek után egy független szervizbe, szomszédom ajánlotta Őket, ott volt egy olyan szerelő aki éppen a Ford szerviznél dolgozott előtte és a dízeles vonalon. Szerencsémre. Azonnal ránéztek, aknán is megnézte, majd a motort közelebbről megvizsgálva 2 perc alatt behatárolta a hibát. A hiba pedig: a 3-ik hengernél a tűzgyűrű átégése. Másnap reggelre már vittem is, délutánra készen volt. Ha már megbontották, akkor mind a 4 hengernél kicserélték ezeket a gyűrűket újakra és plusz volt egy új hengerfej tömítés is betéve. Több órás munka volt.
Ez volt összesen forintosítva 32.000 Ft összesen.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz ReFleXx #18153 üzenetére
Szia!
Mármint a tűzgyűrű átégése vagy a hengerfej tömítés hiba?
Ismerős vett fél éve egy 7 éves A6 3.0 literes dízelt, kombit, 178 ezer km-el magyar első tulajtól. Nem tudtam lebeszélni a vételről. Alapból szép állapotban van/volt. Ócsón vette szerinte (2.700.000 FT) Eddig hibátlan is volt, ment vele, de most fojtószelep csere lett (kompletten 87.000 nettó csak az alkatrész ára) majd DPF csere mert teljesen behalt már, nem tudott kiégetni, szilentek cseréje futóműnél, és most nagyon úgy néz ki hogy hamarosan következik egy kettős tömegű lendkerék csere és izzító gyertya cserék, mert az ötből egy behalt és egy másik meg haldoklik, csak hát ezek kerámia izzítógyertyák és a szakszerviz nem is vállalja be a cserét/kiszedését.
Most jön az, hogy az olcsó lesz/lett a drága. Ezek az autók addig nagyon jók, amíg nincs hiba és szépen működnek..de akkor bizony ....A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
darvinya
titán
Dízelekre nagyon igaz, hogy újonnan szabad venni, mert garantáltan tönkre megy.
Érthetőbben, míg benzines elketyeg továbbra is, hiába kínozták meg, addig a dízel teljesen leáll és rosszabb esetben darabokra hullik.Ez tapasztalatból mondom, mert tanuló pénzt/kocsival többszörösen megjártam.
Ugyanez igaz végletekig kihajtott eco motorokra, amik már annyi összetevővel is rendelkeznek, hogy hiba bele van kódolva.
Egyszerű szívómotorhoz kell egy kalapács, benzin, levegő, szikra, és megy ameddig el nem kopik.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Goose-T
veterán
Mondeo MK4 FL-nél van jelentősége az Olajcsere üzenetnek, vagy csak a legutolsó márkaszervizes számlálónullázás óta megtett kilométerek alapján írja ki? Természetesen tavaly novemberben lett benne olaj cserélve, minden évben cseréltetem, és kb. 3000km-t mentem azóta vele.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Real_Necro
veterán
válasz Goose-T #18156 üzenetére
Tudtommal a számlálót nézi csak, én simán kitörlöm, mert 10k km után cserélem, évente 2x. Minden második cserénél teljes szűrő és üzemanyagszűrő csere, egyébként csak olaj meg olajszűrő.
Ami érdekes, hogy tavaly nyáron műszakin azt mondta vizsgáztató, hogy következő olajcserénél féket kell cserélni mert el van kopva. Faterral megnézettem (autószerelő és vizsgáztató), a tárcsa alig kopott, a betétnek még kb. fele meg van...
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Goose-T
veterán
válasz Real_Necro #18157 üzenetére
Köszi! Volt valami trükk a törlésére, hogy a gázt meg a féket kell egyszerre nyomni, hogy is volt az?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz Real_Necro #18159 üzenetére
Ez az, köszi!
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Clain
tag
Sziasztok,
Használ valaki Mondeo-t 1.5T ecoboost motorral? (2014 évjárattól) Ha igen,megosztaná a véleményét-tapasztalatait?
Esetleg tud valaki típushibáról vagy hogy mire kell figyelni?Javarészt városban használnám és félek dízelt vásárolni, viszont (úgy gondolom) , ez a turbos benzines konstrukció viszonylat új, nem tudom mennyire kiforrott
köszi
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #18146 üzenetére
(#18146) bajnokpityu
Elég sok autópályás kilométerem volt 3000-3500-as fordulatszám tartományban, nagy igénybevételnek nem volt kitéve. Másrészt talán kitolom a garanciaidejét 250 ezerig, akkor meg el is adom. Igaz, gondolkodóba ejtett a Superchips is, 40 lovacskával több lehetne benne a gyári 165-nél. Az amerikai változat már gyárilag is félúton van az európai és a Superchips-tuning között...
(#18163) Clain
Én használok egy tavaly őszit, épp most írtam róla. Utánanéztem, az 1.5 Ecoboost megbízható konstrukció az eddigi tapasztalatok alapján, típushibái sincsenek. Nálam átlagban 8.2 a fogyasztása, de ez használatfüggő. Kipróbáltam már azt is, hogy sokat megyek tempomattal, a sebességhatárok felett 10-20 kilométeres sebességgel, akkor két tankolás 6.9-et hozott kb. azonos használati körülmények mellett. Egyébként csendes, nyomatékos, kellemes a karakterisztikája, országúton és autópályán simán meg lehet számolni a 165 lovat, tényleg benne van.
-
Clain
tag
válasz molnarpeter #18168 üzenetére
De az is jó lehet, de mi lehet a versenytársa (árban,komfortilag stb) egy Mondeo 1.5 ecoboostnak ?
[ Szerkesztve ]
-
Clain
tag
válasz molnarpeter #18170 üzenetére
Ezeket Én is néztem, de a legtöbb (akárcsak az Ampera) külföldről származik, én pedig azt nem merem bevállalni..
-
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #18170 üzenetére
Egy ilyet bevallanek kár hogy 6 milla.
-
Nem indexes külső visszapillantó helyére tehetek indexeset? Tudja?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
diegho
nagyúr
1-es fókába talált már valaki olcsón multikormány-iso átalakítót? Itthon 12k-ért látok, amit kicsit sokallok érte. Páromnak akarok venni egy usb-s fejegységet és jó lenne, ha a kormány vezérlés is menne vele.
-
-
nagyúr
-
diegho
nagyúr
-
-
#31600896
törölt tag
Szevasztok!
Kérdésem az, hogy olajcserekor az alsó motorburkolattól a régi olajat le lehet engedni MK2 Focusnál?
Van rajta valami rés hagyva, de nem tudom elegendő méretű ahhoz, hogy hozzáférhető legyen a lényeges rész. -
nagyúr
válasz #31600896 #18185 üzenetére
Szia
Én most vettem egy haspáncélt (focus mk 1.5) és ott is van rés hagyva, de nem az igazi. Ki tudod csavarni a csavart, de a lyuk nem jó helyen van, mert bele folyik az egész olaj. Ráadásként még az olaj szűrőt sem éred el, így ténylegesen le kell venni a páncélt róla. Haspáncél
Szóval nekem le kell szedni, igaz nem teljesen, csak az első három csavart és így le tudod engedni a burkolatot. Meg amit írtam, az olajszűrőhöz így nem tudsz hozzáférni, ha rajta van."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz #31600896 #18187 üzenetére
Nem rossz dolog, meg le venni sem kell teljesen ( az enyémet például, mert volt már olajcserém vele) csak le kell buktatni és mindnehez hozzáférsz. Igaz, vagy félórával megnőtt az olajcsere, mert ki kellett matekozni hogy legyen a dolog...
Évente?! Nekem 1 évben 2 olajcserém van...
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz #31600896 #18189 üzenetére
Faja. Mennyit mész vele? Mert én heti szinten 500 km felett.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
darvinya
titán
Hát…ez a Ford Mondeo hibrid nagyon bejött, viszknt kár, hogy itthon rendelésre vehető csak és ára sem baráti.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Goose-T
veterán
A kétliteres benzinmotorral (AOWA, AOWB) mit lehet kezdeni, ha elfingott benne a benzinpumpa? Tesóm jól beválasztott szokásához híven (2006-os S-Max), füstölt már, amikor megvette, most meg a pumpa is megmihálylott. A Bárdiban 143 ruppóba kerül, tudtok valami olcsóbb alternatívát esetleg?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz molnarpeter #18193 üzenetére
Itt nem látok S-Max-ot, de ha Mondeót választok, akkor is elég nehéz értelmezni az "Évjárat" lenyíló listát. Mit kell kiválasztani, ha 2006-os S-Maxhoz keresek alkatrészt?
Egyébként itt megtaláltam a hozzá valót, de ez is 43 rugó, bár tény, hogy még mindig egy százassal olcsóbb a VDO-nál.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
nagyúr
válasz #31600896 #18196 üzenetére
Az enyém 1.6 kombi, kb. 6 liter/100. Igaz, most V power 95-öt tolok bele. A fuel save igen jól vizsgázott kb 1 év alatt!
20.000 km-ént cserélsz olajat akkor?"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
SG3rg0
őstag
Valaki megy van volt már két éves szervizen a Fordnál? Focust viszek májusba szervizbe és nagyon vastagon fog a ceruza. Megemelték a munkadíjat nem nyengén, és klíma tisztítással + a kötelező, 66.000-re jönne ki a számla.
-
nagyúr
válasz SG3rg0 #18198 üzenetére
Én jövőhéten megyek az Üllői útiba, de nem 2 éves szervízem lesz, hanem egy szimpla szervíz...
kb. 50k-t mondtak arra, hogy az utasoldali légzsák fedelet visszarakják. Ehhez ki kell venni a műszerfalat.
Kb. 2 órás meló és 50-et mondtak rá... Körülbelül...[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
kcsa
veterán
Ne panaszkodjatok, ha összejön az autóvásárlás (már csak a kedvenc bankomra várok...) akkor gyors kalkulációm alapján csak anyagköltség amit bele kell borítani ~250k lesz
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen