-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #28481 üzenetére
Szia, csak kérdem hogy mikor volt vezérlés cserélve a mondin? Nem szükségszerű márkaszervízben cseréltetni, teljesen jó egy privát műhely is, ha betartják (és ismerik..) a Ford technológiai lépéseit, gondolok itt legfőképp arra hogy vezérléscsere közben "illik" vezérlés oldali főtengelyszimeringet és vezérműtengely szimeringet (DOHC motornál mindkét vezérműtengely szimeringet) is cserélni.
És akkor nem ér kellemetlen meglepetés hogy a szivárgó szimering esetleg teleköpi olajjal a vezérműszíjat és az átugrik..
Ha a váltó oldali főtengely szimeringed szivárog, az más tészta. -
zsolt1225
aktív tag
válasz Drughi #28505 üzenetére
Szerintem semmiben nem rosszabb, mint az amit itthon meg lehet venni 3-4x-es áron, ha egyáltalán lehet. Tompítottat én is azt tervezem venni, de kicsit drágának tartom 6-7ezres áron, bár ha látni akar az ember gondolom ez az ára...
Tungsram H7 Megalight Ultra +150%-val valakinek van tapasztalat, tudja az osram szintjét?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Drughi #28505 üzenetére
Ha sokat jársz vele rossz úton egy hónap az élettartama... Tapasztalat, én 3-at nyírtam ki belőle. Night brakerről beszélek...
Azóta sima izzó, Hella, ami erősített... 1 éve benne van és semmi baj vele.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
őstag
Na... Nemrég fejeztem be a beázásos történetet. Háááátt, nagyon vakvágányon voltam, vagyis még mindig vagyok, mert egyelőre csak tippelni tudtam. A délelőtt folyamán vettem egy fekete színű nem oldható sikaflexet a Bárdiból és miután hazaértem neki is láttam.
Eszméletlen ez a rengeteg műanyag, de legalább könnyű velük dolgozni és ugye nem törnek a patentek, mert egybe vannak öntve. Leszedtem az oldalfalat, a szellőzőt, a műanyag elemet amit 3 csavar tart és a csomagtér ablak szélénél van (kombi), illetve a hátsó kapaszkodókat meg a C oszlop burkolatát, mert az is tartotta a tetőkárpitot. Azért kellett lebontani félig a tetőkárpitot, mert nem fértem hozzá a tetősín rögzítő csavarokhoz csak ha feszegettem volna és nagyon vékony anyagból van, hajlamos nyekleni ide oda és repedezni ha feszítve van. Fotókkal illusztrálva az alábbiakról beszéltem.Megbontás után ez fogadott...
Semmi nyoma nem volt a beázásnak a tetőkárpiton belülről és itt volt az a pont amikor egy világ omlott össze bennem, mert hetek óta gyűjtöm az infót erről a hibáról és közben nem is erről van szó... Na mondom nem macsákzol te meg engem, elkezdtem kívülről locsolni egy fecskendővel direkt a tetősí alá és semmi, csont száraz maradt minden...
Nézzétek, ilyenek a tetősínt rögzítő gyári csavarokNyoma sincs annak, hogy rozsdás lenne vagy elengedett volna a gyári rögzítés, tehát más vonalon kellett elindulnom. Vissza gondoltam, hogy akkor amikor az esős idő volt kb. hol is voltak a cseppek és az, hogy a víz ezen a mű szellőző rácson keresztül távozott, na arra figyeltem fel, mert az a víz ugye nem a tetőkárpit irányából jött hiszen ott száraz minden...
A rács mögött közvetlen a lámpa rögzítőnek a műanyag pöcke volt, ezért kiszereltem a hátsó lámpát és akkor vettem észre, hogy az a műanyag patent ugyan körbe van szigetelve, de mégis olyan nyamvadtul állt. Erről sajnos kívülről elfelejtettem fotót lőni, de belülről ilyen:Jobban megfigyelve, olyan mintha a látható oldalánál el lenne törve a műanyag pöcök.
Nem szedtem ki és raktam újra, de ezt egy az egyben körbe és telibe nyomtam sikaflexel, mert az a gyanúm, hogy innen szivároghatott be és a kis horony remekül megvezette a vizet egyenesen rá a szellőző rácsra. Amikor a helyére van pattintva a rács, akkor nagyon behúzzák a patentek és szerintem lehet, hogy érinti is.
Aztán lehet, hogy nem ez volt a gond, de úgy voltam vele, hogy ha már ott szívtam órákat, akkor már körbe nyomom. Legközelebbi esős időben be fogok ülni az autóba és leengedem a hátsó üléseket, aztán ott élőben szedem szét majd amikor éppen zajlik a jelenség.
Elnézést a km-es hsz miatt"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz zsolt1225 #28504 üzenetére
Milyen tolató ledet rendeltél? Az engem is érdekelne, bár a kombinál nem tudom ha van értelme... Rendeltem ám én is cuccokat Többek között egy ilyen pár futó indexet is, kíváncsi leszek majd milyen lesz a fókán, mert az RS-en egész jó
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
zsolt1225
aktív tag
válasz Csabex #28510 üzenetére
Neked van alapból a tükrön normál index, ugye? Ez csak ilyen kivesz és berak?
Én azért látom értelmét, mert sötétben mondjuk 2 autó közötti parkolásnál azért jó hátra látni, illetve ha van valami aminek nekimehetsz.
Ez a tolató, helyzetjelző, tükörre fólia (erre kíváncsi leszek tényleg ilyen lesz-e) kulcsház[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zsolt1225 #28512 üzenetére
Ez igen, azonos a gyárival. Mondjuk ebbe a welcome light verzióba a tükör alatt lévő fénybe kell bekötni a kéknek a vezetékét, de igazából az annyira nem fontos, lehet nem foglalkozok avval majd. Nem arra értettem, hogy van-e értelme, hanem arra, hogy gyárilag a kombi focus tolatólámpája egyenlő a nullával majdnem. Azért gondolom ezt, mert felül van és szórodik nagyon a fény, viszont a sedan-nál ugye alul van a tolatólámpa és az azért másabb... Vagy a focusnál ez is opció? Nem tudom, de enyémen alul nincs sajnos.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Dißnäëß
veterán
válasz Csabex #28513 üzenetére
Olyan helyre vidd, ahol ilyenen nem akadnak fenn (tudod, hogy műxik ez).. van az, aki megenged bizonyos dolgokat, ha nem veszélyezteti forgalmat, stb. míg van az olyan is, aki na aztán megkeseredve a nagybetűs életben mindenbe beleköt, ő attól "szakemberebb". Nagyon nem mindegy, hol vizsgázik az autó.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
nagyúr
válasz Drughi #28508 üzenetére
Hát ahol járok, ott csináltak egy jó 50 métert, amin nem hullik szét a verda...
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Sys85
veterán
-
westcoastog
veterán
válasz #27070592 #28502 üzenetére
Szia, előző tulaj szerint gyűrűzéskor volt vezérlés is cserélve.
És a váltó oldali, tehát a lendkerék mögötti főtengely szimering ereszt. Láncos vezérlésű a motor nem szíjas. (Duratec HE).
Magamnak javítom az autót, szerelő ismerőseimmel, műhely is rendelkezésre áll, meg segítség is.
Mk2 zetec motorja volt szíjas, az volt az előző autóm, azon nem rég cseréltünk vezérlést az új tulajnak.
csakúgy[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
őstag
sziasztok, milyen hűtővíz kell az 1.6 benzin focusba?
közönséges prelix g12+ mehet bele? csak rátölteni akarok, mert pont a minimumon vanVérboci
-
Dißnäëß
veterán
válasz Csabex #28519 üzenetére
Én sem, csak olvastam a netről innen-onnan , például hogy szar lengéscsillapítót, szar CO értéket stb. nem engednek ki, megfogják, de egy nem vakító (!), projektoros, kellően jól beállított izzó -> xenon/led cserén nem akadnak fent, pláne ha melegfényű. Vagy ha igen, akkor "megoldják okosba" a tulajjal. Szerintem ez még simán oké dolog, a Mozaikban ennél sokkal durvább sztorik mentek, azért kaptak egy maflást. (Na meg valaki édeke is volt, ne legyünk naivak, hogy épeszű, racionalista döntések mentén történnek a világban az események).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz erdey_a #28523 üzenetére
Készre kevert legyen, ne koncentrátum. Desztvíz is jó kis utántöltésre, túl sok és/vagy túl gyakran desztvizet ne, mert hígítja a hűtőközegben a fagyálló koncentrációt, és bár nem holnapra várunk egy -20-as zimát, ha kellően felhígul a közeg és beüt egy kis minusz, ne akard tudni, mi történik a blokkoddal.
Ha tanács kell, nézz be egy UNIX/Bárdi-ba, én egyszeri fogyást szintén desztvizeztem már, de ha ismétlődik, vagy rendszeresen utántölögetősdi megy, akkor készre kevert a jó.
Koncentrátum azért ne, mert bár elkeveredik az is: amíg tömény, végigmar mindent, tömítések nem szeretik, tehát leginkább vagy előkevered szakszerűen autón kívül valamiben (refraktométerrel ellenőrizve a koncentrációt), vagy felejtő.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
oliwire
őstag
Méretpontos csomagtéri tálcát és gumiszőnyegeket vennék a kocsihoz (2016 Ford Focus ferdehátú). Google kihoz több fajtát is, de most a bőség zavarában még nem tudom milyet érdemes választani. Valaki megjárta már ezt az utat?
-
Aba86
csendes tag
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, az MK1-es benzines focusomat szeretném lecserélni, és újabb dízel focusokat nézegetek. Napi 100 km-t ingázok, úgyhogy jobban megérné a dízel.
2015 és azutáni focusokat nézegetek, az 1.5 TDCi illetve az 1.6 TDCi motorokkal kapcsolatban mik a tapasztalatok?
Ahogy néztem fogyasztás terén egész jók, de megbízhatóság szempontjából ajánlhatóak?Köszi előre is!
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #28529 üzenetére
Ott nem találtam most, de itt igen: [link]
Ilyenre gondoltál? -
molnarpeter
nagyúr
Az 1.5 blokk az 1.6-ból lett kialakítva, egy kutya, nyugodtan vehető. Takarékosság szempontjából a 105 lovas econetic verzió érdekes lehet. Megbízhatóságra talán a 2.0 hajszálnyival jobb, de az többet eszik. Viszont ha van konnektor az ingázási célpontban és nem végig autópálya az út, szerintem megfontolandó egy plug-in hibrid
[ Szerkesztve ]
-
Aba86
csendes tag
válasz molnarpeter #28533 üzenetére
Köszönöm a megnyugtató választ
Plug-in hibridben én is gondolkodtam, de kis túlzással ajtótól-ajtóig pályán megyek, (pontosabban M0), így a hibridből fakadó előny valószínűleg nem jönne ki annyira, hogy megérje a felárat. Ja igen, és sajnos a töltés sem megoldott sem itthon, sem a munkahelyen... -
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #28532 üzenetére
Akkor maga a márka alatt van csomagtéri és lábtéri is, értem már
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #28526 üzenetére
ja, hát azt tudom, mi van benne, természetesen etilén-glikol, mint minden autóban
a kérdés igazából arra vonatkozott, csak szarul tettem fel, hogy az 1.6 az alublokkos vagy vasblokkos-e.(Foglalkozásomnál fogva gyakorlatilag a VW konszern összes motor és járműgyárában jártam Európaszerte, kívül belül ismerem azt a technikát, de Forddal nagyon vakon vagyok és ez megőrjít. Bocsánat a láma kérdésekért.)
Btw. azt sem tudom, hogy a 3-as fókusz kombit meg a motorjét hol gyártották. Meg tudnátok mondani? Van valahol ehhez irodalom?
Vérboci
-
molnarpeter
nagyúr
válasz erdey_a #28539 üzenetére
Alu+vas hüvely tudtommal, meg alu hf.
VAG G13 már glicerin, nem? Mindenesetre szerintem simán nem éri meg fagyállót venni, mert 1-2% mennyiség nem fogja csökkenteni jelentősen a fagyállóságot úgysem, és a kémiai kompatibilitás is biztos legalább. Vagy le lehet cserélni a hűtőfolyadékot ahogy van, bár azt vezérlés cserével együtt csinálnám.
Motor gyártás wiki szerint Valencia, aztán fene tudja [link]
Az összeszerelés alvázszám alapján lehet kiderül, hátha van pár VIN decoder oldal Fordhoz is. Szerintem Németország lesz [link][ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz erdey_a #28542 üzenetére
Nyáron voltam 1.6-os focus -t tesztelni, ami 5km alatt min. alá eset a hűtő víz.
Neppernek válasza volt az, hogy levegős a rendszer, s kinyitotta a hűtő tartály sapkát, amikor visszafolyt az elmenő ágon.
Mint minden víztartályos autó önlégtelenítős, tehát nem lehet levegős.
S, mivel elmenő ágon folyt vissza a víz, így valahol dugulás van, s nem kering rendesen a hűtővíz.
Amúgy nem normális a hűtővíz fogyás.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #28541 üzenetére
én rátöltésre világ életemben friss fagyállót (nem töményet, bekevertet) használtam. inkább erősebb legyen a lé, mint gyengébb. És 4 évente lecseréltetem.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz darvinya #28543 üzenetére
a skoda (márka)szervizelés másnapján nekem kijelezte hogy kevés a hűtővíz. rátöltöttem és évekig nem is volt vele gond. szóval tud az levegős lenni csere után, ha nem járatják ki.
Mivel ez a jelen ford is eddig csak márkaszervizben volt (eddig háromszor), gyanítom, hogy legutóbb ezt is csak úgy közepesen feltöltötték, aztán ahogy másnap kilevegőzött, lement minimumra. Azóta meg úgy van. Jön-megy, működik nyilván, csak én jobban szeretem ha tele vanVérboci
-
darvinya
titán
válasz erdey_a #28545 üzenetére
Akkor az a Skoda is eltömödött volt.
Nekem Escort van 22 éves semmi ilyen gondot nem produkál.
Az, meg hihetetlen, hogy márka szerviz csak félig tölt rá, azt jó ahogy van.
Az más kérdés, hogy ennek a hibának nem néznek utána, aztán egyszer csak kaput motor.
Nekik jó, mert motor csere milliós tétel m.szervizben, s emiatt vesznek inkább új autót.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...