-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
marquuard
veterán
Sziasztok, a bekeretezett gombcsoport nem működik már abszolút. Voltak időszakok, amikor különböző irányból meg kellett nyomkodnom erősen, hogy észhez térjen, de már ez nem működik. Gondolom valami kontakthiba lehet. Kormányátvezető kábel esetleg (clock spring)? Kell hozzá légzsákkal baszakodni vajon?
-
marquuard
veterán
válasz
TriggerPsta #55950 üzenetére
Emelt fordulatszámon (~2000) felmegy és tartja 14V körül, tehát látszólag jól működik a generátor. Gázt elvéve esik le 12.5V-ra, de gondolom működik a szabályzás.
-
marquuard
veterán
válasz
dellfanboy #55946 üzenetére
Igazából csak kérdezem, fogalmam sincs milyen rendszer ez, nem tudom hogy normális-e a 12.5V járó motorral fogyasztókkal. Focus mk3.
-
marquuard
veterán
Sziasztok, hétfőn reggel nem tudtam elindulni a kocsival, lemerült az akksija. 2 éves Bosch akksi. Délután kicseréltettem mert hosszabb út után sem akart másodjára elindulni, 8.5V-on megállt. Most van benne egy új akksi, viszont gyanúsak a multiméteres mérések. Járó motorral, fogyasztók nélkül 14.2V, tehát látszólag a generátor jó és tölti az akkut. Viszont amikor felkapcsolom a fogyasztókat (ventilátor, ülésfűtés, refi, szélvédőfűtés stb), akkor leesik a mért feszültség 12.5V környékére, ami elég kevésnek tűnik. Arra gyanakszom, hogy valamiért nem megfelelő a feszültség-szabályzás és ezért bírta csak 2 évig a Bosch akku. BMS reset megvolt csere után.
Érdemes gyanakodni generátor problémára vagy ez valami "okos" rendszer és majd megoldja magának a kellő feszültséget ha kell? Nem kellene közel azonos (esetemben 14.2V) feszültségen tartania az akksit bekapcsolt fogyasztókkal is?
-
marquuard
veterán
Sziasztok. Mk3 Focusban (2011) kell cseréltetnem kormányművet. Felújított alkatrészre kaptam bruttó 430e-ért ajánlatot. Ha ez megvan akkor beszerelik szervizben. Elfogadható ez az ár az alkatrészért? Nem vagyok tisztában ezekkel az árakkal.
-
marquuard
veterán
Köszönöm ismét, holnap a párátlanítós művelettel kezdek.
Az én esetem úgy indult, hogy töltsükmeg-jólvanezígy-csakszivárog-nyugivan, mert ugye az tény, hogy télen nem használtam hidegen a klímát, de még preventív jelleggel sem (állítólag kéne néha rákapcsolni egy ötperc hideget, hiába van tél, kenni kell a rendszert). Csak meleget nyomattam be télen. Aztán most fejvakarás hétfőig.
Huh, nekem nyomáspróba 5e, töltés 25e.
De nem fizettem ki, mert ugyanolyan hitványul hoztam el a kocsit mint ahogy odavittem. Abban maradtunk, hogy majd akkor fizetem ki, ha azt a kevés funkcióját maradéktalanul ellátja a klíma. Szóval a töltés költsége már adott.
-
marquuard
veterán
válasz
gabor9991 #55159 üzenetére
Bekapcsolt, hidegre állított klímával (bár jó melegben) hazamentem egy jó 25km-t, megnéztem a csöveket, hát nem vagyok meggyőzve.
A jobb oldali vékony cső forró, a bal oldali vékony cső pedig se nem hideg, se nem meleg: [kép]
Aztán közeledve az utastérhez a vastag fém cső szintén se meleg, se hideg. Igyekeztem lekövetni az útvonalat: [kép] [kép]
Tehát még így is lehet hibás a belső hőmérséklet szenzor, lehet, hogy nem a piszkosságával volt már a baj. Vagy még a nyomáskapcsolót emlegették, de nemigen férek hozzá, illetve meghatározni sem tudnám, hogy hibás-e. Sziszegni még mindig sziszeg az utastér bekapcsolt klímával, de ezt a feltöltés előtt sose csinálta, hiába állítja a szerelő, hogy ez így teljesen jó.
Úgy néz ki kénytelen leszek megvárni amíg újra fogad. Vagy van még bármi amit otthoni körülmények között meg lehet nézni? Köszönöm a segítséget.
-
marquuard
veterán
válasz
gabor9991 #55130 üzenetére
Elvittem nyomáspróbára és töltésre. Elvileg azért szökött el a gáz, mert télen nem használtam a klímát hidegen (ez igaz is), és akkor elvileg a nem jól kent tömítéseken elszivárgott a gáz. Megtöltötték, járatták, így sem fúj hideget.
Azt mondták, hogy maga a klímarendszer -amennyire megnézték- hibátlan, vigyem vissza ünnepek után. Tehát egyelőre olyan, mintha nem vittem volna el.
Mi jöhet még szóba, ha valóban nincs probléma a klímával?
-
marquuard
veterán
Sziasztok, észrevettem ma, hogy nem fúj hideget a klíma. Amit megnéztem: klíma bekapcsolásakor kattan a kompresszor, beindul és emeli a fordulatszámot. Elvileg ha gáz nem lenne benne, akkor nem kapcsolna be? Merre érdemes nézelődni hibáért?
-
marquuard
veterán
Köszi szépen!
-
marquuard
veterán
Sziasztok, a sárgával bekeretezett résznél van egy kis olajszivárgás a váltónál. Ez kihajtás szimering? Hogyan keressek rá? Néztem robbantott ábrát, de pont ezt a komponenst nem találom.
Ford Focus mk3 1.6 EcoBoost (JQDB).
-
marquuard
veterán
Sziasztok, 2011-es Focusom van (1.6 Eco) - "csak úgy" kiolvastam a DTC-ket és ezeket találtam, időbélyegző nélkül (fogalmam sincs, hogy mikori bejegyzések):
"U3000(49) [0xF00049] Control module Status: Test not completed during this operation cycle."
"U3003(16) [0xF00316] Battery voltage Status: Test not completed during this operation cycle."
Egyébként múltból több U3000 és U3003 DTC is kiolvasható egymás után. U3000 kódra fut, amikor a kormánymű meghibásodik és elmegy a szervó, habár én sose tapasztaltam ilyet amióta megvettem (40e km-t vezettem vele eddig). Akksim volt már cserélve másfél éve, ekkor már teljesen meghalt, be sem tudtam zárni a kocsit. Előfordulhat az is, hogy ez a két hibakód összefüggött a múltban, szar akksi miatt? Vannak előjelei egy hamarosan meghibásodó szervónak, vagy egyszercsak így indulok el, hogy letérdelt? 40e km alatt lekopogom semmi baj eddig.
-
marquuard
veterán
válasz
dellfanboy #52878 üzenetére
Igen, ez akár normális is lehet. Viszont a gyanús az, amikor ajtónyitásra elindul maximumon, ezt is néha csinálja, néha nem. De egyre sűrűsödik a jelenség.
-
marquuard
veterán
Sziasztok. Van egy mk3-as Focusom (1.6 Ecoboost) és az a hibajelenség, hogy a ventilátor a motortérben indokolatlan esetekben is bekapcsol, nem akar leállni:
- gyakran hideg motorral bekapcsol maxon, amikor kinyitom az ajtót (pl. ma reggel);
- mostanában menet közben is gyakran maxon pörög, és nem áll le.Amikor leállítom a motort és leveszem gyújtást, van, hogy percekig még üvölt a motortér, mire leáll. Hol érdemes keresni a problémát? Nem tudom, hogy jellemző-e Focusokra.
-
marquuard
veterán
Sziasztok, van egy 2011-es Focus mk3 1.6 EcoBoost-om (150 LE). A legutolsó olajcserénél 5w20 került bele az eddig megszokott 5w30 helyett, mondván, hogy elsődleges ajánlás szerint ez a viszkozitás felel meg. Azonban szúrópróbaszerű olajszint ellenőrzésnél észrevettem, hogy a minimumon van az olajszint. 5w30 esetén nem volt ilyen problémám, így következő olajcserével vissza is állnék rá. Ennek oka az lehet, hogy valahol tömítetlenség van, vagy egyszerűen kopott már annyit a motor ennyi idő alatt, hogy az 5w30 lesz a megfelelő viszkozitás?
Mindkettőből specifikációknak megfelelő Total-t használtam.
-
marquuard
veterán
válasz
marquuard #51417 üzenetére
Első henger elégtelen égés (reggeli check engine és hibakódja alapján). Egyik gyertya elszállt, három hengerrel mentem vissza a szerelőhöz (vagy három és féllel). Vezérlés elvileg hibátlanul van rögzítve, Ecoboost rögzítőkészlettel tették fel, minden szinkronban van. Rendeltem is 4 gyertyát, igazából fogalmam sincs mikor volt cserélve.
Hiszek az egybeesésekben, csak attól még furcsa, hogy a vezérléscserét követően leköszönt az egyik gyetya.
De úgy néz ki ez a legnagyobb gond ami történt.
-
marquuard
veterán
válasz
dellfanboy #51424 üzenetére
Van bizony, gázadásra olyan volt, mint ami le akar fulladni. Fokozattól függetlenül.
-
marquuard
veterán
Pénteken már nem, de hétfőn reggelre beférek, szerencsére csak 10km innen. Hülyén jött ki, zárás előtt 5 perccel hoztam el. Érdemes számítani bármilyen károsodásra emiatt a fosul feltett vezérlés miatt? Csak a szervizig való visszajutásig vagyok hajlandó használni a kocsit most.
-
marquuard
veterán
1.6 Ecoboost vezérlés cserém volt (szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, ha már ott voltam akkor fagyálló és hosszbordás is). Viszont a csere óta a kocsi az alábbiakat produkálja:
- remeg az alapjárat (eddig érezni sem lehetett, hogy jár a motor);
- alapjáraton gázadásra kis fordulatszámon jelentkezik egy kerregő hang rövid időre;
- gázadásra (bármely fokozatban) a motor úgy rángat, mintha buszoznék;
- az átlagfogyasztásom 100km-en ugrálgat 30-40-50-60l között (fedélzeti szerint, amúgy meg ~6.8l/100km a valós);
- gázadásra a fordulatszámmérő "bizonytalan", ergo kicsiket fel-le kileng, remeg gyorsításra.Nagyjából ennyi, szerviz végezte.
Hétfőn viszem vissza természetesen, átnézik újra. Mi lehet az általános probléma szerintetek? Gondolom Ford szerszámmal csinálták, nem tudom van-e benne hibázási lehetőség. Talán nem jó a timing, vagy el vagyunk csúszva 1 foggal/fogakkal. Szerviz azt mondta, hogy cserénél ellenőrizték a feszítőpontokat, valamit valamilyen jeladóval mókoltak (mert elvileg ha az szar, akkor el se tudna indulni az autó). De nyilván nem mentek vele kilométereket, hogy észrevegyék a fenti problémákat. Vannak tippek esetleg?
-
marquuard
veterán
EcoBoost 1.6-hoz melyik olajat javasolnátok?
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Ford Motorcraft A5 5W-30Árban, specifikációkban ugyanaz.
-
marquuard
veterán
Sziasztok, mk3 Focus. Fékezéskor néha hallok egy koppanó hangot hátulról. Nem mindig jelentkezik és nem függ össze a fékezés erősségével. Ismert hiba ez?
-
marquuard
veterán
1.6 EcoBoost-om van, hidegindításkor sok füst/gőzszerűség távozik a kipufogóból, ami 10-15mp alatt abba is marad, elillan. Viszont szemmel látható felhőt csinál. Télen arra gyanakodtam, hogy megáll benne a pára (ha egyáltalán ilyen ott képződhet), de ma 36 fok volt. Nem kék, nem olajnak tűnik. Normális a jelenség?
-
marquuard
veterán
Sziasztok, Mk3 2011 1.6 EcoBoost (150LE)-hoz milyen motorolajat javasoltok? Hamarosan cserélem. Eddig Ford Motorcraft olajat vettem a cseréhez, azonban ha érdemes, kipróbálok mást is.
Pár javaslatot olvastam már (itt is), van best-buy ehhez a motortípushoz? Amiket javasoltak:
Total QUARTZ 9000 NFC 5W-30
Ford Motocraft A5 5W-30
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5Kézikönyv:
-
marquuard
veterán
Sziasztok, van egy Focus SCTI-m, és a tegnapi esőzés után vettem észre, hogy hátul a spoiler elem felülete alá bemegy a víz és ujjal ki is tudom nyomkodni belőle. Kicsit fel is jött egy ponton ez a fólia jellegű réteg. A problémám ezzel az, hogy ezt a felváló fóliát megfogta az autó színe (mustard olive) és így alatta fakóbb a fényezés. Kérdésem az lenne, hogy ez egy gyári felület rajta, vagy az előző tulaj fóliáztatta le vajon? Nem várnám meg, amíg a beszivárgó esővíz szedi le ezt a réteget. Viszont ha le is szedetem, akkor a fólia alatti szín már fakóbb (mert ugye megfogta a szín a fóliát).
-
marquuard
veterán
2012-es Focus Mk3-ban ki lehet ütni szoftveresen a start-stop funkciót? Azt szeretném elérni, hogy ne kelljen minden indításnál manuálisan OFF-ra tenni.
-
marquuard
veterán
Sziasztok, van egy 2012-es Focus Mk3. Azt vettem észre, hogy a 12V-os port nem kapcsol le, konstans áram alatt van a szivargyújtós töltőm (egy halvány zöld LED körben). Kihúzzam éjszakákra vagy ezen a fogyasztón nem fog múlni semmi? Nem hagyok az USB-n semmit egyébként, csak a töltő van bedugva.
-
marquuard
veterán
Sziasztok, 2011-es Fordnál 1.6 SCTI benzinesnek (150LE) van valami tipikus hibája amire érdemes figyelni? TiVCT-ről jókat olvasok, azonban lenne egy SCTI amit most nézek meg a hétvégén.
-
marquuard
veterán
Sziasztok. Szombaton megyek megnézni egy Focus mk3-at (2012). Rögtön fejegység cserén is gondolkozok, bluetooth nincs, nekem kötelező elem. Ha vennék egy ilyet, akkor előzetesen miket érdemes egyeztetnem az eladóval, hogy "passzoljon" és legyen BT kapcsolat? Jelenleg a kocsiban BT nélküli fejegység van. [kép]
-
marquuard
veterán
Sziasztok. Készülök venni egy 2012-es Focus III-at. 1.6 Ti-VCT, 105LE. Érdeklődnék, hogy a Champions felszereltségi szint hova pizícionálható? Nem találtam kielégítő választ egyelőre sehol, katalógus infókban sem. Egyébkét Bluetooth-képes ez a Focus? Értem ez alatt nem csak a handsfree hívásokat, hanem music stream-et is.
Köszi szépen előre is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Quidway S5324TP-SI-AC - 24G, 4SFP, L2, managed switch
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest