-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
válasz Biznisz Elek #17800 üzenetére
Picit bonyolítja a dolgot, hogy nem ő vásárolta, és ráadásul cégre vették.
Feltételezem, a cég meg visszaigényelte ebből az áfa-t. Ezért nem akarnak pénzt visszaadni szerintem.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
asdf_
veterán
Alapvetoen ugy nez ki a dolog, hogy ha egy ceg a konyveleseben szereplo keszuleket eladja, akkor:
- adasveteli szerzodest ir rola
- szamlat allit ki rola
- kivezeti a konyvelesebol (az esetlegesen igy keletkezo adoterhet pedig befizeti)Fentiek mind azt mondatjak nekem, hogy neked ezekkel kene rendelkezned, az eredeti szamlaval viszont marhara nem. Azt amugy termeszetesen nem ertem, hogy az eredeti szamla minek ehhez az egeszhez, amennyiben az eladas napjat, es a vevot meg tudod nevezni (alapvetoen amugy ezt sem kene, ha nem egy hig fos a ceg ugyviteli rendszere, akkor gyari szam alapjan beazonosithato a vasarlas, amibol nekik egyetlen dologgal kellene foglalkozniuk, a vetelar osszegevel, az osszes tobbi irelevans).
-
őstag
válasz Millerchris #17803 üzenetére
hogyne lenne közük, hiszen ők adták el neked, te velük vagy csak jogviszonyban nem az euronics-al
vagy ha van meghatalamzásod a cégtől hogy eljárhatsz a nevében az euroincsnál az egy másik eset, de akkor sincsenek olyan fogyasztói jogaid mint egy természetesen személynek, hiszen a telefont cég vásárolta
akár azt is kikötheti az euronics az üzletszabályzatában, hogy ilyenkor nem jár jótállás sem, mint ahogy sok cég meg is teszi ezt
szóval az ő üzletszabályzatuk az irányadó, ha nem ad vissza pénzt, akkor a cég aki vette pereskedhet szavatossági igény miattcryptot minden termékemért elfogadom
-
Millerchris
tag
válasz LuckyL #17805 üzenetére
Igen, csak hogy van köztünk egy magánszemély is, aki eladta a telefont. A kutya nem gondolta hogy ez lesz belőle.
Hivatalosan ki kell vezetni, de 10/8 cég nem teszi meg, az már más kérdés hogy ezzel csalást követnek el, de ez már az ő dolguk akarnak-e büntetést vagy sem.
Én vagyok az, aki megszívta ezt a dolgot, mert közel 100 ezer forintot kiadtam egy telefonját, aminek lóg a lába a levegőbe.
Az Euronics közben küldi az eredeti számlát. Egyébként az hogy céges, simán lehetek a cégnek tulajdonosa vagy akar kültagja is, nem hiszem hogy leigazoltatnának.
Egyszer volt már egy ilyen ügyem, olyan egyszerű volt mint a karikacsapás, de ez...A holnap mèg messze van!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van-e arra vonatkozólag törvény / jogszabály, hogy ha egy adott terméket ugyanazon hibával küldök vissza garanciális javításra, akkor hányadik ilyennél kötelesek újra cserélni, vagy esetleg visszatéríteni a vételárat?
Konkrétan egy telefonról van szó, aminek hibás a közelségérzékelője. Egyszer volt már javításon, akkor a szerviz által kiállított papír szerint cserélték benne a proxysensor-t, bár nekem meggyőződésem, hogy hozzá sem nyúltak, így kipróbálás után újra visszaküldtem garanciális javításra.
Ha netán most is ugyanolyan állapotban kapnám vissza, akkor tehetek valami egyebet, mint újra visszaküldöm javításra?
-
313313
addikt
válasz Intruder2k5 #17807 üzenetére
Jogszabály nem ír elővkonkrétumot, de 3. ugyanolyan hibánál már kérheted a cserét/vásárlástól való elállást.
Kimondott szabály erre sincs, de 3. alkalommal (3 ugyanolyan hibánál) már megalapozott a csere/elállás.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
athomi
veterán
Ma vettem egy leakciózott lámpát online megrendeléssel , áruházi átvétellel a Kikában.
Elmentem az áruházba, fura mód a Kikában kirakott dobozból nem engedtek elhozni, helyette a raktárból adtak ki egy félretett dobozzal. Hazavittem, erre látom, hogy már 3x rá volt ráhúzva a celluxos csomagolás. Egyből gondoltam, hogy ezt már többször visszaküldték, úgyhogy valami gebasz lesz a lámpával. Kicsomagolom, erre a 6 búrából 1 hiányzik, valamint a lámpatest csomagolása át volt szakítva és az egyik foglalatról az egyik fém alkatrészt letekerték.
Megtagadhatják a 14 napos elállást arra hivatkozva, hogy hiányos a készlet? Az áruátvételes papíron rajta, hogy a vásárló meggyőződött a hiánytalan, sérülésmentes készletről, ami amúgy az áruházban nem történt meg.
-
chopin42
őstag
válasz athomi #17809 üzenetére
Ennyit arról a boltról...két betűt kicserélni, annyit is ér. Amit eddig ott néztem, egy nagy kalap (előző mondat) volt. Kb csalás, átverés, amit csináltak. Indoklás nélkül állj el, elvileg azt lehet (bár én még amatőr vagyok, amiket olvastam, abban párszor talán leírták, a 14 napos elállásnál NEM KELL indokolni). Ha kötekednek, jegyzőkönyv, békéltető testület. Kár, hogy nem ellenőrizted a dolgot, mert amit leírtál, kb megelőzhetted volna, ha az áruházban kicsit jobban megnézed, mit adnak a kezedbe. Ez is milyen már, hogy nem engedik elvinni a kirakott dobozt...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
citkar
addikt
Üdv!
Valakinek van infomrációja, hogy az újonnan bevezetett, szolgáltatónál kérhető függetlenítés esetében van megkötés, hogy mennyi időn belül kell végrehajtsák (természetesen az igénylést követően), vagy semmi sem köti őket?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz citkar #17815 üzenetére
Keszulektipustol fugg a dolog, van amire van kod pikkpakk, van amire a gyarto valaszara varnak ok is hetekig. Tetezzuk meg ezt azzal, hogy egyetlen hete lehet csak uzni ezt az ingyen feloldasosdit, meg nyilvan rajukomlott egy rakas ilyen feladat most. Remelem, nem az a gondod, hogy az elso nap beadtad az igenyt, es meg mindig nem fuggetlen a telefonod, mert azzal en valahogy nem nagyon tudnek egyutterezni.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Az a gond, hogy a szolgaltato annyit mond:folyamatban, megkertek a kodot, de varnak, hogy megkapjak.
Kivancsisagkeppen a gyarto hivatalos (szerviz) elerhetosegnel erdeklodtunk, ok is jeleztek, hogysok erdeklodo jelentkezik naluk. Probaltak segiteni, hol all afolyamat, IMEI alapjan be is azonositottak a keszuleket,hogy annak ellenere, hogy elso nap megkertem, naluk meg keres sincs, pedig, ha kertek volna latniuk kellenie. Az ilyen mellebeszelesekkel nem igazan tudok azonosulni. Emellet az elinditasanal kizarolag annyit mondtak 1 munkanap. Megertem, ha 1het kell, de csak a kamuzas megy. -
Thusor
őstag
14 napos elállási jogról érdeklődnék. Edigital online weboldaláról lett rendelve egy tablet, amelynek csak a rendelési szándéka lett online elküdve, de a tényleges fizetés és átvétel személyesen a boltban történt meg. Ilyen esetben is érvényesíthető 14 napos elállási jog?
AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)
-
devil-k
nagyúr
Sziasztok!
A story egyszerű:
Az Edigital weboldalán vettem egy Samsung mobilt ajándékba a feleségemnek. A Samsungnál 1+1 év garancia jár a készülékre, aminek a feltétele, hogy be kell regisztrálni a Samsung weboldalán. Beregisztráltam és nem kaptam meg a plusz 1 évet, mert a készüléket nem a Samsung Magyarország ZRT. hozta a forgalomba. Ergo egy szürke importos terméket adtak el nekem úgy, hogy a weboldalukon is 2 éves gyári garanciával forgalmazzák a terméket.
Írtam is az Edigitalnak, hogy cseréljék ki a készüléket, mert ha nem, akkor jogi útra fogom a dolgot terelni. Járt már valaki így? Milyen tapasztalatai vannak?
- mozi bolondéria -
-
asdf_
veterán
válasz devil-k #17829 üzenetére
Hibás teljesítés, a termék visszapostázását ők fizetik. Screenshot még most csinálj, ha a leveledben nem küldtél nekik.
Én amúgy simán elállnék a fenébe a vásárlástól (postaköltségre igényt tartva persze), velük meg szenvedjen, aki akar, mert mire vége lesz a történetnek -ismerve az edigital bámulatos ügyfélszolgálatát- karácsony lesz. -
energy4ever
addikt
Oktober 19.-en adtam le egy rendelest a 220Volt oldalan(eletemben eloszor elore utaltam). 4 emailt kaptam toluk sorban, hogy latjak a rendelest, es intezkednek, varjak turelmesen. November 2.-an felhivtam oket, azt igerte a tag aki felvette, hogy meg aznap visszahiv, utanajar, stb. Nem kerestek. Ma November 3.-an ujra felhivtam oket, azt kerte a holgy aki felvette, hogy emailban irjak nekik, miszerint en elszeretnek allni a rendelestol(hozzateszem nem szeretnek elallni, en a termekemet akarom!). Irtam nekik email-t leirtam nekik mi tortent, stb. Se a penzem, se valaszt nem kaptam.
Mennyi idon belul kell visszafizessek a penzemet?Borzalmas!
-
asdf_
veterán
válasz energy4ever #17834 üzenetére
Ha elállsz, akkor 14 napon belül kell visszafizetniük.
-
dugynok
senior tag
Üdv,
Akkumulàtornàl (motor), hogy van törvényileg a garancia? 6 hónapot adnak motor akkura, de ha 10e fölötti akkor törvényileg kell 1 évet adniuk rà, nem hivatkozhatnak az aszf-re, hogy motorakkuk esetében 6 hó gari van?
-
citkar
addikt
válasz Lackooo84 #17839 üzenetére
Az én esetemben is az elejétől mondták, hogy megkérték, de mint kiderült nem. Aztán egy hétre rá ismét jelezték, hogy megkérték, aminek másnapján megküldték számomra is és sikerült is függetleníteni.
Ha előre mondták volna, hogy nagyságrendileg egy hét, a kezdeti roham miatt, megérti az ember és nem sietteti...na mindegy, végül meglett.
-
tibtype
csendes tag
Sziasztok.
Újra problémám van a géppel. Az előzmény:
""
Sziasztok!
Alábbi esetben szeretnék tanácsot kérni:
Adott egy Macbook Air, tavaly novemberben vettem a Telekomtól. A gép szeptember végén tönkrement, egyszerűen nem kapcsolt be. Szeptember 7-én bevittem a Telekom egyik üzletébe, hogy küldjék el szervizbe. Az ügyintéző, amikor vette át, azt mondta, hogy csak egy régebbi típus alapján tudja felküldeni ( a legelső, core2duo-s procival ). Mondtam, hogy nem, az úgy nem oké. Akkor sajnos várnom kell, amíg a rendszerbe felviszik az új cikkszámot. Mondom nagyon jó, de mégis mennyi idő? Hát kb egy hét. Végül szeptember 14-én sikerült nekik felküldeni. Vártam türelmesen, de két hét múlva már kezdtem kicsit ideges lenni. Bementem újra a T-pontba. Csak jelzem, egy ilyen út 120 km oda-vissza kocsival, mert a közelben lévő partner üzletből elhajtottak, hogy oda ne vigyem, mert biztos nem csinálnak vele semmit ( Nesze neked ügyfélélmény... ) Kérdeztem, mi a helyzet, hát nem lát semmit a rendszerben. Fasza. Egy hét múlva újra mentem (120 km ) , akkor már kiderült, hogy az Almáriumnál van a gép. ( Róluk inkább most nem írok semmit, az utolsó hely, ahová bármit is vinnék szervizelni. ). A telekomos srác jó fej volt, megadta a számát, hogy ne kelljen beszaladgálnom, érdeklődhetek nála, hogy mi a helyzet, illetve ő is hív, ha tud valami új infót. Ennyiben maradtunk. Ma felhívtam, a gép még mindig ugyanúgy áll, azaz sehogy. Ma van október 18-a, ami már inkább 19, ilyen későn este, macbookom nincs, de a számlát fizetnem kell, mert egyébként jön az ejnye-bejnye, meg a büntetés.
Cserekészüléket persze nem kaptam, az nem volna reális egy "piacvezető" cégnél, akiktől vettem egy "prémium" terméket, minden szolgáltatás tőlük van ( otthoni, mobil ), illetve az elmúlt 14 év alatt kifizettem nekik kb 15 millió forintot számlákra.
Valami ötlet? Él még az a törvény, hogy elállhatok a vásárlástól? Adják vissza, amit eddig kifizettem, töröljék a kötbért, a hűségidőt és helloszia. Vagy esetleg kérhetem a teljes vételárat, és fizetem tovább a részleteket? Vagy egy új gép?
Akárhonnan is számolom, a 30 napból már erősen kicsúsztunk.
Ha valaki tud érdemi választ, kérem ossza meg velem.
Elnézést, amiért ilyen hosszú lett a történet, a segítséget pedig előre is köszönöm
""Visszakaptam nagy nehezen a macbookot, másfél hónap után. Minden szép és jó, állítólag alaplapot cseréltek benne, ez még később fontos lesz. Használtam kb 1 hetet a gépet, amikor fogta magát és kikapcsolt, 50%-os akku töltöttségnél. Azóta nem lehet bekapcsolni, töltésre SEM reagál. Hívtam a telekomot, hogy ilyenkor mivan. Hát be kéne vigyem újra, hogy megint felküldjék szervizbe.
DE!
Én nem akarom, hogy ez a szerviz (almárium "pro" ) újra hozzányuljon a géphez. Állítólag alaplapot cseréltek benne ( papíron ez van ) , de a szériaszám maradt ugyanaz. Régen vizsgáztam már ugyan, de hivatalosan, végzettségemet tekintve informatikus vagyok. Namármost, ha alaplapot cserélünk, akkor változik a szériaszám, ugye? Ez egy apple termék, nem samsung, hogy át lehessen írni rajta mindent. Valószínűleg forrasztgattak rajta valamit, aztán "jóvanazúgyafeneottegyemeghaműködik" hozzáállással visszaküldték, az apple-nek meg kiszámláztak egy alaplapot.
Tehát, van valami megoldás, hogy cseréljék ki a gépet? Vagy töröljék a francba az egész szerződést, adják vissza a pénzt és felejtsük el egymást? Mostmár kicsit ideges vagyok, inkább veszek egy másikat, mint ezzel szenvedjek.
Vagy így jártam, buktam a pénzt és a működő laptopomat is?A válaszokat előre is köszönöm.
-
rekop
senior tag
válasz tibtype #17841 üzenetére
Bármelyik hivatalos Apple szervizbe viheted a gépedet, a telekomot ki is hagyhatod az egészből.
Az apple oldalán megtalálhatóak ezek a szervizek(Cordon, iCentre, iStyle), valamelyikkel felvenném a kapcsolatot, és elküldeném hozzájuk. Ha nem jutnál velük sem előrébb, akkor pedig az apple support-ot megkeresni, és elmondani nekik az esetet, hátha tudnak segíteni.
Én nemrég kb. hasonlót végigjátszottam egy "nagy" nevű gyártó tv készülékével, oda-vissza küldözgettem a hibás terméket a szervizbe, ahol nem csináltak vele semmit, csak ment a mellébeszélés. Meguntam és felvettem a kapcsolatot a magyarországi márka-képviselettel, és érdekes módon egy héten belül nálam volt a csereutalvány amit a vásárlás helyén vissza is váltottam készpénzre.Eladó dolgaim: https://tinyurl.com/5n7jmuvj
-
mtibee2
tag
Sziasztok!
Kb. 1,5 hónapja vettem egy OLED TV-t outletben 1 év garanciával, és kíváncsi voltam, hogy arra él-e a 2 éves gyártói jótállás, ezért felkerestem az LG Ügyfélszolgálatát. Azon túlmenően, hogy megleptek a 16 mp-es válaszadási idejükkel, megleptek azzal is, hogy az outletben vásárolt termékekre nem vonatkozik a 2 éves szavatosság, csak a bolti jótállás. Szóval, aki outletben akar vásárolni, annak bizony ezzel is számolnia kell!
Én pedig remélem, nem fog egyhamar bedögleni a tévém...
Üdv.:
M. Tibor -
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #17846 üzenetére
Szerintem a termékszavatosságra gondoltak az LG-nél. A termékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli 2 évig. Bővebb infó: [link]
-
afoyem
tag
Egy hasonló kérdésem lenne: Vásároltam egy használt Lenovo okostelefont pár hónapos bolti garanciával, letöltöttem rá a Lenovo help alkalmazást, a telefon sorozatszáma alapján még másfél év garancia érvényes a készülékemre, ha bedöglene akkor papírok nélkül is megjavítanák?
-
troland26
őstag
Üdv
3 éve vettem egy gépet a Bauhausba . Ugye Elvileg magánszemélyként jutottam a tremékhez így 5 év garanciát vállalt rá az áruház . 2 hete visszavittem , mert megadta magát , ma pedig hívtak , hogy sajnos nem tudják megjavítani ezért menjek be a jegyzőkönnyvel ill a termék eredeti számlájával és az emberke konkrétan azt mondta , hogy " az önnek legmegfelelőbb megoldást választhatja " ez szerintetek mit takarhat ? Vissza kapom a gép vételárát vagy egy u.o új gépet ? Van valakinek tapasztalata a Bauhaussal ?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest