-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Írtam ennek a barom bandának, bemásolva egy részt, ami teljesen ellentétes azzal a szarral, amit idáig a képembe nyomtak válaszként. Oké, tudtuk eddig is, hogy bullshit minden válaszuk, de erre kíváncsi vagyok mit válaszolnak.
Michelin Acoustic technológia
A gumiabroncsban lévő speciális hab réteg jelentősen (akár 20%-kal) csökkenti az utastérben hallható gördülési zajt. A Michelin Acoustic technológiával ellátott gumiabroncsok teljes mértékben kompatibilisek a hagyományos gumiabroncsokkal, azok helyett megkötés nélkül felszerelhetőek. -
Cold5
senior tag
Sziasztok,
Először is már használom a Primacy 4-et, eddig nagyon meg vagyok elégedve vele, köszönöm!
Most pedig télit is keresnék, megvenném most…:245/45 R18 kellene
Szedán, 250LE 4x4, napi 150km 90%-ban 80-110km/h között megyek. Nyugodt sofőr vagyok. Utak tisztítva, rendszeresen, bár attól tartok, amikor indulok dolgozni még lehet havas lesz az út…Mit ajánlotok? Köszönöm mégegyszer!
kérnék 8 bacardit, 4be, 2 kólával...
-
Puma K
veterán
válasz yodamester10 #52407 üzenetére
Pont múltkor néztem, hogy a Nokian volt a világelső aki külön gyártott téligumit még jó régen. És onnantól kezdve vette át a többi gyártó is, hogy van "minden körülményre" meg téli.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #52408 üzenetére
És asszem a Nokia volt az, csak eladták ezt a diíziót is Ugyanaz a nokia, amely telefonjait vettük, most meg amelyik 4-5G tornyait égetjük
Jól emlékszem, a nokiánál dolgoztam elsőnek IT-sként, ott ism ondták hogy gumi és egyéb kaucsuk alapú dolgokkal kezdtek el foglalkozni, mindig azzal, ami épp jobban fizetett.
Nokian Tyres (which had manufactured tyres under the Nokia brand; Nokian is the genitive) was split from the Nokia Corporation when Nokian Tyres Limited was created in 1988 as a joint venture company. Nokian Tyres PLC shares were floated on the Helsinki Stock Exchange (OMX Helsinki) in 1995. Nokia, which became the largest mobile telephone manufacturer in 1998,[8] ended its ownership interest in Nokian Tyres in 2003, selling its holding of 2 million shares to Bridgestone Europe NV/SA, a subsidiary of the Japanese tyre manufacturer Bridgestone, for U.S. $73.2 million.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Puma K #52408 üzenetére
Én úgy tudtam, hogy a Kleber volt az első, aki téligumit csinált.
A Kleber 1910-ban alapult Franciaországban. Eredetileg a BF Goobrich egyik leányvállalata, 1981 óta a Michelin csoport tagja. A világon elsőként a Kleber mutatott be téli gumiabroncsot személyautóra az 1930-as években
-
Puma K
veterán
"Nokian Tyres developed and manufactured the world's first winter tyre to match the Northern frost in 1934. Two years later, the engineers at the tyre factory came up with an improved solution for passenger car drivers struggling with the slippery winter roads, and they called it the Snow-Hakkapeliitta. Nowadays, the Nokian Hakkapeliitta is one of the world's best-known winter tyre brands." - [link]
Akkor pontosítva a részemről úgy néz ki a téligumis történet, hogy az északi fagynak megfelelő gumit a Nokian készítette nem személyautókra. A személyautókra a téligumit 2 évvel később dobták a piacra.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tasiadam
veterán
Es egyebkent jo a Nokian europai teli guma a snowproof? Mert a hakka az eszaki teligumi kategoria.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Cold5
senior tag
Köszönöm mindenkinek , eddig Pilot Alpin 5-jeim voltak, de most teszek egy próbát a Conti-val. A Nokian nagyon érdekel, azt láttam több helyen, hogy hóban nagyon ott van…
kérnék 8 bacardit, 4be, 2 kólával...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Már nem is érdekelt ez az egész, még egy utolsó próbálkozást tettem, felhívtam a kereskedést és szóval valami alakul, a gumicég futárt küld és elviszik bevizsgálni az abroncsokat.
Sokkal kellemesebben állnak az egészhez, mint maga a hatalmasságos Michelin.
Természetesen beszámolok róla, hogy alakul az egész történet, mert biztos vagyok benne, hogy valamelyik abroncs nem jó. Lehet, hogy 1, vagy kettő, vagy az összes, de derítsék ki, hogy a csendesnek hirdetett, drága prémium abroncs miért kicseszett hangos.
Egyelőre ennyi... -
Veron
őstag
Most vettem észre, hogy a novi új Goodyear Vectorokba beletekertem 4000 km-t úgy, hogy 2,6 barra voltak fújva.
Igen retardált vagyok, nem ellenőriztem a gumis után.
Próbáltam egy kulccsal valahogy megmérni a profilmélységet közepén, olyan 6 mm körüli értéket látok, de nyilván nem pontos a mérés.
Mekkora kár érhette a gumit így? A 6 mm nem karcsú? A szélén ennél jóval több."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
tasiadam
veterán
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #52429 üzenetére
4000 km nem kevés - nyilván mihez képest
az szerintem 100%-ig biztos, hogy 2.6 bar-ral nyugodtan bármennyit mehet - ha jol latom, Corolla 1.2 TS -röl van szó; en könnyebb autoval mentem több mint 100e km-t nagyobb nyomással (több szettel, köztük GY is; direkt, mert fogyira gyúrok ;-)
azért tettem be nehany auto B oszloprol kepet, hogy lassatok: több tipusnal 2féle ajanlas is van; es lássátok a tartomanyt is (nézzetek rá, keressetek ilyeneket és látjátok)
ne riogassunk már;
2.6 bar a 2.2bar helyett kicsit más komfort, de a guminak attól nem lesz semmi baja ...még a kopásképen (50-60-80e km) is alig mérhetö - a mai abroncsszerkezetek mellett -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #52429 üzenetére
Az nem sok. Az sokkal nagyobb baj ha alacsony nyomassal jart volna. Nekem a gumis 2.2-re fujta a 2.6 helyett a Skodan.
#nincsbennetarcsi
-
volandy
senior tag
Az mit jelent, hogy gyorsabban öregszik mint a többi gumi? Én is ezt a Bridgestone Blizzak LM005-t néztem ki mert a nedves úton való tapadása "A". Hiába kérdezem ha felhívom őket, hogy milyen DOT számmal árulják nem tudják vagy nem mondják meg. Ha már eleve egy 2 éves gumit veszek és még keveset is járok akkor az elég hamar kidobásra kerülhet.
-
volandy
senior tag
Olvasom már jó ideje a fórumban a hozzászólásokat. Nem igazán értem.
Michelin CrossClimate + (nyáriasabb keverékű)
Goodyeara Vector 4Seasson Gen-3 (téliesebb keverékű)
Vredestein Quatac
Ezeknél a nedves tapadás „B”.
Bridgestone Weather Controll A005 EVO-nak a nedves tapadása „A”. Én ezt akartam venni a fórum olvasása előtt, de most megálltam, mert
ti mégis az előbbi hármat ajánlottátok inkább!
Miért? Hamarabb öregszik a Bridgestone azért?
Régen nagyon sokat autóztam, de hogy jött ez a covid cirkusz így nagyon leálltam. Lassan meg is szoktam, hogy nem megyek „sehova” max vásárolni. Három év alatt mentem 20 ezer km-t. Hankook nyári és Continental télim volt idáig, de most már bő 10 évesek. Le kéne cseréljem. Gondoltam veszek négyévszakosat 195/65 R15 kéne. Nem járok hegyekbe főleg jó utakon közlekedem. A teszteken olvasom, hogy azért hogy a négyévszakos jó legyen kb télen is ezért a valamit valamiért elv alapján beáldozták a nagy melegben való megállást, fékezést! Ezért is néztem ki magamnak a Bridgestonekat!
Először Bridgestone Blizzak LM005-t néztem, hogy csak az a biztos, hogy ha külön van a téli és külön a nyári. Már húsz éve így csinálom. Max centírozni szoktam elvinni, de otthon az udvaron amikor kell átcserélem szóval igazából nem nagyon izgat hogy a gumisnak mi a jó. De nem is a pénz miatt csinálom így hanem azért mert a téli csere a gumisoknál egy bolondokháza.
Akkor melyik is a jó vagy a jobb vagy miért is a „B” jobb az „A”-nál?És Köszi az előbbi válaszokat: Qru és tasiadam!
-
veterán
válasz volandy #52437 üzenetére
Ez az "A" vagy "B", stb. tapadási besorolás nem teljesen egzakt mérés eredménye (aszfalt típus is meghatározó, mindenki a saját pályáján méri és így tovább), inkább egy adott márkán belül segít az eligazodásban.
Pár hete kaptam infót/fülest régi ismerőstől aki most a gumiiparban dolgozik; azt mondta amit mi is megfigyeltünk és megosztunk itt, azaz újabban a prémium kategórián belül a Bridgestone és a Michelin gumik gyorsabban öregednek a többihez képest. Ő a Hankooknál dolgozik, jó szívvel ajánlotta a saját termékét.
-
Veron
őstag
köszi a visszajelzéseket, megnyugtató.
valóban Corolla TS 1.2T. a gyári előírás 160 km/h-ig elöl 2,3, hátul 2,1 bar. Nekem elöl volt 2,6 és hátul 2,5.
azért izgultam, mert a DIY profilmérőmmel (kulcs + mérőszalag) 6 mm körüli számot mértem a fél éves gumiknél... de nem egy precíziós műszerről van szó.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
válasz focvis #52438 üzenetére
Ezt ki figyelte meg, hogy a Michelin gyorsabban öregszik, mint a konkurencia?
Én eddig azt olvastam, ill. úgy tudtam, hogy a Michelin abroncsai kategórián belül kb. a leglassabban öregszenek. CC2-t is úgy reklámozzák, hogy a konkurenciához képest legalább 1 szezonnal többet kibír. Hogy ez az öregedésre vagy a kopásra vonatkozik abban viszont nem vagyok biztos. -
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #52438 üzenetére
Raadasul a vizes fekutnal a 80-rol 20 km/h-ra lassulat merik nem a teljes megallast es nem is teljesen azonos homersekleten.
Mérési paraméterek:
• fékezés ABS-szel 80km/h sebességről 20km/h-ra
• vízréteg vastagsága: 0,5-1,5mm
• téligumik: 2-20°C
• nyárigumik: 5-35°C#nincsbennetarcsi
-
avl
aktív tag
állítólag az ujabb gumik "némelyikénél" kisebb ujkorában is a mintamélység, mint korábban volt ...nekem nincs erröl saját statisztikám
a 6mm-hez: nem ismert a mérési pontosságod és az sem, hogy újonnan mennyi volt.
itt https://www.tyrereviews.com/Article/2022-AMS-Performance-Summer-Tyre-Test.htm pl. 6.8mm-t irnak ujonnan a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 -reegyéb:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161201163&t=9017159
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124442017&t=9017159sok balesetmentes km-t !
-
veterán
Itt is tettek be a fórumtársak fotókat finoman repedezett Crossclimate-ekről, nekem az előző autómon lévő Primacy 4 oldalfala nézett ki gatyán 2 évesen, maga a futófelület szépen tette a dolgát.
Az egy szezonnal többet bír, az a kopásra vonatkozik, és igaz is.
Hozzáteszem, a Michelin a személyes kedvencem.
A régi gumik tartósabbak voltak [link]
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest