-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz focvis #52050 üzenetére
Köszi az infót.
Igen közben beszéltem egy hozzáértővel (Michelin németországi ügyfélszolgálat) és a következőket mondta, jelen esetben a Michelin PS 4 gumikról.
Tehát van a sima és az acoustic, mind a kettőnek gyárilag 70db (235/40 R19 méretben) az értéke, viszont, ahogy te is írtad az acoustic olyan tartományban csökkenti a zajt és az úthibákat, hogy ezáltal akár további mínusz 3-4 debiceles (tompás csendesség) érzékelhető az utastérben, mint a sima Primacy-nál.Nem elektromos autóra kell a gumi, de az autónak szinte nincs motorhangja az utastérben, csak a gumik zaját lehet hallani, néha nagyon erősen, ha érdesebb betonra megyünk.
Tehát, túl nagy a kontraszt, valamikor szinte siklik az autó, másik típusú aszfalton meg túl erős az "üreges" gumizaj, amit - állítólag - ezek a gumik nevetve kiküszöbölnek. (Michelin acoustic és az NCS, vagyis Pirelli Noise cancelling system)
Nem tudom, talán a Good Year-nek is létezik ilyen abroncsa,...Passz...
Ezért megrendeltem 4 db Michelin acoustic abroncsot, aztán meglátjuk.
[link] <<< Tehát ezekről a gumikról van/volt szó...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #52052 üzenetére
Bubin is ekkora ertekkel tolom, a Skoda kerte a +0.2-t (2.4 vs 2.6, a gyari eco ertek 2.8 de az mar tul sok volt).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Persze, leírom a tapasztalatokat.
Kíváncsi vagyok én is, közben találtam egy oldalt, ahol a gyártók, ezen típus nevek alatt gyártják a hangelnyelő abroncsaikat.Az előbbihez annyit, hogy a Michelin guminál azt hittem, hogy a VOL talán a "volume" rövidítése, ha már a csendesség a lényeg, de a Michelin-nél azt mondta az ember, hogy ez a Volvo-t jelenti, mert az S60-as típusra készült ez a gumi eredetileg.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rbalint88 #52058 üzenetére
Szia,
Nem ez az autó volt tervben, amikor venni akartunk, de egyszerűen lehengerelt bennünket a többszöri tesztvezetés után is, nem beszélve a belseje, ami semmihez sem hasonlítható, egyedi, talán egy kicsit futuriszikus, de Mazda 6 teszt után mondtam az eladónak, hogy Peugeot 508 a mazda legendás csendességét, ami k...ra nem volt az (2.5 benzin) körberöhögi. Erre nem tudott mit mondani.
Tehát egy Peugeot 508-ról van szó.
Én a 17-es gyári felni és michelin kerekekkel vettem, amire 1 hónap után megvettem a gyári 19-es Augusta felniket pirelli powergy gumikkal (235/40 R19)... ami egy akkor a trágyadomb, hogy szavak nincsenek rá. Sima aszfalton siklik, de ha egy kicsit érdesebb, akkor nagyon hangosak.
Ezért veszek most Acoustic gumikat.
Az autó nekem és a páromnak is nagyon tetszik, nekem továbbra is a 2020-as 760-as bmw van, ebbe aztán továbbra sincs egy légyfing hang se, még 220 felett is síri csend, ezt akkor az autós topikban is mondtam, mikor megvettem az amg Merci után.Szóval a peugeot 508.
19-es Augusta felnikkel és Pirelli gumikkal
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Komoly vas ez is franciara francia gumit amugy is
nekunk az egolffal szerencsenk van, a villany csendessege miatt (vagy alapbol jo a tipus) ugy ki van szigetelve, hogy nem hangosodik sokat az erdes aszfalttol, bar ez a michelin crossclimate 2-k erdeme is, a gyari bs turanzak erzekenyebbek voltak. Az se volt drama, de most kisebb a diffi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kösz Srácok, akkor menjünk és nézzük meg mit tudnak ezek a Michelin Acoustic abroncsok.
A jövő héten kiderül. -
tasiadam
veterán
Beszeltetek a guminyomast nemreg. Tegnap gondoltam ranezek az enyem hogy all. A matrican az van, hogy 2.0 es 2.3bar, elso es hatso tengely. Ratettem a kompresszort, mindenhol 2.5 bar folott volt, volt ahol 3. Leengedtem 2 barra es konkretan lapos volt a kerek.
A manometer az jol mukodott, de vegul visszafujtam 2.5bar-ra es igy mar gumi kinezete volt. Most akkor mennyire jo ez a gyari ertek?[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tasiadam #52063 üzenetére
Nekem is ranezesre picit laposnak tunik gyari ertekkel. De az hogy mennyire “rogyik meg” az oldalfala az magatol a gumitol is fugg.
Ma mar a gyartok az acsonyabb fogyasztas miatt magasabb erteket hataroznak meg altalaban mint regebben. Regen inkabb az optimalis tapadas vt a szempont.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Autómat Ford Focus II, 2011.06, összetörték (károkozó elismerte a felelősségét), de azt mondták a szervizben, hogy az 1.175.000Ft-os javítási költségbe nem fér bele a gumi, felni cseréje. Megnézetik, hogy a felni, gumi használható/javítható (egyáltalán javítható a felni?), ha nem akkor nekem kell megvennem. Az a kérdésem, hogy szerintetek mi a jobb, ilyen gyári felnit venni használtan 80.000Ft-ért, csak 4db tudok venni, egyesével nem találom, vagy inkább vegyek újat? Nem tudom, mi a legolcsóbb ajánlható alufelni. Nekem egy ilyen is jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz pinnacle #52067 üzenetére
Ez a felni karcos, továbbra is használható akár így is. A guminak nem láttam hibáját, de természetesen érdemes megmutatni egy gumisnak.
Természetesen javítható a karc a felnin.Egyben jelezném a biztosító felé, nem OK, hogy nem lehet megjavítani az autót a kártérítési összegből.
-
pinnacle
nagyúr
Köszönöm mindenkinek! Gumi szélét a sárvédő karcolta meg (illetve az autót is ezzel találtam el, kb. 30-40km/h-val), amikor arrébb toltam. 1db felnit sajnos nem tudok venni. Ezért gondoltam, ha venni kell, akkor inkább veszek újat 120-130k-ért.
Abban, hogy milyen alufelni ajánlott tudtok segíteni, vagy igazából bármelyik jó, mert nem is lehetne forgalmazni, ha problémás lenne? Nekem a vékony küllős jobban tetszik, csak nem tudom, hogy van olyan strapa, pl. útpadkás karcolásokhoz, mint a széles küllős.
Valahol olvastam, hogy Cascora is meg lehet javíttatni az autó, költséget majd az önrésszel együtt behajtják a vétkes fél biztosítóján. Lehet nálam is ez lenne a megoldás. Én, mint vétlen fél 1000Ft-os sem akarok ráfizetni.
focvis azt mondta a szerviz, kocsi értékének 60%-ig térít javítást számlával, felett totalkárra veszik. Valahol meg lehet nézni, hogy a biztosítók milyen értékig vállalnak javítást kötelező, Casco esetén? Ha Allianznál a Casco magasabb, mint 60%, akkor nekem az jobb lenne. UNION-os a vétkes fél kötelezője.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pinnacle #52071 üzenetére
Az okozo fel kotelezo biztositasa a mervado, mert annak a terhere rendezik a kart.
Ha sajat cascora csinaltatod akkor nincs avultatas jobb kondiciokkal mesz cserebe ugrik a bonuszod es megdragul a cascod. A harmadik a szivessegi karrendezes akkor a cascod “hitelezi” a karod de csak akkora mertekben amennyiben a vetkes kotelezoje terit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! Úgy emlékszem, csak nem találom a cikket, hogy a Casco magasabb értékben térít, és az önrészt is behajtják a vétkes fél kötelezőjén. Valaki tudja, hol van ez a szabályozás leírva? Egyébként ebbe igazán beleférhetne, most mondta karosszériás ismerős, hogy túl van árazva, mind az alkatrész, mind a fényezés. Utóbbi nem 100k elemenként, hanem 50k. Megkérdeztem a Casco biztosítómat, kíváncsi vagyok majd mit válaszolnak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52078 üzenetére
Nekünk is megvan még a 2004-esre.
-
Reggie0
félisten
válasz szabonagyur #52078 üzenetére
En is csak most novemberben mondtam le. Igaz reszcasco volt.
-
blakey
titán
válasz szabonagyur #52078 üzenetére
Ezt a kérdést nem értem, minden autómra addig fizetem amíg nálam van, volt amelyiknél a 3 év alatt megtérült, volt 3 szélvédő cserém, Casco nélkül elég komoly összeg lett volna, az évi 60e-t szerintem megéri, legalábbis nekem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
szabonagyur
félisten
-
pinnacle
nagyúr
Ebben biztos vagy? Hol van ez leírva? Akkor minek mennék Cascora, ha ugyanannyit térítenek? Pont az a lényeg szerintem, hogy magasabb %-os érték felett veszik totalkárra. Szerviz az mondta, az autó értékének 60%-ig javítható, ez 1.175.000Ft, efelett már totalkár.
szabonagyur újonnan vett autó, 4M volt, 11 éve nem volt balesetem, 10%, 100k az önrész. Igaz most jelentősen emeltek a Cascomon. Ez éves díj. Kötelezőm is hasonló árú.
[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
őstag
4 évszakos gumit hány futott km után szokás \ szabad \ érdemes \ kell elölről hátra rakni és centríroztatni? mi az ajánlás?
Vérboci
-
blakey
titán
válasz erdey_a #52085 üzenetére
Sok mindentől függ, de 10e km-ként ajánlott a csere, centríroztatni meg nem biztos, hogy szükséges, enyémek 4,5 év alatt 1x sem voltak centríroztatva, legalábbis nem tudok róla.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
erdey_a
őstag
F_Zolee, blakey, köszönöm.
Akkor kb. pont időben jutott eszembe rákérdezni. 14ezer körül futott eddig (1,5 év) a szett. Akkor a napokban átrakatom.Vérboci
-
dssport
tag
Sziasztok!
Anyósom 2013 1.25 Fiestájára keresek 4 season gumikat.
Évente szerintem 5 és 10.000 között repked, főként lakotton, de hétvégi kirándulásoknál 1-1 hosszabb táv is előfordulhat.Mivel mérsékelt tempóval zörgeti, a cél nem a kanyarvadászat, hanem a biztonságos közlekedés, kiegyensúlyozott viselkedés és a rövid fékút lenne. Sajnos az időjárás kifordult, szóval felénk (GYMS) az előző szezonban 3x volt havas és kb. 4x ,,jeges" az út. Erről jut eszembe, a 4 évszakos gumiknak általában a jég a gyenge pontja ugye?
A helyi/preferált gumisnál a következő típusokat néztem ki: (195/50R15)
- FIRESTONE MULTISEASON GEN02 XL 86H - 23.100/db
- HANKOOK KINERGY4S2 H750 82V - 24.400/db
- VREDESTEIN QUATRAC 82H - 25.300/db
- CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT XL 86H - 31.100/db
- MICHELIN CROSSCLIMATE+ 86V - 37.500/dbCC ára már lehet, hogy kicsit fájna, de azt mondta, hogy nem szeretne ócska gumit venni...
( az üzletben van még Nokian season/weather-proof, Bridgestone A005 WC EVO és Dunlop sport all season) - de ezek minőségével és tartósságával kapcsolatban vannak fenntartásaim
Előre is köszönöm a tanácsokat!!
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Van valakinek tapasztalata olyan gumis helyről Budapesten ahol az alufelnit gumibetétes géppel szerelik most voltam egy gumisnál acél felnit szereltetni és mellette csinálta másnak az alufelnit de ugyan azon a gépen és nem szívesen vinném oda a frissen fényezett felniket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest