- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Üdv!
Opel Astra K kombira vennék nyári gumikat (205/55 R16). 70%-ban városi felhasználás (Bp., pesti oldal), olyan 8-9000 km-t megyünk egy nyári szezonban.
Jelenleg Continental gumik vannak rajta, vegyem azt, van van abban a kategóriában sok ár/érték aránnyal rendelkező gumi?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
hyundaikia
csendes tag
Sziasztok!
Hyundai i30-ra (2012-) keresek nyári gumit. Fontos lenne az alap biztonsági paramétereken kívül az is, hogy ne legyen hangos és ne zabálja le a fejemet.. Leszűkítettem Semperit Speed Life 3-ra. Nekem 205/55 R16 91H méretre-típusra lenne szükségem. A 2021-es ADAC teszten első helyen végzett ez a gumi annyi különbséggel, hogy a sebességindex nem H, hanem V volt a tesztben..
A kérdésem az lenne, hogy a V indexűt is felszerelhetem, ha H index a gyári előírás? Vagy ha a V index jól szerepelt, akkor a H index is tudja ugyanazt azonos méretnél?
Úgy látom ár/érték arányban ez a legjobb gumi most a piacon. De ti mit gondoltok, tényleg jó választás lehet? Van esetleg tapasztalat már? Az éves futás kb 25 ezer km jelenleg.
Előre is köszi a válaszokat! -
rbalint88
addikt
Automax, sokszor arban is top, csak arukereson nincsenek fent Szallitasi koltseggel egyutt bezd, az naluk nincs es jelentos tetel, 1000-2500/gumi altalaban. Esetleg meg a gumi-dot.hu (szlovak) webshopot is erdemes megkukkantani, naluk is szoktak lenni igen jo arak.
Hyundaikia: sajnos a szorgos kis koreszok elsporoltak a kerejarati zajcsillapitast (is), ugyhogy rossz utfeluleten a leghalkabb gumival is hangos lesz. Felrakhatsz V-set is
-
Firstaye
tag
válasz cool13 #51600 üzenetére
Nexen négyévszakos nincs ebben a méretben, hanem csak a váltójában, 175/65 R14-ben.
Én ezt vettem másfél éve, de ha újra döntenék, repróbálnék a Debica/Sava vonalra. Nexen egy közepes téli színvonalát hozza, +7-8 fok felett már nem az igazi a száraz tapadása, bár ezt a színtet konstans hozza. Erőssége inkább a vízen futás (aquaplaning) elleni képessége, nedves tapadása amúgy közepes.[ Szerkesztve ]
-
Killer01
őstag
válasz hyundaikia #51605 üzenetére
Ha jól értem fontos a fogyasztás... akkor maradj a H sebességindexnél. Minél nagyobb sebességindexű egy gumi annál nehezebb, vagyis többet fogyaszt vele az autó.
-
blakey
titán
válasz Firstaye #51607 üzenetére
Nagyon kíváncsi leszek, most cseréltem a Quatrac5-ket Nexen N-Blue 4S-re, a csere napján 20 fok volt és nálam jól viselkedett (215/55 R17), nyilván még levés az infó, aznap 20km-t tettem bele, csendes volt, nem éreztem problémát. De itt a topikban is olvasni pozitív és "inkább" negatív véleményeket is, de miről nem? Sava/Debica nálam szóba sem jött, a Nexen is necces volt, de bevállaltam, úh. meglátjuk mire lesz képes.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
hyundaikia
csendes tag
válasz rbalint88 #51606 üzenetére
Köszi! Na igen.. valóban spóroltak itt-ott. Pedig hogy örültem,hogy a motortér zaját csillapították az elődhöz képest.. De néha a gumi brutál hangos.. bár az is igaz,hogy az eredeti gyári van rajta..tehát már 10 éves, gondolom a keménysége miatt mindent is továbbít az útról..
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Felkerültek az új Vredestein Ultrac nyári gumik. Made in Hungary DOT1122 -
Killer01
őstag
válasz hyundaikia #51610 üzenetére
Nem. Minta és keverék ugyanaz, csak sűrűbb szövésű a karkasz (szövetváz) és a merevítő huzalok.
Qru: valamelyik külföldi tesztben pont azért végzett az egyik gumi az élen fogyasztásban, mert kisebb sebességindexű volt a többinél (legalábbis ezt írták). Nyilván nem nagy különbségekről beszélünk, de ha neki fontos akkor tudjon erről is. -
Firstaye
tag
válasz blakey #51609 üzenetére
Azért az is igaz, hogy ilyen hoki 175 méretekben és egy ignis futóművével jóformán semmi sem tapad
A te méretedben én leginkább pozitív visszajelzéseket olvastam máshol is. Ha nálam még hozza ezt a szintet 1,5-2 évig, akkor nem leszek túl csalódott. Amire viszont az itteni tapasztalatok alapján figyelni kell, hogy nagyon puha az oldalfala, ami nem csak kanyarodásnál jelenik meg, hanem padkákra is érdemes vigyázni.
Debica/Sava árához képest nem ér el rossz eredményeket most a nyári tesztekben, meg kísérletezési vágy miatt is vállalnám be -
rbalint88
addikt
válasz Firstaye #51616 üzenetére
Na igen, nekunk a Splashen volt csalodas a mindenhol jol szereplo hankook w452 teli, egyszeruen nincs suly, ami az uthoz nyomja, a futomu se a legszofisztikaltabb (bar egyaltalan nem rossz! Foleg az agila =wagonr utan, az halalfelelem ), sulypont is magas, nehez igy relevans velemynt mondani egy gumirol.
Egon:
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #51556 üzenetére
Kedves Topic Guruk!
Kaphatok segítséget erre vonatkozóan, kérem tisztelettel? (Dear Villifog, köszönöm az input-ot!)
Tehát:
1. Merjek venni felújított gyári Seat/VW alufelnit? (20.000 ft/db az ára)
2. Com4Tires, vagy OXXO jöhet? (20.000-30.000 ft/db az áruk)
3. Ha nem, akkor honnan, és "mimás" legyen?
4. Acél, vagy alu felni legyen?
"Aquila non captat muscas."
-
villifog
tag
válasz Piftuka #51619 üzenetére
1. Én felújított alufelnit biztosan nem vennék. Nem tudod a felni előéletét.
2. Már írtam, hogy milyen felnit használunk, mivel nem írtad az acélfelni pontos méretét, és a felni adatbázisban sem találtam, kérdés, hogy van e olyan alufelni, ami méretben, ET-ben, középfuratban ami Neked megfelel. Én nem szeretnék központosító gyűrűt használni. Alufelni kb. kétszer olyan drága mint az acélfelni, legalábbis az én méretemben.
Lemértem súlyra kb. egyforma súlyú az alu illetve az acélfelni dísztárcsával. Tehát a súlyban biztosan nem lesz nagy eltérés. Itt elsősorban a külalak dönt csak az alufelni javára.
3. Amennyiben alufelnit választanál az OXXO szerintem jó márka.
4. Amennyiben az ár is szempont, és a külalak másodlagos, akkor az acélfelni sokkal olcsóbb, és már nagyon jó dísztárcsákat is lehet kapni hozzá.Szerintem írj egy pontos felni méretet, minden adattal, akkor könnyebben tudnak segíteni Neked.
[ Szerkesztve ]
-
hyundaikia
csendes tag
Sziasztok! Mielőtt megrendelem a Semperitet, azért rákérdeznék,hogy szerintetek jó választás? Illetve ti mit vennétek? Tehát 205 55 r16. Évi 25 ezer km, ebből kb 20 ezer km autópálya.. Mivel csak 1 teszt alapján döntöttem, így azért még bizonytalan vagyok..
-
Firstaye
tag
válasz hyundaikia #51621 üzenetére
Melyik teszt volt a döntő? ADAC?
Itt van ez [link], kicsit ugyan SUV-osabb méret, de sorra kihullottak a Conti termékek.
Én simán bevállalnám az új Ventus Prime 4-et, ugyan csak egy teszt van még csak róla, de az alapján elég tartós.
Amúgy meg kicsit hiány van a gumikból, szóval olyat kell venni, amiből van.[ Szerkesztve ]
-
Killer01
őstag
válasz hyundaikia #51621 üzenetére
Ugyanez a méretem... Nálam Michelin Primacy 4+ lett, másik választásom Vredestein Ultrac lett volna. Én is sokat megyek (most már), bár nálam nincs autópálya.
-
rbalint88
addikt
Piftuka felni kerdesere focvis velemenyere +1
hyundaikia gumis kerdesere Killer01 velemenyere +1
-
Reggie0
félisten
válasz Piftuka #51619 üzenetére
Inkabb hasznalt gyari felnit. Ha nem bizol a felniben/eladoban, akkor vegyi uton le lehet maratni a festest es utana latszanak a hegesztesek, ha voltak (en is ezt csinaltam). Aztan lehet fenyeztetni. Ez egy szettre ugy nagyjabol 60-90ezer koltseg, de hat az elet tobbet er.
Az ilyen noname utangyartott felnik, mint OXXO es hasonlok, hallatan mar fejben latom az osszetort autot.
Az oxxo nem onnan kapta a nevet, hogy ilyen hangot ad, amikor a katyuban osszetorik?
[ Szerkesztve ]
-
hyundaikia
csendes tag
válasz Firstaye #51624 üzenetére
ADAC teszt volt,igen.. Most azt nem tudom,hogy csak túl nagy a választék és túl sok az info/teszt, vagy én vagyok döntéskeptelen, de végképp nem tudom mit vegyek.. Autót 1 évig keresgéltem, tv-t fél évig. A gumival nem akarnék így járni, mert beköszönt a tél,mire kitalálom..
Szóval...
Semperit Speed Life
Michelin Primacy 4
Vredestein ultrac
Hankook Ventus Prime 4....Végleg elvesztem..
-
villifog
tag
válasz Reggie0 #51630 üzenetére
Én is inkább gyári felni párti lennék, de ebből is inkább az újat venném.
Felni adás-vétel esetén vegyi úton maratnád a felnit, gondolom itt már a megvásárolt felnire gondoltál, és ha hegesztve van, akkor reklamálnál?
Elárulnád, hogy miből látod, hogy egy felni noname, vagy gagyi, ránézel és látod.
Nem a márkát akarom védeni, végül is mindenki a saját döntése alapján válasszon felnit."Az oxxo nem onnan kapta a nevet, hogy ilyen hangot ad, amikor a katyuban osszetorik?"
Ezt a hülyeséget honnan vetted?
Még a miénk sem tört , törött össze kátyúban. A konkrét tapasztalatodra, véleményedre lennék kiváncsi, hogy ha ránézel egy felnire, Te egyből kiszúrod, hogy gagyi.
[ Szerkesztve ]
-
Dalion
tag
válasz hyundaikia #51631 üzenetére
1 hete van fenn Primacy 4+ a Kia Ceeden, szerintem csendes, de hosszú távú tapasztalatról nem tudok még beszámolni. Elvileg ott javítottak a 4+ szérián ahol az előd rosszabb volt, szóval nagyon nem lehet mellé lőni vele.
Én vagy a Primacy 4+-t vagy a Hankook VP4-et választanám.Tyrereviews:
[link][ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hyundaikia #51631 üzenetére
Szerintem egyik sem lehet rossz a négyből.
- A Michelin prémium kategória, talán a csúcs az összes abroncsgyártót tekintve.
- Vredestein, Hankook - feltörekvő márkák, a valódi prémium kategóriások sarkában járnak, talán a Hankook az erősebb brand.
- A Semperit a Continental B kategóriás márkája, némileg kedvezőbb árért némileg szerényebb teljesítményt nyújt. Jó kompromisszum lehet.Ha nincs nagy árkülönbség, megéri a jobbat venni.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Firstaye
tag
válasz hyundaikia #51631 üzenetére
Ha Michelin belefér, azzal nem lehet nagyon mellé lőni, elkopni valszeg még az autópályás használat mellett se elkopni fog.
A készlethiány tudja csökkenteni a listát, én a helyedben megrendelném azt, amelyikből van raktáron, mert tényleg nem lehet nagyon mellé lőni a listából, a többi meg egyéni preferencia kérdése. -
Reggie0
félisten
válasz villifog #51632 üzenetére
Egy gyari felni darabja akar parszazezer forint is lehet. Nem hinnem, hogy ugy altalaban megerne. No meg a gyakorlatban minden felni hasznalt, ami nem a polcon all, megsem esnek szet tomegesen.
"Felni adás-vétel esetén vegyi úton maratnád a felnit, gondolom itt már a megvásárolt felnire gondoltál, és ha hegesztve van, akkor reklamálnál?"
Nem, csak megneznem mekkora a serules. Ha nagy, akkor inkabb nem hasznalnam. Reklamalni kb. felesleges, bar lehet van aki ilyen feltetelek mellett is hajlando eladni.
"Ezt a hülyeséget honnan vetted?"
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz Reggie0 #51643 üzenetére
Én semmiben nem szoktam használtat venni. Felniben sem vennék használtat, ha nem lenne keret új alufelnire, akkor inkább acélfelnit választanék. Még a pótkerekünk is új teljes értékű acélfelnire szerelt új gumi.
Sokan választanak négyévszakos gumit, mert az új autók esetében nem kell még egy felni garnitúra, nem kell még 4db. TPMS szenzor, nem kell még 4db téligumi. Szerintük nincs már olyan kemény tél, ami indokolná a téli kerékszettet.
Szóval ahányan vagyunk annyi álláspont létezik.
Az új autók nagyon nagy része már alufelnivel jön ki, aki meg külön téli szettet használ, a célszerűség azt diktálja, hogy acélfelnit használjon télen.
Én kibékülnék avval is ha nyári, illetve a téli szett is acélfelnin lenne. -
Reggie0
félisten
-
villifog
tag
válasz Reggie0 #51645 üzenetére
Amit megveszel, kihozod a boltból, már használtnak nevezhetjük, de én nem azért veszem, hogy továbbadjak rajta. Szerintem ennek ellenére megéri újat vásárolni, és szerintem igenis van értelme. Senki nem a pénze ellensége, csak másképp látjuk a dolgokat. Az új felni esetében sem egy elhamarkodott döntés volt, és utólag abszolút jó döntést hoztunk, és egyáltalán nem bántuk meg a választásunkat.
Sőt újból ezt a felnit választanánk most is.Nem vagyunk egyformák, és ezért máshogy látjuk a dolgokat, nem is egyezik a véleményünk, de ez nem baj, mi lenne, ha mindenki ugyanúgy gondolkodna.
-
Reggie0
félisten
válasz villifog #51646 üzenetére
Uj felnit venni azert kell valakinek, hogy bekeruljon a rendszerbe. Ertelme meg csak akkor van, hogy ha a hasznaltba befektetett munka(utana tobbe kerul vagy alig kevesebb), mint a kulonbozet. Vagy ha nem kapni mashogy. Olcso felniknel (kis meretnel) ez nyilvan eltolodik az uj vasarlas iranyaba.
Az mindegy miert veszed, hasznalni hasznaltat hasznalsz. Vedd ugy, hogy minden nap megvetted sajat magadtol. De attol meg, hogy hasznalt a felnid nem lesz rossz. A kerdes mar csak az, hogy mikor eri meg mastol is venni, nem csak magadtol.
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz Reggie0 #51647 üzenetére
Én nem osztom az álláspontodat. Sem felniből, sem gumiból nem vennék használtat.
Nem csak ezekből, de pl: elektronikai termékekből (tápegységből) illetve másból sem veszek sohasem használtat.
A felninél is lehet olyan sérülés amit első látásra nem veszel észre. Ebben az esetben már a használt felni lesz a drágább, (javítás, esetleg csere). Én biztosan nem használnék javított felnit. Ebben az esetben mondhatjuk azt, hogy az olcsóbb használt felni lett végül a drágább, és jobban járt volna az újjal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest