-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Zolee
veterán
válasz szabonagyur #52350 üzenetére
Az lehet de az első gumis mindjárt feltenné a kezét, hogy nem vállalja.
-
nagyúr
Srácok szuperek az új Hankuki gumik, csendesebb és kényelmesebb az autó!
1 sajnálatom van, nem tudom mennyire számít: Nem peremvédős...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tudom, hogy ez már ablakon kidobott pénz, ezért most írtam a Michelin-nek újból.
És megírtam, hogy egyáltalán nem értek egyet a válaszokkal, vagyis elég volt az ostobának néző szövegekkel.
A gyártó a "kiszabott" honlapján nem ezt ígéri, nem ír olyat, hogy speciális autókra van az abroncs, ellenben ír olyat, hogy kb 20% további csendességet ígér a sima primacy 4 abroncsokhoz képest.Az autó nem csak nagy sebességnél, hanem minden tartományban búg, dübörög etc, éppen milyen kedve van, főleg kanyarodáskor.
Nem így van megfogalmazva természetesen a levél, de ez a lényege nagyjából.
A választ szintén bemásolom majd ide. (csak győzzem kivárni, hogy most vajon hogy fognak terelni?)Mindenesetre a gumikat meghirdetem 300 ezer alatt, jó tudom, aki eddig olvasta a topikot nem fog rohanni e bámulatos termékért. Pfff ez van, de talán valaki majd örül neki, mert nem jó a füle mittomén, csak vigyék a csába tőlem...
[ Szerkesztve ]
-
majnkopf
tag
Sziasztok. hezitálás előtt állok éppen a nyári/téli gumi vs. 4 évszakos gumi között. még eddig nem volt 4 évszakos gumim így nincs tapasztalatom mire számíthatok ezzel kapcsolatban. a döntésemben (hogy lehet váltok 4 évszakosra) szerepet játszik hogy jelenleg 1 teljes garnitúra nyári gumit kellene vennem illetve télen kettő darab új télit.
évente kb. 10-12e km a megtett távom.
nyárra alufelnin lévő gumiméret: 225/45/r17
téli acélfelni: 205/55/r16
a paripa egy 2.2es e46-os és bár nem hajtom szana szét, nagyon nagy százalékban városban/autó úton történik az utazásom, viszont néha azért meg kell hajtani hogy ne lustuljon el illetve ha leesik a hó néha nem baj ha megcsúszik a fara.
a kérdésem pedig az lenne hogy megérné-e bevállalni egy új garnitúra 4 évszakost? szívem szerint megtartanám a 17es alufelnim is hozzá így ebben a méretben lenne, viszont nem tudom a tél mennyire viselné meg a felnit illetve néha-néha egy nagyobb sebesség a 4 évszakos gumit(140-200).
Tippek esetleg melyik utat érdemesebb járni egy ilyen átlag felhasználás mellett?
jelenlegi elgondolásom:
- nyári Hankook Ventus Prime4
- téli Kleber Krisalp4 évszakosra esetleg ötletek? talán ezt a felhasználást nézve premium kategóriára nincs szükségem horror áron viszont azt sem szeretném ha meglepő szituációk érnének a kopás miatt
-
No.01
őstag
válasz majnkopf #52359 üzenetére
Te dontsd el, h mit szeretnek. Az evi 10-12e km-hez boven jo a 4evszakos.
Meglepetes nem a kopas vegett lesz az biztos. Nyilvan gyorsabban fogy, mintha 2 szettet cserelgetnel, de nagy atlagban 40km-t elmennek (3 ev)Sportolashoz nem eppen ez a legalkalmasabb kombo, de normal kocsikazas mellett foleg, ha nem a matraban elsz akkor boven megteszi.
Az osszeg meg tudja finomitani a dolgokat, de a jo 4evszakos nem olcso. (igazabol szerintem telibol es nyaribol sem) -
2ozzmexy
aktív tag
Igazság szerint rettentően sajnállak hogy így jártál, bár megbántani sem szeretnélek, de szerinted aki használt abroncsot keres annak lesz 300k-ja?
Én simán visszaküldeném nekik hogy akkor kérem vissza a pénzemet vagy fogyasztóvédelmi pert indítok mivel a 20% zajcsökkenés nincs meg, sőt, nőtt a gumizaj, úgyhogy a vásárló tudatos megtévesztése áll fenn...
Vagy benyeled a bukót és visszarakod a régi abroncsokat."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
majnkopf
tag
én talán a vélemények és az alapján amiket olvasgatok ebben a témában ilyen használat mellett ami az enyém megérné a 4 évszakos ha a végösszeget nézzük mondjuk egy elhasználódás alatt (2 szett 4 évszakos vs 1 szett nyári/1 szett téli és ezeknek a folyamatos cseréje a gumisnál) pusztán a tapasztalat hiánya miatt egy kis segítségre lenne szükségem hogy mégis melyiket válasszam gumiban ami azért nem hagy cserben a 3. év végén sem pl. illetve esetleg legyen egy 17es alu nyárra majd télre egy acél 17es felni csere (bár ez meg már megint dob a végösszegben ha a gumisnál mindig cseréltetem a szezon végén.
#52362 Qru :
nem vagyok az a vadorzó de néha óhatatlanul is elrúgja az ember mikor megörül az első hónak úgyhogy azért nem az a cél hogy össze vissza csúszkáljak (főleg akkor ha nem akarom ) hanem hogy megfelelően tudjak közlekedni az év minden időpontjában környezeti hatásoktól függetlenül[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz 2ozzmexy #52361 üzenetére
Szvsz ez nem egy mukodo dolog meg elmeletben sem, hisz mi is konkretan a referencia? Mihez kepest (milyen meretben, milyen auton, milyen sebessegnel) -20%?
Ebbol sajna nem lehet jol kijonni. Ezt be kell nyelni szerintem.Persze a velemenyt meg lehet irni a gyartonak hisz abbol tanulnak, de ennel tobbet en nem remelnek.
-
Puma K
veterán
válasz majnkopf #52363 üzenetére
"nem vagyok az a vadorzó de néha óhatatlanul is elrúgja az ember mikor megörül az első hónak úgyhogy azért nem az a cél hogy össze vissza csúszkáljak (főleg akkor ha nem akarom ) hanem hogy megfelelően tudjak közlekedni az év minden időpontjában környezeti hatásoktól függetlenül "
Megfogalmaztad azt, hogy miért használok téli és nyári felni meg gumi garnitúrát az E39-es BMW-men.
Gondolkodtam, hogy mikor térjek át az egy felni garnitúra + 4 évszakos gumi felállásra, de a magam részéről az autó képességeit ki akarom használni így meg kell támogatnom olyan gumikkal amivel tudja is hozni az elvártat évszaknak megfelelően. Másrészről meg a biztonságot helyezem szemelé, ami miatt is inkább még egy jó ideig váltogatom a téli-nyári szettet.
A téli kerekek: Style 83-as felni rajtuk 205/65R15-ös Continental TS860 gumikkal.
A nyári kerekek: Style 32-es felni rajtuk 235/45R17-es Hankook Ventus Prime 4 gumikkal.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #52361 üzenetére
Érzésre nincs meg a -20% tegyük hozzá, ezt mire bebizonyítja a gatyája rámegy.
Plusz azért ahogy végig olvasom egyben a történetet túl sok benne a ha faktor
#52053-ból
Igen közben beszéltem egy hozzáértővel (Michelin németországi ügyfélszolgálat) és a következőket mondta, jelen esetben a Michelin PS 4 gumikról.
Tehát van a sima és az acoustic, mind a kettőnek gyárilag 70db (235/40 R19 méretben) az értéke, viszont, ahogy te is írtad az acoustic olyan tartományban csökkenti a zajt és az úthibákat, hogy ezáltal akár további mínusz 3-4 debiceles (tompás csendesség) érzékelhető az utastérben, mint a sima Primacy-nál.
Tehát, túl nagy a kontraszt, valamikor szinte siklik az autó, másik típusú aszfalton meg túl erős az "üreges" gumizajEz azért eléggé vagy-vagy nekem, plusz még akár az aszfaltra is visszavezethető a hiba.
Távol álljon tőlem a gyártó védelme, csak egy eléggé szubjektív dologról van most szó.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Puma K
veterán
válasz tasiadam #52367 üzenetére
Még tavaly szeptemberben vettem őket 34k Ft/db áron.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz szabonagyur #52368 üzenetére
Aha, jó nagyot hazudott is.
Vagy valóban én kaptam rossz gumikat. -
majnkopf
tag
oh köszönöm. valószínűleg marad a Quatrac így számomra első ránézésre.
egyébként lehet nagyon naiv kérdés de 3 oldalon néztem meg ennek a guminak az árát csak így gyorsan futólag amennyi időm éppen volt.
Quatrac pro 225/45/r17 94Y (eleve a V jelzéssel kisebb a sebesség limit mégis drágább a gumi?) ezek közül melyik áll közelebb a valósághoz? és miért ekkora a szórás?
eshop.tomkat - 47.000/db
gumipark - 37.000/db
automax - 33.000/db -
-
majnkopf
tag
válasz blakey #52374 üzenetére
azért vagyok megtévesztve mert ezeken az oldalakon mindegyiknek ez a neve hogy Quatrac Pro. és az automax kivételével a többinél ott van az XL jelző is a végén
#52375 Qru :
nagyon sok mélyreható részletezést nem látok ezeken a weboldalakon, de ugyanazokat az adatokat tüntetik fel (ami persze vagy igaz vagy sem)[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diegho #52386 üzenetére
Ezek az abroncsok, név szerint az "ACOUSTIC", nemhogy csendesek lettek volna, amit az alábbi linken ígér a gyártó, hanem kétszer olyan zajosak voltak, mint a sima. Majd 400 ezerért ez elég durva "átb...ás"! Nem ismerik el a hibát, csak azt szajkózzák, hogy nekik nem hozza a rendszer ezt a típust az autóra. Tehát minden gyári méret 235/40 R19, de szerintük az a probléma, hogy a típus.. Leírni is röhejes az egészet...
[link] -
diegho
nagyúr
Én az első 4 kerekes kilincsel előre manőver után rájöttem, hogy nem kell tiporni ha jeges az út jó mondjuk ott nyáron szoktam elfordulni 60-al, ahhoz képest a jégen 55 nem volt túl okos próbálkozás, de nem sokat, talán 1 métert mentem kilinccsel előre frissen esett hóban, latyakban viszont elég jól működött.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Azért most nagyon kíváncsi lettem, hogy vajon a Pirelli NCS [link] abroncsa mit tud?
Mert, ha azok tényleg kussban vannak, akkor biztosan selejtes gumikat kaptam, vagy a Michelin azt sem tudja, mi a zajcsökkentés, csak ők is csináltak egy ilyen abroncsot.
-----
A másik... Kleber az almárka, ugye.
Érdekes, hogy [link] annyira bíznak a gumijukban, hogy 30 napig visszaküldhetem és visszatérítik az árat, de a hatalmasságos Michelin az nem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen