-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Én nem ajánlom.
Eltérő lenne a tapadásuk azonos körülmények között, és egy havas, jeges úton tudna meglepetést okozni, hogy elindul a hátulja.
Nekem volt már ilyenben részem, elől téli, hátul nyári kombóval.
Ha mégis így maradna, akkor hátul legyen a téli, az elejét még egy kezdő sofőr is összeszedi, a hátulját sokszor egy versenyző sem. -
Kornel
veterán
válasz rob210 #21527 üzenetére
Nem tudom milyen négyévszakossal vezettél, de az összes teszt szerint a good year vector 4 season gen2 a referencia téli gumiknál is jobb volt havon, de legalábbis hozta azt a szintet.
Az annál sokkal rosszabb minőséget képviselő Apollo-val vígan menten fel egy meredek havas dombra, próba képpen.
Tessék egy teszt, ahol a Continental TS860-al vannak összehasonlítva, ajánlom a snow braking sort: [link]
Auto bild teszt referencia téli és nyári gumival: [link]
szintén, csak más méretben: [link][ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Morris #21539 üzenetére
Erre simán belefér a negyevszakos.
Sorban:
Michelin crossclimate (az egyetlen nyári keverék, egy nyári gumi, ami télen is használható)
Goodyear vector 4 season (inkább téli gumi, mint nyári)
Vredestein quatrac 5 (nagyjából a kettő között lavírozik)
Apollo allnac 4G all season (kicsit rosszabb, mint a Vredestein, de vállalható)
Kleber quadrexer 2 (nekem eddig szárazon príma, de vizen még nem teszteltem)Mod:
Ha adsz egy email címet, akkor elküldöm neked a tavalyi autobild tesztet részletesen, minden mért értékkel.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Pótkerék esetén gáz lenne tehermentesítő gyűrű?
Suzuki-hoz gyakorlatilag nincs csak új, viszont Mazda 6-é jó lenne, csak 10 mm-el nagyobb a KF-a. -
Kornel
veterán
Conti.
Egyhangú.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Más méret, de elég részletesek a közölt információk: [link]
Norbi: mert maximum közepes tudású gumikat gyártanak prémium áron árulva.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Speeedfire #21591 üzenetére
Szép!
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Gaborking #21606 üzenetére
Nem akarok indokolatlanul reklámot csinálni, ugye én Kleber quadrexer 2-t vettem, a szerintem meggyőző teszteredmények miatt.
Lassan egy hete van fent, nekem szárazon meggyőző a teljesítménye, biztosan van jobb, de simán veri a számomra csalódás continental Eco Contact 5-öt.
Holnap jön a vizes teszt is.Igaz nekem 38k volt / db
215/55 R17[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Gaborking #21608 üzenetére
Nálam is az ár döntött, nekem ez volt az olcsóbb.
Még ez is egy kisebb vagyon, nem hogy az 50k-s MichelinÉn egyébként bevállaltam volna az Apollot is, 30k-s áron, de csak december elejére gyártják ezt a méretet, így nem kockáztattam. Annyi, hogy az kb. 2/3-at bírná csak ennek futásteljesítményben, így árban ugyanannyira jönnek ki kb.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #21626 üzenetére
Én a Conti-t venném.
Hirdetési oldalakon rengeteg eladó Alpin A5 van, elég furcsa kopási képpel, érdekes módon Conti-t meg alig ad el valaki. -
Kornel
veterán
Akkor egy kis rövid összefoglaló a Kleber quadrexer 2-ről 215/55 R17-ben:
Szárazon szerintem abszolút értelemben is jó, a Continental eco contact 5-nél főleg kanyarsebességben, de fékútban és kigyorsításban (kevésbé, vagy egyáltalán nem forog ki) is jobb. Gyakorlatilag csak szándékosan, csúsztatott kuplunggal indulva, gyorsulási versenyt játszva forog csak ki, az is csak 1-ben, 2-ben meg se moccantja a 220 Nm.
Tegnap és ma mentem egy jó nagy karikát, direkt tesztelve vizen. Fékútra és gyorsításra szerintem valamivel rosszabb, mint az Eco contact 5 - bár még rajta vannak a szőrök - de egyáltalán nem életveszélyes, körülbelül az Apollo allnac 4G all season szintjére tenném. Hirtelen erős gyorsításkor kiforog, illetve satu féknél megcsúszik, és dolgozik az ABS. Ellenben a kanyarsebesség vízen is kitűnő, illetve aquaplaningra sem hajlamos, szándékosan tócsákat keresve sem úszott fel a vizen, sőt teljesen irányító maradt.
Komfortra messze jobb, mint a gyári gumi volt, olyan, mintha fél collal lejebb váltottam volna, holott ez XL, az pedig nem, ellenben ennek puhább a futófelülete, valószínű ezért kényelmesebb.
Zajra teljesen jó lenne, de 100 környékén (se alatta, se felette nem zavaró) egy folyamatossan búgó hangot ad ki, tipikusan a V mintás gumikra jellemző, ezen is hasonló a profil. Remélem ez még alakul, vagy legalábbis nem lesz rosszabb.
Amint leesik a hó, csinálok egy videós tesztet, ha találok egy alkalmas dombot.
Amit még kihagytam, hogy a 215-ös szélesség ellenére szélesebb, mint a gyári gumi, az befért 2 magasan a kalaptarto alá, ez nem., legalább 1 cm különbség van köztük.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Mágus hol van?
Hogy rendet tegyen a terpesztő (hátsó) futómű és a gumi szélének kopása témában
Neki elhiszem, bármit mond is