-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gaben92 #33576 üzenetére
Mennyire meleg a nyár? Első ötletem, hogy megpróbálnám két szettel (4S+szöges) kihúzni Ha hűvösek a nyarak is, akkor valami télies mintát lőnék. Ha külön 3 szettről lenne szó, akkor is talán egy crossclimate vagy hasonló nyárias négyévszakos felé mennék szerintem, amennyiben nem lesz 40 fokban nyüstölve.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33580 üzenetére
Az egyik az All Season a másik a All Weather gumi lesz sztem (bővebben).
Neked oda az All Weather kell az a magyar terminológia szerinti "nyárias négyévszakos", ami alapvetően nyári gumi de korlátosan jó hidegebb időben is. Vagyis az ami tavasztól őszig jó, télen meg kicsit vagy inkább kicsit sem. Ennek klasszikus képviselője a Michelin CC+ (nyárias) vagy a Bridgestone A005 (nagyon nyárias). A Continental AllSeasonContact az már picit kiegyensúlyozottabb az előbbi kettőhöz képest, cserébe sehol nem villant igazán.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Gaben92 #33580 üzenetére
meg hogy hinta=ár szerint rendezd
ha az autódhoz elég a 91H-s gumi, akkor szóba jöhet ez a kettő is:
[link], [link]
Ha V sebességindexű és/vagy 94 XL-es terhelhetőségű a minimum előírt, akkor ezek lesznek jók:
[link] (15€ felár azért erős), [link], [link], [link]
A kléber és a nexen kicsit téliesebb minta, inkább valódi négyévszakosok, mint a bridgestone és a michelin, viszont a fórumtársak tapasztalatai alapján még a magyar, melegebb nyárban sem elveszettek. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33585 üzenetére
Ha sokat mész akkor a Primacy 4, ha nyárit szeretnél akkor az jó választás nagyon. Michelin-eknek amúgy is elég jó a kopásállóságuk és tervezettem kopik, azaz nem eltűnik a barázda mint a többi guminál általában, hanem szétnyílik, így még kopottan is nehezebben futsz fel a vízre ugyanis a mintaárok mélységének csökkenését kompenzálja annak szélesedése.
Ettől a 110-120-as limittől én agyf@szt kapok/kapnék, de muszáj, mert akkora büntetési tételek vannak...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33589 üzenetére
Éves szinten megvan egy szezonban a 10k akkor már biztos jobban jársz az évszaknak megfelelő dedikált gumikkal. Nekem az egész évi 8k km mellé nem lenne kifizetődő a külön téli/nyári. Főleg, hogy sem az időjárás sem a felhasználási szokásaim nem indokolják.
Szigorú, az északi államok közül csak Kanadában vezettem, ott szintén 110 a limit pályán de a 118 még belefér viszont a 120-ért már lekapcsolnak. Mondjuk ott nem maradsz életben 4S gumival télen de hát az nem vénnek való vidék.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #33596 üzenetére
Ott is kb 2 évszak van a tavasz/ősz kb 1-2 hét. Viszont nincsenek fix traffik, cserébe a motoros rendőr, autóból, helikopterből kb mindenből mérhetnek. És olyanok a rendőrök, hogy már akkor is besz@rsz ha távolodik, arról nem is beszélve ha közelít. A 120-ért már 95$-t kell fizetni, a 130 220$ az itthon kellemes 140-es utazó ott már 295$-t ér. Cserébe 1 liter benyó csak 1,1$ körül van.
Jó gumi és még fog az picit javulni is, csak be kell koptatni (a formaleválasztó anyag lekopik viszonylag hamar).
#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz Gaben92 #33596 üzenetére
Én is pont esőben kaptam meg a Primacy 4-et. És nekem is ez volt az érzésem, hogy baromi halk... Már előre szomorú vagyok, hogy télen le kell venni, mert annyira tetszik. Volt pár intenzív fékezésem mostanában...tapadt mintha pillanatragasztóval kentem volna be.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
i-sti
senior tag
válasz Gaben92 #35457 üzenetére
Nekem sem volt ilyen jelzés a gumi/kézikönyvben.
Attól lehet csak én siklottam át fölötte.
Nekem 1x volt fent. Szintén oldalfal szakadt. Lassu defekt volt otthontól 1km-re így haza értem fél lágy kerékkel.
Másnap felraktam a mankót bementem az első gumishoz és megcsinálták. Nem kellett eldobni a 2 éves gumit.
Jobb első volt. Teljesen jól lehet kormányozni.
Igaz nem is erőltettem.Novum Forum Siculorum
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #35377 üzenetére
Na el is vitték 160€-ért az 5 éves téliket. Viszont mivel eladtam így most már tényleg gumit kell vennem inkább előbb mint utóbb. Hétfőre mondják a havat és beesik az átlaghőmérséklet is 0 alá, szóval ideje ledobni a nyárikat végre így hát gumikeresés vol.2
Tudom, hogy azzal ami nekem kell senkinek nincs itt tapasztalata , viszont ha valaki nálam tapasztaltabb csak így minta alapján vagy amiatt mert ő is olyan helyen él ahol a szöges a normális téli gumi és emiatt van tapasztalata tud mondani valami okosat azt szívesen venném.
A következő gumik indulnak a közbeszerzésen (árban csökkenő sorrendben):
- Michelin X-Ice North 4
- Continental IceContact 3
- Nokian Hakkapeliitta 9Az Conti idei fejlesztés, a másik kettő tavalyi. Elvileg ez a három legjobb ami kapható a piacon, illetve van, még egy Hankook ami a teszteken jól szerepelt, de valamiért azzal kapcsolatban azt érzem, hogy csak az ár/érték arány miatt (Michelin majdnem 2x annyit kóstál). Michelin állítólag vizes aszfalton teljesít gyengébben viszont hóba/jégre (utóbbiból van rohadt sok) az a legjobb illetve a Nokian. Conti halkabb a többinél (már amennyire egy ilyen gumi lehet halk), és jobb vizes aszfalton, viszont a Michelin és a Nokian jobb tőle hóban/jégen kicsivel.
Amire nekem kell: Elég sok külváros, havi 1-3 alkalommmal autópálya (110-es korlát télen), rohadt sok hó, még több jég. Az egész ország egy nagy alföld, ami nem város az nyílegyenes autópálya.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
rbalint88
addikt
válasz Gaben92 #35495 üzenetére
Szerintem michelin nokian conti. Mivel mindegyik draga, nem biztos, hogy erdemes sporolni 40-50€-t az egesz szetten. Tkp az mar “mindegy”, hogy 320 vagy 370€ egy szett kommersz 16” gumi, akkor legyen tenyleg jo.
Ha tudasban a nokian kevesebb szazalekkal rosszabb, mint ahannyal olcsobb, csak akkor vennem azt. -
nesa
veterán
válasz Gaben92 #35495 üzenetére
Én évek óta használok X-ice ot csak a szög nélkülit szerintem baromi jó én első kettő helyre a hakkapeliitta és a x-ice ot raknám a végére meg a contit, de szerintem hangyafasznyi lehet a különbség köztük, halottam hogy az örült finnek ezekkel a gumikkal jégen is 130 al mennek.
Én legközelebb csak azért nem fogok x-ice xi3 at venni hogy más valamit is kipróbáljak.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #35495 üzenetére
Michelin X-Ice North 4 fent (DOT 1919). Ma még 12 fok volt, érezem is, hogy ez nem ide való, de hétfőre már a hőmérő negatív oldalán leszünk egész nap. A legfurcsább az, mikor autópályán olyan hangokat hallassz, mint ha murván mennél.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
-
Csabroncka
addikt
válasz Gaben92 #36051 üzenetére
A nitrogénes töltés utcai autókba egy felesleges Bullshit. Az más kérdés, hogy jó minőségű levegőkompresszor tiszta és száraz levegőt produkál és nem köpi olajjal és vízzel tele a szelepet és a gumit (de ez egy valamire való gumis műhelyben alap dolog).
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
veterán
válasz Gaben92 #36179 üzenetére
Megvan, hol olvastam a szögesgumik bejáratásáról [kép] ; Volvo kezelési útmutatóban.
BTW a Volvomba körben 2,8 bar kell alapból; full terhelésen, 160 felett pedig 3,2 bar körben. Szeretem én is túlfújni a gumikat, főleg a téliket, de ezt hová fújjam még?! 2,85 megy bele, aztán szeva'.
-
válasz Gaben92 #36632 üzenetére
"Casco eseten a biztosito elöirhat neked azt amit akar es az hacsak nem utközik konkretan a jogszabalyba akkornem felulirja, hanem kiegesziti azt. Ilyen peldaul a teligumi. Magyarorszagon nem kötelezö, de a biztositoja elöirhatja barmikor, hogy köteles vagy november es marcius között teli gumival jarni es ha decemberben 4S-el (tehat nem teljesen telivel) keveredsz balesetbe, megtagadhatja, es meg is fogja tagadni a fizetest. "
Te ezeket honnan veszed? Már elnézést a kérdésért, de ez kb. annyira meredek, mint a 4 évszakos abroncsokkal foglalkozó totalcaros cikk alatt a komment, hogy Horvátországban be vannak tiltva a 4 évszakos abroncsok télen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #36677 üzenetére
Jogos amit mondasz. Elvileg gyári, mert Audi szalonban vette az autóhoz. Fél millió volt a komplett szett.
Nekünk ilyen volt a gyári a Q5-höz. [link] Mondjuk a téli az a mienknél is sima középkupakos volt. Pedig azt is gyáriként adták el nekünk.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #36715 üzenetére
Köszönöm az oknyomozást. Hétfőn elétárom a dolgokat, hogy ez örüljön ha elmegy 100-ba.
Ugyanott akarja venni megint. Amúgy erre a gumira mondta, hogy bőven jó ez még, adjam el féláron hiszen ez csak két szezont futott Jah csak abban a két szezonban vagy 40k km-t. Félre van kopva eléggé.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Gaben92 #36875 üzenetére
Hát azért a só akkor is csökkenti a jég olvadáspontját, ami nem hátrány. Bár a só nem tesz jót a kaszninak, de a durva kavics még kevésbé. Oroszoknál is szöges gumik vannak, de szerintem sóznak is, mert az utak tiszták szoktak lenni. Csak ezek a szöges abroncsok nagyon hangosan surrognak az aszfalton.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gaben92 #37176 üzenetére
Tegnap éjjel jöttünk haza. kb győrtől néztem éjjel 1től a hőmérsékletet. 13-16C közt váltakozott.
Remélem legalább pár hetet lesz vmi hó meg fagy mert ez így vicc. Bogarak is megesznek minket jövőre.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #37455 üzenetére
Nekem tökre bejön Ez ilyen eco felni. nem tudom, hogy sóálló-e. Annyira meg már ismertek, hogy nálam a fogyasztás mindenekfelett [kép]
Amúgy meg valóban jobb a 18-as kerék, de többet is eszik tőle a kocsi, meg a gumi is drágább. Ez a 16-os meg lényegesen komfortosabb.De mondom itt most a lényeg azon van, hogy a Nexen gumik árából tudok venni egy nem sokat használt második szettet
Egyik kocsim sincs meg sokáig, de nem cél elhasználni és lelakni. Ha csak egy évig van meg valami akkor is úgy vigyázok rá mintha 20 évre terveznék vele
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #38762 üzenetére
Ahhoz tudni kéne a dobbetét szélességét... ezért bátor nem gyári felniméretet venni felpróbálás nélkül.
Elvileg igen, nálam pl ezek a gyári méretek: 6,5Jx16 ET55 -> 7Jx17 ET55 -> 7,5Jx17 ET50 -> 8Jx18 ET48.De felni fronton nem vagyok expert, várj be vki mást.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest